škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Araç Sigortası

Burak35 · 68 · 26269

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Burak35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 427
    • Profili Görüntüle
Hasarsızlık indirimine hak kazanmış bir aracın sigorta  yenilemesinin başka şirkete yaptırılması durumunda hasarsızlık indirimi  devam eder mi?

Önceki poliçede hasarsızlığa hak kazandığına  ilişkin bir belgenin, önceki sigorta şirketi tarafından yeni sigortayı  yapacak olan şirkete intikal ettirilmesiyle, hasarsızlık indirimi devam  eder. Hasarsızlık indirim hakkının kaybolmaması için sigortaya ara  verilmemesi esastır.


Çevrimdışı Burak35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 427
    • Profili Görüntüle
Hasarsızlık indirimine hak kazanmış bir araç satıldığında, yeni alınan araçta da bu hak devam eder mi?
Devam  edebilir. Hasarsızlık indiriminden yararlanabilmek için poliçenin  kesintisiz devam etmesi şarttır. Yeni araç satın alındığında, zeyilname  ile yeni aracın poliçeye dahil edilmesi gereklidir. Bunun için  sigortalı, yeni aracı hemen satın almamışsa, satın alıncaya kadar geçen  sürede poliçeyi dondurabilir. Sigorta bitim tarihinden önce herhangi bir  tarihte, yine aynı cins araç alındığı bildirildiğinde, poliçe süresi,  durdurulan süre kadar uzatılır ve hasarsızlık indirimi yeni araçta da  devam ettirilir. İki araç arasında prim farkı var ise sigortalıdan  tahsil edilir.


Çevrimdışı Burak35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 427
    • Profili Görüntüle
Aracın  çekilmesi esnasında oluşan hasarlar, kasko sigortasına dahil midir?
Kamu otoritesi tarafından çekilmesi esnasında oluşan hasarlar teminata dahildir.


Çevrimdışı Burak35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 427
    • Profili Görüntüle
Aracın aksesuarları kasko sigortalarına dahil midir?

Standart  lastik ve jantlar otomatik teminat kapsamındadır. Araca sonradan ilave  edilen özel lastik, çelik jantlar, değer olarak standartlarından farklı  olduğu için, değerleri sigortalı ile sigortacı tarafından mutabık  kalınarak tesbit edilmeli, poliçede ayrıca belirtilmelidir. Orijinal  olmayan radyo, teyp, kolonlar, equalizer, klima, alarm, telsiz, telefon,  faks, otomatik anten, takometre gibi cihazlar, ancak ek prim alınarak  kasko poliçesi kapsamına dahil edilebilirler. Bu tür cihazların marka ve  bedellerinin kasko poliçesinde mutlaka gösterilmesi gerekmektedir. Bu  cihazlar aracın orijinalinde var ise  orijinal olduğu da  belirtilmelidir.


Çevrimdışı Burak35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 427
    • Profili Görüntüle
Kasko sigortalı aracın çalınması halinde, tazminat ödenmeden bekleme süresi var mıdır?

Çalınan  aracın bulunması için ilgili makamların yapacakları araştırmalar 30 gün  içinde sonuç vermediği takdirde, ilgili makamdan aracın bulunamadığına  dair yazı alınarak, sigortacı tazminatı öder. Bu ödemeyi takiben çalınan  araç bulunduğu takdirde, bu durumu sigortalı yazı ile sigortacıya  derhal bildirmekle yükümlüdür; sigortalı, aldığı tazminatı iade ederek  aracını geri alabilir veya aracını sigortacıya devreder.


Çevrimdışı Burak35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 427
    • Profili Görüntüle
Trafik sigortasında tedavi gördükten sonra ölen kişiye, hem tedavi, hem ölüm tazminatı ödenebilir mi ?

Evet,  poliçede belirtilen 2 ayrı teminatın 2 ayrı limitine kadar tazminat  ödemesi yapılabilir; önceden ödenen tedavi giderleri ölüm tazminatından  mahsup edilmez.



Çevrimdışı Burak35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 427
    • Profili Görüntüle
Garanti Sigortası Hesabı nedir, nasıl çalışır?

     Önceki adıyla Garanti Fonu, Karayollarında motorlu araçların yol açtığı trafik kazalarında, kazaya neden olan aracın belirlenememesi, yasanın emredici hükmüne rağmen aracın Zorunlu Trafik Sigortasının yaptırılmamış olması, kazanın çalınmış veya gasp edilmiş bir araç tarafından meydana getirilmiş olması, poliçe teminatları artırılmasına rağmen artış zeyilinin yaptırılmamış olması, iflas etmiş veya mali bünye zafiyeti nedeniyle bütün branşlarda ruhsatları iptal edilmiş sigorta şirketlerinin zorunlu trafik sigortasından dolayı ödemesi gereken tazminatların tahsil edilememesi durumunda kazada zarar görenlerin sigorta güvencesinden yoksun kalmamaları için oluşturulmuştur.

Karayolu Trafik Garanti Sigortası Hesabı’dan Karşılanacak Zararlar

     a) Plakası  tespit edilemeyen araçların vermiş olduğu  bedeni zararlar,

     b) Zorunlu mali mesuliyet (trafik)  sigortası olmayan araçların vermiş olduğu  bedeni  zararlar

     c) Zorunlu mali mesuliyet (trafik)  sigorta poliçesindeki teminat tutarlarına ilişkin artış zeyilnamesi olmayan araçların vermiş olduğu bedeni zararlar,

     d) Çalınmış veya  gasbedilmiş motorlu bir aracın kazaya neden olması halinde meydana gelen bedeni zararlar,

     e) Mali bünye zafiyeti nedeni ile bütün branşlarda ruhsatı iptal edilmiş veya iflas etmiş sigorta şirketlerinin zorunlu mali mesuliyet (trafik) sigortası kapsamında ödemekle yükümlü olduğu maddi ve bedensel zararlar karşılanır.

Bedensel zararlar      
; tedavi gideri , maluliyet tazminatı  ve ölüm halinde geride kalan hak sahiplerine ödenmesi gereken destekten yoksun kalma tazminatını kapsamaktadır
Maddi zarar  
; trafik kazası sonucu motorlu araçlarda ve diğer şeylerde meydana gelen hasarları kapsamaktadır

     Karayolu Trafik Garanti Sigortası Hesabı’nın sorumluluğu; kaza tarihinde  geçerli zorunlu mali mesuliyet (trafik) sigorta poliçesinin teminat limitleri ve zarar verenin kusur oranı ile sınırlıdır.

Başvuru Şekli Ve Süresi
     
  Karayolu Trafik Garanti Sigortası Hesabı tarafından karşılanacak zararlardan herhangi biri ile karşı karşıya kalan  mağdurların;
  Zararı ve tazminat yükümlüsünü öğrendiği tarihten itibaren 2 yıl ve her halükarda kaza gününden itibaren 10 yıl içinde yazılı olarak Hesaba bizzat başvurmaları gerekmektedir.

Başvuru Sırasında Gerekli Belgeler
     
  Hak sahiplerinin başvuru dilekçeleri ve aşağıda belirtilen belgelerle Garanti Sigortası Hesabı’na başvurmaları gerekmektedir.

Ölüm Halinde Gereken Belgeler:
     
  1)Trafik kazası tespit tutanağı resmi tasdikli sureti.
  2)Olayın mahkemeye intikal etmesi halinde mahkeme kararı,
  3)Ölüm raporu,
  4)Ölenin mesleği ile gelir durumunu ve desteklik ilişkisini gösterir belge,
  5)Hak sahiplerine Sosyal Güvenlik Kurumlarından gelir bağlanmış ise, bağlama kararı ile bağlanan gelirin peşin değerini gösteren belge,
  6)Aile nüfus kaydı aslı ve veraset ilamı.

Yaralanma Halinde Gereken Belgeler:
     
  1)Trafik kazası tespit tutanağı resmi tasdikli sureti,
  2)Hastane raporu  aslı veya resmi tasdikli sureti,
  3)Dökümlü tedavi faturaları asılları,
  4)Maluliyet sözkonusu ise, maluliyet oranını gösterir  hastane raporu aslı veya resmi tasdikli sureti,
  5)Olayın mahkemeye intikal etmesi halinde mahkeme kararı.

Not: Karayolu Trafik Garanti Sigortası Hesabı Yönetmeliği’nin 13/b maddesi uyarınca Garanti Sigortası Hesabı'ndan talep edilen tedavi giderlerinin tespitinde Sağlık Bakanlığı tarifesi esas alınmaktadır.
     

             KTK'nun 108/c maddesi uyarınca bedensel zararlar   dışındaki maddi zararlar için yapılacak başvurular için;
Maddi Hasarlarda Gereken Belgeler:
   
  1) Poliçe sureti
  2) Trafik Kazası Tespit Tutanağı veya İfade Tesbit Tutanağı resmi tasdikli   sureti
  3) Eksper Raporu sureti (Eksper raporu yoksa fatura sureti)
  4) Varsa mahkeme kararı sureti
  5) Hasar bedeli sigortalı veya sürücü tarafından ödenmiş ise ödeme ile ilgili   belgelerin  suretleri
 

 
NOT: Sözkonusu Sigorta   Şirketlerinde daha önce hasar dosyası açılmış ise bu dosyaya ulaşacak belge   veya bilgi yeterli olacaktır.


Çevrimdışı Burak35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 427
    • Profili Görüntüle
Kaskolu aracınız pert olursa!
 
Aracın bir kaza sonucunda kullanılamaz hale gelmesini ifade eden ve sigortacılık teriminde ‘pert total’ (tam hasarlı) olarak adlandırıldığı için günlük kullanımda da ‘aracın pert olması’ diye anılan bu durum nasıl tespit edilir? Hangi hallerde araç pert olmuş kabul edilir? Kasko tazminat tutarı neye göre belirlenir?
 
Hasara uğrayan aracınız için yapılan ekspertiz incelemelerinde, onarım masraflarının aracın piyasa (rayiç) değerine yaklaşması, ulaşması ya da geçmesi hallerinde araç tam hasarlı kabul edilir. Ortalama bir değer vermek gerekirse, onarım masrafları aracın piyasa değerinin %70’ine yaklaşmışsa aracın onarılarak trafiğe çıkarılması hem ekonomik açıdan hem de can güvenliği açısından mantıklı olmayacağından genellikle araç tam hasarlı kabul edilir. Bahsi geçen %70 oranının herhangi bir yasal dayanağı olmamakla birlikte sigortacılıkta yaygın olarak kabul gören bir orandır. Aracın tam hasarlı kabul edilebilmesi için sigortacı ile sigortalının bu konuda aynı fikirde olması gerekir.
  Aracın, eksper raporuyla da onarım kabul etmez hale geldiği tespit edilirse, sigorta poliçesinde belirtilen kasko bedelini geçmemek kaydıyla aracın o andaki piyasa değeri sigortalıya ödenir. Eğer poliçede belirlenen kasko bedeli aracın piyasa değerinden daha düşükse (eksik sigorta) orantılı olarak daha az ödeme yapılır. Değeri sigortalıya tamamen ödenen araç sigortacının olur.
  Pert araç sigortalıya bırakılacaksa yani sigortalının böyle bir talebi varsa aracın pert/hurda bedeli (hasarlı haliyle satış bedeli) tespit edilir ve piyasa değerinden düşülerek tazminat tutarı belirlenir. Bu durumda pert olan aracın satış işlemleri sigortalının kendi yükümlülüğü olur.
 
Konuya eksper olarak tayin edilen kişi ya da kurumlar sigorta şirketlerinden bağımsız olarak çalışırlar. Eksperin görevi konunun sigortalı ve sigortacı arasında adil biçimde çözümlenmesi için bilirkişilik yapmaktır. Pert kararı verilmiş hasarlarda tazminat ödemesinin yapılması ise ortalama 1 ay sürebiliyor. (alıntıdır)


Çevrimdışı Burak35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 427
    • Profili Görüntüle
Başkasının aracını kullanırken sigortalı kaza yaparsa kasko sigortası oluşan hasarı öder mi?
Kasko poliçesinde teminat sürücüye değil araca  verilmektedir. Dolayısıyla oluşan hasar sözkonusu arabanın kasko  poliçesi ile temin edilebilir.


Çevrimdışı Burak35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 427
    • Profili Görüntüle
Yaptığım trafik kazasından dolayı karşı tarafın hasarını sigorta şirketim neden bana rücu etti?
  Kusurlu olarak yapılmış olan trafik kazasında sürücü alkollü ise veya ehliyetsiz ise ya da ehliyet sınıfı yetersiz ise veya kazada  aracın istiap haddini açan yük veya yolcu bulunduğu saptanmışsa  trafik sigorta şirketiniz karşı tarafa ödediği  tazminat kadar size rücu eder, yani ödediği tazminatı sizden geri ister.


Çevrimdışı Burak35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 427
    • Profili Görüntüle
Sigorta şirketini şikayet eden 890 kişinin 262’si haklı çıktı

Yazıya şöyle bir örnekle başlayayım. Diyelim ki, aracınızla kaza yaptınız. Kasko sigortanız da var. Aracınızdaki hasar da 3 bin, bilemediniz 4 bin TL tutuyor. Sigorta şirketine müracaat ettiniz. Gelin görün ki, bir nedenden dolayı sigorta şirketi hasarı ödemeyi reddetti.
  Bu durumda ne yaparsınız?

İki alternatifiniz var. Birincisi, hukuk yoluna müracaat edersiniz. Avukat tutacaksınız. Dava açacaksınız. Mahkeme masrafı bir taraftan, avukat masrafı diğer taraftan. En iyi ihtimalle de böyle bir dava bir-iki yıldan önce sonuçlanmaz. Ne için? 3 bin liralık hasar için. Değer mi?
Ya da ikinci alternatifi seçeceksiniz. Yani, sigorta şirketinin hasarı ödememesini sineye çekip, cepten karşılayacaksınız. Sigorta sistemine de okkalı bir küfür sallayıp, bir daha sigorta yaptırmamaya yemin edeceksiniz. Şu da bir gerçek, sigorta yaptırmadan olmayacağının da bilincindesiniz. Hasarınızı alamamışsınız. Külfetli olduğundan hukuka başvurup hakkınızı da arayamıyorsunuz. Sigortasız da olmaz. Ne yapacaksınız?

İşin aslını isterseniz, bundan bir sene öncesine kadar bu soruya verilecek net bir yanıt yoktu. Şimdi, ne değişti diyecek olursanız çok şey değişti. Bu gibi durumlar için Sigorta Tahkim Komisyonu kuruldu ki, bana göre sigortacılıkta atılmış en önemli adımlardan biridir.
Bu köşede, birkaç kere sizlere, bu konudan bahsedip, sigorta şirketi ile anlaşmazlığa düşüldüğünde Sigorta Tahkim Komisyonu’na müracaat edilebileceğini, böylece mağdur duruma düşen tüketicilerin haklarını arayabileceğini anlattım. Şimdi ise bu konudaki son gelişmelere değinmek istiyorum.

Sigorta Tahkim Komisyonu

Sigorta Tahkim Komisyonu kurulalı yaklaşık bir seneden fazla oldu. Bu zaman içinde 890 kişi, sigorta şirketinden hasarını alamadığı gerekçesiyle Tahkim Komisyonu’na müracaat etmiş. Şikayetlerin yaklaşık yüzde 70’i de oto sigortalarından kaynaklanıyor. Daha açık bir anlatımla, sigortalılar ağırlıklı olarak trafik ve kasko sigortasından dolayı hasar alamadıklarından şikayetçi olmuşlar. Sigorta Tahkim Komisyonu da 890 başvurudan 262’sinin şikayetini haklı bulmuş ve sigorta şirketine ‘hasarı ödeyin’ demiş. Komisyon bir yıllık süreç içinde 133 müracaatı ise, reddetmiş. Geri kalan şikayetlerin ise halen araştırması sürüyor.

İşin güzel tarafı da ne biliyor musunuz? Komisyonun kendine gelen şikayetleri yaklaşık 40-45 gün gibi çok kısa sürelerde çözüme kavuşturması. İşin en ilginç tarafı ise, Komisyona gelen şikayetlerin neredeyse büyük bir kısmının, 5 bin liraya kadar olan hasarları sigorta şirketinden alamayan tüketicilerin şikayetlerinden oluşması.

200 lira için şikayet eden var

Geçenlerde sohbet ettiğimiz Sigorta Tahkim Komisyonu Müdürü Metin Karacan, bu konuda şunları söylüyor: “Şikayetlerin yüzde 60 kadarını 5 bin TL ’nin altındaki talepler oluşturuyor. Bunlar esasen masrafları tazminat tutarını aşacağı için mahkeme önüne götürülmeyen talepler. Komisyonun sağladığı düşük maliyetli ve basit başvuru imkanı sayesinde sigortalılar 200-300 TL’lik talepleri için bile başvuruda bulunabiliyorlar. Ayrıca mahkemede yıllar sürebilecek bir yargılama süreci burada hakemlerce 4 ay içinde karara bağlanmak zorunda.”
Eminim bu satırları okuyunca içinizden, ‘Tahkim Komisyonu’nun ne yaptırımı var ki, verdiği karara koskoca sigorta şirketi uysun?’ diye geçiriyorsunuzdur. Hemen söyleyeyim. Komisyonun verdiği karar, hukuki karar sayılıyor ve mahkeme aracılığı ile sigorta şirketine tebliğ ediliyor. Yani sigorta şirketinin ‘bunu da ödemiyorum’ deme şansı bulunmuyor.

Sigortacı hasarı neden ödemiyor

Burada asıl sorulması gereken soru ise şu. Tahkim Komisyonu, yaptığı incelemede sigorta şirketini haksız bulup, sigortalıya ödeme yapılması yönünde karar veriyorsa; bu durumda sigorta şirketleri hasar ödemelerinde keyfi hareket etmiş olmuyor mu?
Nitekim, son zamanlarda bu ve benzeri şekilde soruları okuyuculardan sıkça alıyorum. Bu konuya da açıklık getireyim. Aslında bu soruda bir anlamda doğruluk payı var. Ancak şunu da gözardı etmemek gerekiyor. Sigorta şirketlerine her gün binlerce hasar başvurusu yapılıyor ve her gün de yüz binlerce liralık hasar ödeniyor. En nihayetinde hasarların ödenmesine şirketlerdeki 3-5 kişi karar veriyor. Bazen yanlış karar verilebiliyor ya da o hasar dosyası atlanabiliyor, gözden kaçabiliyor. Peki, bu doğru mu? Elbette değil. Zaten, Sigorta Tahkim Komisyonu’nun kuruluş nedenlerinden biri de bu. Yanlış kararlar nedeniyle sigortalıların mağdur olmaması.


http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/15819951.asp?yazarid=257


Çevrimdışı Burak35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 427
    • Profili Görüntüle
Sigorta eksperi nedir?
 
Sigorta konusu risklerin gerçekleşmesi sonucunda ortaya çıkan kayıp ve hasarların miktarını, nedenlerini ve niteliklerini belirleyen ve mutabakatlı kıymet tespiti, ön ekspertiz ve hasar gözetimi gibi işleri mutat meslek olarak yapan tarafsız ve bağımsız kişidir.
  Kaynak: Sigortacılık Kanunu, Sayı: 26552, Kanun No. 5684, Kabul Tarihi: 3/6/2007.

Sigorta Eksperlerin görevleri
 
 
(A) Eksperlerin asıl görevleri, sigorta edilen risklerin gerçekleşmesi sonucu ortaya çıkan kayıp veya hasarın neden ve niteliği ile miktarını bizzat inceleyip belirlemektir.
 
(B) Eksperler, konusu sigorta olmak kaydıyla, sözleşme öncesinde mutabakatlı kıymet ve ön ekspertiz raporlarının hazırlanması; hasar öncesinde ise hasar riski konusunda gözetim faaliyetlerinde bulunabilir.
 
(C) Bir eksper, ekspertiz görevini aldıktan sonra, Levha kaydı silinmiş veya herhangi bir nedenle görevini tamamlayamayacak durumda ise, taraflar bir başka eksper atayabilecekleri gibi, İcra Komitesinden bir eksper görevlendirilmesini de talep edebilir.


Çevrimdışı Burak35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 427
    • Profili Görüntüle
EKSPER ATAMA VE TAKİP SİSTEMİ KULLANICI KILAVUZU

      Hazine Müsteşarlığı’nın 14.02.2011 tarih ve 2011/5 sayılı “Motorlu Araç Sigortaları Hasar İhbarlarının Yapılması ve Değerlendirilmesi Prosedürüne İlişkin Genelge” ile sigorta ettiren veya sigorta sözleşmesinden menfaat sağlayan kişilerin sigorta şirketine başvurmadan eksper atayabilmesi sağlanmıştır…(devamı)
 
www.hatmer.org.tr/documents/sigortali_kullanici_kilavuzu.pdf


Çevrimdışı Burak35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 427
    • Profili Görüntüle
İki Araçlı ve Üç Araçlı Kazalarda Kusur Durumu Belirleme Krokileri
 
Aşağıdaki linkte iki araçlı ve üç araçlı kazalarda kusur oranlarının belirlenmesi ile ilgili krokiler yer alıyor.

http://www.sadiksigorta.com.tr/sadik/KusurDurumuBelirlemeKrokileri.pdf