škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Seat Cordoba (2002-2009) Kullanıcı Yorumu, İnceleme Ve Değerlendirme

SEAHAWK · 14 · 55578

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Omer06 kullanıcı isimli uyemiz özel mesaj ile aracımız olan Cordoba hakkında goruslerimi almak istemiş. Ben de ciddi ciddi, uzun uzun cevap yazmak istedim kendisine. Ama sadece görüş belirtmek istemedim; biraz da fazladan bilgi ekledim. Hazır bu kadar bilgiyi vermişken de forum ile de paylaşmak istedim; daha sonra merak eden olursa başlığın linkini koyuveririz önüne.:D
 
 
Omer Bey'e cevabımı ve genel Cordoba bilgilendirmemi içeren yazı da aşağıda.:ok:
 
 
 
Merhaba.
 
Evet, aracımız 2008 model 1.4 TDI 80hp'lik Cordoba. 2,5 seneden uzun süredir kullanmaktayız, 40 bin km dolacak bu günlerde. Yani bayağı tecrübe edindim.:)
 
Yalnız benim edindiğim geniş tecrübe Cordoba'nın son tipine ait. 15-16 bin liraya önünüze belki daha temiz olarak çıkabilecek bir önceki kasa Cordoba'yı (2002 civarında çıkan en son kasa değil de bir önceki kasa yani) tercih edecek olursanız tecrübelerim o kasa için geçerli olmayacaktır. Başta motorları olmak üzere pek çok noktada farklı çünkü.:)
 
2002 civarı çıkan yeni kasa (yani bizim kasa) Cordoba'larda 2 dönem var. İlk dönem aracın ilk çıktığı yıldan 2007 civarına kadarki dönem. Bu dönemde Stella (daha düşük donanım) ve Signo (daha yüksek donanım) donanım paketleri var. Dizel motorlar bu her iki donanımda da aynı; 75 hp'lik 1.4 TDI. Benzinli motorlar ise Stella'da 75 hp, Signo'da 100 hp'lik 1.4 litrelik motorlar kullanılıyor. Çok az sayıda 1.9 litre TDI da satıldı. Ama donanım ilişkisini bilmiyorum.
 
Bu ilk dönem donanımlarına ek olarak 2006 yılı civarında çıkan ve kısa süreliğine satılan bir donanım daha var; o da "S-Rider". Bu donanım teknik açıdan tamamen Signo ile aynı. Aradaki tek fark yanılmıyorsam yeni tasarımlı jantlar. (ki bu yeni jantlar birazdan değineceğim 2. döneme ait üst donanım seviyesi ile aynıdır; karıştırmamak gerekir)
 
2006 yılında ortaya çıkan (yani yanılmıyorsam 2007 model olarak ortaya çıktı) 2. dönemde ise donanım seviyesi yenilendi. Referance (en düşük), Elegance (orta) ve Stylance (en yüksek) donanım seviyeleri geldi. (Stella, Signo ve S-Rider ortadan kalktı) Bu 3 donanımın en yükseği olan Stylance, daha eski modellerdeki Signo ve S-Rider ile benzer seviyededir; ama birkaç ilave donanım var tabii. (direksiyondan mp-3 kontrolü, AUX girişi gibi) Dizel motorlarda her 3 donanım seviyesinde de 80 hp'lik 1.4 TDI kullanılıyor. Benzinlide ise Reference ve Elegance'da 85 hp'lik, Stylance'da 100 hp'lik 1.4 litre benzinli motor kullanılıyor. Otomatik vitesli modellerde ise gene eski 75 hp'lik 1.4 benzinli motor kullanılıyor.
 
2009 civarında, aracın satışta kaldığı son aylarda (artık satılmıyor) donanım seviyesi sadece Stylance ile sınırlandırıldı ve benzinli motor 85 hp'lik olarak belirlendi. Yani 2009 civarında alınan araçlarda Stylance aldığınız halde 100 hp yerine 85'lik 1.4 motor bulma ihtimali var. Dizelde sorun yok; gene 80 hp'lik 1.4 TDI.
 
Bu 1. dönem (Stella, Signo ve S-Rider) ile 2. dönem (Referance, Elegance ve Stylance) arasındaki farklar yukarıda bahsettiğim bazı motor ve donanım ismi farklarının dışında şu şekilde:
 
1. dönemde arka bagaj kapağının sağ alt köşesinde "Cordoba", hemen altında da dizel ise "TDI" yazar. 2. dönemde bagaj kapağının orta yerinde kocaman "CORDOBA" yazar sadece.
 
2. dönemin iç malzemesi yenilenmiştir. Biraz daha kalitelidir ve koyu renk ağırlıklıdır. Direksiyon tasarımı yenidir. Üst donanımda müzik sistemi kontolünü de içerir. AUX girişi vardır. Gösterge tablosunda küçük bir tasarım farkı vardır. Üst donanımdaki jant, 1. döneme ait olan S-Rider donanımının jantıyla aynıdır. 1. dönemin Signo donanımı ise bu S-Rider ve Stylance'dan direkt olarak farklıdır, rahatça ayırt edilebilir.
 
Ayrıca 2. dönemde her donanımda 195 55 15'lik lastik ebatları kullanılır. 1. dönem donanımlarında ise Stella donanımında 185 60 14'lük değer kullanılıyor yanılmıyorsam.
 
Bu saydığım farklar iki dönemi ayırmayı kolaylaştıran görsel farklılıklar idi. Bir de motorlarda ve donanımda fark var belirttiğim gibi. Ama onun için aracı görmek yetmez. Motor koduna vb. bakmak gerekir.:) Bunun dışında boyut, hacim vb. genel olarak hep aynı.
 
 
 
 
Bu iki dönemi ayırdım; çünkü kimi noktalarda yorum yaparken iki dönemi ayırmak gerekiyor.
 
Örneğin 1. dönem için iç mekandaki malzeme kalitesinin biraz daha düşük olduğu ve buna bağlı sesler falan rapor ediliyor. Bu konuda bir tecrübem yok. Abartılacak bir durum olmayabilir. Ancak bizim yenilenmiş araçta beni çok da rahatsız eden bir kalitesizlik yok. Sınıfına göre gayet tatminkar. Ama bu sınıfın iç mekanda kalite kralı olan Fabia I'e kıyasla ön göğüs kesinlikle daha düşük bir kalite sunuyor. O yüzden bu konuda beklentinizin yüksek olmaması lazım. Renault Symbol rakibi bir araçtan bahsettiğimizi unutmazsak sorun yok.:D
 
 
İç mekan genişliği "idare eder" diyebileceğimiz seviyede. Arka baş mesafesi kesinlikle sorunsuz. Ne araçlarda kafam rahat etmediği halde bu araçta sorun yaşamamaktayım. Ama diz mesafesi ve genişlik söz konusu olduğunda B sınıfı bir aracın sedan versiyonunda olduğunuzu unutmamanız lazım. Açıkçası 4 cengaver arkadaşla araca doluştuğumuzda gayet tıklık tıklım oluyoruz.:++: Bu araç genel görüşe göre "dar" bir araç. Ama B sınıfı rakiplerinden geri kaldığından falan değil; B sınıfı işte topu topu... Ha; bagajı gayet iyi. 485 litre.:ok:
 
 
 
Motor olarak 1.4 TDI 80'lik motoru kullanmakta bizim araç. Bununla ilgili çok geniş bilgi başta "1.4 TDI'ın ciğerine inelim" başlığında olmak üzere mevcut.
 
Kısaca değinmek gerekirse,
 
Alt devirleri biraz zayıftır. Kabaca 2000-4000 aralığında ise çekiş ve performans sıkıntısı yaşatması çok zor. Sınıfına ve zamanına göre tatminkar bir motor. Ancak sesli çalışır ve titreşimlidir. Pek de umursamayabileceğiniz bu negatif etkilerinin yanında yakıt tüketimi de gayet başarılı. Ekonomiktir.
 
 
1. dönem donanımlarında kullanımda olan 75'lik modelin 80'lik ile arasında karakter olarak pek bir fark yok. 75'lik olan 2200 devirden sonra her devirde biraz daha az tork ve güç üretir o kadar... Yani 80'lik için geçerli yorumları aşağı yukarı 75'lik için de aynen kabul edebilirsiniz.
 
 
------------------------------------
1.4 TDI için ayrıntılı bilgi isteyenleri tekrardan "1.4 TDI" ile arama yapmaya yönlendirelim. Forumda yığınla bilgi mevcut bu konuda.:ok:
------------------------------------
 
Benzinli motorlar diğer VW grup araçlarından da tanıdığımız 75, 85 ve 100 hp'lik 1.4 motorlar. Bizzat tecrübem yok. Ancak her biri tercih edilebilir motorlar. Gene de 1. dönem bir Cordoba alacak olanlara 75'lik yerine 100'lük olanı tercih etmelerini tavsiye ederim. 75'lik olanda motor daha az albenili olduğu gibi donanım da düşük olmuş olacak. Bu vesileyle 1. dönemdeki Stella yerine Signo'yu da özellikle önermiş olalım.:ok: (dizel olursa Stella olması gene de kabul edilebilir düşük fiyat nedeniyle -benim görüşüm tabii-)
 
 
 
Cordoba'da en çok değinilen noktalardan biri süspansiyondur. Genel kanı, biraz sert ve konfor yönünden daha zayıf olmakla birlikte yol tutuşu ön planda olan bir süspansiyon sistemi olduğu yönünde. Bu görüş 195 55 15 lastik ölçülerine sahip bütün modeller için geçerli.
 
Süspansiyon hakikaten konfordan ziyade yol tutuşa daha yatkın. Ama konfor konusunda ŞAHSİ ihtiyaçlarımı tamamen karşılayan, yol tutuşu ile keyif veren bir otomobil. Ama biraz sert ayarlara sahip olan bu süspansiyon kimi kullanıcıların konfor ihtiyacını KARŞILAMAYABİLİR. Bu tamamen ihtiyaç ve zevk meselesi. Benim şahsi görüşüm süspansiyonun tam da ideal ayarlarda olduğu yönünde. Bu iz genişliğinde bu geometride vb. bana göre bundan daha ideal bir ayar tutturmak zor olurdu.
 
 
Şanzıman çoğu benzer VW grup araçlarında olduğu gibi mükemmele yakın. Rahat ve net geçişleriyle sürüşü çok keyifli kılıyor. (ha; 1. dönemde yuvarlak olan vites topuzu 2. dönem modellerinde daha tabancamsı, farklı bir tasarıma sahiptir)
 
Şanzıman oranlarını kimsenin merak ettiğini sanmıyorum; merak edenler gene forumu arayabilir zaten.:++:
 
 
Direksiyon çok çok başarılı. Hem yumuşak ve yeterince direkt kullanımıyla hem de gerçekten 1 numara simit yapısı ve tasarımıyla aracın en güzel yanlarından. (gerçi tasarım 1. dönem donanımlarında farklı, ama en azından teknik nitelikleri muhtemelen aynıdır)
 
Debriyaj klasik bir VW grup debriyajı: 1. sınıf rahatlıkta ve yukarda kavrıyor.:++:
 
 
Konfor kimilerince tartışılsa ve kötülense de, belirttiğim gibi çok güzel bir yol tutuş var. Gerçi dillere destan Firestone Firehawk 700 FS lastiklerimiz ile pek zorlamaya gelmiyor, ama süspansiyon kendi işini iyi yapıyor, onu söyleyebilirim.:D
 
 
Donanım bu araçta en önemli avantaj. 1. dönemden Signo ya da S-Rider, 2. dönemde ise Stylance seçenin sırtı yere gelmez donanım bakımından. Cruise Control'den otomatik klimaya kadar pek çok şey mevcut. Donanım paketi seçerken donanım içeriği ile motoru beraber incelemek gerekli. Belirttiğim üzere özellikle benzinlilerde donanıma göre motor seçeneği değişebilmekte. İhtiyaca göre değerlendirilip alınmalı.:ok:
 
 
Fiyatları genel olarak gayet uygundur bu araçların. Özellikle 1. dönem modellerden güzel, temiz bir 1.4 100 hp benzinli Signo iyi bir tercih olabilir. Dizellerde 15-16 bin lira aralığında bulunabilecek modelleri daha da dikkatli araştırmak gerekli; ona bir şey diyemeyeceğim.
 
 
====================================
 
 
Hem Omer Bey'in sorusunu kısmen cevaplamis olduk, hem de Cordoba ile ilgili gayet genel bir ozet olmus oldu forumumuz icin.:)
 
 
Son kez artı ve eksilerden bahsedecek olursak;
 
Artılar:
 
Başarılı sürüş dinamikleri ve sürüş keyfi
Uygun fiyat
Zengin donanım
VW grup güvencesi
Büyük bagaj
1.4 TDI motorun olumlu özellikleri
 
 
Eksiler:
 
İç hacmin kimi zaman yetersiz kalması
Süspansiyonun göreceli sertliği
1.4 TDI motorun olumsuz özellikleri
 
 
Şu ana kadar çok şükür önemli bir arıza çıkarmadı. Yalnız direksiyon çevrili konumdayken yarım debriyaj sırasında farklı bir ses geliyor. Amele bir parça ile ilgili teknik önem arzetmediği belirtilen bir şey imiş. Gene de 40 bin bakımında tekrar soracağım önümüzdeki günlerde.
 
 
=====================================
 
 
Burda genel bir özet geçtik. Daha ayrıntılı bilgi almak isteyen olursa başlıkta tartışılabilir.:ok: İster istemez her şey en ince ayrıntısıyla anlatamıyoruz.:)
« Son Düzenleme: 09 Ağustos 2010, 22:40:42 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Niyetlenmişti babam bunlardan bagaj hacmi oldukça dikkat çekici,arka diz mesafesi kısa diyolar ama binmedim bişey diyemem açıkcası güzel araba ben beğeniyorum.
Bakımsız dizel bir cordoba bi transit kadar  sesli çalışıyo :D
-------------------------------------------------


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: gokcen59;115808
Niyetlenmişti babam bunlardan bagaj hacmi oldukça dikkat çekici,arka diz mesafesi kısa diyolar ama binmedim bişey diyemem açıkcası güzel araba ben beğeniyorum.
Bakımsız dizel bir cordoba bi transit kadar  sesli çalışıyo :D


no no no :D 1.4 TDI ler motor ısınana kadar sesli çalışır.Örn:5 vites 2250 devir 100 km/h hızda motor sesinden eser yoktur sadece yol sesi gelir


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: gokcen59;115808
...Bakımsız dizel bir cordoba bi transit kadar  sesli çalışıyo :D

Alıntı yapılan: dgn;115822
no no no :D 1.4 TDI ler motor ısınana kadar sesli çalışır.Örn:5 vites 2250 devir 100 km/h hızda motor sesinden eser yoktur sadece yol sesi gelir
:wnk:  :wnk:  :wnk:


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;115824
:wnk:  :wnk:  :wnk:


bakımsızda sessiz çalışır Abi :++::++::++:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: dgn;115825
bakımsızda sessiz çalışır Abi :++::++::++:
:hmm:  :hmm:  :hmm:


efe_38

  • Ziyaretçi
kışın soğukta sabah bizim 1.9tdi harıl harıl çalışıyor sonra ısındıkça gidiyor,günahınıda almayak yavrumun 5.vites 100-110 giderken çıt yok :ok:


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;115825
bakımsızda sessiz çalışır Abi :++::++::++:

Cordoba zaten bakımlı olsada sesi yüksek bir araba,bakımsızları transit kadar dedim o kadar aşırı bir ses cıkarıyo yani,burda dalga geçmenin bir manası yok.
-------------------------------------------------


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: gokcen59;115866
Cordoba zaten bakımlı olsada sesi yüksek bir araba,bakımsızları transit kadar dedim o kadar aşırı bir ses cıkarıyo yani,burda dalga geçmenin bir manası yok.

Haşa dalga geçmedim:)sadece hızlı okurken bakımsız yazısını hızlı geçmişim biraz

Zaten rölantide transit cordobadan daha az ses çıkarır ama motor ısındıkça cordobanın sesi azalır.


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;115869
Haşa dalga geçmedim:)sadece hızlı okurken bakımsız yazısını hızlı geçmişim biraz

Zaten rölantide transit cordobadan daha az ses çıkarır ama motor ısındıkça cordobanın sesi azalır.

Hmm...
Benim inceleme fırsatı bulduğum cordobalar durur vaziyette ve rolantide olanlardı zaten,kullanma şansını yakalayamadım o yüzden gürültülü calıstığını söledim sadece konu uzadı biraz :)
-------------------------------------------------


Çevrimdışı serkan35

  • Leoncu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1031
    • Profili Görüntüle
vaybe bayağı detaylı bir bilgilendirme olmuş elinize sağlık çok az yakıyorlar diye bi ara niyetlenmiştim ama kısmet olmamıştı
Rover 220 Turbo
2011 Ford Connect


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Güzel bir anlatım olmuş. :ok:
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


06lkn66

  • Ziyaretçi
doğanın söyledikleri 75lik 1.4 tdı içinde geçerli:D


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: gokcen59;115808
Niyetlenmişti babam bunlardan bagaj hacmi oldukça dikkat çekici,arka diz mesafesi kısa diyolar ama binmedim bişey diyemem açıkcası güzel araba ben beğeniyorum.
Bakımsız dizel bir cordoba bi transit kadar sesli çalışıyo :D

 
Bu cümle yanlış. Doğrusu şu şekilde olacak: "Bakımsız bir Transit dizel bir Cordoba kadar sesli çalışıyor.":D
 
Diz mesafesi çok başarılı değil. Ama B sınıfında fazlasını sağlayan da görmedim.:)
 
Alıntı yapılan: serkan35;115885
vaybe bayağı detaylı bir bilgilendirme olmuş elinize sağlık çok az yakıyorlar diye bi ara niyetlenmiştim ama kısmet olmamıştı

Almaman hayırlı olmuş. Belirttiğin gibi sürekli uzun yol yapıyorsan D sınıfı araçlar varken B sınıfı araç tercih etmek pek doğru olmazdı. (her ne kadar Cordoba ile uzun yol çok çok keyifli olsa da)
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]