škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Opel Insignia 1.6T Cosmo deneyimim..

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;540605
tekrar hayirli olsun

LPG duz sirali sisyem mi. Yaglamali sys ile orj subaplarin omrunu bayaa uzatan kullanicilar mevcut.

Bendeki sys de de ust devirler ve peak turbo basincinda benzin de veterek subap sogutma saglanmisti
Düz sıralı sistem.  Yağlamaya gerek duymadım ona edeceğim masraf ve yağ giderleri neredeyse çelik sübap masrafını eşit. Yağlama da olsa sonunda  sübap değişiyor. Çok olsa 20.000 km önce değiştiririm diye düşündüm..


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;540608
Düz sıralı sistem.  Yağlamaya gerek duymadım ona edeceğim masraf ve yağ giderleri neredeyse çelik sübap masrafını eşit. Yağlama da olsa sonunda  sübap değişiyor. Çok olsa 20.000 km önce değiştiririm diye düşündüm..


Yağ gideri olarak yazmış olayım abi her 15.000km de bitiyo bitince sistemi kitliyo gaza geçirtmiyo. Pazarlıkla 90 liraya değişiyor [emoji2]


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
Abi hayırlı olsun.Allah kazasız belasız binmek nasip etsin.

Araba maşallah fişşek.Plaka da ateş ediyor.

Lpg de yağlamayı bende çok gerekli bulmuyorum
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Esariipek;540609
Yağ gideri olarak yazmış olayım abi her 15.000km de bitiyo bitince sistemi kitliyo gaza geçirtmiyo. Pazarlıkla 90 liraya değişiyor [emoji2]
Benim okuduğum kadarıyla yağlama da olsa sübap değişiyor.  Madem değişecek,  neden masraf edeyim mantığındayım.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Hocam peki frenler nasil? Frenleri cok sikistirinca sisme egilimi nedir? Cabuk isiniyor mu?


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;540667
Hocam peki frenler nasil? Frenleri cok sikistirinca sisme egilimi nedir? Cabuk isiniyor mu?
Doğukan  ben çok fren kullanan biri değilim.  Yol tutuş çok iyi olunca artık hiç kullanmıyorum:D
1 defa ABS çalışıyor mu,  tepkisi nasıl olacak diye abandım,  onda da gayet başarılıydı.


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
Plakada 10 numara olmus Akif hocam,:ok: buna binersin gibi,
eski 1.4t Octiyide öve öve bitiremiyordun, cerato dizel vs tarzın degil gibi, senin tarzın turbo benzinli bence...:)


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mustisahin;540685
Plakada 10 numara olmus Akif hocam,:ok: buna binersin gibi,
eski 1.4t Octiyide öve öve bitiremiyordun, cerato dizel vs tarzın degil gibi, senin tarzın turbo benzinli bence...:)
20 sene benzinli binince devir çevirmeye alışmışım. Dizelin sesine de alışamadım.  Evet tarzım turbo benzinli :)  1.4 TSI DSG Octavia gerçekten sınıfında binilecek araba.  Yalıtım açığını kapatınca çok daha keyifli olmuştu. Halen aklıma geldikçe sattığıma pişman oluyorum. İnsignia 200 kg hafif olsa çok daha iyi olacakmış..


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
Hafifde olsa bu oturaklılık yol tutus olmayacak belki, çılgın Ankaralı arkadaslarımız ne diyorlar '230 la panik frende sorun yasamadık diyorlar', ağır oldugundan abs açmıyor makine, Octi aynı şartlarda ne olurdu acaba?:D
motor acısından D sınıfı 2.0 şart gibi, aksi takdirde bi eksiklik hissediliyor araçta, ama BMW nin 1.6 benzinlileri 3 ü 5 i kaldırıyormus diyorlar....:), adamlar performanslı motor yapıyorlar.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mustisahin;540693
Hafifde olsa bu oturaklılık yol tutus olmayacak belki, çılgın Ankaralı arkadaslarımız ne diyorlar '230 la panik frende sorun yasamadık diyorlar', ağır oldugundan abs açmıyor makine, Octi aynı şartlarda ne olurdu acaba?:D
motor acısından D sınıfı 2.0 şart gibi, aksi takdirde bi eksiklik hissediliyor araçta, ama BMW nin 1.6 benzinlileri 3 ü 5 i kaldırıyormus diyorlar....:), adamlar performanslı motor yapıyorlar.
Sen Octi'yi geç benim Superb aynı şartlarda tarumar olur bizi de tarumar ederdi:)
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı 06lkn66

  • Sales Advisör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 881
    • Profili Görüntüle
Hocam bi arkadaşımda da var insignia inatla lpg de şehir içinde 38 40 kuruştan aşağı yakmadığını bu arabanın normalinin bu olduğunu iddaa ediyo sakinde kullanan biri aracın yol bilgisayarında benzin ortalaması 9.5l/100km bi anormallik mi var yoksa sizin yakıt tüketiminizde bu civardamı


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 06lkn66;540703
Hocam bi arkadaşımda da var insignia inatla lpg de şehir içinde 38 40 kuruştan aşağı yakmadığını bu arabanın normalinin bu olduğunu iddaa ediyo sakinde kullanan biri aracın yol bilgisayarında benzin ortalaması 9.5l/100km bi anormallik mi var yoksa sizin yakıt tüketiminizde bu civardamı
Arkadaşın ortalaması normal,  Ş. İçi en az yakılacak değer 9.5lt civarı. 12lt LPG yakar.  Aldığı LPG fiyatı 2.30 Olsa, 28krş hadi 30krş olsun.  Bence LPG ayarlarını kontrol ettirmeli ..


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Devam edelim,

Bakım:   Bakım zamanı da gelmişti, 4 buji (orijinal 110TL), yağ filtresi(orijinal 25TL), hava filtresi (orijinal 50TL), polen filtresini (Yan sanayi 20TL) internetten aldım, Yağ hariç diğerlerini kendim değiştirdim.







Öncelikle Insignianın sert bir araba olduğunu söylemekte yarar var.
Süspansiyonu konfordan çok yol tutuş için ayarlanmış.
Öyleki Flexride şasenin de yardımıyla Spor moda arabayı zorlasanız
dahi çizgisini koruyor. Özellikle virajlı yollarda kullanım açısından çok keyifli bir araba. Henüz virajlarda geçen olmadığını söyleyebilirim:D
 Yol tutuş açısından mükemmele yakın bir araba.
Konforlu kullanım için Tour modu seçildiğinde spor moda göre süspansiyon,
 direksiyon, pedallar ve gaz tepkileri yumuşuyor. Tour modunda konforlu
 bir sürüş hedeflense de öyle aman aman bir yumuşaklık yok. Araç sportif
ruhunu koruyor. Çok yumuşak araba sevmediğim için benim için konfor
yeterli düzeyde.
Şu meşhur flexride ın kontrol zımbırtısı snırım..



Şu da tanıtım videosu sistemi anladığım kadarıyla ZF yapmış

[YOUTUBE]80PI8d1dXdo[/YOUTUBE][/QUOTE]


Burada hemen belirteyim,
hangi modda olursa olsun debriyajı çok sert, ustasına da bakıttım.
Insignianın debriyajı sert oluyormuş. Alıp şehiriçi kullanmayı düşünen varsa,
sol ayak kaslarını şimdiden geliştirmeye başlamasını tavsiye ederim:)
Yol sesi kabul edilir düzeyde, rüzgar sesi açısından çok başarılı buldum.
Şimdilik yalıtımla ilgili bir şey yapmayacağım, arka taraftan az çok gelen yol sesi için 1cm lik yalıtım süngerini döşedim, faydası oldu..


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;541259
Devam edelim,



Bakım:   Bakım zamanı da gelmişti, 4 buji (orijinal 110TL), yağ filtresi(orijinal 25TL), hava filtresi (orijinal 50TL), polen filtresini (Yan sanayi 20TL) internetten aldım, Yağ hariç diğerlerini kendim değiştirdim.















Öncelikle Insignianın sert bir araba olduğunu söylemekte yarar var.

Süspansiyonu konfordan çok yol tutuş için ayarlanmış.

Öyleki Flexride şasenin de yardımıyla Spor moda arabayı zorlasanız

dahi çizgisini koruyor. Özellikle virajlı yollarda kullanım açısından çok keyifli bir araba. Henüz virajlarda geçen olmadığını söyleyebilirim:D

 Yol tutuş açısından mükemmele yakın bir araba.

Konforlu kullanım için Tour modu seçildiğinde spor moda göre süspansiyon,

 direksiyon, pedallar ve gaz tepkileri yumuşuyor. Tour modunda konforlu

 bir sürüş hedeflense de öyle aman aman bir yumuşaklık yok. Araç sportif

ruhunu koruyor. Çok yumuşak araba sevmediğim için benim için konfor

yeterli düzeyde.

Şu meşhur flexride ın kontrol zımbırtısı snırım..







Şu da tanıtım videosu sistemi anladığım kadarıyla ZF yapmış



[YOUTUBE]80PI8d1dXdo[/YOUTUBE]





Burada hemen belirteyim,

hangi modda olursa olsun debriyajı çok sert, ustasına da bakıttım.

Insignianın debriyajı sert oluyormuş. Alıp şehiriçi kullanmayı düşünen varsa,

sol ayak kaslarını şimdiden geliştirmeye başlamasını tavsiye ederim:)

Yol sesi kabul edilir düzeyde, rüzgar sesi açısından çok başarılı buldum.

Şimdilik yalıtımla ilgili bir şey yapmayacağım, arka taraftan az çok gelen yol sesi için 1cm lik yalıtım süngerini döşedim, faydası oldu..[/QUOTE]


Abi bi lift şart artık sana vallahi [emoji2]


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Esariipek;541272
....

Abi bi lift şart artık sana vallahi [emoji2]



Kapalı garajım olsa listesnin en başında o var:D