škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Kavrama değişimi (iyi niyet garantisi)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Özgür Şahin

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 790
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mesutozil.com
Selamlar, geçen hafta aracımı and'a götürdüm, arka balatayı değiştirmek için gitmiştim aslında. son 1-2 bakım sırasında zaman zaman vites geçişinde gelen sürtünme sesini, ve son dönemde artan 1-2. vites geçişindeki titremeden dolayı bir bakar mısınız dedim. kontrol sonucu kavramada sıkıntı olduğu ve merkezi bilgilendirdiklerini söylediler. Bugün itibariyle merkezden gelen cevap parça için %100, işçilik için %30'u karşılayacaklarını ve yaklaşık 400 tl'lik bir ödemenin bana düşerek yapılacağını söylediler. parça gelince randevu alarak aracımı servise götüreceğim.
Gelişmeler hakkında bilgi yazarım.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Özgür geçmiş olsun, araç kaç modeldi senin?
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Özgür Şahin

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 790
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mesutozil.com
2012 TDI 66300 km civarında,
aracı DSG ile ilgili sizlerin önerdiği şekilde kullandım hep, motor çalıştırınca 1-2 dk beklerim hep, motoru kapatmadan da beklerim. ağır trafikte s modda, bazende manuele alırım. Yokuşta el freni destekli park ederim. bunları söyledim zaten ilgili arkadaşa o da mekanik bir durum sizin kullanımınızla ilgisi yok dedi.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Somut bir iyi niyet uygulaması görmüş de olduk DSG konusunda. Böylece geçmiş olsun Özgür.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Özgür Şahin

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 790
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mesutozil.com
teşekkürler ender. herşey için arabamı servise götürüyorum. ve bu durum ile ilgili daha önce onlara da söylemiştim eğer böyle bir durum olursa diye geliyorsunuz zaten gibi bir şey söylemişti arkadaşlar.
servise gidince inanç'ı da görmüş oldum. Çok vaktim olmadığı için çayını içemedim sağolsun ısrar etti ama vakit sıkıntım vardı. aracı bırakmaya gidince artık bir çayını içerim :)


Çevrimdışı mrt03mrt03

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
Gaziantep servisinde yaşanan olayı da aktarmak istedim. Kahramanmaraş müşterisi ama arabayı Antep'ten aldığı için sürekli Antep'e servise geliyor. Hatta bir far ampülü için bile gelmiş. 2011 sanırım yeti Dsg. İyi niyetten tüm şanzıman değişmiş sadece 500₺ işçilik alınmış. Böyle bir şans ta var.


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mrt03mrt03;561180
Gaziantep servisinde yaşanan olayı da aktarmak istedim. Kahramanmaraş müşterisi ama arabayı Antep'ten aldığı için sürekli Antep'e servise geliyor. Hatta bir far ampülü için bile gelmiş. 2011 sanırım yeti Dsg. İyi niyetten tüm şanzıman değişmiş sadece 500₺ işçilik alınmış. Böyle bir şans ta var.



Sanki bu tür konularda taşra bayileri daha iyi niyetli gibi. Merkez bayiler müşteriye doymuş oluyor, yüzüne bile bakmayanı var


Çevrimdışı Mr.Mister

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 254
    • Profili Görüntüle
Bayilerin en son söyledikleri şu; şayet tüm bakımları aksatmadan yetkili serviste yaptırırsanız 5 yıl boyunca iyi niyet garantisi devam ediyor.


Çevrimdışı koraycan35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar yapmayın bu şanzımanlar dünyanın heryerinde mahkemelik hükümetler devreye girdi ve 10 yıl garanti...servisler göz boyamak için iyi niyet garantisi altında bedava gelen parçaya fahiş işçilik alıyorlar.eğer bir işlem garanti adı altında yapılıyorsa işçilik ödenmez.şimdi soruyorum bu şanzıman üreticisi 4 yılda bozulan kavramayı iyi niyet diye mi türkiyeye gönderiyor yoksa zaten 10 yıl garantili mi?birde servislerin zamanı olmadığından merkezle görüştük gibi şeyler söyleyip sanki bu bir lütufmuş havası estiriyorlar...


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Koray can bey soylediginizi gayet iyi anladim. Ancak olaya su acidan bakin, bu sanzimanin mekatronik beyni degil ki? Bu sanzimanin kavramasi. Yani manuel araclarda da bu parcanin bir benzeri bulunmakta.

Aracin lastigi ve fren balatasi gibi sanzimaninda kavramasi surucuye ve surus sartlarina bagli olarak zamanla asinir. Bu asinma da degiskenlik gosterir.

66000km de normal duz vites sanzimani olan bir aracin da gayet dogal kavramasi (baski balatasi) asinip miyadini doldurabilir ve o da degisir.


Dsg dediginiz de olumsuz degil ki? Onun da parca degisimine ihtiyaci var. he mekatronik beyni bozulsaydi anlardim mesela demek istediginizi. Ama kavrama sanziman icin sarf malzemesi zaten.


Bence gayet guzel ve hos bir uygulama olmus bu acidan :)


Çevrimdışı Mr.Mister

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 254
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: koraycan35;561233
Arkadaşlar yapmayın bu şanzımanlar dünyanın heryerinde mahkemelik hükümetler devreye girdi ve 10 yıl garanti...servisler göz boyamak için iyi niyet garantisi altında bedava gelen parçaya fahiş işçilik alıyorlar.eğer bir işlem garanti adı altında yapılıyorsa işçilik ödenmez.şimdi soruyorum bu şanzıman üreticisi 4 yılda bozulan kavramayı iyi niyet diye mi türkiyeye gönderiyor yoksa zaten 10 yıl garantili mi?birde servislerin zamanı olmadığından merkezle görüştük gibi şeyler söyleyip sanki bu bir lütufmuş havası estiriyorlar...


Yazdıklarınızda haklılık payı var kabul ediyorum ama yetkili servisler çok da kötü niyetli değil bence hocam. 7 ileri DSG'ler ilk çıktığında insanların çok canı yandı kabul, ancak üretici firma da zamanla tecrübe kazanarak sorunları oldukça azalttı. Mesela 2013 yılından itibaren mekatronik ünitesi şanzımanın dış kısmına alınmış, bu bilgiyi ben yeni öğrendim. Şu anki kavramaların da ilk çıkanlara göre çok daha dayanıklı olduğu belirtiliyor.
Çift kavramalı şanzıman kullanıcılarda biraz da bağımlılıkta yapıyor ve insan kolay kolay vazgeçemiyor. Geçen hafta yeni Astra'yı test ettim inanır mısınız sürmek zulüm gibi geldi resmen. Dsg'nin hızlı vites değişimlerine alışınca klasik otomatik şanzımanlar çok ilkel geliyor insana.


Çevrimdışı koraycan35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mr.Mister;561983
Yazdıklarınızda haklılık payı var kabul ediyorum ama yetkili servisler çok da kötü niyetli değil bence hocam. 7 ileri DSG'ler ilk çıktığında insanların çok canı yandı kabul, ancak üretici firma da zamanla tecrübe kazanarak sorunları oldukça azalttı. Mesela 2013 yılından itibaren mekatronik ünitesi şanzımanın dış kısmına alınmış, bu bilgiyi ben yeni öğrendim. Şu anki kavramaların da ilk çıkanlara göre çok daha dayanıklı olduğu belirtiliyor.
Çift kavramalı şanzıman kullanıcılarda biraz da bağımlılıkta yapıyor ve insan kolay kolay vazgeçemiyor. Geçen hafta yeni Astra'yı test ettim inanır mısınız sürmek zulüm gibi geldi resmen. Dsg'nin hızlı vites değişimlerine alışınca klasik otomatik şanzımanlar çok ilkel geliyor insana.


Ben 200 bin km fluence 1.5 dci EDC kullandım,şanzımanla ilgili tek sıkıntım akü değişimi sonrası gitti.aslında burda sorun dsg şanzımanlı araç satılırken müşterinin bilgilendirilmesi gerekiyor.hala aramızda sıkışık trafikte manuele alın diyenler var bence yanlış,sıkışık trafikte her durmada boşa almamız gerekiyor.manuelde sadece aracın 2 yle kalkması engelleniyor ancak ısınma yine devam ediyor.çift kavramanın bağımlılık yaptığına kesinlikle katılıyorum.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: koraycan35;561993
Ben 200 bin km fluence 1.5 dci EDC kullandım,şanzımanla ilgili tek sıkıntım akü değişimi sonrası gitti.aslında burda sorun dsg şanzımanlı araç satılırken müşterinin bilgilendirilmesi gerekiyor.hala aramızda sıkışık trafikte manuele alın diyenler var bence yanlış,sıkışık trafikte her durmada boşa almamız gerekiyor.manuelde sadece aracın 2 yle kalkması engelleniyor ancak ısınma yine devam ediyor.çift kavramanın bağımlılık yaptığına kesinlikle katılıyorum.


Koray sana boşta bekleme konusuna katılıyorum ben lambalara yaklaşırken, beklerken hep boşta beklerim. Vites D de durduğu sürece baskı rulmanları baskı altında, baskı çatalı (klanç) iticilerinin basıncını sağlayan yağ pompası hep basınç sağlamak zorunda  ve gereksiz yere ömrünü tüketmekte, vitesi D den N ye almak hiç zor değil bazılarımız bunu yapamaya bile üşeniyoruz ama şanzıman için iyi.


Çevrimdışı ali729

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 576
    • Profili Görüntüle
Otomatik araçlarda mutlaka dururken ışıklarda boşa alınmalı .  Tüm otomatik araçları böyle kullanilirim


Çevrimdışı koraycan35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;561995
Koray sana boşta bekleme konusuna katılıyorum ben lambalara yaklaşırken, beklerken hep boşta beklerim. Vites D de durduğu sürece baskı rulmanları baskı altında, baskı çatalı (klanç) iticilerinin basıncını sağlayan yağ pompası hep basınç sağlamak zorunda  ve gereksiz yere ömrünü tüketmekte, vitesi D den N ye almak hiç zor değil bazılarımız bunu yapamaya bile üşeniyoruz ama şanzıman için iyi.
İşte fluence edc için 200 bin km bu şekilde kullandım tık demedi.1 den 2 ye geçerken sarsıntı oluyodu arada bununda sebebi siz manuelde bile değiştirirken zaman zaman gaz debriyaj ayarını yapamıyosunuz araçta.sonuç olarak çift kavrama kullanıcı iyiyse bence ömürlük.risk otomatik içinde düz içinde herzaman vardır
« Son Düzenleme: 27 Şubat 2016, 11:49:01 Gönderen: koraycan35 »