škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Cam Çatlamasi hakkinda

Ncr1 · 20 · 4765

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı dawn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 166
    • Profili Görüntüle
Önceki 2007 Citroen C3 aracımızı aynı yollarda 45 bin km kullandık. Buna gri rengin de etkisi vardır ama yıkama sonrası kurulama yaparken kaporta kusurları zaten göze çarpıyordu. Kaput boyasında falan doğru düzgün taş izi gördüğümü hatırlamıyorum. Camda da hiç çatlak oluşmadı. Şimdiki aracımızda onlarca taş izi var ve çoğu boyayı kaldırmış. Ön cam zaten ilk taş sekmesinde çatladı. Mini onarımda başka kısımlarda hakkımızı doldurduğumuz için ertelemiştik ama sonraki yaz Antalya sıcağında 1 cm çapındaki çatlak bir anda camın yarısına kadar büyüdü ve değiştirmek zorunda kaldık.

Ben yine de tek kusurun malzeme kalitesi olduğunu düşünmüyorum. Her yerde inşaatlar var ve yollar kamyonlardan dökülen taş parçalarıyla doluyor. Yol güvenliği ile sorumlu kurumlar ise yeterince yol temizliği yapmıyorlar. En temiz olması gereken yollarda bir çat çut taş sesleri duyabiliyorum. Taş izlerinin 2-3 tanesi E5'te oluştu örneğin. Para ile girdiğimiz TEM'de bile sürekli taş sekiyor.


Çevrimdışı skoda1983

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dawn;626430
Önceki 2007 Citroen C3 aracımızı aynı yollarda 45 bin km kullandık. Buna gri rengin de etkisi vardır ama yıkama sonrası kurulama yaparken kaporta kusurları zaten göze çarpıyordu. Kaput boyasında falan doğru düzgün taş izi gördüğümü hatırlamıyorum. Camda da hiç çatlak oluşmadı. Şimdiki aracımızda onlarca taş izi var ve çoğu boyayı kaldırmış. Ön cam zaten ilk taş sekmesinde çatladı. Mini onarımda başka kısımlarda hakkımızı doldurduğumuz için ertelemiştik ama sonraki yaz Antalya sıcağında 1 cm çapındaki çatlak bir anda camın yarısına kadar büyüdü ve değiştirmek zorunda kaldık.

Ben yine de tek kusurun malzeme kalitesi olduğunu düşünmüyorum. Her yerde inşaatlar var ve yollar kamyonlardan dökülen taş parçalarıyla doluyor. Yol güvenliği ile sorumlu kurumlar ise yeterince yol temizliği yapmıyorlar. En temiz olması gereken yollarda bir çat çut taş sesleri duyabiliyorum. Taş izlerinin 2-3 tanesi E5'te oluştu örneğin. Para ile girdiğimiz TEM'de bile sürekli taş sekiyor.


Bu ön cama taş gelmesi konuda 2 çare var : Ya ön cam film kaplatılacak ya da sert koruma sağlayan (nano hammadde katkılı) ön cama sürülen su kaydıran özellikli sıvı ürünlerden kullanılacak. Film kaplamak kanunen yasak artık, zaten eski kanunda da ön cam her türlü yasak idi. Su kaydırmaz bazı ürünler ön cam taş çarpmasına karşı da koruyormuş. En azından öyle olduğu söyleniyor reklamlarında. Bunun için şöyle bir ürün var mesala=

http://diamondprotecttr.com/oen-cam-korumasi/


Ben almayı düşünüyorum çünkü ön cama film kaplatmak polisin ceza yazması açısından sıkıntılı biraz


Çevrimdışı Toygar

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4256
    • Profili Görüntüle


Bizzat yaşadığım olay: Ağutos 2016'da camı kırdılar. Camı değiştirene kadar 6 ay bu halde dolaştım ve çatlak hiç büyümedi. Skoda'yı savunuyor değilim; sadece fikir vermesi açısından yazdım(araç yeti, kırılan cam orijinaldi). Saygılar.


Çevrimdışı Hukuki

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 157
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Toygar;626848


Bizzat yaşadığım olay: Ağutos 2016'da camı kırdılar. Camı değiştirene kadar 6 ay bu halde dolaştım ve çatlak hiç büyümedi. Skoda'yı savunuyor değilim; sadece fikir vermesi açısından yazdım(araç yeti, kırılan cam orijinaldi). Saygılar.


Eski model Yeti ile yeni model ve büyük camlı superb 3 ü karşılaştırmak mantıklı değil. Burda kimi arkadaşlar superb 1 ve superb 2 de kullanılan malzemelerin daha kaliteli olduğunu söylemekteler. Sanki volkswagen daha fazla kar elde etmek için ucuza kaçıyor gibi son modellerinde


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1571
    • Profili Görüntüle
ucuzluktan çok hafifletmek amaçlı gibi. Tüm araçlarda yönelim bu şekilde. misal yeni nesil opeller 100-150kg daha hafif olduğunu iddia ediyor. camı inceltiyorlar vsvs
 honda civiclerin son neslinde ise kaporta göçüklerinden çok şikayetçiler.
 Bir e39da kullanılan malzeme kullanılmıyor araçlarımızda. tabii o da 1720kg idi. 3 nesil öncesi de olsa 5 serisinden bir örnek olsa da trend bu yönde o yüzden paylaştım.