škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Benzin VS LPG

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Uzun zamandır aklımda böyle bir yazı yazmak vardır en sonunda vakit bulabildim ve sizlere lpg hakkında bilinen bilinmeyen gerçekleri kendi bilgimin yettiğince açıklamaya çalışacağım:ok:

İlk başta aracımın teknik bilgilerini vereyim sonra yanılgı olmasın :)

LPG:105-110 Octane
Benzin:95 Octane

Skoda Octavia 1.8T 2001 Model

Hacim:1781 cm3
Tork: 210/1750 Nm
Güç: 5700 rpm 150hp

Yakıt Verileri(Katalog)
Şehir İçi:11 lt
Şehir Dışı:6 lt

Gerçek Veriler

Şehir İçi 10-10,5lt

Şehir Dışı 7,5-8 lt



İlk olarak Serüven yanılmıyorsam 2006 yılında başlıyor.Yakıt fiyatları o zamanlar benzin 3,2-3,3 tl civarıydı ve babam günde minimum 40 km yaptığından artık benzin fiyatları yüksek gelmeye başlamıştı ve bi alternatif arayışına girmişti.Uzun araştırmalar sonucu lpg takmaya karar verdik.O zamanlarda lpg nin lt fiyatı 1,40 tl idi.

Lpg kiti tercihimiz o zaman BRC idi ama takacak bayi daha uygun fiyatlı ve kaliteli olduğunu idda edip bize atiker önerdi.Tabi biz il şartta kabul etmedik araç turbolu idi ve standart kitlerle beslemek biraz zor oluyordu o zamanlar.Daha sonra biz arkadaşa herhangi bir sorun olduğunda para vermeyeceğimizi ve sistemin başka bir sistemle değiştimesinin sözünü aldık.Yaklaşık 1200 tl gibi bir ücret ödemiştik o zamanlar.

Sistem montajı yapıldı ve test sürüşü başladı aradan 1 hafta geçti ve sehir halinde iken birden kontak gitti ve araba stop etti direksiyon kitlendi ve hızımız yaklaşık 60 km/h civarındaydı.El frenine asılarak duvara ramak kala durduk sözde sistem bu tarz durumlarda benzine atıyordu? Atamadı :)

Daha sonra tekrar lpg servisene gittik ve durumumuzu izah ettik.Sorun regülatörde çıktı meğersem içerisindeki diyafram patlamış :) Daha sonra V8 araçlara kullanılan büyük regülatör takıldı ama ne fayda 1 hafta sonra benzer bi olay yaşayarak o regülatörede elveda dedik :) Olay buradan sonra koptu tabi iş yeri sahibi söz vermişti bir kere.. Başladılar lpg kitini sökmeye ve sistemi değiştirmeye.

Ta ta tam yeni sistem kuruldu Milano E-gas ortaklığı yani parçalar İtalyan yazılım Alman olması lazım.Bu kiti yaklaşık 6 sene kullandık ve çok fazla sorun yaşamadık enjektörleri matrix denen arkasında lpg dinlendirme nozulu olmadan direkt motora veren bir enjektör ve çok hassaslar :) Kullanım olarak memnunduk performans olarakta %10 gibi kaybımız olmuştu.Tabi bu sistemin düşmanı katkılı otogaz oldu ve sürekli tıkanıp duruyordu nozzle uçları ve 3 ayda bir lpg ciye gidip enjektör temizletiyorduk.Tabi benim ustalık dönemleri bu zamanlarda başladı.Yüzlerde yazı teknik döküman yerli yabancı forum ve fuarlara gidip durdum kafaya takmıştım bir kere :)

Bu sistemde yanılmıyorsa 2011 yılında ömrümü doldurmaya başladı.O da trajik bi olay ile oldu.Temde 180 km/h ile giderken yine kontak gitti!! Az daha parçalarımızı topliyacaklardı ama babam ne olursa olsun deyip o hızda aracı vurdurarak çalıştırdı.Korkmayın birşey olmadı ama  :D

En son üzerindeki sistem şuan Landirenzo ve en çok memnun olduğum sistem nerdeyse uyum sorunu yok gibi birşey.Standar enjektörlerin nozzle uçları 2.2 mm idi ben biraz daha büyük olmasını isteyip 2.4 mm lik nozullar kullandık performansta biraz fark etti.Regülatör olarak 250 hp ye dayanıklı turbo regülatör kullandık ve o zamandan beri sorun çıkarmadı.Sistem bize 1400 tl ye geldi.

Tabi bu son dönemde LPG bujileri kullandım.İlk zamanlarda deli gidiyor falan diyordum ama meğersen değilmiş orijinal bujilerim eskidiğinden sanırım fark yarattı biraz ama o paraya değmez açıkcası.Orijinal bujiyi biraz daha kısa sürede değiştirin aynı şey :)

Şimdi Gelelim matematik kısmına :D

2006 yılında benzini 3.20 tl lpg 1.40tl

10lt x 3.20tl/100=32 kr

Lpg olarakta 12 lt tüketiyordu

12 x 1,40tl/100=17 kr

32-17=15kr km de kar :)

Lpg takıldığında 130 bin km deydik

Şuan 290 bin km deyiz.

Yaklaşık 4 depoda birde 20 tl benzin tüketiyor.Bu da 1300 km de 20 tl benzin dersek.

İçler dışlar,çarp,böl,amuda kaldır taktiği ile :D

160.000 km x 15kr= 24.000 tl
160.000km / 1300 km x 20 tl =2460 tl de benzin dersek...


LPG Bakım masrafı Toplamda 300 tl

Lpg kit fiyatları 1400+1200=2600 tl

18.640 tl ne kar

Artıları.(Az olduğu içi artılarından başlayalım :D)

1-Yakıt Ekonomisi
2-Düşük Co Salınımı

Eksileri

1-1000-17000 devir arası cansız kalması şehir içinde araba doluyken rampalarda vs sorun oluyor arabayı yeriden kaldırmak için çoğu zaman benzine alıyorum.

2-Keyifsiz Üst deviler. 4000 devir sonrası çıkan o iğrenç enjektör sesi ve benzine göre daha az istekli olması

3-Daha düşük km de bakım aralığı 10 bin km.(Kişisel Tercih)

4-1 depo ile yaptığın yolun az olması ve uzun yolda sürekli mola vermek zorunda olmak. (38 lt gaz ş.içi 330-370 km arası gidiyor Şehirler arası kullanıma göre 450-470 km lere çıktığı oluyor :)

5-Kapalı otopark sorunu bazen yaşayabiliyorum özellikle stepneyi bagajda taşırsam avm gibi yerlerde oto parka amıyorlar.Bundan dolayı taşımıyorum ve bu zamana kadar yüzlerde kez avm ye girdim 2-3 güvenlik görevlisi fark etti.(Marifet diye söylemiyorum güvenlik tedbirleri yetersiz ve çoğu avm de açık otopark bulunmuyor)

6-Lpg nin getirdiği ekstra ağırlık

7- 10-15 bin km de bir lpg nin bakım masrafı( Yaklaşık 30 tl)

8-Düşük devirde rampalarda kalırsanız avans vurma sorunu oluyor lpg yüksek oktanlı olduğundan dolayı :)

Genel Değerlendirme

Genel olarak ele alırsak lpg benim için zorunluluk.Yılda 20-25 bin km arası yol yapyorum ve hacimli araba kullanmayı seviyorum sıfırada maalesef ki güç yetmiyor ama elimde olsa benzinde kullanırım lpg de kullanmak açıkcası bana hiç keyif vermiyor.Güç olarakta %10-15 gibi bir kayıp var bunu net hissediyorsunuz eğer aracınızla bir bütün içindeyseniz yoksa çoğu kişi bunu önemsemeyecektir.

Not:Arabanın motoru Forged teknolojisi ile üretildiğinden yani ısıya torka ve yüksek güce dayanıklı olarak üretildiğinden mekanik olarak bu zamana kadar bir sorun yaşamadım.Diğer araçlarda ne olur onu bilemem


Çevrimdışı veracocha

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 885
    • Profili Görüntüle
Güzel bir değerlendirme , siz lpg ayarını kendinizmi yapıyorsunuz yoksa takan yere gidip mi yapıyorsunuz ? benim araçta lovato var bende memnunum ancak lambda sensörü hatası veriyor ışık yanmıyor ama vag-com da gözüküyor siliyoruz yine çıkıyor ... bende bu sorunu aşmak için benzin ile lpg enjektör sürelerini birbirine yakın ayarlamaya çalışacağım zaman bulursam ... kaliteli gaz farkettiriyor çekişte bayağı motorun sesi bile azalıyor iyi lpg'de ...


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Eline sağlık Kadir. Güzel bir inceleme olmuş.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı fb1907

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 268
    • Profili Görüntüle
Güzel ve faydalı bir yazı olmuş emeğine sağlık. Bende hep süperb zamanında tsi motora uyumlu vialle lpdi yi merak etmişimdir. Tam taktıracak ken kaza yapmış ve ayırdığım tüp parasını kazaya ödemiştim. Keşke sizin gibi 3-4 yıl takıpta bizi bilgilendiren birileri olsa takan bir kaç kişi ile konuşmuştum çok övmüşlerdi sadece ilk çalıştırmada 1 dk kadar pompa sesi var diyorlardı.


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Benim araç dizel ama değerlendirmenizi keyifle okudum.Elinize sağlık.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: veracocha;496653
Güzel bir değerlendirme , siz lpg ayarını kendinizmi yapıyorsunuz yoksa takan yere gidip mi yapıyorsunuz ? benim araçta lovato var bende memnunum ancak lambda sensörü hatası veriyor ışık yanmıyor ama vag-com da gözüküyor siliyoruz yine çıkıyor ... bende bu sorunu aşmak için benzin ile lpg enjektör sürelerini birbirine yakın ayarlamaya çalışacağım zaman bulursam ... kaliteli gaz farkettiriyor çekişte bayağı motorun sesi bile azalıyor iyi lpg'de ...


Lpg cime ayar yaptırıyorum bende Katalizör üzerinden tek sensör var üst devirler biraz daha canlı olsun diye normal değerlerin bı tık üzerinde çalışıyor zengin karışımda:ok:

Lamba yanmıyorsa kafanıza takmayın benim arabamda da aynı uyarıyı veriyor :)

Alıntı yapılan: fb1907;496660
Güzel ve faydalı bir yazı olmuş emeğine sağlık. Bende hep süperb zamanında tsi motora uyumlu vialle lpdi yi merak etmişimdir. Tam taktıracak ken kaza yapmış ve ayırdığım tüp parasını kazaya ödemiştim. Keşke sizin gibi 3-4 yıl takıpta bizi bilgilendiren birileri olsa takan bir kaç kişi ile konuşmuştum çok övmüşlerdi sadece ilk çalıştırmada 1 dk kadar pompa sesi var diyorlardı.


TSI da durumlar biraz daha karışık sistemler ciddi pahalı ve € üzerinden satılıyor yanılmıyorsam son zamanlarda 3000-3500 tl civarındaydı amorti etmesi biraz uzun sürebilir


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Uzun dönem testi böyle olur işte :)

Arada bi araba parası kalmış size, keşke baştan landirenzo taktırsaymışsınız. Atiker sorun çıkarmasa bile arabadan anlayan kişiyi gıcık eder.

O stop etme işleri, yüksek devirden sonra gazı bırakınca devrin çok düşüp titreme olayı ve depo doldurma sıklığı en büyük handikapları. Ha bi de pompacı arabanın altına eğiliyor ya :D

Ama iyi ekmeğini yedim ben de lpg'nin. Fabia I ile 68 bin km kullandım çok da memnundum. 3 kere arıza ışığı yakmıştı hep de sönmüştü.


Çevrimdışı fb1907

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 268
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;496664



TSI da durumlar biraz daha karışık sistemler ciddi pahalı ve € üzerinden satılıyor yanılmıyorsam son zamanlarda 3000-3500 tl civarındaydı amorti etmesi biraz uzun sürebilir


4 ay önce distribütörü ile görüştüğüm de 5600 TL nakit alımda demişti. Ama sistem çok farklı demişti aracın orjinal enjektörlerini kullanıyorlar % 10 daha performanslı ve % 45 net kar diyordu benzine göre ne kadar doğru onu bilemiyorum artık. Ama takan bir kaç kişide bana buna benzer yorumda bulunmuşlardı yüz yüze görüştüğüm de.


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
1998 senesinden beri degisik model arac ve cogunlukla lavato sistemlerde araclara bindim. 2004 megane deki cozemedigim elektrik sorunu haricinde lpg li araba iyi araba.
1998 uno 1.4 ie. Landi renzo 1 yil ( kaza sonucu pert lpg sayesinde arac yanmaktan kurtuldu )
1991 audi 1.8 s landi renzo 5 yil ( unodan sokturdugum sistemi taktirdim )
2007 octavia a5 mpi lovato 2 yil
2000 astra lovato 1 yil
2004 megane ll lovato 7 ay
2011 octavia a5 mpi lovato 4 yil
« Son Düzenleme: 09 Şubat 2015, 21:39:45 Gönderen: mdindas »


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
bugün yarın diyerek benzinle 10 seneyi tamamladım...hacim küçük, cesaret edemedim bi türlü...bu şekil satıp tüplüye geçmek gerekiyor sanırım.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Tüple mazimiz çok ama en yakın örneklerimiz 20.000kmde alıp atiker tüp taktırdığımız 100.000bine ramak kala sattığımız getzde hiç sorun yaşamadık ancak bariz güç kaybı vardı araçta. Daha sonra 0 km aldığımız ve 800 kmde prins vsi2 sistemi ve ek olarak valvetronic subap yağlama sistemli, khein enjektörlü 1.4T 140hp cruze var 35 binde şuan araba tam 1 sene oldu 2 defa yağlaması bitti 15 bin dayanıyor yağlaması ve 90₺ gibi bir ücreti var. Kit totalde 3200₺ ye mal oldu işletme hariç ancak ortalama 9 lt civarı benzin yakan bir araçta kendini hemen amorti etti. Performans kaybı yok tüpte yüksek hızlara, rollara, draglara çıktım banamısın demedi ancak rölantideki enjektör zırıltısı dizeli aratmıyor malesef. Ve son olarak 0km alıp 1500kmde atiker gold taktırdığım 1.4 85bg ibizam var bugün 12.100kmde. maşallah diyeyim daha arıza ışığı falan yakmadı yüksek devirde tüpten atma falan da yapmıyor ve lpg enjektörleri hem prinsin khein enjektörlerinden hemde aracın kendi enjektörlerinden sessiz çalışıyor ki mest oluyorum resmen o ses olmayınca :) oda kendini çoktan amorti etti şehir içi 15-16 krş civarı gezebiliyorum ve performans kaybımda bence yok. Vel hasıl kelam Kadir kardeşim on numara özetlemiş bende nacizane tecrübelerimi belirttim lpg uyumlu kit ve herşeyden önemlisi temiz ve doğru işçilikle kesinlikle gerekli. Benzine verilen paralar bu fiyatlarla büyük israf…


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
eline sağlık kadir güzel ve faydalı olmuş.

atikerin yeni sistemlerini millet pek övüyor. 1.8t de takıp sg1-2 gündelik binenler varmış. ama eski halleri tam anlamıyla fiyasko tabi.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;496801
eline sağlık kadir güzel ve faydalı olmuş.

atikerin yeni sistemlerini millet pek övüyor. 1.8t de takıp sg1-2 gündelik binenler varmış. ama eski halleri tam anlamıyla fiyasko tabi.


Atiker benden uzak olsun aman 2 kere resmen canımızdan oluyorduk.Landirenzodan memnunum enjektörler khein den sonra en iyi enjektör olarak anılıyor.Atiker hala valtek kullanıyor ki rezalet bir enjektör çıtı çıtı ötmesi beni bitiriyor zaten:gaz:


Çevrimdışı alperen

  • S E A T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2155
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;497585
Atiker benden uzak olsun aman 2 kere resmen canımızdan oluyorduk.Landirenzodan memnunum enjektörler khein den sonra en iyi enjektör olarak anılıyor.Atiker hala valtek kullanıyor ki rezalet bir enjektör çıtı çıtı ötmesi beni bitiriyor zaten:gaz:


Allah allah, Atiker'den tek biz mi memnun kaldik acaba? :) İbiza'da Landi var, usta önerdi bakalım o ne kadar gidecek. Bir de birşey soracağın, Fabia'da subab yağlama takılmıştı LPG ile, İbizada ise yok, sorduğumda "Garantide olduğu için yapılmıyor" dedi. Gerçek mi bu?