škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yağ Bakımı ve Golf TDI DSG Test Sürüşü

Ziyaretçi · 119 · 39820

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Evvelinen yağımı değişesim vardı. ABD'ye gitmeden değiştimdi en son, 6.800 km falan oldu ben gelince baya bi bindim birde aradan te 6 ay geçti artık çamurun evladı olmuş o yağ hemen dedim fırsat gideyim halledeyim.

Sırf yağ bakımı olduğundan mütevellit yetkili servise gitmedim. VAS bağlantısı ve aracın siciline işleme durumu olmadı haliyle. Başlarım zaten yetkili servisine araç kayda girsin diye yıllardır soyulup duruyoz lan ne sattığımız ne satacağımız var. :++:

Gittim efendim klasik Mobil 1 5-30 ESP tam sentetik yağımı aldım. 80 TL o tuttu Şah Makinadan. Babalar gibi MAHLE yağ filtremi aldım, 10 TL o tuttu.







Lan dedim bunu nerde değişmeli. Bir kaç yere sordum hoca liftini ve anahtarını kullanayım falan fişman olmaz dediler. Ya para istiyolar ya da biz yapak diyolar.

Baktım olacağı yok kendim değişemiyecem, o zaman arabayı bilen birine değiştittireyim dedim, Lojistik Skoda'ya gittim adam 15 TL'ye değiştirdi. Parayıda almadı bile ordan çıktım meğersem vermeyi unutmuşum geri döndüm öle verdim diyom niye istemediniz, adamla muhabbet oldu ikramda falan bulundular, dedi yav nolacak zaten bi daha gelirsin garanti demez mi :++::++::++:

Sonuçta TDI'ın yağ bakımını Mobil yağ ve Mahle filtre ile işçilik dahil 105 TL'ye yaptım. (dizel bakımı pahalı diyenlere duyrulur.) Yetkili servis Shell kanalizasyon sıvısını motora 120 liraya iteliyor, filtreye 38 TL alıyor, işçiliğede garanti 50 dayıyor, biline. 200'den aşağı çıkılmaz ordan, hiç çıkamadım yani.

Hadi hava ve polen filtreside değişmiş olsam yine orjinal parça ile 105+30=135 olurdu max.



Hadi ordan çıktım Balgat Doğuş otoya gittim mayham85'in araba orda yatıyor elektronik arızadan onunla buluşup İnanç Abi'nin (crash) yanına gittik hem hayırlı olsun hemde test maksatlı :)

Saolsun kendisine çok çok teşekkür ediyorum burdanda Golf TDI DSG aracı test ettirdi kullandık çevreyolunda.















Şahsi yorumlarıma gelecek olursak arabayı tanıtayım biraz, DSG şanzımanlı 1.6 TDI 105 bg ESP'si ve Alcantara döşemesi olup, kliması olmayan bir test aracı.

Motor-Performans olarak değerlendireyim ilk, hayatımda ilk defa DSG kullandım, diyorlar işte eski otomatikler gibi performansı törpülemiyor vs... falan geç hikaye, babalar gibi törpülüyor. Ha eski otomatikler gibi çok yaktırmıyor o ayrı mesele. Zaten araçta her şey ekonomi odaklı düşünülmüş.

Araba net kıçını kaldıramıyor yiyelim içelim hesabı bilelim şimdi. Bende Cadillac'tan inmedim yani traktöre bindiğimi herkes biliyor. Araba gitmiyor hocam. Öle benim 1.4 TDI'a boy boy nah geçirir, biraz ilerde gider o kadar. PSA'nın 1.6 TDCI'sı gümbür gümbür bunun anasına avradına atlar. 500 kere Focus sürdüm kuzenimde şirket aracı olarak vardı mazotu sömürürcesine binerdim beleş diye çatır çutur yürüyeni vardı arabanın.

Gaz pedalı BMW pedal tipinde ve inanılmaz kısa mesafede kick down butonuna değiyor size pek sürüş için devir ayarlayacak boşlukta hassasiyet bırakmıyor.

O pedalla o araba zevklen sürülmez net.

DSG'ye geçecek olursak hakkaten manuel şanzıman insana Allah'ın lütfu onu anlıyorsunuz. O ne ulan :D 50-60 ile gidiyorsun 7'ye geçirmiş, bi defol hoca ya adam mı saçiyon :D

Hani dersin ya ekonomi odaklı o yüzden yapıyor diye, işte en sinir edici nokta burada başlıyor, 50 ile Protokol Yolunda gidiyorum, kamyonu sollayacam, gazı ittirince ne mümkün yemesi, vites düşürmesini bekleyeceksin, bak önce kick-down edeceksin, bi kaç saniye algılama süresi var, eder etmez düşürmüyor bildiğin bekliyon Ziraat kuyruğunda bekler gibi. Net.

Bir vites düşürüyor, olmuyor onuda yemiyor hop bi tane daha düşürüyor, ulan hâla 5'te, sen bekliyosun ama o GİT-Mİ-YOOOOOR :++::++::++::++::++:

Lan ben fabiada 5'te 90 sabit giderken kamyonu almam gerektiğinde bi debriyaj bi aragaz çekiyom red kestirirken 3'e kütür küttür... Hani motoruna kabahat bulmuyorum ama DSG'nin yapay zekası biraz gerizekalı.

Gelelim iç mekana. İşçilik güzel, kapının her yeri lastikli falan ne yol ne rüzgar sesi hiç biri yok. Ama o konsol öle biner binmez böle beğenimi falan toplamadı yani vay be bak yapmışlar diyemem, Yeni Astra daha daşşaklı iç mekan konusunda, Golf aynı klasik VAG hiç bi ilerleme yok. Roomsterıda Fabiayıda eski VW'leride hatırlatıyor bilindik. Çarpmadı yani öle beni albenisi yok.

Çok hoşuma giden noktası yol bilgisayarı, yağ sıcaklığına kadar güzel okunaklı bir ekrandan gösteriyor, başarılı.

Koltuklar rahattı, memnun kaldım.

Arka diz mesafesi 191 cm'lik ben sürerkende yolcuykende kimseye rahatsızlık vermeyecek derecede kâfi. Başarmışlar o konuyu. Ama Bolu Tüneli gibi şaft tüneli var ortada hemen hemen koltuk ile aynı seviyede :D :D

Motor inanılmaz sessiz, eski VW'nin TDI karakterinden eser yok, keza araç yalıtımı öyle inanılmaz sessiz geldi bana bir dizel makineli araç için. Uğraşmışlar o konuda belli. Kapılar tok güzel kapanıyor.


Sonuç olarak DSG rezaleti ortadan kaldırılıp manuel şanzıman ile binildiğinde gayet hoş araç fazla insana ''bu ne lan'' dedirtecek bişiyi yok. Zaten hiç risk alınmamış araç yapılırken her şey bilindik aynı :lol: :lol:

Ama o parayı bu arabaya verir miyim? ASLA......


İnanç Abi'ye tekrar çok teşekkürler.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Güzel bir inceleme olmuş fabişde rahatlamıştır 6 ayda bir yağ değişiyor daha ne isterki :D
 
Golf e gelicek olursak dizel-DSG uyumsuzluğunu bir çok forumda okudum herkes sürekli üst viteste tutup tork bandından düşüyor diye yorumlar yazmıştı haklılarmış demek :)
 
Tek albenisi o gösterge paneli siyah tabanın üzerine beyaz aydınlatma çok şık duruyor maxi-dot da bir o kadar öyle birde dayanıklılık konusunda güven verici.En ilgç yanıda jantları bildiğimiz kapak jant :D
 
O ortadaki tünel octavia FL dede aynı şekilde git gide yükseliyor amaçları nedir anlayamıyorum bu iç tasarımda cıtroen çok başarılı C4 picassoda o orta tünel yok ve arkasa baya baya rahat yani en azından ortada oturanın dizleri azına girmiyor ha bu sefer derler araba 4 kişilik tayyip amca 3 çocuk istiyor yapcak bişey yok :D
 
Birde şu filtreler konusunda iyice kafam karıştı her bakımda farklı filtre alıyorsun abi anlayamadım bir önceki bakımda MANN marka almıştın?:D


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Güzel bir inceleme olmuş:)

Ne yalan söyliyeyim 1.6 tdı dan güzel bir performans bekliyordum ama bir kez daha anladım tamamen ekonomi amaçlı üretilmiş bir motor.DSG konusu zaten ap açık ortada uyumsuz bir şekilde çalışıyor.

Test aracı sanırsam highline model klima olmadığını İnanç Abi daha önceden söylemişti.Yanlız araç highline olmasına rağmen kendiliğinden kararan dikiz aynası yok.(nedense gözüme o takıldı:D)

Golfün parasına hak edmediğine katılıyorum zaten öncedende söylüyordum.Donanımlı bir golf yerine passat alınabilir.Hatta daha az paraya golften daha donanımlı bravo alınabilir.

İnceleme için Teşekkürler.


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
Rica ederim hakancım.Başımın üstünde yeriniz var herzaman.Hem ne güzel tanışmış olduk çok iyi oldu gerçekten.Kırk yılda bir geliyosunuz zaten bi test yaptırmadan göndermezdim sizi :D Scirocco yerinde olsaydı onla çıkardık ama bunada şükür diyelim :) Bu arada araç comfortline belirtmekte fayda var ;)
« Son Düzenleme: 12 Kasım 2010, 21:12:21 Gönderen: crash »
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


Çevrimdışı silver

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 424
    • Profili Görüntüle

hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kadir_;157559

Birde şu filtreler konusunda iyice kafam karıştı her bakımda farklı filtre alıyorsun abi anlayamadım bir önceki bakımda MANN marka almıştın?:D

Yav aynı be olum hepsi, Mann, Mahle, Knecht, Hengst... Bunlar iyileri. VİKA'dan uzak dur yeter :lol:

Alıntı yapılan: dgn;157570
Güzel bir inceleme olmuş:)

Ne yalan söyliyeyim 1.6 tdı dan güzel bir performans bekliyordum ama bir kez daha anladım tamamen ekonomi amaçlı üretilmiş bir motor.DSG konusu zaten ap açık ortada uyumsuz bir şekilde çalışıyor.

Test aracı sanırsam highline model klima olmadığını İnanç Abi daha önceden söylemişti.Yanlız araç highline olmasına rağmen kendiliğinden kararan dikiz aynası yok.(nedense gözüme o takıldı:D)

Golfün parasına hak edmediğine katılıyorum zaten öncedende söylüyordum.Donanımlı bir golf yerine passat alınabilir.Hatta daha az paraya golften daha donanımlı bravo alınabilir.

İnceleme için Teşekkürler.


Volkswagen gerçekten çok büyük bir şey başarmış, ismini ve güvenini satıyor. Helal olsun adamlara. Ticariden çok büyük nam yaptılar fiatların fordların yanında çok kıral kaçıyor VW ticariler.

Alıntı yapılan: crash;157594
Rica ederim hakancım.Başımın üstünde yeriniz var herzaman.Hem ne güzel tanışmış olduk çok iyi oldu gerçekten.Kırk yılda bir geliyosunuz zaten bi test yaptırmadan göndermezdim sizi :D Scirocco yerinde olsaydı onla çıkardık ama bunada şükür diyelim :) Bu arada araç comfortline belirtmekte fayda var ;)


Valla çok saol abi buda yeterli bu da güzel, Şirokko'ya daha çok var sora yine geliriz yaparız inşaallah kısmet olursa ;)


Çevrimdışı Colt54

  • MIVEC Owner!
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 389
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mitsubishiclubtr.com
Hakan'cım bu incelemeyi Golf için değil Sen yazdın diye okudum.

Golf'e gelince.. 105 beygir ve kick-down'da tek tek vites atıyor öyle mi?.. Bir daha arkadan yeni Golf sellektör yaparsa, sağ ayağımla gaza basıp, sol elimle aynadan hareket çekeceğim..

Dış görünüş 10 numara ancak ön panel hiç hoş değil, Scirocco'ya da dıştan hasta olup, içten "-nasıl yani?" demiştim.. Ama o en azından gavur gibi gidiyor..

İnceleme için teşekkürler.. Sen uçlu kalem bile incelesen okurum. Eline, emeğine, Seni böyle matrak yetiştirenlere sağlık :D


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Colt54;157615
Hakan'cım bu incelemeyi Golf için değil Sen yazdın diye okudum.

Golf'e gelince.. 105 beygir ve kick-down'da tek tek vites atıyor öyle mi?.. Bir daha arkadan yeni Golf sellektör yaparsa, sağ ayağımla gaza basıp, sol elimle aynadan hareket çekeceğim..

Dış görünüş 10 numara ancak ön panel hiç hoş değil, Scirocco'ya da dıştan hasta olup, içten "-nasıl yani?" demiştim.. Ama o en azından gavur gibi gidiyor..

İnceleme için teşekkürler.. Sen uçlu kalem bile incelesen okurum. Eline, emeğine, Seni böyle matrak yetiştirenlere sağlık :D


Yo estagfurullah saolun.

Şimdi VW'cilerin hatası nolmuş biliyon mu abi DSG konusunda, kick down etme mantığını benzinli gibi düşünmüş gavatlar. Tam faşist mantığı işte hiç flex zeka yok.

Gömüyon gazı patır patır indiriyor vitesleri araba geliyo 4200-4300 devre. Benim 1.4 TDI'dan bi 600-700 daha fazla max. çevirebilitesi var, 5000'e yakın döndürüyor namussuz. Motor iyi süper 10 numara ama şanzımandaki salaklığa gel.... ;

Ne diyoduk, kick ettim 4000+ bi devre geldi. Aha şişti lan araba. Dizel olum bu, sakat mısın sen, 4000'den sora yer mi la? Dizel şişer, belli bunlar çocukluğunda bizim gibi traktör tepesinde büyümemiş pulluğu takınca yüksek devirde traktörün gitmeyeceğini, orta devirlerde dizelin balyoz gibi kudretini indirdiğini nasıl bilmezler nasıl anlamazlar şaka gibi.

Ya da boru gibi biliyorlar ama yeniden yazılım yapmak zor gelmişte olabilir, sanki la şu TSI'dakinin oranı az uzat aha dizele tak demiş işi bitirmişler gibi.

Kick ettin mi dizelde ivme lazımsa, zaten devir bandı az olan motorda önce düşünecen, motorun anırması mı önemli yoksa optimal devir-tork-beygir bandında maximal ivmeyi sağlamak mı ???

O yüzden kickledin mi şöle 3250 civarı devirlerin etrafından yese daha tatlı kullanım hissiyatı verecek.

Şunuda söliyim bu araba ile DSG'de ekonomi yapmak için kasılıp durusun. Sürekli oynıyacan vitesle. Düz yolda gitsen 50 km/s'de 7'ye alıveriyor, sonra rampa mampa gelince gömçür gazı ve bekle ki 3. vitese düşsün, tak tak tak ... düş babam düş....

Zaten engebeli coğrafya memleketimde lan şunu 2000'lerde tut, az iteleyince 2500-3000 olsun bayılmadan gitsin, yok öle bişi haaa.....

1500 devre düşer 7. viteste, azcık hızlanman gerekir, gazı itersin (yaşadığım olay yokuş yukarı) yemez, e az bastın vitesde düşürmüyor ya da düşürsün diye 10-15 saniye bekliyeceksin, sora zekerim lan bu işi kıçını kaldır godumun arabası diyip kick.... Aha yakıtın ırzına geçti.

Hasılı kelam Hollanda gibi ülkelerde çok süper gideri var kanımca engebe cart curt olmucak :++::++::++:

1.6 TDI ve DSG olmamış, hiç olmamış.


Çevrimdışı aliergun

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 281
    • Profili Görüntüle
    • http://www.hobbyrc.com
Hakan abi böyle anlatım yaptığın yazılarını çok beğeniyorum. oldukça doğal yazıyorsun:D

güzel anlatım olmuş. İyiki manual vites var diyorum:)


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: aliergun;157632
Hakan abi böyle anlatım yaptığın yazılarını çok beğeniyorum. oldukça doğal yazıyorsun:D

güzel anlatım olmuş. İyiki manual vites var diyorum:)

Estagfurullah ''Abi'ye gerek yok, 22'yim ben ;)


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
daha önce leon da kullandıktan sonraki yorumlarım bu şekildede net görülmüş oldu. 1,6 tdi da eski 1,9 hissiyatı zevki yok. en kral şanzımanda olsa dsg törpülüyorzevki buda bir gerçek.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;157559
Güzel bir inceleme olmuş fabişde rahatlamıştır 6 ayda bir yağ değişiyor daha ne isterki :D
 
Golf e gelicek olursak dizel-DSG uyumsuzluğunu bir çok forumda okudum herkes sürekli üst viteste tutup tork bandından düşüyor diye yorumlar yazmıştı haklılarmış demek :)
 
Tek albenisi o gösterge paneli siyah tabanın üzerine beyaz aydınlatma çok şık duruyor maxi-dot da bir o kadar öyle birde dayanıklılık konusunda güven verici.En ilgç yanıda jantları bildiğimiz kapak jant :D
 
O ortadaki tünel octavia FL dede aynı şekilde git gide yükseliyor amaçları nedir anlayamıyorum bu iç tasarımda cıtroen çok başarılı C4 picassoda o orta tünel yok ve arkasa baya baya rahat yani en azından ortada oturanın dizleri azına girmiyor ha bu sefer derler araba 4 kişilik tayyip amca 3 çocuk istiyor yapcak bişey yok :D
 
Birde şu filtreler konusunda iyice kafam karıştı her bakımda farklı filtre alıyorsun abi anlayamadım bir önceki bakımda MANN marka almıştın?:D

o olay hepsinde yok. 2011 comfortline larda alaşım jant standart artk.


Çevrimdışı serkan35

  • Leoncu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1031
    • Profili Görüntüle
benim dikkatimi başka bir nokta çekti şimdi cidden bu araç klimasızmı yani bir dünya para veriyorum tdi + dsg alıyorum ama klima yok ha ya ne biçim iş bu arkadaş ya bazen fransız araçlarına japon araçlarına kızıyoruz ama hiçbiri bu kadar fahiş fiyatlı araçta klimayı çalmıyorlar ayıptır günahtır yaw
Rover 220 Turbo
2011 Ford Connect


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Muhtemelen test aracı diye Rus falan versiyonu koymuşlardır. Yoksa 0 km satılanlarda var canım :D


Çevrimdışı tufan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
güzel bir eleştiri olmuş tebrikler.aklıma direk gidiş geliş yollarda konvoy halinde rampada sollamaya çıkmak istemeyeceğim bir araç olarak şekillendi