škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Sarsıntı (Servisten Verilen Cevap)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar, aracımın kayış mayış bütün ağır bakımını yaptırdım. Oksijen sensörü gidikti değiştirdim. EGR hatası vardı temizlendi. Boğaz kelebeği EGR vs bütün bağlantı boruları güzelce temizlendi. Carbon clean yapıldı.

Şimdi aracımda sarsıntılı çalışma problemi patlak verdi. Arıza ekranında "Silindir 3. ateşleme bozukluğu" diye hata veriyor. Servisteki usta subabların değişmesi gerektiği dolayısı ile üst silindir kapağının yapılacağını söyledi. Ve bana 1500 tl fiyat çıkardı. Bu duruma LPG'nin yol açtığını da ekledi.

Bu arıza mesajı bu anlama mı geliyor? Ateşleme bobini değil midir? Sizce fiyat nasıldır?

Fikirlerinizi yazarsanız sevinirim...


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Bu arada ekleyeyim aracımı kompression testi mi varmış ne bu piston basınçlarını ölçmek için. Orada 3. silindirin basıncı düşük çıkmış. Bunun için subablarda kaçak oluşuyor diyorlar...


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
eğer aracınızın bobini blok şeklinde olmasaydı. 3. silindirin buji kablosunu çekin sarsıntı artmıyorsa ya da stop etmiyorsa sorun ordadır diyebilirdim. ama yanılmıyorsam bobin blok halinde ve bu testi yapmak biraz zorlaşıyor.

servisin iyi tetkik etmesi gerekir lpg zamanla sübaplara zarar verebilir. ama ilk etapta iyi ihtimali ateşlemenin bozuk olduğunu düşünmek gerekir.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
bu kaçak durumuna sebep olan büyük bir ihtimal yaptırmış olduğunuz carbon cleean dır aracınızın km sini bilmiyorum ama eğer 100 bin km civarındaysa ve ilk defa motora carbon uyguluyorsanız sakıncalı bir işlem. karbonun kapatmış olduğu gözenekler açılınca bu tür sorunlar meydana gelebiliyor


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Benim kafamı compression testi karıştırdı. Normalde 10 bar civarı olması gereken basınç, 3. bobinde 8 bar imiş. Bu nedenle subablar kaçak yapıyor dedi bana usta. Bende forumda daha önce başına gelmiş varsa fikrini almak istedim...

Bikaç konu var aslında bana benzer ancak sonuçları yazmıyordu o yüzden konular açık kalmış sonuca varamadım...


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Bakımdan önce LPG bakımı yaptırdığımda ustalar 3. bobin kendini kapıyor diyordu. Ama işte carbon clean'lı bir bakım sonrası sarsıntı da arttı masraf da...


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: iondergumus;463173
Benim kafamı compression testi karıştırdı. Normalde 10 bar civarı olması gereken basınç, 3. bobinde 8 bar imiş. Bu nedenle subablar kaçak yapıyor dedi bana usta. Bende forumda daha önce başına gelmiş varsa fikrini almak istedim...

Bikaç konu var aslında bana benzer ancak sonuçları yazmıyordu o yüzden konular açık kalmış sonuca varamadım...
@iondergumus,
Hiç kafanız karışmasın aynı olay, aynı kompresyon değerleri ile tam km olarak 30.000 de benimde başıma geldi. Malesef bu lanet olası test cihazları kompresyon değeri 10 kg/cm2 altına düşene kadar arıza vermediği gibi araçta özellikle rölantide sarsıntılı bir çalışmaya neden olmuyor. Örneğin bende 1. silindir 14.1 2. silindir 14.0, 3. silindir 8.7, 4. silindir 13.9 kg/cm2 değerlenlerindeydi. Üstelik LPG' de kullanmıyordum. Bu sarsıntılı çalışma 3 nedenden oluyor. Ateşleme bobini yanarsa Rölantide çalışırkende çiğ benzin atar. (Bu da başıma geldi) Sibop yandığında aracı 90 km üstüne çıkarttığınızda içeri çiğ benzin kokusu geliyor. 3. ise sibop değil pistonlardaki özellikle basınç sekmanının kırılması yada sekmanların dönerek ağız ağıza gelmesi sonucu silindir basıncının düşmesi, veya motorun bitmesi ki bu durum tüm silindirlerde basınç düşmesine neden olur.
Tüm bunlar ki 3. silindirde ateşleme sorunu gibi görülmüş, ancak kompresyon basıncı da 8 kg/cm2 çıktığına göre sorun bobinde değil verilen değerde bobine ait değil 3. silindir sıkıştırma basınç değeridir, malesef üst kapak sökülecek. Zaten sibop yanmışsa yanan sibop kızarmış tavuk gibi sırıtıyor. Bende de 3. silindir tüm duyduklarımda özellikle 74 BG motorlarda 3. silindirde bu sorun ortaya çıkıyor bunu da anlayabilmiş değilim. Tabi bu iş sadece bu kadarla da kalmıyor," abey! trigerinde gitmiş. su devridaimde bak kaçırıyor deniyor aynı işçilik içinde bunlarıda halledelim" deniyor da deniyor ve fatura kabarıyor.Bana akü ön düzen sol ön disk yamulmuş tabi 2.si birden değişti, balatalar vs. amortisör vırt-zırt 4500' e patlamıştı 2010 Aralığında.
« Son Düzenleme: 02 Nisan 2014, 10:36:44 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;463182
@iondergumus,
Hiç kafanız karışmasın aynı olay, aynı kompresyon değerleri ile tam km olarak 30.000 de benimde başıma geldi. Malesef bu lanet olası test cihazları kompresyon değeri 10 kg/cm2 altına düşene kadar arıza vermediği gibi araçta özellikle rölantide sarsıntılı bir çalışmaya neden olmuyor. Örneğin bende 1. silindir 14.1 2. silindir 14.0, 3. silindir 8.7, 4. silindir 13.9 kg/cm2 değerlenlerindeydi. Üstelik LPG' de kullanmıyordum. Bu sarsıntılı çalışma 3 nedenden oluyor. Ateşleme bobini yanarsa Rölantide çalışırkende çiğ benzin atar. (Bu da başıma geldi) Sibop yandığında aracı 90 km üstüne çıkarttığınızda içeri çiğ benzin kokusu geliyor. 3. ise sibop değil pistonlardaki özellikle basınç sekmanının kırılması yada sekmanların dönerek ağız ağıza gelmesi sonucu silindir basıncının düşmesi, veya motorun bitmesi ki bu durum tüm silindirlerde basınç düşmesine neden olur.
Tüm bunlar ki 3. silindirde ateşleme sorunu gibi görülmüş, ancak kompresyon basıncı da 8 kg/cm2 çıktığına göre sorun bobinde değil verilen değerde bobine ait değil 3. silindir sıkıştırma basınç değeridir, malesef üst kapak sökülecek. Zaten sibop yanmışsa yanan sibop kızarmış tavuk gibi sırıtıyor. Bende de 3. silindir tüm duyduklarımda özellikle 74 BG motorlarda 3. silindirde bu sorun ortaya çıkıyor bunu da anlayabilmiş değilim. Tabi bu iş sadece bu kadarla da kalmıyor," abey! trigerinde gitmiş. su devridaimde bak kaçırıyor deniyor aynı işçilik içinde bunlarıda halledelim" deniyor da deniyor ve fatura kabarıyor.Bana akü ön düzen sol ön disk yamulmuş tabi 2.si birden değişti, balatalar vs. amortisör vırt-zırt 4500' e patlamıştı 2010 Aralığında.

Hocam, ustanın sonradan çıkaracağı tüm masrafları ben 2000 civarına hallettirdim. Ama pahalı ama ucuz...

Ustanın siboblar değişecek ve basınçler eski haline dönecek demesinin yanında seninkine benzer segman açıklığıda hazır açılmışken bakılsın demesi var. Eğer yapılabilecek gibiyse onlar da hallolur zaten aracın da yağ eksiltiyorsa iyi yapmış oluruz diyor.

Şimdi senn başına gelmiş birkaç soru sorayım da ne yapacağımı bileyim en azından...

1- Üst silindir kapağını ve segmanları (gerekiyorsa) yaptırayım mı? Yaptırmassam ne gibi sonuçlar çıkar?

2- Bu dediğim işlemler için 2000 civarı masraf çıkıyor. Başka yerlere sormadım. Belki daha düşer ama bu işlemler için yaklaşık ne kadar masraf idealdir?

3- Ateşleme bozukluğu bu işlemlerden sonra hallolur mu?

4- Üst silindir kapağı yapılırken ateşleme bobinleri filan değişiyor mu? (Eğer değişmiyorsa sadece subabların değişimi, silindir kapak onarımı ve segmanların onarımı ile sorunun giderileceği konusunda bana nasıl garanti veriyorlar?)

Vereceğin değerli ve yönlendirici cevaplar için şimdiden teşekkürler.

NOT: Bu arada belirteyim aracım 2004 model 1.4 101 Bg 16 Valf BBZ kodlu motorlardan ve LPG var...


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: iondergumus;463183
Hocam, ustanın sonradan çıkaracağı tüm masrafları ben 2000 civarına hallettirdim. Ama pahalı ama ucuz...

Ustanın siboblar değişecek ve basınçler eski haline dönecek demesinin yanında seninkine benzer segman açıklığıda hazır açılmışken bakılsın demesi var. Eğer yapılabilecek gibiyse onlar da hallolur zaten aracın da yağ eksiltiyorsa iyi yapmış oluruz diyor.

Şimdi senn başına gelmiş birkaç soru sorayım da ne yapacağımı bileyim en azından...

1- Üst silindir kapağını ve segmanları (gerekiyorsa) yaptırayım mı? Yaptırmassam ne gibi sonuçlar çıkar?

2- Bu dediğim işlemler için 2000 civarı masraf çıkıyor. Başka yerlere sormadım. Belki daha düşer ama bu işlemler için yaklaşık ne kadar masraf idealdir?

3- Ateşleme bozukluğu bu işlemlerden sonra hallolur mu?

4- Üst silindir kapağı yapılırken ateşleme bobinleri filan değişiyor mu? (Eğer değişmiyorsa sadece subabların değişimi, silindir kapak onarımı ve segmanların onarımı ile sorunun giderileceği konusunda bana nasıl garanti veriyorlar?)

Vereceğin değerli ve yönlendirici cevaplar için şimdiden teşekkürler.

NOT: Bu arada belirteyim aracım 2004 model 1.4 101 Bg 16 Valf BBZ kodlu motorlardan ve LPG var...

Fiyat bilgisi de aşağıdaki gibi; (Üst kapak revizyonu ve kol-yatak-segman revizyonu)

1- Üst takım conta - 280 tl
2- Takım subap - 270 tl
3- Takım duman lastik - 40 tl
4- Kapak revizyon - 350 tl
5- Subap gaydı - 90 tl
6- İşçilik - 400 tl

1- Takım segman - 280 tl
2- Karter conta - 60 tl
3- Kol yatak - 70 tl
4- İşçilik - 250 tl

TOPLAM - 2090 tl

İkisini farklı teklifte göndermişler. İşçilikler ayrı. Böyle midir bilmiyorum ama sanki bana kol gibi geldi...


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
@iondergumus,
Ben Ankara AND serviste yaptırmıştım. İlki Tam motor revizyonu faturası, 3 gün sonrada ön düzen yapıldı o faturada 1145 TL tutmuştu. Şimdi tek tek yazmak uzun sürecek size faturanın fotografını vereyim öyle mukayese edin ve fatura tarihi 04.12.2010. yani tam 4 yıl öncesi servis fiyatları ki özel servis e bu işlemleri bir arkadaş üzerinden sorduğumda "tüm sibopların değişmesine gerek yoktur. 3. silindir yeterli " demişti. Ben buna inanmıyorum çeşitli sıkıntılar yaratacağını hem duydum hemde mantığım kabullenemiyor. Özellikle malzemeyi dışardan aldığımda fiyatın işçilikle birlikte o tarihte 1950 TL civarına düştüğününüde tespit etmiştim. Ancak hiç bir özel servis bu değişime 1 yıl garanti vermiyor. Değer mi değmez mi ben bir yorum yapmak istemiyorum.

Sorularınız gelince: İlk mesajdan başlayarak.
1. Üst kapakta zaten sibop yatakları taşlanacak ve sibop yatakları değişecek. Sorun sadece yanan sibop değil. Bu nedenle bazı ustalar işin kolayına kaçıp tek bir sibop takımını değiştirip (3. silindir) sadece o silindir tarafına denk gelen yerlere taşlama yaptırıyorlarki elbette iş ucuzluyor, maliyet düşüyor. Çok sakat bir uygulama. Sekmanlara gelince aracınızın km nedir bilmiyorum. 150.000 den fazlaysa yada yakın hazır motor açılmışken tüm silindirlere sekman atılması gerekebilir.Bunun için Motor açılmadan önce diğer silindirlerin kompresyon durumu önemli. %10 farkla 12-13 arasındaysa hiç gerek yoktur. 12 den aşağı ise zaten motor yarı ömrünü tamamlamış demektir. Bu durumda bu araca ne kadar daha bineceğiniz önemli eğer elde tutmak istiyor ve ben bu araca bir 4-5 yıl binerim diyorsanız sekmanı da attırın derim. Eğer 11 ve daha aşağıda ise hiç tereddüt etmeyin sekman atılsın araç motor istemeye yakın demektir. Duruma göre %o10-15 sekman atılır. Motorunuz neredeyse sıfır olur.
2. Benim verdiğim faturada ektra işlerde var ve sibop takımı 8+8 ve sibop yatakları komple değişti. Kısaca silindir kapağı komple revizyona girdi. Sizin ustaya bu noktayı özellikle sormanız gerekir. Bende 16 sibobun tamamı değişti O tarihte Güven oto' dan sorduğumda bana verilen komple fiyat 630 TL iken serviste 816 TL idi Buna göre düşünün. Bence Triger ve su devridaim pompasına da hazır motor açılmışken baktırmanızda yarar var. Ben daha 30.000 km de iken çıkan triger lime lime idi  ve araç 4.5 yıllıktı. Zaten ya 100.000 km yada 5 yıl diyor bakım kitabı.
3. Zaten arızanızın ateşleme bobini ile bir ilgisi yok. Olsaydı 3. silindir basıncı normal çıkacaktı. Ha, bu arada olur a araya o bobinde sıkışmıştır. Bunun testinide sağlam olduğu düşünülen diğer silindirlerin bobinleri ile yer değiştirilerek yada bobinin tepesine gelen kablo çıkartılır ve o silindire gelen kablo ile bobin arasında ark oluyormu bakılır.
4.Size verdiğim faturadan malzeme ve işçilik tutarlarını kontrol edebilirsiniz. Bana tek garip gelen 16 adet sibobun komple fiyatı. 4 yıl önce bile komple fiyat 630 TL idi özel skoda parçacısında ve her 2 yerde de malzeme İsveç malıydı (Genellikle tüm Alman firmaları İsveç'ten menevişleme kalitesi nedeniyle temin ediyor) Ancak İtalyan-İspanyol ve Arjantin mallarıda varmış) ben görmedim.Kısacası malzemeyi sorgulamanız lazım. Garanti konusunda ben yaptırdıkdan sonra tavsiye üzerine Şaşmazda bir yere gittim, Bir başkası üzerinden konuştum. Pek ileriye dönük garantiye yanaşmıyorlar. Açık açık bana sorunlu benzin alırsınız agrasif kullanırsınız, motoru sıkıştırısınız felan gibi bir yığın saçmalıkla 2.000 km sonra tekrar yakarsınız gibi abuk subuk kaytarıcı cevaplar alıyorsunuz. Benim anladığım asıl temiz işçilik kapak revizyonunda gerekiyor, geri kalanı sök, tak, motoru toplama.
Birde zaman içinde belki de yanılıyor olabilirim ama bu bizim 1.4 motor ve devamı ki buna 1.2' liklerde dahil herşey sözüm ona LPG' liye göre yapılmışsada pek uygun değil. Esas uygun olan MPI olan motorlar. Hatta bunu çok defa Octavia 1.6 MPI motorların uygunluğu içinde servis elemanlarından çok duydum. Gerçi bizim motora LPG bile değmedi ancak bu 74 BG 1.4 lerde siboplarda belirli bir sıkıntı var. Arkadaşın Polosu bile aynı duruma 38.000 km de düştü.
Geçmiş olsun......
« Son Düzenleme: 02 Nisan 2014, 15:53:52 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Bosh Car servisinden geldi bu teklifler. Birde birşey daha soracağım kusuruma bakmayın. Tüm bu işlemleri mahalle arasında bi ustaya sorsam (tanıdık) önerir misiniz? Yoksa daha önce bu işi polo'ya veya ww grubu araçlara yapmış olan bosch servisine mi vereyim?

Bu akşam yoğun biçimde oturup düşünmek istiyorum da...


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: iondergumus;463215
Bosh Car servisinden geldi bu teklifler. Birde birşey daha soracağım kusuruma bakmayın. Tüm bu işlemleri mahalle arasında bi ustaya sorsam (tanıdık) önerir misiniz? Yoksa daha önce bu işi polo'ya veya ww grubu araçlara yapmış olan bosch servisine mi vereyim?

Bu akşam yoğun biçimde oturup düşünmek istiyorum da...
@iondergumus,
Bizim fabiaların motorları biraz özellikli bir çok ayarı otomatik ve sensörlü araçlar. Mahalle arası tamircilerinin bu motorlara yabancı olabileceklerini düşünüyorum. Bu eski motorlar gibi ver taşlamaya topla motoru bitir işi değil. ÜĞstelik bir sorun çıksa ne test cihazları var nede diğer özel alet edevat. BoschCar servis diye bir servis Ankara' da duymadım. VW grubu ilede ilişkişkisini bilmiyorum. En önemlisi test cihazları vs. var mı, yapılan işe garanti veriyorlar mı? Buraya iş yaptıranları bulup görüşmek lazım. Ama her halûkârda bu iş eski ustaların işi değil Benim görüşüm bu yönde.


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Zamanında yaptığınız masraflar adına sizin için çok üzüldüm. Şuan sizinle aynı durumdayım. Bu sebeple tecrübe ve ayrıntılı cevaplarınız için çok teşekkür ediyorum. Bu akşam dediğim gibi oturup etraflıca düşüneceğim. Gerekirse aklımdaki soruları fiyatı verenlerle konuşacağım. Biraz da indirim kovalayıp hallettirmeyi düşünüyorum. Aracımı seviyorum ama yolda bırakırsa vay halime... Tüm masraflar boşa gitmiş olacak.

Bir yönden de bunları yaptırıp aracı satışa çıkarmak. (Tabi tok bir satıcı olarak...) Sonuçta faturalar elimde olacak ve alan insan 0 bakım maliyeti ile 15000 km yapacak duruma gelecek. Bakalım hayırlısı...

Tekrar teşekkür ederim. Yaptığım masraf ve bakımları yaptırırsam ayrı bir başlık altında toplamayı düşünüyorum. Madem kronik sorunlar var en azından foruma faydam olsun...


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
aracınız kaç km de ve ilk defa mı carbon cleean yaptırdınız


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
110000 Km'de Ben 85000'deyken satın aldım. Ve evet ilk defa carbonclean yaptırdım. Yalnız ustanın ilginç bir yorumu da oldu. Carbon clean yaptırmadan önce motor daha sarsıntılıymış. Onu yapınca %60'ı filan giderilmiş...

Motorun daha sarsıntılı çalışması bende şöyle oluyordu:

Aracın o2 sensörü arızalı olduğundan lambası yanıyordu. Ancak motor sinek viziltısı gibiydi. Ben ne zaman bakım vs yaptırırken usta şu lambayı da söndürüver deyince lamba tekrar yanana kadar baya sarsıntılı çalışıyordu. Aracın beyni sanırım hatalı çalışmayı benimsemiş ne zaman hata silinirse sarsıntı oluyordu. Sonra lamba tekrar yanıyor motor normal çalışma düzeyine geri dönüyordu.

Şimdi o2 sensörü EGR valfi gibi şeyler aradan çıktı. Biri değişti biri temizlendi. Şuan araçta sadece ateşleme bozukluğu diye bir hata var. 3. silindirde hem basınç kaybı, hem de ateşleme bozukluğu... Şimdi lamba sürekli yanıyor ama eskiden fazla titreşim var. Lamba söndüğünde 2. ve 3. viteste ileri geri titreme yapıyor çok çok hissedilecek düzeyde...