škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

DSG S modunu yeni keşfettim :)

ordic · 14 · 5072

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ordic

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 234
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar, dün akşam forumda gezerken d moddaki gazın geç tepki vermesinden bahsedilen konuları okudum ve DSG de S mod'u diye bişey olduğunu öğrendim. Bende ne zamandır yeni tanıştığım DSG'de viteslerin erken geçişini, gazdan ayağı biraz çekerek devir kaybettikten sonra tekrar gaza yüklenildiğinde vites düşürmeden aracın toparlanmaya çalışmasını düşük yakıt tüketimi hedefleyen anlayıştan kaynaklandığını düşünüyordum ve spotif modu olmalı diyordum. Hatta bir kaç kere sollamaya çıkarken vitesi sağa çekip manuel kullanarak hızlanmayı deneyimledim ve çok memnun kaldım. Bugün akşam dönüşte basınekspress'te S moda almak aklıma geldi. Trafik fazla olduğu için çok bişey anlayamadım ama bir ara gaza iyi bastım 4'ten 5 baya bir sonra geçti devir felan epey yükseldi. Bunu da buraya yazdım belki benim gibi acemi arkadaşlar varsa haberleri olsun :gaz:


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı ordic

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 234
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;556102
Kullanım kılavuzunu okumak bu yüzden önemli.. :)


aslında göz attım ama o kısmı atlamışım demekki :)


Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;556102
Kullanım kılavuzunu okumak bu yüzden önemli.. :)

kadir bende klavuzda yok napacağız kardeş?
 araçta klavuz çıkmadı 2. el olunca.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fmaka;556121
kadir bende klavuzda yok napacağız kardeş?
 araçta klavuz çıkmadı 2. el olunca.


http://lmgtfy.com/?q=skoda+kullan%C4%B1m+k%C4%B1lavuzu

:ok::ok:


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Aslında, ilk otomatik vites deneyimi olan alıcılara, bu durum satıcı tarafından anlatılması gerekiyor. Eski nesil otomatiklerde D1 ve D2 modu vardı. Bu modların arasında da devir farkları vardı. Daha yeni nesillerde artık S (spor) modu mevcut.


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Başka marka, tip yarı otomatik şanzımanlarda E modu var, ona basılı değilse araç zaten S modu gibi çalışıyor...(örn: Fiat Punto Dualogic)
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Daha önceki 6 aracım manuel ve atmosferik benzinli modellerdi ilk dizel ve otomatik aracım 16 aydır kullanıyorum ve kullanma kılavuzunu hiç okumadım DSG ile bahsi geçen kullanım ve performansla ilgili  hiç bir sıkıntı ve sorunla bugüne kadar karşılaşmadım. S modunu bir kaç kez deneme amaçlı ve zevk için kullanmanın dışında nerede ise hiç kullanmadım ve hiç de ihtiyaç duymadım DSG D modun da görevini her anlamda mükemmel bir şekilde yapıyor güç mü istediniz her an her durumda D modunda Kick down yaptığınızda ve ya gaza bastığınızda aracın nasıl deli gibi ivmelendiğini ve koltuğa yapıştığınızı hissedebilirsiniz gerçekten abartmıyorum DSG kullanan arkadaşlar araçlarını biraz performanslı kullanırsa D modunun gereken zamanda ve devirde vites yükseltiğini ama bazende 3500 ve daha yüksek devire kadar vitesi yükseltmediğini gözlemleyebirler. Evet bazı söylemlere katılıyorum şöyle ki D modunda 7 ile ilerlerken rampaya sardığınızda vitesi hemen düşürmüyor 7 ile devam etmeye çalışıyor ama kesinlikle motoru bayıltmıyor biraz gaza yüklendiğinizde 2-3 vites birden düşürüp 3500 devire kadar da vitesi yükseltmiyor ne zamanki rampa düzlüğüne çıktığınızda tekrar eski karakterlerini sergiliyor. 16 aydır İzmir İstanbul arası uzun yolda kullanıyorum aynı rampayı bazen 7 bazen 6 ve bazende 5 vites de çıktığımı bilirim bunun nedeni DSG sizin sürüş karakterlerini hafızaya alıyor ve o anki sürücünün ruh ve gaz pedalına verdiğiniz tepkileri çok iyi anlıyor. DSG ile biraz daha uzun birlikteliklerde ve deneyimlerde birazda performanslı kullanımlarda ne demek istediğim daha iyi anlaşılacaktır.
« Son Düzenleme: 26 Ocak 2016, 13:14:20 Gönderen: rocky62 »


Çevrimdışı bulentperu

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 525
    • Profili Görüntüle
Aslinda benim duyduğum asıl normal sürüş modunun "S" olduğu,  "D" nin ise ekonomik sürüş modu olduğu şeklindeydi. Ben buna çoğunlukla katılıyorum aslında. Mesela benim aracim dsg olmasaydı da manuel olsaydi s modunun tercihlerini kullanirdim çoğunlukla vites seçiminde. Bu yuzdende ben sık sik (manuel yerine) "s" tercih ediyorum.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bulentperu;556256
Aslinda benim duyduğum asıl normal sürüş modunun "S" olduğu,  "D" nin ise ekonomik sürüş modu olduğu şeklindeydi. Ben buna çoğunlukla katılıyorum aslında. Mesela benim aracim dsg olmasaydı da manuel olsaydi s modunun tercihlerini kullanirdim çoğunlukla vites seçiminde. Bu yuzdende ben sık sik (manuel yerine) "s" tercih ediyorum.
:+1:
Kılavuzlarda da S için standart sürüş modu diyor. D ise ekonomi modu imiş.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı unveren55

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 151
    • Profili Görüntüle
şöyle bir bilgide nacizane benden olsun.D modunda ilerlerken ani hızlanmak isterseniz gaza sonuna kadar basarsanız aynı S modundaki tepkiyi alırsınız.örn.7 viteste ilerlerken ani hızlanmak isterseniz gaz pedalına dibine kadar basıp en dipteki bir tık sesini aldığınızda aracınız 7 den 5.vitese düşüp daha agresif bir şekilde hızlanacaktır.önemli olan pedalı dibine kadar dayamanız en dipdeki kademeyi hissedeceksiniz.saygılar.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Valla bende yeni farkettim. Araba çıldırıyor resmenn :D :D


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bulentperu;556256
Aslinda benim duyduğum asıl normal sürüş modunun "S" olduğu,  "D" nin ise ekonomik sürüş modu olduğu şeklindeydi. Ben buna çoğunlukla katılıyorum aslında. Mesela benim aracim dsg olmasaydı da manuel olsaydi s modunun tercihlerini kullanirdim çoğunlukla vites seçiminde. Bu yuzdende ben sık sik (manuel yerine) "s" tercih ediyorum.


bana da şehir içi kullanım için D moduyla S modu arası bir mod gerekir gibi geliyor. D modunda çok alt devirlerde vites değiştiriyor. Uzun yolda ekonomi için gayet uygun. S modu ise tam tersi çok üst devirlerde vites değiştiriyor. Performanslı kullanımlar için uygun. Sanırım şehiriçinde benim kullanım stilim biraz daha bu ikisinin arası...


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: unveren55;556738
şöyle bir bilgide nacizane benden olsun.D modunda ilerlerken ani hızlanmak isterseniz gaza sonuna kadar basarsanız aynı S modundaki tepkiyi alırsınız.örn.7 viteste ilerlerken ani hızlanmak isterseniz gaz pedalına dibine kadar basıp en dipteki bir tık sesini aldığınızda aracınız 7 den 5.vitese düşüp daha agresif bir şekilde hızlanacaktır.önemli olan pedalı dibine kadar dayamanız en dipdeki kademeyi hissedeceksiniz.saygılar.
Gaz pedalına birden ancak çok abartmadan yüklenirseniz D7' den D6' ya alır. Birden ama pedal konumu yarım oalcak şekilde basarsanız D5' e alır. D7' de giderken (tabii ki o anki hıza, motor devrine, ...vs. kriterlere göre) D4' e alıp azamî hızlanma sağlıyor. Mesela D7' de 70km/s hızla giderken gaza tam basıp o en dipteki klik sesini duyarsanız anında D4' e alıyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!