škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Geç çalişma sorunu

06smmm · 36 · 14532

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mustang

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hp_06;327362
Öncelikle bu tür sorunlarla karşılaşıp yardımcı olan arkadaşlarımıza teşekkür ederek foruma giriş yapayım.Aynı sorunu bende Octavia A5 MPİ aracımda yaşamaktayım BRC MY11 sıralı sistem takılı.Kalibrasyon ayarı yaptılar ama aynı sorun yine devam ediyor ama Benzinde iken bir sorun yok.Sorununun çözümü için arakadaşlar banada yardımcı olabilir misiniz nerede hata yapıyorlar,şimdiden çok teşekkür ederim.


Özel mesaj gönderdim, sorununuz tam olarak önceki sayfalarda anlatılan ise işe yarayacağını umuyorum. İyi akşamlar...


Çevrimdışı mustang

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 06smmm;322495
mustang tekrar sagol 10 dakikada halletiler sorunu şimdilik sıkıntı kalmadı...


Ben 1 ay uğraşmıştım işinize yaradığına sevindim...


Çevrimdışı hp_06

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
yardımınız için teşekkür ederim mustang,servise götürdüğümde sonucu bildircem, iyigünler.


Çevrimdışı 06smmm

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
mustanga zaten teşekkür etmiştim inşallah aynı sorundur aynıysa 10 dakika sürmez


Çevrimdışı hp_06

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Sorun cozuldu,soylediginiz gibi yanlis baglanti  yapilmis tekrar cok tesekkur ederim mustang. Iyigunler


Çevrimdışı mustang

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hp_06;330069
Sorun cozuldu,soylediginiz gibi yanlis baglanti  yapilmis tekrar cok tesekkur ederim mustang. Iyigunler


Sorununuzun çözüldüğüne sevindim, size de iyi günler.


Çevrimdışı vtmbaskan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
selamlar benimde böyle bir sorunum var a5 octavia lpg li ilk marşta çalışmıyor. banada yardımcı olurmusunuz


Çevrimdışı mushap

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
merhaba 2004 model fabıamda (101byg 1.4) burada bahsedilen soruna benzer bir sorun var.bazı zamanlar uzun süre ilk çalıştırmada sıkıntı yaşamıyorum.fakat sorun başladığında birkaç hafta devam ediyor.Sonra tekrar kesiliyor.Bazen zor bela 3. ve 4. marşta çalıştığı oluyor.yağ sembolü çıkıyor panoda . bujilerim de yeni .yardımcı olursanız sevinirim.


Çevrimdışı gurcell

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 36
    • Profili Görüntüle
    • http://www.quattrogarage.com
LPGnizde sorun oluşmuş olabilir. Normalde Benzin ECU'su oksijen sensörünü sürekli olarak kontrol ederek STFT ve LTFT (Short Term Fuel Trim ve Long Term Fuel Trim) değerlerini ayarlar. STFT ve LTFT'yi açıklamak gerekirse , ecu o2 sensöründen aracın fakir olduğunu görürse , yakıtı arttırmak için STFT yani kısa dönem yakıt arttırımı kozunu oynar. Tüm yakıt tablosunu %30'a varan oranda zenginleştirir. LTFTyi de zenginleştirdiğinde toplamda %50 ye kadar enjekte edilen yakıt miktarını arttırır. Aracınız geç çalışıyor ise , sebebi büyük ihtimal budur. LPG yi kullanmayın, sadece benzinde 200km kullanın aracınızın düzeldiğini görürsünüz.

Şimdi bu fakirlik zenginlik mevzusu nereden geliyor diyeceksiniz... Çok basit şekilde açıklamaya çalışayım. Her yakıt'ın bir AFR yani AIR FUEL RATIO yani Hava yakıt karışımı oranı vardır.

Benzin 14.7 , LPG 15.6 gibi.

Normalde yolda sakin giden bir arabanın AFR oranı , yani tıp dilindeki adı ile stoichometric oranı 14.7 dir. Yani 14.7 birim hava, bir birim benzindir. Aracınız hızlandığı zaman ise AFR 13-12 seviyesine kadar iner , yani zenginleşir , içindeki hava azalır. Turbo arabalarda AFR 10.5-11 seviyesine kadar bile iner.

Şimdi LPG'nin nominal AFR sinin 15.6 olduğunu söylemiştim. Yani LPG yakıtı daha fakir yürür. Eğer LPG'nizi takan yer , yolda STFT ve LTFT değerlerine bakmadan ayar yaptı ise , benzin ecusu sürekli olarak aracı fakirde görecek ve değerleri arttıracaktır. %30 a kadar arttırır, sonrasında ise Check Engine Lambası yanar zaten.

yolda ayar yapılırken Ecu'nun STFT düzeltmesine bakılarak yapılan bir LPG ayarı sorun çıkarmaz. Genellikle LPG'yi 15.6 değil ,14.9 civarı ayarlarsanız Benzin ecu'su düzeltme bile yapmaz.
Piyasadaki çoğu lpg'ci yolda bile ayar yapmaz, Atiker'in programını açar, 3000 devire aracı sabitler,  AHA oldu bitti der, sonra lamba da yanar , araba da çalışmaz, araba fazla da yakar.

Adam gibi yapılmış hiçbir lpg dönüşümünde bu sorunları yaşamazsınız.

Kusura bakmayın biraz uzun oldu :)


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: gurcell;408734
LPGnizde sorun oluşmuş olabilir. Normalde Benzin ECU'su oksijen sensörünü sürekli olarak kontrol ederek STFT ve LTFT (Short Term Fuel Trim ve Long Term Fuel Trim) değerlerini ayarlar. STFT ve LTFT'yi açıklamak gerekirse , ecu o2 sensöründen aracın fakir olduğunu görürse , yakıtı arttırmak için STFT yani kısa dönem yakıt arttırımı kozunu oynar. Tüm yakıt tablosunu %30'a varan oranda zenginleştirir. LTFTyi de zenginleştirdiğinde toplamda %50 ye kadar enjekte edilen yakıt miktarını arttırır. Aracınız geç çalışıyor ise , sebebi büyük ihtimal budur. LPG yi kullanmayın, sadece benzinde 200km kullanın aracınızın düzeldiğini görürsünüz.
 
Şimdi bu fakirlik zenginlik mevzusu nereden geliyor diyeceksiniz... Çok basit şekilde açıklamaya çalışayım. Her yakıt'ın bir AFR yani AIR FUEL RATIO yani Hava yakıt karışımı oranı vardır.
 
Benzin 14.7 , LPG 15.6 gibi.
 
Normalde yolda sakin giden bir arabanın AFR oranı , yani tıp dilindeki adı ile stoichometric oranı 14.7 dir. Yani 14.7 birim hava, bir birim benzindir. Aracınız hızlandığı zaman ise AFR 13-12 seviyesine kadar iner , yani zenginleşir , içindeki hava azalır. Turbo arabalarda AFR 10.5-11 seviyesine kadar bile iner.
 
Şimdi LPG'nin nominal AFR sinin 15.6 olduğunu söylemiştim. Yani LPG yakıtı daha fakir yürür. Eğer LPG'nizi takan yer , yolda STFT ve LTFT değerlerine bakmadan ayar yaptı ise , benzin ecusu sürekli olarak aracı fakirde görecek ve değerleri arttıracaktır. %30 a kadar arttırır, sonrasında ise Check Engine Lambası yanar zaten.
 
yolda ayar yapılırken Ecu'nun STFT düzeltmesine bakılarak yapılan bir LPG ayarı sorun çıkarmaz. Genellikle LPG'yi 15.6 değil ,14.9 civarı ayarlarsanız Benzin ecu'su düzeltme bile yapmaz.
Piyasadaki çoğu lpg'ci yolda bile ayar yapmaz, Atiker'in programını açar, 3000 devire aracı sabitler, AHA oldu bitti der, sonra lamba da yanar , araba da çalışmaz, araba fazla da yakar.
 
Adam gibi yapılmış hiçbir lpg dönüşümünde bu sorunları yaşamazsınız.
 
Kusura bakmayın biraz uzun oldu :)

 
Açıklamanız için teşekkürler, İlk günden paylaşımlarınızdan yararlanıyoruz :)
Devamını dilerim;)


Çevrimdışı gurcell

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 36
    • Profili Görüntüle
    • http://www.quattrogarage.com
LPG konusunda çok hassasım ben. Bir de araç yazılımı işin içinde olduğu için daha da hassasım.

Meslek icabı olduğu için böyleyiz :)


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Forumlarda çok sık bahsi geçiyor tam cevap veren olmuyor.
 
1-Sıralı sistemde; chiptuning+LPG olur mu? Tavsiye eder misiniz?
 
2-Sıvı sistemde (LPDİ-DLM-LDİ) Chiptuning+LPG olur mu? Tavsiye eder misiniz?


Çevrimdışı gurcell

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 36
    • Profili Görüntüle
    • http://www.quattrogarage.com
Uygun hava yakıt oranı sağlandığı zaman Chip Tuning tabii ki olur. Gerçi günümüzde artık chip tuning olmuyor, remapping dediğimiz aracın ECU'sunun OBD veya pinleri üzerinde okunup , yeniden yazılmasıyla bu iş yapılıyor.

Biz Honda ve toyota benzinli motorları haricinde tüm benzinli motorlara LPG artı Remapping yapıyoruz kendi bünyemizde.

Fakat ya Allah bu işi yaptık bitti şeklinde olursa motoru elinize alırsınız. Öncelikle aracın üzerindeki yazılımın okunup , gerekli değerlerin değiştirilerek araca yüklenmesi , ve yol üzerinde OBD üzerinden Avans durumu , Vuruntu var mı , Afr ne durumda gibi değerlere bakılarak gerekirse yazılımın tekrar gözden geçirilmesi gerekiyor.

Sıvı sistemlerde biz vialle lpdi montajını yapıyoruz. Sıvı enjeksiyonda normal buharlaştırmalı sistemlerden farklı olarak LPG filtresi , Regülatör gibi parçalar yer almıyor. Direkt olarak LPG sıvı olarak püskürtülüyor, tabii LPG sıvı halden gaz hale geçerken ısı transferi olduğu için emme manifoldu buz gibi oluyor (hatta lpg boruları buzlanıyor bile :) ) , ve içeriye giren hava da soğumuş oluyor. Dolayısı ile içeriye ne kadar çok soğuk hava sokarsanız, o kadar geç patlama olacağı için , gücünüz bile artıyor. Bilhassa günümüzün modern ECU'ları , vuruntuyu anlayarak Ateşleme avansını ayarladığı için , teorik olarak Sıvı lpg enjeksiyonundan artı güç almanız bile mümkün (yazılım olmadan)

Bu arada bilmeyenler için Avans - vuruntu gibi terimleri de açıklarım bir ara.

LPDİ da biz en son Forester Turbo ve Legacy yaptık, LPG sonrası yazılıma da müdahale ettik , sorunsuz kullanılıyor. Tabii ki Forester yapılırken Wideband bağlanarak , yolda birebir AFR ayarı yapıldı.

Bu arada Remapping yani chip tuning ile %10 civarı tasarruf yapmanız da mümkün. Yazılımda Avansa ve yakıta müdahale edildiği için, gaza daha az basarak daha düşük devirde yüksek devirlerdeki torku elde ettiğiniz için tasarruf edebilirsiniz.



Çevrimdışı vtmbaskan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
kardeşim ben çözümü buldum.Araç depo havalandırma sistemi arasıra arıza gösterir yani depodaki nem ve basınçtan dolayı araç ilk marşta veya birkaç marşta çalışmaz kesin çözümmmmmmmm:AKTİF KARBON FİLTRESİ SELONOİD VALFİ (250-300 TL) değiştirin bana dua edin.....şunları değiştirmeyin sadece kontrol ettirin buji derler sakın değiştirmeyin hararet müşiri değiştirmeyin-benzin pompası değiştirmeyin. skodanın mühendisleri bulamadı ama seatın mühendisleri buldu. Erzurum seat veya skodayı arayın ve bu kardeşinize inanın kaç arabyı böyle kurtardık.Adamlar motor indiriyorlardı neredeyse.