škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Bitmeyen Rekabet: 7 Serisi, S Class ‘a karşı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı crazy_tuning

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 116
    • Profili Görüntüle




BMW, yeni 7-Serisi’ni teknolojik olarak en üst seviyeye taşıdı ve ezeli rakibi Mercedes S-Sınıfı’nın tacını elinden almak istiyor. Ancak bize göre sonuç hala birbirine çok yakın.

BMW, en son 7-Serisi’ni tanıttığında, birçok tartışmaya yol açmıştı. BMW’nin amiral gemisi sadece Chris Bangle’ın yeni ‘flame surface’ tasarım anlayışının ilk seri üretim hali değil, aynı zamanda Alman üreticinin daha sonra birçok modelinde kullanacağı ve orta konsolda bulunan alüminyum bir düğme ile kontrol edilen iDrive infotaintment sisteminin de ilk defa seri üretime geçtiği modeldi. iDrive, daha sonra oldukça karmaşık ve hayal kırıklığı yaratan bir sistem olarak nitelendirilmişti.



Son jenerasyon 7-Serisi, şoförünüzün öyle kolayca içine oturup kullanabileceği bir otomobil değildi. Bunun nedeni, BMW yetkililerine danışmadan elektronil el freninin yerini bulamamasıydı. Bu otomobil, bazen birçok elektronik arızayla rahatsızlık veriyordu. Örnek olarak, bir kullanıcının dört camının aynı anda bozulması ve yolculuğu boyunca açık kalmasını gösterebiliriz.

Her şeye rağmen dördüncü jenerasyon 7-Serisi büyük bir başarı olarak tarihteki yerini aldı ve BMW’nin bugüne kadarki en çok satan üst sınıf sedanı oldu. BMW, bunun büyük bir kısmı için Çin ve Rusya otomobil pazarına teşekkür etmeli. Tasarımına gün geçtikçe alıştık ve BMW’nin hala cesur görünen ‘flame surface’ tasarım anlayışı, otomobilin uysal bir görünüme sahip olmasını sağlamıştı.



Bu defa iDrive’ın etrafı sakin bir şekilde tasarlanmış. Sistemin tekrar ele alınmış versiyonu, yeni teknoloji, gövde ve yürüyen aksam içeren üst sınıf sedanın güncellenme çalışmalarından biri olarak görünüyor.

Tasarım da yenilenmiş; beşinci jenerasyon 7-Serisi, yerini aldığı modelin motor kaputu daha uzun ve kendine güvenen bir versiyonu. Kaslı yapısı ve güven verici görünümü, yeni tasarıma kolaylıkla alışmanızı sağlıyor.

En ezeli rakiplerinden Mercedes S-Sınıfı, çıkık çamurluklarıyla 7-Serisi’nin yanında hantal ancak oldukça şık göründüğünü de belirtmeliyiz.

İkilinin soylu silüetlerinin ardında, onları dünyanın en güvenli, konforlu ve uzun yolculuklara en uygun otomobilleri yapan özellikler bulunuyor. Aynı zamanda kullanıcıların kendilerini önemli hissetmeleri ve direksiyon başında değilken eğlenmeleri gibi noktalar da onların görevleri arasında. Model gamının en üst temsilcileri, S-Sınıfı’nda 10 yıldan uzun bir zamandır gördüğümüz gibi, teknolojik olarak daha düşük modellere öncülük sağlayan yenilikler barındırıyor.



S320 CDI’da, AirMatic süspansiyon, adaptif frenler ve fren lambaları, Pre-Safe kaza önleme sistemi, aktif kafalıklar, politik parti mensuplarının tamamına yetecek kadar hava yastığı, oldukça ayrıntılı Comand adı verilen infotaintment sistemi ve otomatik bagaj kapama gibi donanımlar standart olarak sunuluyor.

Daha ilginç donanımlar olarak gece görüş, aktif süspansiyon, hava üflemeli masaj yapan koltuklar, radarlı hız sabitleme ve fren sisteminin yanı sıra cüzdanımızı boşaltacak kadar çok kabin içi dekorasyon detayını sayabiliriz. Oldukça zengin donanımıyla dikkat çeken test aracımız, mekanik olarak standart modelle tamamen aynı olan uzun aks mesafesine sahip S320 CDI’dı.



7-Serisi, neredeyse Mercedes’in birçok özelliğinin yanı sıra fazlasına da sahip: şerit değiştirme uyarı sistemi, kör nokta uyarıcı, insanları ayırt edebilen gece görüşü, internet bağlantısı, hız limitini aştığınızda sizi uyaran ‘head up display’ ve her şeyden ilginci son olarak 8-Serisi’nde kullanılan four wheel steering ( dört tekerlekte direksiyon etkisi) özelliği.

Standart olan üç seçenekli elektronik amortisörlerin yanı sıra, opsiyon olarak sunulan aktif direksiyon ve Dinamic Drive sistemiyle birlikte alınabilen 4WS sisteminin verimliliğinin, yeni FlexRay yüksek hızlı veri transferi teknolojisi sayesinde en üst seviyede olması sağlanmış. Bu teknoloji, verilerin standart sistemlere göre 20 kat hızlı iletilmesini ve süspansiyon yükseliğinin sadece 25 milisaniyede ayarlanabilmesini sağlıyor.


Tüm bu donanımları satın almanın en ucuz yolu, Mercedes cephesinde 320 olarak adlandırılsa da, iki tarafta daen küçük seçenek olan 3.0 lt dizelden geçiyor. Her iki güç ünitesi de 2000d/dak’nın altında 540 Nm tork üretiyor ancak BMW 10 bg daha güçlü ve daha iyi bir ‘ton başına güç’ oranı sunuyor. Munih temsilcisinde ayrıca aktif aerodinamik parçalar, regenaritive frenler ( tam olarak otomatik bir alternatör ) ve düşük dirençli lastikler içeren ‘Efficient Dynamics’ paketi sunuluyor.

Mercedes, 7 ileri şanzıman kullanırken, 730d’de 6 orana yer verilmiştir ama BMW hem 0-100 km/s ( 7.2 saniyeye karşılık 7.5 saniye ) hızlanma hem de emisyon savaşını ( 192g/km BMW, 220g/km Mercedes ) kazanan taraf oluyor. Üstelik 730d sınıfının en düşük emisyon değeri ile bir adım daha öne çıkıyor. Otomobil, yeni jenerasyon, sıralı 6 silindirli motoruyla daha canlı hissettirirken 5000d/dak’ya kadar devirlenebiliyor ve bunu yaparken güzel bir ses çıkartıyor.



Bugüne kadar Benz’in 320 CDI motoru bu sınıfta standartları karşıladı ve sessizliği hala çok rahatlatıcı. Ayrıca, iyi bir performans sergiliyor. Ancak orta hızlarda yapılan ani hızlanma isteklerine geç tepki veriyor ve hızlanma beklenildiği gibi değil, momentumu daha seri şekilde kazanmalıydı. Gaz pedalını tabana yapıştırmaya gerek kalmadan vites düşürmek için direksiyondaki küçük pedallar ( şaşırtıcı şekilde BMW’de yok ) kullanılabilir. Bu kullanımı, amortisörleri sertleştiren spor modunda da tercih edebilirsiniz çünkü bu ayar yumuşak bir sürüş için uygun olmadığı gibi BMW’nin şanzımanı kadar da tepkili değil. BMW’de spor ayar, amortisör sertliği ve gaz tepkisini de etkiliyor.





Her iki otomobilde de vites topuzları alışana kadar zorluk çıkarırken, iki şanzıman da sarsıntısız vites geçişlerine imza atamıyor ama sesli geçişlere de rastlanmıyor. Hızlı gitme isteği BMW’de daha fazla çünkü canlı motorunu keskin direksiyonuyla birleştiriyor ( test otomobil opsiyonel aktif direksiyonla donatılmıştı ) ve bu birliktelik 730d’yi yön değiştirmeye daha uygun hale getiriyor. Ayrıca daha az burulma oranıyla dikkat çekerken, daha dengeli görünüyor ve arka tarafta daha fazla yol tutuş sunduğu için daha keyifli bir otomobil haline geliyor.

Mercedes’in tepkileri konforlu ve yalıtılmış gibi görünürken bu otomobile cansız demek haksızlık olacaktır. Viraja girdiğinizde temiz, düzenli ve söz dinleyen tepkiler veriyor, üstelik eğlenceli olduğunu da söyleyebiliriz. Ancak BMW’ye göre daha çok burulma ve daha sert bir pedala ihtiyacı olduğunu düşünüyorsunuz. Buna karşılık BMW’nin pedalı düşük hızlarda fazlasıyla hisli.



Bu gibi otomobillerde sürüş konforu en önemli özelliktir ve Dresden’e doğru olan yolculuğumuz boyunca BMW adeta bir yastık gibi hissettirirken, yüksek hızlarda kuş tüyü yatak gibi bir sürüş sunuyordu. Mercedes, küçük darbeleri 730d gibi sönümlemese de, rakibinin opsiyon olan 19 inçlerine karşı 20 inç jantlarla donatıldığını söylemek gerek. Ancak hız arttıkça otomobilleri sıralamaya sokmak daha kolay hale geliyor. Almanya’da kullandığımız yollar, kabuksuz yumurta kadar yumuşaktı ama Dresden’in 30 km dışına çıktığımızda alıştığımız yollara benziyen zeminler bulduk. Buradaki yol yüzeyi; yamalar, tümsekler ve çukurlar gibi unsurlarla doluydu.



60 km/s hızda Benz daha iyi sönümleme sunan taraf oluyor. Süspaniyonun çalıştığını ve büyük lastiklerin yola temasını duyuyorsunuz ama sürüş BMW’den daha kaliteli. 730d’de aynı hızda kendinizi bir taraftan diğer tarafa savrulurken bulup, direksiyonda küçük düzeltmeler yapmak zorunda kalıyorsunuz.

Bu da, böyle yollarda, 120 km/s’de otomobilleri kullandığınızda Münih temsilcisinin sürüş yumuşaklığı azalsa da, muhteşem gövde kontrolü sunduğu anlamına geliyor. Merc, bu gibi hızlarda raya oturmuş gibi yol alırken havalı süspansiyonu daha iyi çalışıyormuş izlenimi veriyor, otomobili daha fazla kontrol ediyor ve yolcularını BMW’de olduğundan daha az rahatsız ediyor.



Bu bizlere ne anlatıyor? Iki Almanın karmaşık süspansiyonları, BMW’de yüksek hızlarda daha iyi bir iş çıkarırken, Mercedes’te günlük kullanıma uygun hızlarda daha iyi ve markanın ağırbaşlı sürüş imajını ve stabilitesini destekleyen bir yapıda. Ayrıca bu sonuç, her iki otomobilin de yer aldıkları sınıfı düşündüğünüzde, tahmin edeceğiniz gibi ortalamanın üzerinde konfor sundukları anlamına geliyor.

Belki sürüşten bile daha önemli bir başka konuysa kabin içi. Bu otomobiller kabin içini bir dinlenme yeri olarak ele alırken, çalışılacak bir yer kadar sakin bir atmosfer sunuyor. Kaliteli malzemeler her tarafta kullanılmış ve deriyle ahşaba olabildiğince yer ayrılmış ama iki otomobilin tasarımı birbirinden oldukça farklı. Mercedes’in kabini orta konsolun hafif eğimli yapısı ve bolca kullanılan krom sayesinde şatafatlı görünüyor. Kaliteli dolgu malzemeleri ve iyi seçilmiş dokular, kabini olduğundan daha lüks gösteriyor ama bir kez daha BMW ile karşılaştırıldığında eski moda görünüyor. Her iki otomobil de, hem ön hem de arkada geniş alanlar sunarken, Mercedes’in bagaj şekli daha kullanışlı.


Bir önceki 7-Serisi’nin kabini fazlasıyla lükstü. Infotaintment ekranı, gösterge paneli üzerinde görsel üstünlük kuruyor, koltukların arasında bulunan kısım tuhaf tasarımlı düğmeler barındırırken, bir modülün bitip diğerinin başladığı noktayı vurguluyordu. Tüm bunlar modern ve akıcı tasarlanmış yeni kabin içiyle tezat içinde. Infotaintment sisteminin ekranı artık orta konsolu rahatsız etmiyor ve daha alçakta konumlandırılmış, orta bölüm artık daha az düğmeye sahip ve yumuşak malzemeler sanki dikişsiz gibi görünüyor.



7, ayrıca kullanımı daha kolay olan taraf olarak görünüyor. Daha önce oldukça karmaşık olan koltuk düğmeleri artık daha derli toplu yerleştirilmiş ve el freni olması gereken yerde, orta konsolda konumlandırılmış. Klima kontrolleri iDrive’a ihtiyaç olmadan kullanılıyor ve kontrolleri iDrive’ın ana düğmesinin etrafına konumlandırılmış olsa da daha kolay kullanıma sahip. Ancak Merc’in Comand sistemi daha güzel grafikleri ve okunması kolay haritalarıyla öne çıkıyor.

Mercedes’in kabininin en büyük kusurlarından biri direksiyon milinin, sürücü koltuğunun tam orta noktasına göre biraz sola konumlandırılmış olması. Bu, S-Sınıfı segmentindeki bir otomobile pek yakışmazken, sürüş pozisyonunu da olumsuz etkiliyor.



Ama bu bile BMW’nin en büyük kusuru yanında küçük kalıyor: Yüksek hızlarda rahatsız eden yol gürültüsü. Neredeyse en önemli özelliği yollarda sürüşü olan bir otomobil için, bu hiç iyi bir şey değil. Üstelik 110km/s gibi hızlarda sadece A sütunlarından giren rüzgarın sesini duymakla kalmıyorsunuz, dışarıdaki hareketliliğin sesi de kabine sızıyor. Bunun önüne geçmek için müziğin sesini açmak zorunda kalıyorsunuz. Mercedes de rüzgar sesinden sıkıntı çekiyor ancak bu BMW için hiç iyi bit haber değil.

Eğer otomobilinizin şoförünüz kullanacaksa bu durumda daha sakin karakterli Mercedes, kazanan taraf oluyor. Ancak otomobilini kendi kullanmak isteyenlerin tercihiyse BMW olmalı. Bunun nedeni, yön değişikliklerinde daha çok keyif vermesi, en azından Merc kadar konforlu olması ve kabin içinin daha iyi olması.

BMW, yeni 7-Serisi’ne küçük dokunuşlarla biraz daha keyif katabilir, yine de rüzgar sesi olsun olmasın Münih temsilcisi burada kazanan taraf oluyor.
ємιя - є38 ¢σℓℓє¢тισηѕ - ιηηα

уıкıℓ∂ıм уıкıℓα¢αğıм, ѕση ησктαуı уαηℓıуαяαк кσуα¢αğıм..


αℓмαηℓαя мüтнιş ѕözü ; мєя¢є∂єѕ\'ι güνєηℓιк , αυ∂ι\'уι кαℓιтє , вмω \'уι şєкιℓ ιçιη уαяαттıк..




Çevrimdışı remusmark

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
bu sınıf araçda bence S serisi

ama bi alt sınıfta E mi 5 mi dersen tartışmasız yeni 5 serisi derim.çok çok güzel bi araç.


Çevrimdışı tufan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
bmw genelde 3 serisinde C serisinden iyidir.

şu ikisine bakın ya hangisi asil hangisi sınıfında olmamsı gereken kadar sportif

bmw hayranları bile eleştirdi 7 serisini


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Geçen gün yolda gördüm 7 serisini,BMW den böyle bir tasarım beklemezdim.O ön panjurlar nedir arkadaş :kiki:


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Bu segmentte S class olduktan sonra dönüp BMW ya bakmam bile ona kaldıktan sonra A8 de iddalı hatta BMW den daha iyi diyebilirim :)


Çevrimdışı Salih28

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 403
    • Profili Görüntüle
1 yılda 3 kasa birden değiştirebilen mercedese bakmam bile :D en azından  Bmw nin  modelleri belli ,üstelik 7 serisinin keyfi başkadır ;) bide karşılaştırmayı keşke s600 ile 7.60xi  arasında yapsalarmış ;)


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
Yeni 7 serisi çıkmadan önce tartışmasız S class derdim ama bu araba çıktıktan sonra sanırım S class liderliği devretti :)
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 



Çevrimdışı crazy_tuning

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 116
    • Profili Görüntüle
şu audi de her yere girmese olmaz hani :++:
ємιя - є38 ¢σℓℓє¢тισηѕ - ιηηα

уıкıℓ∂ıм уıкıℓα¢αğıм, ѕση ησктαуı уαηℓıуαяαк кσуα¢αğıм..


αℓмαηℓαя мüтнιş ѕözü ; мєя¢є∂єѕ\'ι güνєηℓιк , αυ∂ι\'уι кαℓιтє , вмω \'уι şєкιℓ ιçιη уαяαттıк..




hakanerdogan

  • Ziyaretçi

Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: crazy_tuning;159307
şu audi de her yere girmese olmaz hani :++:

Yeni A8 çok sağlam yni onu bunu bilmem adamlarl yapmış resmen akıllı araba arıyosan A8 en babası her yer elektronik . . analog olan tek şey orta konsoldaki saat o kadar :D
 
A8 İnceleme:
 
http://www.youtube.com/watch?v=9lZi22qLlEo
 
7 Serisi inceleme
 
http://www.youtube.com/watch?v=Om1cVoBiHgE
« Son Düzenleme: 20 Kasım 2010, 01:27:07 Gönderen: kadir_ »


Çevrimdışı demir_01

  • O şimdi asker
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2082
    • Profili Görüntüle
o kadar para verecem 4 kişilik araba  alacağım hı.hadi len


Çevrimdışı Saro-Ş

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 95
    • Profili Görüntüle