škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Conta Yakmışım..

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı afatsumacher

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Aracım sürekli su eksiltiyordu haftada 200 gr filan eksilme vardı.

Bugün 1 arkadaşla öyle konuşurken durumu izah ettim conta yanmış olabilir dedi.

Neyse aracın kaputunu açtık gaza bas dedi gaza bastım su haznesindeki su gaza basınca fongurduyordu ancak aracın motoru sıcaktı.

Neyse onun tanıdığı 1 usta vardı ona götürdük usta ilk başta baktı bişey yok dedi. Durumu iyice izah ettik gaza bas dedi gaza bastım baktım su haznesindeki su yukarı doğru yükselmiş.

Sonra usta dediki conta yanmış.

Ustayı tavsiye eden arkadaş %100 güvendiğim kişi olduğu için onu dinledim o ustaya götürdüm. O arkadaşta o ustayı iyi tanıdığını üşkağıtçı bir kişi olmayacağını söyledi.

Şimdi 1000TL'nin üzerinde fiyat çıkar dedi.

Ancak daha önce taşlanma olduysa ve buna taşlanma olmadıysa fiyat uçup gider diyorlar.

Şimdi benim kafam uçtu gitti en fazla kaça patlar bu zımbırtı bize?

Araç skoda fabia 2011 benzin / Gaz'lı


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
1.4tdi kolay kolay conta yakacak bir araba degildir aslinda. Hic hararet problemi yasadiniz mi?

Yazmistim ki, benzinli demissiniz araca. Oncekikle aracinizin motoru tam olarak nedir?

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı afatsumacher

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ;613478
1.4tdi kolay kolay conta yakacak bir araba degildir aslinda. Hic hararet problemi yasadiniz mi?

Yazmistim ki, benzinli demissiniz araca. Oncekikle aracinizin motoru tam olarak nedir?

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

1 kere hararet yaptım ve ortalama 2 km gitmek zorunda kalmıştım.
Aracın fanı bozulmuştu o yüzden hararet yapmstı
1.4 ambient dinamik arac
« Son Düzenleme: 14 Nisan 2017, 23:49:28 Gönderen: afatsumacher »


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: afatsumacher;613480
1.4 ambient dinamik arac



Yeni bir arac. Daha onceden conta yakmis olma ihtimali dusuk. Kapak acilir taslanir geri toplanir muhtemelen


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı afatsumacher

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ;613481
Yeni bir arac. Daha onceden conta yakmis olma ihtimali dusuk. Kapak acilir taslanir geri toplanir muhtemelen


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi



Aracın perk kaydı var o yüzden daha öncesinden olabilir diye düşünüyorum
Daha 50 binde araba..

Yani bilmiyorum ama bu tip işlerle uğraşmak hiç hoşuma gitmiyor.

Az çok demicem satıcam sanırım..

Bu şekilde araç kaca gider acaba bilginiz varmı


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Piyasa ederinden 3-4 asagi gider

Pert oldugu sirada 1-2 sene motor calismadan yattiysa araba; hortumlar, ust kapak contasi vs aksamlarsa kurumaya bagli deformasyon olabiliyor.

Oncesinde kaza yapip yatirdigimiz felicianin uzerinde 3 aylik ust kapak contasi vardi. 1 sene yattiktan sonra deforme oldugunu farkettik tekrar degistirdik


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı afatsumacher

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ;613488
Piyasa ederinden 3-4 asagi gider


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


pert kaydının olması çok büyük problem oluşturur mu acaba.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: afatsumacher;613489
pert kaydının olması çok büyük problem oluşturur mu acaba.



E bi 4-5 lira da ordan dusurun fiyatini. Baya uyguna gider su haliyle. Yaptirip binin en guzeli


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
@afatsumacher,
50.000 km deki bir aracın yatsada conta yakabileceğini düşünmüyorum.İhtimal ama ilk akla gelmemesi gerekir. Bence ilk akla gelen su devri daim pompası ve contası gelmeli.
Cont yanması, nasıl ve neden radyatör haznesinin fokurdamasına neden oluyormuş anlayamadım.Motor sıcakken genleşme nedeniyle soğutma suyu doğal olarak yükselir,motor soğukken de seviye düşer.
Siz  radyatör suyunun motor içine herhangi bir nedenle karıştığını düşünüyorsanız bunu anlamak kolay. Bir kağıt mendili açın,üzerine yağ çubuğundan bir damla yağ damlatın ve 3-5 dk. bekletin.Yağ damlasının etrafında bir hare belirirse yağda su vardır.Pembe renkli antifiriz kullanıyorsanız oluşan hare kirli pembemsidir.Eğer yoksa radyatör suyu motora karışmıyordur.Sorunu radyatör ve motor bağlantı hortumlarında ve bağlantı noktalarında radyatörün alt bağlantı girişini, soğutma suyu devri daim pompa ve contasında aramak lazım.Ayrıca 40 yıl akla gelmez benim 1999 Feliciada başıma geldi.Araç daha 3500 km deyken her gün şanzıman-motor bağlantı noktası altında yerde 1 TL büyüklüğünde bir leke görmeye başladım. Tabi aldığım yerin servisine (Öz Tansel şimdi kapandı) götürdüm motor sıcakken altta üstte hiçbir yerde sızıntı göremedik. O gün aracı serviste bıraktım.Ertesi gün öğle üzeri servise gittim.Millet bizim arabanın etrafında konuşuyorlar.Sızıntıyı bulmuşlar.Şanzımanı motora tutturan alt civataların birinden geliyormuş civatayı sökünce antifiriz damlamaya başlamış.Civata boyu normal uzunlukta ve yaylı ronelası pulu var.Büyük ihtimall motor tarafına diş açılırken ya fazla derin açıldı yada oraya denk gelen su soğutma kanalında döküm hatası var ince dendi.Aslında garantiden motorun komple değişmesi gerekti ama nedendir bilmiyorum Belkide servisteki 60'lık yaşlı usta ikna edici geldi.Beyaz renkli çekomastik benzeri bir macuna üstübüyü karıştırıp bulayıp civata deliğine yerleştirdi ve 2 mm. kadar daha kısa bir başka civatayı sıktılar.Sorun çözüldü ve bu aracı 164.800 km kadar kullanıp sattım.
Kısacası %1500 emin olmadan motor açtırmayın.Hele hele aracınızda motor sıcakken bile egzostan buhar çıkmıyor ve motorunuzda gelişi güzel teklemelerde yoksa.
Bence yukarıda sıraladığım ihtimalleri gözden geçirin,çoğu ustaya gerek olmayan tarafınızdan yapılacak yada gözlemlenecek işler.Her şey tamamsa o takdirde conta değişimine gidin.oda aslında fazla tutmaz sadece taşlama başka atölyede yapılır,geri kalanı sökme takma işçiliğidr.
Bence de @DDŞ' nin dediği gibi yaptırıp güle güle kullanın.Yazık araç daha 50.000 km. de..
« Son Düzenleme: 15 Nisan 2017, 10:25:15 Gönderen: bipekkan »