škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

20.000 TL Üst Limitli Bayan İçin Otomatik Araba

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı superoksid

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Getz'in gerçek hayat tüketim verileri. 11-12 litreli değerler çok kısa mesafe (1.5-2 km) sabah git akşam gel değerlerdir. 6 litreli değer şehir dışı 90 km sabit hız değerleridir. Yardımcı olur umarım.



hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Birkan;139397
abi aslında tüketim konusunda avantajlılar bu yarı otomatikler.

sadece geri kaçırma oluyor dik rampalarda. hillholder donanımı olursa bu problem kalkıyor ortadan. olmazsa da el freni ile kalkmayı refleks edinmek gerekiyor. :D

Kanser edici virüs yayıyorlar.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Birkan;139390
kadir jazzın otomatik şanzımanı piyasada en iyilerden bir tanesidir.
 
mm-t li veya tam otomatik 1.0 yaris veya 1.2 otomatik micra çok daha iyi bir tercih olur bayan kullanıcı için bana göre.
 
 :)

 
Koyu kısmı birkaç kere düşünmek gerekli. Öncelikle Jazz'ın otomatik şanzımanı o kulağını çınlattığımız yarı otomatiklerden bile farklı, daha da sofistikesi: Değişken oranlı, kayışlı tip. Ve de kesinlikle başarısıyla ün yapmış bir şanzıman değil. Auto Bild'in 100 bin km testinde eleştri almış, tehlikeli bir tercih.
 
Dolayısıyla Jazz'ı otomatik olarak önermiyorum.
 
Benim de önerim Micra'dan yana. :ok:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: SEAHAWK;140388
Koyu kısmı birkaç kere düşünmek gerekli. Öncelikle Jazz'ın otomatik şanzımanı o kulağını çınlattığımız yarı otomatiklerden bile farklı, daha da sofistikesi: Değişken oranlı, kayışlı tip. Ve de kesinlikle başarısıyla ün yapmış bir şanzıman değil. Auto Bild'in 100 bin km testinde eleştri almış, tehlikeli bir tercih.
 
Dolayısıyla Jazz'ı otomatik olarak önermiyorum.
 
Benim de önerim Micra'dan yana. :ok:
Benim bildiğim Jazz' ın hem klasik hem de senin anlattığın CVT şanzımanı var.:hmm:


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;140406
Benim bildiğim Jazz' ın hem klasik hem de senin anlattığın CVT şanzımanı var.:hmm:

 
Benim klasik otomatik şanzımana dair bir bilgim yok abi. Şayet mevcut ise yorumlarımın sadece CVT için geçerli olduğunu belirtmek isterim.
 
Ha, bu prototip kılıklı CVT yerine tez zamanda klasik bir şanzıman geliştirmek akıllıca bir hareket olacağından bunu gayet olası görüyorum. Ama dediğim gibi, benim CVT dışında bir şanzımana dair bilgim yok.:)
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: SEAHAWK;140410
Benim klasik otomatik şanzımana dair bir bilgim yok abi. Şayet mevcut ise yorumlarımın sadece CVT için geçerli olduğunu belirtmek isterim.
 
Ha, bu prototip kılıklı CVT yerine tez zamanda klasik bir şanzıman geliştirmek akıllıca bir hareket olacağından bunu gayet olası görüyorum. Ama dediğim gibi, benim CVT dışında bir şanzımana dair bilgim yok.:)
CVT iyi şanzıman. Tek derdi o çelik kayışı kopartma riski.

http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=6201


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
honda jazz ın şanzımanı en başarısız şanzımanlardan birisi idi. son 2009 sonrasıydı sanırım klasiğe döndüler.

bugün klasik otomatik 1,4 cordoba kullandım çok hoşuma gitti bence ibiza falanda bakın derim.


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
seat ıbıza ya ne dersin? yeni görünümü değişen kasası ve imajıyla sizi memnun eder.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fenomen;140625
seat ıbıza ya ne dersin? yeni görünümü değişen kasası ve imajıyla sizi memnun eder.

Ama 1.2 TSI DSG seçenği yok :)
 
Birde skoda bayileriyle aramız iyi o yüzden beklemedeğiz şu an :)


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
ya bende skoda diyecektim ama skoda kullananlar sadece skoda tavsiye ediyorlar ayakları olmasın diye demedimdi.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;140439
CVT iyi şanzıman. Tek derdi o çelik kayışı kopartma riski.
 
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=6201

 
 
Valla abi, iyiliği tartışılır. Genel anlamda hoşuma gitmeyen prensibi bir yana (yani Audi'deki Multitronicten de pek hoşlanmam) Auto Bild'in 100 bin km testinde (Honda Jazz) sıkıntılı bir sonuç vardı diye hatırlıyorum. Tabii çok yaygın olmayan bir teknoloji; ilk serilerde arıza yaşayıp sonra düzeltilmiş olabilir. Ama en azından üstüne atlanmaması gerektiğini düşünüyorum.
 
Bir de kayışın çelik olduğundan emin değilim. Yani zincirimsi değil de, bayağı "kayış" gibi bir sistem olsa gerek.:confused:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: SEAHAWK;140721
Valla abi, iyiliği tartışılır. Genel anlamda hoşuma gitmeyen prensibi bir yana (yani Audi'deki Multitronicten de pek hoşlanmam) Auto Bild'in 100 bin km testinde (Honda Jazz) sıkıntılı bir sonuç vardı diye hatırlıyorum. Tabii çok yaygın olmayan bir teknoloji; ilk serilerde arıza yaşayıp sonra düzeltilmiş olabilir. Ama en azından üstüne atlanmaması gerektiğini düşünüyorum.
 
Bir de kayışın çelik olduğundan emin değilim. Yani zincirimsi değil de, bayağı "kayış" gibi bir sistem olsa gerek.:confused:
Videoda zincir kılıklı kayışın çalışmasını görebilirsin:

http://auto.howstuffworks.com/cvt.htm

Burada da kesit gibi, genel bir resmi var:

http://auto.howstuffworks.com/cvt2.htm

:wnk:


Çevrimdışı mc pherson

  • ............
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 315
    • Profili Görüntüle
Yiğidi öldürüyorsunuz madem hakkını da verin değil mi :) Auto Bild 1 aracı test eder,bize yüzlerce jazz gelmekte. CVT şanzımana sahip şu ana kadar sadece 4 araç servisimizde tamirat gördü. CVT ünitesinin arıza nedeni ise kesinlikle kullanıcı hatalarından(ihmalkarlık) ve yanlış bakımlardan kaynaklanıyor. Bu şanzımanlarda yağ hayati öneme sahiptir ve her 20.000km.de bir değiştirilmesi gerekmektedir. Aracın kullanım kitapçığında değişim süresi 40.000'dir ama bu kesinlikle çok uzun bir süre. Şanzımanın çok uzun süreler sorunsuz çalışmasını istiyorsanız 20.000'de değişim şart. Millet 40.000'de bir değişse yine sorun olmayacak. Ama 100.000km.yi devirmiş ve daha hiç yağı değişmemiş araçlar bile gelmekte :) Bir de bu yağın sadece orjinal Honda CVT Fluid olması gerekmekte(aynı şekilde manuel Honda şanzımanları da sadece ve sadece MTF Fluid,otomatikler ise ATF-Z1 olmalıdır). Bu yağı yetkili servisler dışarıya vermiyorlar,çünkü galonla gelmekte. Bizim servisin sahibi 12 sene Honda Türkiye'de çalıştığı için bağlantıları var ve istediğimiz parçayı şipariş edebiliyoruz. Bu nedenle Ankara'daki özel servisler içerisinde bir tek orjinal parça ve yağ kullanan biziz. Her neyse reklamlardan sonra :)  bu yağı değiştirmeye servis 160TL yağ+100TL işçilik alıyor. Bu nedenle 40.000km yerine 60.000km'de veya 80.000km'de bir değiştiriyorlar. Çünkü feci bir bakım faturası çıkıyor ve insanlar mecburen sanayiye yöneliyorlar. 40.000 bakımında sübap ayarı falan da olduğu için fatura biraz kabarık oluyor. Dışarıda ise özel honda servisleri de dahil olmak üzere çoğu yer bildiğimiz ATF (Automatic Transmission Fluid) kullanıyor. İnsanlar bunu normal otomatik şanzıman sanıyorlar. Sonuç vuruntulu çalışan ve kayışı bitmiş bir şanzıman oluyor. Eğer 20.000km.de bir CVT yağının değişimini ihmal etmezseniz bu şanzımanlar rahatlıkla 250-300bin km.yi sorunsuzsca görüyorlar. Bu km.lere kadar aracınızı kullanır mısınız bilemem tabi :) 200.000 km.ye yakın CVT şanzımanlı birçok araç geldi bakıma. Hepsi halen taş gibiler.  Hatta Detailing-Showroom bölümünde 2005 model siyah bir jazz vardı exterior detailing yaptığımız. O araç 183.000km.de idi ve görüleceği üzere sorunsuz.

CVT şanzımanlı yeni kasa Jazzlar (bkz. Honda Fit) yurtdışında halen üretilmekte. Ancak ülkemize CVT yerine I-Shift isimli otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlı olanlar ithal edilmektedir. Bunun nedeni ise maliyeti düşürüp aracı düşük fiyattan satarak rekabetin sağlanmaya çalışılmasıdır. Her ülkenin piyasası farklı sonuçta. Ama honda otomatik şanzımanda performans ve sorunsuzlukla anılan adını I-shift şanzımandan sonra rezalet olarak değiştirmiştir. Vuruntulu ve uzun süren vites geçişleri nedeniyle birçok kişi aracından soğumuştur;hatta aracını satmıştır. I-Shift şanzımana sahip yeni kasa Civic Hb ve yeni kasa jazz.larda durum böyle. Zaten dikkat edin makyajlanan 1.8 Civic hb araçlar artık I-Shift yerine bildiğimiz otomatik olarak getiriliyorlar. Maliyet nedeniyle makyajlı 1.4 hb Civic.ler I-Shift ile devam.

CVT şanzımanlı jazzların kötü yönü ise çok dik yokuşlarda ve ani hızlanmalarda aracın yavaş kalmasıdır. Çünkü CVT şanzımanda diğer otomatiklere göre güç kaybı daha fazladır. Bu da kötü tarafı diyelim.

Ek olarak Jazz.ı 20.000TL üst sınır koyduğun için pek tavsiye edemeyeceğim. Çünkü o rakamlara az km yapmış ve temiz bir otomatik jazz bulmak çok zor. 22-23'e çıkmanız gerekli. Jazz sınıfındaki araçlara göre pahalıdır. Tabi bu size iç hacim,yakıt tüketimi,kullanım kolaylığı ve sorunsuzluk olarak geri döner unutmayın :9
« Son Düzenleme: 27 Eylül 2010, 02:27:10 Gönderen: mc pherson »


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mc pherson;142481
Yiğidi öldürüyorsunuz madem hakkını da verin değil mi :) Auto Bild 1 aracı test eder,bize yüzlerce jazz gelmekte. CVT şanzımana sahip şu ana kadar sadece 4 araç servisimizde tamirat gördü. CVT ünitesinin arıza nedeni ise kesinlikle kullanıcı hatalarından(ihmalkarlık) ve yanlış bakımlardan kaynaklanıyor. Bu şanzımanlarda yağ hayati öneme sahiptir ve her 20.000km.de bir değiştirilmesi gerekmektedir. Aracın kullanım kitapçığında değişim süresi 40.000'dir ama bu kesinlikle çok uzun bir süre. Şanzımanın çok uzun süreler sorunsuz çalışmasını istiyorsanız 20.000'de değişim şart. Millet 40.000'de bir değişse yine sorun olmayacak. Ama 100.000km.yi devirmiş ve daha hiç yağı değişmemiş araçlar bile gelmekte :) Bir de bu yağın sadece orjinal Honda CVT Fluid olması gerekmekte(aynı şekilde manuel Honda şanzımanları da sadece ve sadece MTF Fluid,otomatikler ise ATF-Z1 olmalıdır). Bu yağı yetkili servisler dışarıya vermiyorlar,çünkü galonla gelmekte. Bizim servisin sahibi 12 sene Honda Türkiye'de çalıştığı için bağlantıları var ve istediğimiz parçayı şipariş edebiliyoruz. Bu nedenle Ankara'daki özel servisler içerisinde bir tek orjinal parça ve yağ kullanan biziz. Her neyse reklamlardan sonra :) bu yağı değiştirmeye servis 160TL yağ+100TL işçilik alıyor. Bu nedenle 40.000km yerine 60.000km'de veya 80.000km'de bir değiştiriyorlar. Çünkü feci bir bakım faturası çıkıyor ve insanlar mecburen sanayiye yöneliyorlar. 40.000 bakımında sübap ayarı falan da olduğu için fatura biraz kabarık oluyor. Dışarıda ise özel honda servisleri de dahil olmak üzere çoğu yer bildiğimiz ATF (Automatic Transmission Fluid) kullanıyor. İnsanlar bunu normal otomatik şanzıman sanıyorlar. Sonuç vuruntulu çalışan ve kayışı bitmiş bir şanzıman oluyor. Eğer 20.000km.de bir CVT yağının değişimini ihmal etmezseniz bu şanzımanlar rahatlıkla 250-300bin km.yi sorunsuzsca görüyorlar. Bu km.lere kadar aracınızı kullanır mısınız bilemem tabi :) 200.000 km.ye yakın CVT şanzımanlı birçok araç geldi bakıma. Hepsi halen taş gibiler. Hatta Detailing-Showroom bölümünde 2005 model siyah bir jazz vardı exterior detailing yaptığımız. O araç 183.000km.de idi ve görüleceği üzere sorunsuz.
 
CVT şanzımanlı yeni kasa Jazzlar (bkz. Honda Fit) yurtdışında halen üretilmekte. Ancak ülkemize CVT yerine I-Shift isimli otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlı olanlar ithal edilmektedir. Bunun nedeni ise maliyeti düşürüp aracı düşük fiyattan satarak rekabetin sağlanmaya çalışılmasıdır. Her ülkenin piyasası farklı sonuçta. Ama honda otomatik şanzımanda performans ve sorunsuzlukla anılan adını I-shift şanzımandan sonra rezalet olarak değiştirmiştir. Vuruntulu ve uzun süren vites geçişleri nedeniyle birçok kişi aracından soğumuştur;hatta aracını satmıştır. I-Shift şanzımana sahip yeni kasa Civic Hb ve yeni kasa jazz.larda durum böyle. Zaten dikkat edin makyajlanan 1.8 Civic hb araçlar artık I-Shift yerine bildiğimiz otomatik olarak getiriliyorlar. Maliyet nedeniyle makyajlı 1.4 hb Civic.ler I-Shift ile devam.
 
CVT şanzımanlı jazzların kötü yönü ise çok dik yokuşlarda ve ani hızlanmalarda aracın yavaş kalmasıdır. Çünkü CVT şanzımanda diğer otomatiklere göre güç kaybı daha fazladır. Bu da kötü tarafı diyelim.
 
Ek olarak Jazz.ı 20.000TL üst sınır koyduğun için pek tavsiye edemeyeceğim. Çünkü o rakamlara az km yapmış ve temiz bir otomatik jazz bulmak çok zor. 22-23'e çıkmanız gerekli. Jazz sınıfındaki araçlara göre pahalıdır. Tabi bu size iç hacim,yakıt tüketimi,kullanım kolaylığı ve sorunsuzluk olarak geri döner unutmayın :9

 
Ayrıntılı açıklamanız için teşekkürler.:) Zaten Auto Bild'de de bu konuda karalıyıcı kesin bir yargıdan kaçınılmış. Ancak gene de derin bir şüphe söz konusu. Zira o kadar masrafı yaptıktan sonra aracın ekonomikliği tartışılır olacaktır.
 
Risk göze alınıyorsa tercih edilebilir tabii, ama gene de özellikle de performans bakımından verimliliğine şüpheyle bakıyorum. (güç kaybı konusundan ayrı olarak) Örneğin araç maksimum performans talebinde hangi devir aralığını (ya da sabit devri) kullanıyor ? Bu kullandığı aralık/sabit nokta ne kadar verimli ?
 
Klasik devir artışına alıştığımızdan bu konuyu çok önemli buluyorum. Zira bizim 1.4 TDI'da bayağı tartışıp bir şeyler üretmiştik verimli devir adına.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mc pherson;142481
...40.000 bakımında sübap ayarı falan da olduğu için...
Honda' da hidrolik iticili supap mekanizması yok mudur????
Alıntı yapılan: mc pherson;142481
CVT şanzımanda diğer otomatiklere göre güç kaybı daha fazladır. Bu da kötü tarafı diyelim...
Güç kaybı değil de oranlar çok çabuk bir şekilde değiştiği için devir tam mânâsıyla yükselemeden vites en sona gelebildiği için nazlanıyorlar diye biliyorum ben.