škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Hep Kaybeden Üçlü!

Ziyaretçi · 8 · 4235

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Hep Kaybeden Üçlü!


 Simca, Matra, Talbot… Birbiriyle organik bağları hiç ayrılmayan bu üç  otomobil üreticisi ilginç denemelerle hep otomotiv endüstrisinin içinde  yer aldılar. Ne var ki üçü de bir türlü “yırtamadı”, hep yaşamak için  boğuştu, himaye edecek güç aradı durdu… Bunların en eskisi, Fransız  zannedilmesine karşın İngiliz markası oan Talbot. Şöyle ki, Fransız  Clement-Bayard marka otomobilleri İngiltere’ye ithal edip satan kuruluş  olan Talbot, 1903′te kuruldu. Kuruluş yıllarını 1. Dünya Savaşı  yıllarında İngiliz ordusuna ambulans üreterek geçiren firma, 1913′te 160  km/s’e ulaşan ilk otomobili üreterek motorsporlarında da boy gösterdi.  Ama 1938′de fabrikaya kilit vurdu. Zayıf bir kuruluş olarak sürekli el  değiştiren ve ortak alan Talbot, bir türlü ayağa kalkamadı. 2. Dünya  Savaşı sonrası Chrysler’ın Avrupa’da pazar kazanmak için satın aldığı  marka, Britanya’da üretilip satılan küçük “Amerikan”larda kullanıldı.  1951-1953 arası Formula 1 Şampiyonası’nda yer alan markanın 1979-1984  arası WRC deneyimleri de var. 1979′da PSA Grubu Fransa ve İngiltere’deki  Chrysler üretim tesislerini devralırken grup bünyesine geçti. Bu  yılların belki de tek başarısı Jean Todt’un kurduğu Peugeot Talbot Sport  takımıydı. Peugeot alt yapılı düşük fiyatlı otomobiller üretilen bu  yıllarda kayda değer bir başarı elde edilemedi ve otomobil üretimine  1986, hafif ticari araç üretimineyse 1992′de son verildi. 2008′den beri  PSA Grubu bünyesinde Talbot’un Renault’nun Dacia’da izlediği modelin  benzeri uygulanarak düşük bütçeler için öncelikle Çin pazarını  hedefleyen üretim yapması planlanıyor!
 
 Simca ise Fransız markası olsa da Paris’teki Fiat ithalatçısı bir  İtalyan olan Enrico T. Pigozzi tarafından kurulmuş bir marka! 1934′te  kurulan Simca (Société Industrielle de Mécanique et Carrosserie  Automobile), ilk dönemlerinde Fiat destekli üretilen küçük şehir  otomobilleriyle tanındı. 1954′te Ford Fransa tarafından alınan Simca,  1958′de Talbot’a satıldı. Aynı yıl Ford, Simca’daki hissesini Chrysler’a  devretti. 1970′den itibaren Chrysler-Simca olarak anılan marka 1979′de  Talbot ile birlikte Peugeot ve Citroen’den oluşan PSA Grubu’na satıldı.  Kaderi elden ele dolaşmakla geçen Simca’nın en önemli başarısı, 1979′de  Car of the Year seçilen Chrysler, Dodge ve Plymouth markasını da taşıyan  100 modeli oldu. PSA’nın küçük çocuğu olarak 1980′lerin sonuna kadar  ucuz otomobilleriyle yaşayan marka, en son Güney Amerika ülkelerinde  görülmüştü.
 
 Ve Matra! Aslında Matra’yı kaybeden olarak nitelemek hata olabilir,  onların burada olmasının nedeni kendi markasını yüceltecek üretiminin  olmaması. Yoksa Fransız devriminde genelde başrolde Matra var! Mécanique  Aviation TRAction’un kısaltması olan marka, ilk yıllarında hava ve uzay  teknolojisine yoğunlaşmıştı. Ancak şirket yöneticileri yenilikçi  fikirleriyle spor otomobiller arasında öne çıkmayı planladı. 1965′te  Jean-Luc Lagardere tarafından kurulan firma genelde Renault’nun  himayesinde var olma savaşı içinde oldu. DJet, Bonnet Jet, 530,  Bagheera, Murena gibi Renault motorlu spor otomobilleriyle küçük  adetlerde butik üretim yapan Matra’nın en önemli başarısı SUV’ların  atası sayılan projesi Rancho oldu. Murena’da uygulanan üç koltuklu ve  ortadan motorlu coupe konseptiyse eşsiz bir projeydi. Matra’nın  getirdiği yenilikçi fikirler, Renault’nun ilk Avrupa’daki minivan  Espace’ın üretimini Matra’ya vermesini sağladı. Büyük başarı getiren bu  tasarımın Matra ürünü olduğunu profesyoneller dışında kimse bilmedi.  Üzerinde taşıdığı marka Renault idi. Yine Renault yeniliği zannedilen  Avantime’ın da Matra tarafından tasarlanıp geliştirildiğini bilenler  parmak kaldırabilir mi? (Bu ayrı bir yazı konusu olacak)  2003 yılında Pininfarina tarafından alınan Matra, 2009′da yine el  değiştirdi ve Segula’ya satıldı. Tarihi boyunca çok iyi tasarımları olsa  da hiç göz önüne çıkamayan Matra’nın F1-F2 tarihinde de önemli  projeleri oldu. En önemlisi Jackie Stewart’ın Matra-Ford ile 1969′da  kazandığı F1 pilotlar şampiyonluğu oldu.
 Birbirinden bağımsız da olsalar aynı otomobil üzerinde kendi  markalarını da yalnız ya da beraber de taşısalar bu üç marka hiçbir  zaman A sınıfına yükselemedi. Hep büyükleri bir -ya da birkaç!- adım  geriden takip etmeye mahkum kaldılar…
 
 
 


Alıntı : http://i-motoring.com/hep-kaybeden-uclu


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: lrfan;234754
Oysa şu takaya hala bayılırım
 
Çocukkene favori oyuncak arabalarım listesinin başlarında yer alırdı.


Çevrimdışı @lp@RSl@n

  • bedevi
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 313
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;234768
Çocukkene favori oyuncak arabalarım listesinin başlarında yer alırdı.


hakkaten güzelmiş be abi araba


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;234768
Çocukkene favori oyuncak arabalarım listesinin başlarında yer alırdı.

Hala duruyor 1:52 ölçek Matchbox  :)
 
Nehir oynuyor


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: lrfan;234777
Hala duruyor 1:52 ölçek Matchbox  :)
 
Nehir oynuyor
E ben Nehir' in oyuncaklarıyla oynadım. Yoktu aralarında nan!:D


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;234780
E ben Nehir' in oyuncaklarıyla oynadım. Yoktu aralarında nan!:D

 
Bir dahakine daha dikkatli bak  ;)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: lrfan;234784
Bir dahakine daha dikkatli bak  ;)
Ayır onu kenara, zayi olmasın.:knp::kart: