škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.4 16v special 101 hp çekiş problemi...

biHEmta · 13 · 14131

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle
Tüm skoda ailesine merhabalar.Yaklaşık bir yıldır fabia kullanıcısıyım ve bu benim ilk arabam. Zavallı fabişimin makus talihi olacak ki benden önceki iki kullanıcısının da acemilikleri bu arabada çıkmış:). Bu yüzden olmalı ki özel servisten edindiğim fikre göre arabada baskı balata bitik. Normalde 101 beygirlik arabanın seri olması gerekir ama benim araç özellikle yokuşlarda  bir hayli hantal. Düzlüğe çıkınca araba hızlanıyor ama araç düşük viteeste bağırıyor ama kaçış o derece yok, diğer bir belirtisi ise debriyajın yukarda kavraması. Hatta arabayı deneyenler çok zorluk çekiyor debriyajla alakalı.
 Ama benim kafama takılan nokta baskı balatası bitik arabanın debriyajı sertleşir benim arabada ise hiçbir arabada görmediğim şekilde pamuk gibi yumuşak bu da benim hoşuma gidiyor. Km de  şehir içi 25 kuruş uzun yolda 185 kuruş lpg yakıyor. Bu veriler normal mi? 1.4 special kullanıcıları lütfen fikirlerinizi bekliyorum.
Yakın zamanda baskı balata değişimi ile genel bakımlarını yaptıracağım. Hangi markayı önerirsiniz? saygılar...


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
yakıt değeri normalin üzerinde ama çok üzerinde değil.çekişede bir teşhis koymak zor bir çok neden olabilir.
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: biHEmta;390158
.......................... özel servisten edindiğim fikre göre arabada baskı balata bitik. Normalde 101 beygirlik arabanın seri olması gerekir ama benim araç özellikle yokuşlarda  bir hayli hantal. Düzlüğe çıkınca araba hızlanıyor ama araç düşük viteeste bağırıyor ama kaçış o derece yok, diğer bir belirtisi ise debriyajın yukarda kavraması. Hatta arabayı deneyenler çok zorluk çekiyor debriyajla alakalı.
 Ama benim kafama takılan nokta baskı balatası bitik arabanın debriyajı sertleşir benim arabada ise hiçbir arabada görmediğim şekilde pamuk gibi yumuşak bu da benim hoşuma gidiyor. Km de  şehir içi 25 kuruş uzun yolda 185 kuruş lpg yakıyor. Bu veriler normal mi? 1.4 special kullanıcıları lütfen fikirlerinizi bekliyorum.
Yakın zamanda baskı balata değişimi ile genel bakımlarını yaptıracağım. Hangi markayı önerirsiniz? saygılar...
Debriyaj illaki eskimiştir ama bitik olması demek motorun sanzımana gücü iletememesi demektir ki, şayet viteste debriyaja basılı değilken aracınıza gaz verdiğinizde motor devri artıyor, ama hız artmıyorsa o zaman bitik olduğu anlaşılır.Debriyaj hidrolik destekli olduğundan yumuşaktır zaten.
yokuşta zorlanması boğaz kelebeğinden, hava filtresinden, bujiden, bobinlerden ve katalizörden olabilir, iyi bir tespit sonrası, genel, güzel bir bakımdan geçmeli tabii anlayan bir yerde...
Ayrıca motor 101 HP ama bu güç üst devirlerde ortaya çıkıyor, bu yüzden yokuşlarda yüksek devir kullanmanız gerekli...
tüketim ise bu verilerinize göre zaten çok düşük ki, üstte anlattığım şeylerin (debriyaj balatası dahil)  hiçbirisinin de sorunlu olduğunu  düşünmüyorum.Güle güle kullanın.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle
Engin bey gayet bilgilendirici oldu mesajınız. Çok teşekkür ederim. Aracımı Trabzonda eski yetkili servis elemanları Akademi otomotivde baktırıyorum. Viteste gaza bastığımda araç hızlanıyor ama seri bir şekilde değil.Bujiler bobinler yeni değişti boğaz kelebeği de yenice temizlendi. Yüksek devirle bile girdiğim yokuşlarda araç devirden düşüyor vites küçültüyorum. Bakıma gidince inşallah sorunum hallolur, yoksa çok sevdiğim arabamı değiştimek zorunda kalacağım.


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Bahsettiğiniz sorunlar bir yana, bunların hepsi toplamda yüksek yakıt tüketimi olarak ortaya çıkar.
Bence siz arabaya alışma süreci yaşıyorsunuz.
Max. gücü (101) aldığınız devir 5750 veya 6000 olmalı ki, bu devirlerde kullandığınızı sanmıyorum.Sanayiye boşa para kaptırmayın.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: hetepe;390262
...Max. gücü (101) aldığınız devir 5750 veya 6000 olmalı ki, bu devirlerde kullandığınızı sanmıyorum.Sanayiye boşa para kaptırmayın.
Gücü 101HP olarak 6600d/d' de, torku da 126Nm olarak 4400d/d' de veriyor diye biliyorum.


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
araba lpg li mi?lpgli ise değerler normalin biraz üstünde diye kast ettim.benzinliyse çok şahane değerler
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle
Arabam lpgli 2004 model  80  bin kmde.(biraz satış reklamı gibi oldu) Aslında şehiriçi  kullanımda yokuş fazla çıkıyorum yakıtın normalin üzerinde olması bundandır diye tahmin ediyorum. Yakıtla ilgili sıkıntım yok dediğim gibi atik değil yokuşlarda aşırı hantal Erzincan Pöske dağını bilen var mı bilmiyorum dağa tırmanırken en dik yokuşta araba ben dahil 4 kişi ve bagaj dolu iken yol çalışması yüzünden de yavaşladığımdan 1. vitese düşmek zorunda kaldım ve o esnada toyota yaris 1.0 beni solladı. Engin beyin dediği acemide olabilirim ama çekiş problemini wv grubundan arabası olan bir arkadaşım ve aracı kullananların söylediği bir durum.


Çevrimdışı skymad

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 69
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadasim benim arabada 1.4 101 hp 2002 model.debraj cok yukarida kavriyordu baski balata bitmek üzere dediler araci zorlamaz isen o balata seni baya götürür yokuslarda yigilmasi normaldir cekiç de biraz duser ama  balatayi değiştirisen cok fazla bişe bekleme arac zaten seri bir arac yuksek devirlerde cok performansli yakitta biraz daha düşer sehir içi 200 kurus yakarsin


Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle
Merhaba Mehmet Ali bey. Siz baskı balata değişimini ne zaman yaptırdınız hangi marka ve ne kadara maloldu? Siz araç zaten seri araç diyorsunuz ama benim aracım o kadar seri değil. Rutin bakımları çok yakın zamanda yaptıracağım baskı balata işinide baktıracağım. Ama yukarıda Engin beyin dediği gibi boşyere de sanayiye para kaptırmak istemiyorum. Problem başka yerde ise boşuna 500 lira ödemiş olacağım. Teşekkür ederim üstadım..


Çevrimdışı e.g.uysal

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 77
    • Profili Görüntüle
Selamlar. Hocam ben de 2004 101 bg fabia special aldım Trabzon'dan. Aracımın tüm bakımları da Akademi'de yapılmış bundan önce. Ama ben Hopa da oturuyorum. Benim aracın da debriyajı çok yukarıda. Hatta binenler bunun baskısı balatası bitmiş diyorlar. Ama baskı balata değişeli daha 20000 bile olmamış. Akademi de değişmiş orjinal marka ile.

Benim sıkıntım da yokuşta aracım 2000d/d'nin altında ise çıkmıyor. 20000d/d'nin üzerinde ise hiç sorun yok. Vites farketmiyor. 1. viteste 20-30 derecelik rampalarda kalkmıyor bile. geri gelip devirlenip sıkıntısız 2. viteste çıkıyorum. ilk bakımına 5000 km kaldı. Rize'de çok iyi bir servis varmış ona göstereceğim.

Sizin yakıt değerleriniz Trabzon'a göre normal bence. Şehir merkezi bile yokuş dolu hiç düz alan yok sahil tarafı dışında.


Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle
Evren kardeşim hayırlı olsun. Bende akademide bakımlarını yaptırdım ama o zaman baskı balatayla ilgili bir bakım yaptırmamıştım. Sizin bahsettiğiniz kalkış problemi bende yok. Debriyaj yukarda kavraması bunların kron ik sorunu mu acaba? El freniyle kalkış yapabiliyorum ama aracı bağırtmam gerekiyor. Ben bayburtta yaşıyorum. rizedeki servisten memnun kalırsanız burdan haberdar ederseniz sevinirim.


Çevrimdışı e.g.uysal

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 77
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: biHEmta;394697
Evren kardeşim hayırlı olsun. Bende akademide bakımlarını yaptırdım ama o zaman baskı balatayla ilgili bir bakım yaptırmamıştım. Sizin bahsettiğiniz kalkış problemi bende yok. Debriyaj yukarda kavraması bunların kron ik sorunu mu acaba? El freniyle kalkış yapabiliyorum ama aracı bağırtmam gerekiyor. Ben bayburtta yaşıyorum. rizedeki servisten memnun kalırsanız burdan haberdar ederseniz sevinirim.


Hocam kusura bakmayın bu aralar işten güçten pek giremedim foruma. Benim aracın yokuş sıkıntısı kendiliğinden kayboldu. Nedeni büyük ihtimalle yakıttı. Diğer bahsettiğiniz sorunlarınn tamamını ben de yaşamaktayım. Ancak bu debriyaj olayı sanırım bu araçların karakteristiği.

Henüz Rize'deki servisi deneyemedim. Çok şükür ihtiyaç olmadı. Bakımı da gelmedi henüz. Denersem özelden size bilgi veririm.