škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

zayıf akü sorun yaratır mı ?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı CanoCan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 46
    • Profili Görüntüle
2013 sonu octavıa dsg dizel aracımın aküsü %50-60 düzeyinde.birkaçgün çalıştımadığımda zor alıyor.start-stop ve gündüz led kapattım.sorum şu ki ;
1) aküyü şarja tutar mı ?
2)kullanmaya devam etsem ( şarj dinamosu aküyü dolduruyomuş )bu düzey bir akünün aracıma herhangi bir zararı var mı ? çalışırken mekanik veya beyni açısından ??
tşkr. ederim.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2414
    • Profili Görüntüle
Marş bastığı sürece bir zararı olmaz. Start-Stop belli koşullar sağlanırsa devreye girer, o koşulların biri de gerekli akü voltajıdır. Akü devrede değilken avometre ile voltunu ölçünce 12.40 Volt altındaysa şarj gerekir. Bir kaç saatlik kullanım da şarjı sağlar. Benim gibi kullanım sıklığınız az ise uygun bir şarj cihazı ile geceden açık bir alanda yerinden söküp şarja bırakabilirsiniz. Ben sıfır akü fiyatına olsa da (170 TL civarı) bir tane switch mod akıllı Ataba AT-7012 şarj cihazı aldım. Uğraşmak istemiyorsanız bir akücü ya da elektrikçiye akşamdan bırakıp şarj ettirebilirsiniz.


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: CanoCan;612712
2013 sonu octavıa dsg dizel aracımın aküsü %50-60 düzeyinde.birkaçgün çalıştımadığımda zor alıyor.start-stop ve gündüz led kapattım.sorum şu ki ;
1) aküyü şarja tutar mı ?
2)kullanmaya devam etsem ( şarj dinamosu aküyü dolduruyomuş )bu düzey bir akünün aracıma herhangi bir zararı var mı ? çalışırken mekanik veya beyni açısından ??
tşkr. ederim.


100 tl lik bir akü yüzünden dağ başında kalma riski var, yenisi ile değiştirin risk almayın.


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
Alıntı yapılan: CanoCan;612712

...
2)kullanmaya devam etsem ( şarj dinamosu aküyü dolduruyomuş )bu düzey bir akünün aracıma herhangi bir zararı var mı ? çalışırken mekanik veya beyni açısından ??
tşkr. ederim.


Araçlarımızın her tarafı, sensör ve elektronik kontrol sistemleri ile donanmış vaziyette. Bu nedenle, kullanma kılavuzlarında zayıf akü ile ilgili çeşitli uyarılar mevcut. Zayıf akünün araçtaki sistemlerin düzgün çalışmasını etkileyebileceği özellikle belirtiliyor.

Yeni nesil (jel akü tabir edilen) akülerde, kullanım ömrü tamamlanırken şarj etmek de, pek verimli olmuyor, diye biliyorum.

En iyisi, önerilen değişim periyodunu göz önüne alın bence.


Çevrimdışı leventhyilmaz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 32
    • Profili Görüntüle
Eski aracımın kullanma kılavuzunda 3 sene dolunca aküyü değiştirin diye bir uyarı vardı. Süre bana az geldiği için değiştirmedim ve 3,5. senede araç çalışmadı. Şimdiki Octavia 4 yıllık, bakıyorum şarj %70'lerde ve uzun çalışsa da 90'ı pek görmüyor. 75bin bakımında aküyü de değiştirtmeyi düşünüyorum.

Biçimsiz bir yerde akünüz biterse ve uygun ekipmanı da bulamazsanız akü parasına yakın çekici parası veya servis parası vermek durumunda kalınabiliyor. Esnaf zor durumda olana ayrı ilgi gösterebiliyor.

Tüm aküler, piller ömürlü malzemelerdir. Eskiyen aküler siz şarj etseniz de çıkması gereken gerilime tam olarak çıkamamaya ve ideal kapasitelerini gösterememeye başlar. Dolayısıyla yaklaşık 4 yılda bir akü değişiminin şart olduğunu düşünüyorum. En azından mevcut akü teknolojisi böyle.

Modern araçlarda aküye yük bindiren çok fazla sistem var. Gündüz aydınlatmaları, koltuk ısıtmaları, follow me home, ayna altı aydınlatması; her bir aksesuar aküye yeni bir yük.


Çevrimdışı CanoCan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 46
    • Profili Görüntüle
akü start&stop 12v 68 a . fiyatı servizte 850 tl , sanayide 550 tl. durum böyle olunca nereye kadar giderse götürsün diyorum.elbette olmadık zaman ve olmadık bir yerde tak diye bitmesini hiç istemem. bu ataba 7012 şarj cihazını sizde aynı akü için i kullandınız ve nasıl kullandınız Recep ŞİMŞEK BEY ??


Çevrimdışı mavıcnc

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 63
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mehmet 2016;612718
100 tl lik bir akü yüzünden dağ başında kalma riski var, yenisi ile değiştirin risk almayın.


 yalnız akü yüz değil 750 lira start stop


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Aynen start stop icin geren akuler min 500 tl den basliyor


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;612738
Aynen start stop icin geren akuler min 500 tl den basliyor

Alıntı yapılan: mavıcnc;612730
yalnız akü yüz değil 750 lira start stop

Periyodik km bakım tablosunda akü değişimi zorunlu değil (5 yılda bir kontrolü) dolayısı ile akünün serviste değişimine gerek yok zaten akücüler eski aküyü sökmeden önce yenisi ile takviye yaptıkları için araçta elektronik aksamda sorun olacağını düşünmüyorum.
100 tl yi misal olarak söylemiştim çekici masrafı vs. uğraşılması amacıyla.
« Son Düzenleme: 05 Nisan 2017, 11:55:13 Gönderen: Blue Rapid »


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2414
    • Profili Görüntüle
Benim de 2011 model araçtaki akünün, mevcut servis faturalarında değiştiğine dair bir bilgi yok. Fabrika hangi marka takıyor bilmiyorum. Hiç değişmemiş de olabileceği gibi servis dışında da değişmiş olabilir. Varta marka 44 amper. Bu cihazı almadan önce de teklediğinde 12 volt 5 amperlik trafolu bir güç kaynağı ile şarj ediyordum. Bahsettiğim şarj cihazı değişik aşamalarda akım verebildiği için daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum. Nette akü bakımları ile ilgili bir çok bilgi var. Eskiyip yıpranan ya da kısa devre olan plakalara maalesef çözüm yok. Ben seyrek kullanımdan dolayı akü genelde düşük, kritik seviyelerde 12.4 v civarı gerilim veriyor. Dolaysıyla arada bir şarja bağlıyorum. Bir seferinde söküp balkonda sabaha kadar şarja bıraksam da VAG-COM işleri çok akü tükettiğinden yine kritik seviyelerde seyrediyor. Kardeşimin sıfır aldığı arabasının aküsü 13 sene kullanım sonrası teklemeye başlamadan eskidi diye değiştirmişti. Ben de inatla kullanmaya devam ediyorum. Nasılsa cihaz hep yanımda marş basmasa 8-10 dk da marş basacak seviyeye gelebiliyor. Tabi dağ başında değilsem. Normal bir akü yük altında değilken 12.60 volt ya da üzeri gerilim vermesi gerekir.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Konusu açılmışken,
Şarj etmek için akü sökülürse, araca her hangi bir zararı var mı? Ecu ya, ses sistemine v.s. gibi? Takviye neden gerekli?
Veya gerekli mı?
Ayrıca , kutup başlarını sökmeden de şarj edilirse bir zararı olur mu?


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION]

Aküyü sökmek sakıncalı değil ( teybin kodu varsa ) onun dışında zaten takınca tüm sistemler kendini güncelliyor. Eğer aküyü araç çalışır vaziyette değiştirirseniz ayarlar bozulmadan değiştirmiş olursunuz.
Eğer kısa mesafe kullanılıyorsa ve sık marş yapılıyorsa bu tarz durumlarda akü yeteri kadar doldurulamadığı için belli bir süre sonra şarja bağlamak akü için faydalı.
Eğer iyi bir şarj cihazı varsa aküyü sökmeden şarj etmenin bir zararı yok.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
http://m.n11.com/12-v-70-ah-agm-start-stop-760-aen-yigit-aku-2-yil-garantili-P169782897

Acimayin alin gecin. Sagda solda yolda kaldiginiza degmez.
Yerli mis gibi firma. Fabrikalarina is yapiyorum, uretimini bizzat biliyorum. Cicek gibi, gozunuz kapali alin ;)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi