škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

fabia I Motor Sorunu

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı chikamaka

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Iyigunler arkadaslar... 4 ay once 2001 1.4 mpi 74kw Skoda sahibi oldum...
araci 1 ay kadar kullandiktan sonra seyir halindeyken stop etmeye basladi.
devir saati ibresi duzensiz bi sekilde inip kalkiyor ve gaz vermedigin surece stop ediyor... bi kac yere goturdum.. hava filtresine baktilar buji baslarina baktilar.. bir sorun bulamadilar. soonra karburotorden olabilecegini soylediler. ve bana enjeksiyon temizleyici katkilardan kullanmammi tavsiye ettiler... yarim depo kullandim bu sekil.. hala ayni sorunu yasamaktayim... enjeksiyon temizleyici katkiyi daha fazla kullanmam mi gerekir.. yoksa karburotoru iyi bir ustaya temizleteyimmi veya sorun bu deilse nedir.. ayni sorunu yasayip gideren birileri varsa cok iyi olur.. yardimlarinizi bekliyorum..
tesekkurler simdiden....


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Aramıza :wlc:
 
Enjeksiyonlu motorlarda karbüratör olmaz. Hangi usta/servis karbüratörden bahsetti?
 
Daha güvenlir bir yere baktırın derim öncelikle.


Çevrimdışı chikamaka

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
yanlis hatirliyo olabilirim.. ama kelebekten bahsetti.. aracta brc marka lpg sirali sistem takili.. benzinde calisirken motorda titremeler oluyor.. yalniz bahsettigin sorun lpg deyken meydana geliyor..benzindeyken bir sorun yasamiyorum.. neden olabilir ?
« Son Düzenleme: 21 Şubat 2010, 10:54:32 Gönderen: chikamaka »


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
lpg varsa rolanti sorunu stop etme varsa %80 boğaz kelebeinden çıkar. onu temizletip tekrar adaptasyon yaparak denemenzi tavsiye ederim.


Çevrimdışı chikamaka

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
peki enjeksiyon temizleyici katkilarla bu sorunun giderilmesi mumkunmu ? mumkunse kac depo  kullanmak lazim gelir.. tesekkurler


Çevrimdışı ya9383

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: chikamaka;74928
peki enjeksiyon temizleyici katkilarla bu sorunun giderilmesi mumkunmu ? mumkunse kac depo  kullanmak lazim gelir.. tesekkurler


Gerek yok zaten aracini LPGde kullaniyorsun,,
Arkadasin dedigi gibi kelebek temizligi ve adaptasyon sorununu cozer..


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Yukarda dendiği gibi yıllardır bu sorunun çözümü kelebek temizliği ve adaptasyon olarak karşıma çıktı.
 
Ayrıca aracınız 74 kW değil 68 beygirdir.


Çevrimdışı chikamaka

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;74954
Yukarda dendiği gibi yıllardır bu sorunun çözümü kelebek temizliği ve adaptasyon olarak karşıma çıktı.
 
Ayrıca aracınız 74 kW değil 68 beygirdir.

valla cok bilmiyorum ama ruhsatta 74kw yazıyor.. oda 100 küsür beygir sanırım


Çevrimdışı chikamaka

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
peki bu temizlik ve adaptasyon yapıldıktan sonra.. bir sonraki temizlik kaç km sonra olur.. sıklıkla tekrarlanan bır durummu ???


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Ruhsatlar komedi zaten. Eğer MPI ise aracınız 68 beygirdir. MPI değilse 101 bg olan versiyonudur.

Tekrarlanma süreci duruma göre değişir, sabit periyodu veta standardı olan bir şey değildir.


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
O temizlik yaptığını söyleyen katkıları çok fazla kullanmayın, pek tavsiye etmem. Yeni jenerasyon yakıtların içerisinde zaten belli oranda katkı bulunuyor. Benzinde stop etmiyor ama titreme devam ediyorsa kelebek kirli olabilir çoğu arkadaşın bahsettiği gibi. LPG varsa araçta birde iyi bir LPG servisine gösterin aracınızı ama önce benzindeyken olan sorunları çözün derim. Geriye LPG'de iken yaptığı sorun kalsın sadece. Sonuçta bu arabanın motoru benzine göre yapılmış bir motor. Temiz kalma durumu tamamen kullandığınız yakıta göre değişir, iyi yerden iyi yakıt alın yıllarca kullanırsınız aslında. Yakıt filtreleri zamanında hatta biraz öncesinde değiştirin,hiçbir sorun yaşamazsınız,yaşamamanız gerekiyor en azından.
Aracınızın ön göğüsünde ASR butonu varsa aracınız 101 HP'dir,en rahat ve hızlı böyle anlarsınız. ASR olmayan 101 HP yok çünkü. Bizim arabaları ruhsata işlerken çorba eden çok gördüm,101 olupta 68 yazan biliyorum veya tam tersi. Büyük ihtimal kW cinsinden yazmışlardır gücünü, 74 kW 101 HP eder çünkü. Orjinalinde kW olarak belirtilir gücü.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: chikamaka;74882
...bir sorun bulamadilar. soonra karburotorden olabilecegini soylediler. ve bana enjeksiyon temizleyici katkilardan kullanmammi tavsiye ettiler...
Ya yanlış anladınız ya da aslında hiç gitmemeniz gereken bir servise gitmişsiniz.
Kelebek kontrolü ilk kontroldür bu durumda.


Çevrimdışı chikamaka

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;75164
Ya yanlış anladınız ya da aslında hiç gitmemeniz gereken bir servise gitmişsiniz.
Kelebek kontrolü ilk kontroldür bu durumda.
esasında usta once hava fıltresıne baktı.. daha sonra bujilere.. ıkı yerdede bışey bulamadı.. sonra kelebek ile ilgili bir şeyler soyledi..ama masraf cıkmasın .. bu katkıları bı deneyın.. sorun cozulmezse ..acıp bakarız dedi.. ama onun ıcınde aracın soguk olması gerekıyormus galıba.. sıcakken acarsam zarar verırım felan dedi.. benimde vaktim yoktu.. kelebege baktıramadım..
masraf konusunda bir bilginiz varmı.. motorun soguk olması gereklimi
teşekkürler...