škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

110km/h dan sonra savrulma, gezinme problemi.

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Celalsn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 215
    • Profili Görüntüle
Octavia yı bende bir superb sahibi olarak çok beğeniyorum. Geçen aracımı kavrama değişimi için bıraktığımda 1 hafta makyajlı kasa octavia verdiler ikame olarak. Superb den indiğim içinmi bilmiyorum fakat araç banada çok güvensiz gelmişti.


Çevrimdışı ceycey34

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 289
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Celalsn;646686
Octavia yı bende bir superb sahibi olarak çok beğeniyorum. Geçen aracımı kavrama değişimi için bıraktığımda 1 hafta makyajlı kasa octavia verdiler ikame olarak. Superb den indiğim içinmi bilmiyorum fakat araç banada çok güvensiz gelmişti.
Kıyaslama biraz yanlış olmuş gibi. Tabii ki octavia sorunsuz bir araç demiyoruz ama suberple kıyaslamak doğru değil. mercedes E hastta belki S serisi ile suberp kıyaslamak gibi birşey.
Arkadaşarın dediği gibi sorun var gibi ama orta sınıf aile aracı olarak yine de iyi.
Ben de yanlızken 195 km yi gördüğüm oldu ( Konya ankara arası ) hiç gezinme hissetmedim. Ama bir önceki mk2 kasa leon kadarda güvende hissedemedim ( ama o 17 jant geniş yanak idi.)
Ama yazın tatilde  konuyu açan [MENTION=16568]Giunti[/MENTION] kardeşimizin bulunduğu ege de ( özellikle izmir çeşme arasında) konya -afyon arasında vs bazı alanlarda rüzgar aşırı olunca bende az da olsa benzer şeyler hissettim ama 110 da değil 130-140 civarında.
Sanırım sadece araç yapısında değil arkadaşın lastik vs de de sorun olabilir.
« Son Düzenleme: 17 Ocak 2019, 22:50:15 Gönderen: ceycey34 »


Çevrimdışı Giunti

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 164
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;646655
Gayet doğru tespitler. Octavia arkada torsiyon çubuk kullanıyor. buna ek olarak LiftBack bir dizayn yapısı var. Ve dikkat ederseniz özellikle yan rüzgarlara maruz kalan gövde panelleri çok büyük ve düz.

Bende 2013 makyajsız kasası vardı. Ve virajlarda savrulmasa da arka kısım hep kopacak hissiyatı yaşatırdı. Ayrıca sert rüzgarlarda arabanın gezindiğini hissederdim. Normal koşuularda bile virajda gaz açtığımda hep tedirgin oldum ve ya fren yaptım ya gazdan kestim.Biraz olsun sorunu çözer diye daha sert ve kısa olan spor yay aldım. Ancak buna rağmen sorun tam olarak çözülmedi. Sizinki de büyük ihtimalle çözülmeyecek

Aynı koşullarda kullandığım Passat B8, BMW E90 ve Mercedes W204 de hiç bu tür problemleri yaşamadım. Bu 3 lü arasından rüzgardan en çok etkilenen yine Vw di.

Üretim maliyeti ve yakıt ekonomisi adına araç hafifletip, bağımsız süspansiyon yerine torsiyon koyunca durum maalesef bu şekilde oluyor.

 Sizce, superb de de aynı sıkıntıyı yaşar mıyım? Tesekkürlrr

Alıntı yapılan: dryusufbal;646448
yüksek amortisör kalitesiz salıncak kötü viraj denge demiri dik yanal direkler kötü rüzgar direnci birde sert lastikler. açıkçası bazı araçların neden pahalı olduklarını bazı ince ayrıntı detayları öğrendikten sonra anlıyorsun. araçın birşeyi yok dostum octavia projesinin sorunları bunlar amortisör geniş lastik ile kısa vadeli çözüm bulabilirsin


Hocam, selamlar, ankaradasınıZ sanırım. Aracımla ilgili gezinme problemine ankarada nerde baktırabilikirim. Tesekküler

Alıntı yapılan: viperking;646655
Gayet doğru tespitler. Octavia arkada torsiyon çubuk kullanıyor. buna ek olarak LiftBack bir dizayn yapısı var. Ve dikkat ederseniz özellikle yan rüzgarlara maruz kalan gövde panelleri çok büyük ve düz.

Bende 2013 makyajsız kasası vardı. Ve virajlarda savrulmasa da arka kısım hep kopacak hissiyatı yaşatırdı. Ayrıca sert rüzgarlarda arabanın gezindiğini hissederdim. Normal koşuularda bile virajda gaz açtığımda hep tedirgin oldum ve ya fren yaptım ya gazdan kestim.Biraz olsun sorunu çözer diye daha sert ve kısa olan spor yay aldım. Ancak buna rağmen sorun tam olarak çözülmedi. Sizinki de büyük ihtimalle çözülmeyecek

Aynı koşullarda kullandığım Passat B8, BMW E90 ve Mercedes W204 de hiç bu tür problemleri yaşamadım. Bu 3 lü arasından rüzgardan en çok etkilenen yine Vw di.

Üretim maliyeti ve yakıt ekonomisi adına araç hafifletip, bağımsız süspansiyon yerine torsiyon koyunca durum maalesef bu şekilde oluyor.

 İyi ve tecrübeli bir kontrol için hangi servis yanda ustayı öneririsiniz? Tesekkğler.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Superb de ayni sikintilari yasayacaginizi sanmam cunku daha agir ve oturakli bir arac. Ama bu buyuklugunden dolayi octavia kadar da atak olmayacaktir.