škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Tampon hasar giderme ve boyama işlemi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Sıkça görülen bir durum olduğu için bizim detailing forumdan alıntı ile aktarayım dedim

http://www.detailingturkey.net/uygulama-fotolari-paylasimi-ve-showroom-alt-basligi/27400-tampon-hasar-giderme-ve-boyama-islemi.html

Alıntı yapılan: kevepsi;491646
Merhaba arkadaşlar, araç babama ait, sizinle paylaştığım kısım daha fazla işlemin olduğu arka tamponun sağ tarafındaki saksıya dokundurmaktan mütevellit bir lokal hasar tamiri, aynı sırada ön tamponun tekerleğe yakın iki tarafında da başkalarının sürtmelerinden kaynaklı çiziklerede zımpara, hafif dolgu ve boyama yapıldı. Hatta o kısımlarda akmalar oldu boyama esnasında ama 2-3 gün sonra tam kuruma gerçekleştikten sonra hafif bir zımpara artı polisajla kolay halledilebilecek durumdalar, aslında şu haliyle bile kullanılabilir ;)

Öncelikle hasarın içindeki plastik sünmeleri ve pütürlerini bıçak ve falçata yardımıyla alıyoruz;












Ardından yüzeye 180 zımpara uygulandı birazda çevresine sürterek ki çekilecek macun iyi tutunsun ;) ve macuna geçtik;












Toplamda 3-4 kere macun çekildi ve her macundan sonra yüzey 600 zımparayla düzeltildi.












Her zımparadan sonra yüzey bezle silinip dokunuluyor ve girinti çıkıntı varsa ona göre zımpara ve macuna devam ediliyor.






Macun ve zımpara işlemi direkt güneş gören yerde yapıldı, ancak en son halinden memnun kaldıktan sonra boyaya geçmeden evvel araç kısmen depoya gölgeye çekildi ve yüzeyin serinlemesi beklendi, bir alttaki fotoda göreceğiniz kısımda yüzeyin görünüşüne aldanmayın, gözünü kapatan birisi o yüzeyde bir girinti çıkıntıyı eliyle bulamaz :)




Bu durumdan sonra aracın yüzeyinin serinlemesiyle boya atmaya başladık, sprey olarak aşağıdaki ürünü kullandım, mobilya boyacısı ve cilacısı arkadaşımın dediğine göre bu spreyin atış açısı çok iyiymiş, o beğendiyse benim için tamamdır ;)

İçine aracın boya koduna göre hazırlattığım boyayı koydurtmuştum, spreyin kendi içinde 300 ml kadar gaz ve kendi karışımı var, içine ayrıca 100 ml kadar boya konuluyor, araç opak olduğu için başka bir katkıya gerek duyulmuyor.




Ve boyama sonrası sonuç;














Araç şimdi 2-3 gün kuruyacak ve ardından lokal gerek duyulan yerler 600 yada 1000 ile zımparalanacak, arka tampondaki kısım sanırım sadece 3000 ile geçilecek ve ardından Gtechniq P1 ile polisajı yapılacak DA makineyle. Birkaç gün daha kurumaya bırakıldıktan sonra duruma göre bir koruma uygulanacak :)





Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Süper paylaşım, eski vosvosum varken kaportacıyla hiç işim olmazdı, çekici bile yapar, macun, zımpara ve boyayla iş bitirirdim...geçti artık tabii...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Plastik yuzeyde plastik astar sart. Uygulayan arkadas gozden kacirmis herhalde 1-2 aya onemini anlar sanirim :)


Çevrimdışı enigma

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Geçmiş olsun hocam, aynısından benim de başıma gelmişti, şu plastik koruyucular sayesinde kurtarmıştım.

http://kolayoto.com/carub-tampon-uc-koruyucu-siyah-br4653620.html

Seninki biraz daha derin olmuş. Geçmiş olsun tekrar.