škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Hararet yaptı!!!

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı berberci68

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
1-) 2 gün önce soğutma sıvısını kontrol ediniz diye uyarı verdi arabayı götürdüm ustama sıvı eksik değil dedi. O günün akşamında 10 km yakın bşr yol yaptım ve hararet göstergesi 90 nı geçip dalgalanmaya başladı.  Bununla birlikte hararet ışığı yandı. Bunun resmini atıyorum alta.

Dün ustaya tekrar götürdüm bunun sebebinin hararet müşürü olduğunu söyledi. Değiştirdim hiç bir problem kalmadı gibi gözüküyor. Dün 90 da sabit kaldı ısısı. Şöyle bir durum olduki bu seferde 0 ile 90 arası ısınırken gösterge dalgalanıp duruyor, normalde sabit olması gereken gösterge dalgalanıyor.

2-) hararet sorunun olduğu gün hazır sanayideyken yolcu hava yastığı kablosunda bir sıkıntı vardı onu yaptırıyım dedim onu yaparken  bu seferde ekranda birde bire eksantrik mili pozisyon sensörü uyarısı çıktı usta bu uyarıyı bilgisayara bağlayıp sildi herhangi bir uyarı yok şuanda.

3-) geçen hafta sonu şehirler arası yolculuk yaparken 120 km hızla ilerlerken  ısıtma bujisi yanıp sönmeye başladı. Sağa çektim hemen ve kontak açıp kapadım. Gelmedi o yolculuk sırasında böyle 2 kere başıma geldi bunu da gelince  ustama gösterdim bilgisayara bağladı ve tem havadan kaynaklı olduğunu söyledi. Bilgisayarda böyle yazıyordu.  Hararet yaptığı gün arabayı park ederken bu sefer akü işareti ile ısıtma buji işareti sabit bir şekilde yanıp araba stop etti bunu da belirteyim.

Fikirlerinizi almak istiyoru bu konu, daha arabayı alalı daha 3 hafta oldu. Bu hafta sonunda bayram dolasıyla memlekete gidicem ve yolda kalmaktan korkuyorum.





SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Hararet müşürü değiştiyse, sıvı seviyesi yerindeyse, ya termostat açık kalıyor ya da hava yapmış. Havasını alıp, tekrar duruma bakıp, eğer dalgalanma devam ediyorsa termostatı kontrol ettirmek gerekecek.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=18588]berberci68[/MENTION]

Boşuna aracı kurcalatmayın kronik 1,6 devirdaim arızası, elektronik olduğu için devirdaim sıkışıyor ve zorlanınca sıcaklık yükseliyor. Devirdaimi değiştirin sorun çözülür eğer km yaklaştı ise triger setini de değiştirin.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;651438
[MENTION=18588]berberci68[/MENTION]

Boşuna aracı kurcalatmayın kronik 1,6 devirdaim arızası, elektronik olduğu için devirdaim sıkışıyor ve zorlanınca sıcaklık yükseliyor. Devirdaimi değiştirin sorun çözülür eğer km yaklaştı ise triger setini de değiştirin.


Kronik devirdaim arızası 2013-2014-2015 TDI modellerde oluyor doğru ancak arkadaş demiş ki hararet 90 üstünde değil 0-90 derece arasında dalgalanıyor. Bu da termostatın sürekli açık olduğu hal. Yani hem önden rüzgarla hem de fanla soğutulduğunda suyun sıcaklığı fazla düşüyor gibi duruyor. Motorun ısısı hararetlenme yönünde değil, fazla soğutulma yönünde değişmiş.

2. sorunuzdaki eksantrik mil sensör arızası için bilgi:

Alıntı
Eksantirik Konum Sensörü Arızası Nasıl Anlaşılır?
Eksantirik konum sensörü ‘nde oluşacak bir arıza sonrası motor kendini koruma moduna geçer ve düşük devirde seyir yaptırır. Bu esnada size güvenli bir şekilde arabayı uygun bir yere çekmenize olanak sağlar. Yani eksantirik konum sensörü arızasında motor gücü sınırlandırılır. Bu süreçte motor kontrol ünitesi ECU krank devir sensöründen aldığı bilgi doğrultusunda hareket etmektedir. Motor stop edildikten sonra tekrar çalıştırılamaz.

Eksantirik Konum Sensörü Neden Arızalanır?
Eksantirik konum sensörü yapısı itibari ile kolay kolay arızalanacak bir sensör değildir. Bu nedenle ilk şüpheleneceğiniz yer elektrik bağlantı soketleri olmalıdır. Bağlantı soketlerini incelemeli ve korozyon veya gevşeme olup olmadığına bakılmalıdır. Eksantirik sensöründe oluşan gevşemede arıza sinyali yollanmasına neden olacaktır. Bu nedenle o bölgenin iyi kontrol edilmesi gerekmektedir. Eksantirik mili dişlilerinde de oluşan hasar bu arıza sebepleri arasında denebilir. Kablolarda ve dişlilerde sıkıntı yok ise eksantirik sensörü değiştirilmelidir. Eğer değişmesine rağmen sorun hala düzelmediyse motor kontrol ünitesi üzerinde arıza olduğu düşünülebilir.

http://carstechnic.com/motorarizalari/eksantirik-konum-sensoru-nedir-ve-bozulursa-ne-olur/


Çevrimdışı berberci68

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;651437
Hararet müşürü değiştiyse, sıvı seviyesi yerindeyse, ya termostat açık kalıyor ya da hava yapmış. Havasını alıp, tekrar duruma bakıp, eğer dalgalanma devam ediyorsa termostatı kontrol ettirmek gerekecek.
Bugün bir ustaya sordurdum o da havasının alınıp alınmadığını sormuştu bana ama hatırlamıyorum dedim. Yarın şahkan otomotivde gidiceğim bu olay bende iyice takıntı oldu.

SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alıntı yapılan: mşah;651438
@berberci68



Boşuna aracı kurcalatmayın kronik 1,6 devirdaim arızası, elektronik olduğu için devirdaim sıkışıyor ve zorlanınca sıcaklık yükseliyor. Devirdaimi değiştirin sorun çözülür eğer km yaklaştı ise triger setini de değiştirin.
Kronik olduğunu bilmiyordum bunun ama devirdim sağlam onu biliyorum. Ustalar öyle söyledi.

SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alıntı yapılan: octa;651439
Kronik devirdaim arızası 2013-2014-2015 TDI modellerde oluyor doğru ancak arkadaş demiş ki hararet 90 üstünde değil 0-90 derece arasında dalgalanıyor. Bu da termostatın sürekli açık olduğu hal. Yani hem önden rüzgarla hem de fanla soğutulduğunda suyun sıcaklığı fazla düşüyor gibi duruyor. Motorun ısısı hararetlenme yönünde değil, fazla soğutulma yönünde değişmiş.



2. sorunuzdaki eksantrik mil sensör arızası için bilgi:
Hararet büşürü değiştikten sonra araba tam ısınan kadar dalgalanma oluyor ama tam 90 olunca sabit duruyor. Bu da mı termostatdan dır.

SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: berberci68;651442
Hararet büşürü değiştikten sonra araba tam ısınan kadar dalgalanma oluyor ama tam 90 olunca sabit duruyor. Bu da mı termostatdan dır.

SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Sıcaklık ortam sıcaklığından 90 dereceye kadar ara ara 10-15-20 derece bir anda artış gösterebilir ama azalma gösteriyorsa o ilginç. 90'ın üstüne bazen çıkabilir. Örneğin aracı 150-160 km süratlerin üstünde kullanımda vs. 90'ı geçmedikçe endişeye gerek yok. 90'da sabitse termostat çalışıyordur.


Çevrimdışı berberci68

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;651447
Sıcaklık ortam sıcaklığından 90 dereceye kadar ara ara 10-15-20 derece bir anda artış gösterebilir ama azalma gösteriyorsa o ilginç. 90'ın üstüne bazen çıkabilir. Örneğin aracı 150-160 km süratlerin üstünde kullanımda vs. 90'ı geçmedikçe endişeye gerek yok. 90'da sabitse termostat çalışıyordur.
O zaman geriye ne şüpheli parça kalıyor bu dalgalanmaya sebep olan onu bulmak gerek. Bu gece arabamı denedim şahkan da bir  usta ile görüştüm bugün 5 10 km yol yap bakalım ne olucak dedi yaptım yine dalgalanma oldu 90 da sabitledi. Gidişte de sıkıntı yok arabada garip bir ses de yok. Bir türlü anlam veremedim. Bir yerde okumuştum sanırım yine bu forum du elektrik aksamından kaynaklı bir sorunda olabilir gibisinden. Bu gece farlarımı kontrol ettim sağ arka sis yanmıyordu. Bu basit birşey diye  düşünüyorum bunlara sebep olmaz d ama sonuçta elektronik bir araç olunca soru işareti bıraktı. Yarın sabah şahkan servisine gidince inşallah Bi sıkıntı kalmaz.

SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Aracı yeni almışsınız ve ayıplı maldan da satıcı sorumludur. Bilmiyorduk deme lüksleri de yok.


Çevrimdışı berberci68

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;651450
Aracı yeni almışsınız ve ayıplı maldan da satıcı sorumludur. Bilmiyorduk deme lüksleri de yok.
Biz satıcının sözüne zaten güvenip direk almadık. Güzelce ekspertize soktuk arabayı arabanın hiç bir yerinde sıkıntı çıkmadı ama işte olacağı varmış diyelim.

SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı szteker

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
benim son üç 1,6 tdi (rapid,süperb,süperb) daha 50 bin km olmadan hepsinde devirdaim sistemlerinde arıza oldu kronik yani sanayilerde kurcalatmayın servisler problemi çok iyi bliyor. servise götürmek lazım.


Çevrimdışı berberci68

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: szteker;651908
benim son üç 1,6 tdi (rapid,süperb,süperb) daha 50 bin km olmadan hepsinde devirdaim sistemlerinde arıza oldu kronik yani sanayilerde kurcalatmayın servisler problemi çok iyi bliyor. servise götürmek lazım.
Olay kronikleşmeden ziyade şöyleymiş. Tüm devir daim tesisatı ı değiştirdik ama o dalgalanmayı bulamadık bir türlü. Bayramda memlekete girmiştik orda araba kızdırma bujisi yaktı marşa uzun uzun bastı ve araba kendini korumaya aldı belli bir hızı geçmiyor zaten hızlanmıyor da. Bu arada motor arıza ışığı da yandı. Çekiciyle öözel bir servise götürdüm aracın mekanik Bir kısmında parçalar değiştirilerek denendi ve sıkıntı çözülmüyor. Son olarak elektrik tesisatı kontrol edildi. Uzun bir süre sonra beyine giden bir kablo oksitlenmiş ve beyin içinde bir kart da su sebebiyle oksitlenmiş. Bunlar temizlendi ve arabanın tüm sıkıntısı giderilmiş oldu. Bunun üstüne tekrar yola çıktım. Bir yere uğradıktan sonra bu seferde şanzıman arızalandı sürekli dot ekranda anahtar işareti geliyordu ve araba yürümüyordu. Yine Çekiciyle götürdüm arabayı kavranması değişti. Şuan araba da bir sıkıntı kalmadı uzun süre kullanırım.

Bu arada araba bu kadar masraf, bu kadar sıkıntı çıkarmasına rağmen arabanın özellikle uzun yol konforuna rahatlığına hayranım. :)

SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı hosukoglu

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Devirdaim arızası benim de başıma 60000 de geldi ancak pompa çalışıyor su sızdırıyordu trigerle beraber serviste değiştirdik.
Anlatılanlardan anladığım arabada elektronikle alakalı bir sıkıntı var bir oradan bir buradan arıza lambası yakması buna işaret ediyor bence.

Chip tuning gibi bir işlem yapılmış mı ya da beyine km düşürme gibi bir müdahale olmuş olabilir mi ?