škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Dsg koruma önerisi

drscz · 123 · 68907

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Akif Hoca;453503
Kesin, zaten DSG arızalı değilse bile eli kulağındadır:++::++:
Adın çıkacağına canın çıksın:D
DSG değil kontak bozuk.:rm:


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Beklerken vitesin N ye alınması daha mantıklı çünkü baskı dönerken balata sabit duruyor bu sırada baskı rulmanı sürekli yük altında kalmış oluyor. N de bekleyince baskı balata birlikte döndüğü için soğuması'da sağlanmış olur.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mşah;453723
Beklerken vitesin N ye alınması daha mantıklı çünkü baskı dönerken balata sabit duruyor bu sırada baskı rulmanı sürekli yük altında kalmış oluyor. N de bekleyince baskı balata birlikte döndüğü için soğuması'da sağlanmış olur.
Balata dediğimiz şey zaten baskının üzerine sabitlenmiş bir şey değil midir?:hmm::blm: Yanlış mı biliyorum yoksa ben?:hmm::blm:


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ugur A.;453739
Balata dediğimiz şey zaten baskının üzerine sabitlenmiş bir şey değil midir?:hmm::blm: Yanlış mı biliyorum yoksa ben?:hmm::blm:

Ben de mi yanlış hatırlıyorum yaw...Balata baskını üzerinde, ayrı olan ayna değilmiydi?


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Levcho;453743
Ben de mi yanlış hatırlıyorum yaw...Balata baskını üzerinde, ayrı olan ayna değilmiydi?
Ayna dediğin volant işte.:hmm::blm:


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle


sağdan sola
baskı bilyası ,baskı , balata, volan.....

« Son Düzenleme: 26 Aralık 2013, 00:34:59 Gönderen: muallim45 »
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;453723
Beklerken vitesin N ye alınması daha mantıklı çünkü baskı dönerken balata sabit duruyor bu sırada baskı rulmanı sürekli yük altında kalmış oluyor. N de bekleyince baskı balata birlikte döndüğü için soğuması'da sağlanmış olur.
 
 Mehmet bey düşünce tamam ama yetmiyor işte...  işin dediğiniz gibi mantığını aştık Markanın Teknigini bulup ona göre uygun olanı yapma derdindeyiz
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
şanzumanı korumak için ben ilk hareketi mümkün olduğunca gaz vermeden hareket ettirmeye çalışıyorum tamamen debriyajı bırakınca gaza basıyorum, yarım debriyaj dayken fazla yüklenmiyorum. sıkışık trafikteysem  1 deyken manuele alıyorum çünkü D iken araç hafif hareket edince hemen 2 ye geçiyor ve yarım debriyajla ilerliyor manuel deyken hafif hareket edince zaten tam kavrama yapıyor eğer trafik hızlanırsa D ye alıyorum. eğer sıkışık trafikte manuel kullanmaya kalkarsam  yavaşlayınca hemen 1 alıyor ve o sırada ses geliyor o yüzden yavaşlarken manuel kullanmak sağlıklı değil.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mşah;454001
şanzumanı korumak için ben ilk hareketi mümkün olduğunca gaz vermeden hareket ettirmeye çalışıyorum tamamen debriyajı bırakınca gaza basıyorum, yarım debriyaj dayken fazla yüklenmiyorum. sıkışık trafikteysem  1 deyken manuele alıyorum çünkü D iken araç hafif hareket edince hemen 2 ye geçiyor...
Sıkışık trafikte ben de böyle yapıyorum. Hatta D' de iken tam gazlarken frenlemeye başladığımda vitesi yükselteyim mi sabit mi bırakayım diye kafası karışıyor ve ön kısımda, sanki yüksek viteste düşük devirde kaldırılmaya çalışılan manuel bir araç gibi enteresan bir sallantı oluşuyor.


Çevrimdışı kartal6579

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Ya arkadaşlar kafam iyice karıştı
1 - Dizel wraç stopedilirken bir.süre rölantide beklemek gerekmiyor mu
2 -ilk calistirmada biraz ısıtıp yola çıkmak gerekmiyor mu
Simdi bu durumlarda vites konumu ne olacak
3 - Soguk yerlerde el frenini cekili birakmayin donar.diyorlar
Bunlara nediyosunuz


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kartal6579;457292
Ya arkadaşlar kafam iyice karıştı
1 - Dizel wraç stopedilirken bir.süre rölantide beklemek gerekmiyor mu
2 -ilk calistirmada biraz ısıtıp yola çıkmak gerekmiyor mu
Simdi bu durumlarda vites konumu ne olacak
3 - Soguk yerlerde el frenini cekili birakmayin donar.diyorlar
Bunlara nediyosunuz

1- Evet, yağ sıcaklığı 100 üstündeyse, 2-3 dak, yağ sıcaklığı 90 cıvarı ise, 30 sn yeterli, çok aceleniz varsa 10 sn.
2- Evet, motora faydası olacaktır, çok aceleniz varsa, hareket edip, devirli kullanmamaya çalışın. Yağ sıcaklığı 70-80 ulaştıktan sonra devirli kullanabilirsiniz.
3- Eğer ıslak zeminde sürdükten sonra soğuk ortama park ettiyseniz, donma ihtimali var. Ama çok rastlanan bir durum olduğunu sanmıyorum.


Çevrimdışı kartal6579

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;457313
1- Evet, yağ sıcaklığı 100 üstündeyse, 2-3 dak, yağ sıcaklığı 90 cıvarı ise, 30 sn yeterli, çok aceleniz varsa 10 sn.
2- Evet, motora faydası olacaktır, çok aceleniz varsa, hareket edip, devirli kullanmamaya çalışın. Yağ sıcaklığı 70-80 ulaştıktan sonra devirli kullanabilirsiniz.
3- Eğer ıslak zeminde sürdükten sonra soğuk ortama park ettiyseniz, donma ihtimali var. Ama çok rastlanan bir durum olduğunu sanmıyorum.




Peki vites konumu ne olacak N de mi P demi asıl önemli olan o


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Dizel-benzinli farketmez yağ sıcaklığının düşmesini beklemeye gerek yok.

Zurnanın asıl zırt dediği yer şurasıdır ki araç dizel-benzinli fark etmeksiniz turbo sistemine sahipse, turbonun sağlığı için stop etmeden önceki beklemeleri yapmak gereklidir.


Çevrimdışı kartal6579

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kartal6579;457327
Peki vites konumu ne olacak N de mi P demi asıl önemli olan o


Arkadaşlar daha acik sorayim
Sabah kalktik geldik arabayi calistirdik motoru isitacaz vites p demi  olacak n de mi D demi
Yada aksam evegeldik arabayi park etttik durduk motor calisir vaziyette turbonun zarar gormesini istemiyoruz 1 - 2 dakikaka bekleyip stop edecez durduk D de el freni cekili bu 1 - 2 dakikalik beklemeeyi D demi P demi N de mi yapacaz ?


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
N yada P fark etmez ikisi de boş vites tir sadece P aracın şanzumanını kilitler tek far o