škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yüksek hızlarda sarsıntı

bilen · 16 · 3017

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı bilen

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 173
    • Profili Görüntüle
Merhaba,

Aracımı aldım alalı ilk defa otobanda basma şansı buldum.

Aracımla 150 km üstüne çıktığım zaman sarsıntı hissediyorum. 100 km üstünde çok az bir sarsıntı var.

Araçta ki diğer aile üyelerine sarsıntıyı sorduğumda hissetmediklerini söylüyorlar ama direksiyonu ben tuttuğumdan sanırım bende bu his oluştu. Bu tarzda bir sıkıntı var mı ? Sizce servise götürmek gerekir mi emin olamadım.

Son olarak da arabam 2014 eylül çıkışlı ve ben ikinci el aldım, halen servis ışığı yanmadı ancak ne zaman götürmek lazım bu araçları servise ?

Şimdiden yardım ve cevaplar için teşekkürler.


Çevrimdışı fb.samet

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 302
    • Profili Görüntüle
Araç yanal rüzgarlardan etkilendiği için yüksek hızlarda yolda geziyor.buda aracın yüksek yapısı,hafif olması ve aerodinamik yapısının kötü olmasından kaynaklanıyor


Çevrimdışı secret

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 142
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fb.samet;576594
Araç yanal rüzgarlardan etkilendiği için yüksek hızlarda yolda geziyor.buda aracın yüksek yapısı,hafif olması ve aerodinamik yapısının kötü olmasından kaynaklanıyor


180 basıyor um otoban da bile değil direksiyon da en ufak bi titreme yok, hakimiyet iyi. Benim aracım 2016 model ondan olabilir. Direksiyon da titreme benim bildiğim balans dan yapar. Servis e danışmanı öneririm.


Çevrimdışı Merol

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 142
    • Profili Görüntüle
Yozgat sivas arasını herhafta yapıyorum yolun guzel oldugu kısımlarda 150 den aşagı pek dusmuyorum, bozuk kısımlarda ıse 100km ye kadar dusuyorum. Sızın soylemıs oldugunuz tıtremeyı 150 ve cıvarında cok nadir yaşıyorum ama şuda bir gerçek sivas çıkısındaki yokuş inişlerinde bazen çok rüzgar oluyor araba 100km de sanki yolun üzerinde yağ tabakası varmış gibi kayıyor hissi veriyor. Araç octi 2014 elegance.


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bilen;576591
Merhaba,

Aracımı aldım alalı ilk defa otobanda basma şansı buldum.

Aracımla 150 km üstüne çıktığım zaman sarsıntı hissediyorum. 100 km üstünde çok az bir sarsıntı var.

Araçta ki diğer aile üyelerine sarsıntıyı sorduğumda hissetmediklerini söylüyorlar ama direksiyonu ben tuttuğumdan sanırım bende bu his oluştu. Bu tarzda bir sıkıntı var mı ? Sizce servise götürmek gerekir mi emin olamadım.

Son olarak da arabam 2014 eylül çıkışlı ve ben ikinci el aldım, halen servis ışığı yanmadı ancak ne zaman götürmek lazım bu araçları servise ?

Şimdiden yardım ve cevaplar için teşekkürler.

Tekerlerden bir veya ikisinin ve ozellikle onlerden birinin balansi bozuk olabilir. 5-10 gr kadar. Lastikleri sokmeden eşşek makinayla guzelce bi kontrol ettirin.


Çevrimdışı bilen

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 173
    • Profili Görüntüle
Cevaplar için teşekkürler.
O zaman bana serviste rot-balans yolu gözüküyor sanırım. Servisler bu işlem için ne kadar isterler bilen var mı ?


Çevrimdışı octavix

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
Titremeyi sadece siz hissrdiyorsanız rot balanstandır aşa yukrı 40 lira bir ücreti var lastikçide yaptırırsanız


Sent from my iPhone using Tapatalk


Çevrimdışı mcb951

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2496
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bilen;576591
Merhaba,

Aracımı aldım alalı ilk defa otobanda basma şansı buldum.

Aracımla 150 km üstüne çıktığım zaman sarsıntı hissediyorum. 100 km üstünde çok az bir sarsıntı var.

Araçta ki diğer aile üyelerine sarsıntıyı sorduğumda hissetmediklerini söylüyorlar ama direksiyonu ben tuttuğumdan sanırım bende bu his oluştu. Bu tarzda bir sıkıntı var mı ? Sizce servise götürmek gerekir mi emin olamadım.

Son olarak da arabam 2014 eylül çıkışlı ve ben ikinci el aldım, halen servis ışığı yanmadı ancak ne zaman götürmek lazım bu araçları servise ?

Şimdiden yardım ve cevaplar için teşekkürler.

 Octinin yol tutuşunu rüzgarlı ve normal hava olarak ikiye ayırmak lazım bence. Rüzgarlı havada ve özellikle yüksek süratte çok salınım yapıyo gerçekten ama her iki durumda da anlattığınız tarzda bi sarsıntı yaşamadım hiç. Rot balansa yerine göre 40-60 tl arası bişey verirsiniz. Rot ayarı için kullanılan cihazların yeni olması da daha kesin sonuç almanızı sağlar. Sonucuda burdan paylaşırsanız bizde bilgilenmiş oluruz.


Çevrimdışı pc001

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 159
    • Profili Görüntüle
Araçta sarsıntı yada titreme yok 200 km de uzun uzun kullandım ama yanal ruzgardan etkileniyor.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı cnrndm

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 247
    • Profili Görüntüle
rüzgarlı havalarda yüksek süratlerde kontrol bi hayli güç oluyor fakat rüzgar yoksa sıfır sıkıntı. Ama sarsıntı olayını hiç yaşamadım. Balansı kontrol ettirmekte bencede fayda var.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Konuyu dağıtmadan ben de bir şey söyleyeyim; vallahi yeri geldiğinde benim Superb de yanal rüzgarlardan fazlasıyla etkileniyor.
 
 Özellikle 2 yanı da açık bir yolda düzensiz ve sert rüzgar varsa ciddi rahatsız edici oluyor.
 
 2 hafta önce yaptığım bir yolculukta uzun bir süre boyunca direksiyon yaklaşık 5-10 derece açıyla solda olacak şekilde sabit tutarak düz gidebildim, halbuki rot ayarında vs. hiçbir sorun yok, zaten Ankara'ya girdiğimde araç da ben de kendimizi bulduk, her şey normale döndü...
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı bilen

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 173
    • Profili Görüntüle
Merhaba geç cevap yazdığım için özür dilerim ancak bu hafta sonuna kadar 150 km hıza ulaşma şansım olmamıştı doğrusu. :)

Geçtiğimiz Pazar günü 150 km hızı gördüm ve araçta herhangi bir sarsıntı olmadı. Daha doğrusu direksiyonda bir sıkıntı olmadı. Tüm olay ön iki tekerin rot-balansı ile ilgiliymiş.

Cevap veren herkese teşekkürler.


Çevrimdışı FabiaYarışMavisi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
direksyonu tuttuğunuz zaman hissediyorsanız rot balanstır. Rüzgar olsa herkes hisseder. Bizim C5 te 140 tan sonra direksyon baya sallanıyordu araba 1730 kilo rüzgar koymuyor zaten tank gibi dediğim gibi sorun rot balanstı ve çözüldü sizinde öyleymiş geçmiş olsun
« Son Düzenleme: 25 Temmuz 2016, 16:33:18 Gönderen: FabiaYarışMavisi »


Çevrimdışı bekotass

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 94
    • Profili Görüntüle

ş.koçhisardan gelirken bastım zerre kadar titreme olmadı(rüzgar yoktu)gezinme lastiklerdende olabiliyor ve tamir gören lastiklerinizi mutlaka balans yaptırın kimi lastikçi arka teker bişey olmaz diyor ama aldanmayın.


Çevrimdışı ipek_ali

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 134
    • Profili Görüntüle
Selamlar, tüm lastiklerin balans ayarlarını belli kullanım aralıklarında kontrol ettirmek gerekir. Lastikler eşit aşınmayacağından zamanla balans bozulacaktır. Arka lastiklerdeki balans kasada titreme yapar kolçağa kolunuzu koyduğunuzda anlarsınız. On lastiklerdeki balans direksiyonda hissedilir daha çok. Rot ayarını da en kötü 2 yılda kontrol ettirmek lazım bence. Bozulan tekerlek açıları aracın yere doğru basmamasına ve kötü yol tutuşuna sebep olur. Yine lastik basınçlarını da sık sık kontrol etmek de çok önemlidir.

Lastik arabanın en önemli parçasıdır :) Güvenli sürüşler dilerim