škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

tekerleğe nitrojen basımı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
her kose basindaki lastikcide bulunan nitronun ureticilere lastik basina maliyeti 1₺ den dusuktur emin olun. Bana gore sorun maliyet degil en kotu ihyimalle firmalardan birisi digerlerine fark atabilmek icin nitrojen basardi ama yok milyonluk araclarda bile yok.
Ayrica aracina lastik alacaginda 235 yerine 225 al daha ucuza daha kaliteli lastik alirsun gibi oneriler gectiginde herkes fabrika muhendisi oluyor, onlardan daha mi iyi bileceksin diye herkesin kalbini kiriyor, simdi herkes nitrocu sanki lastikler yerden kesilip ucacak.
Nitrolu lastik daha hizli tepki veriyormus fren mesafesi kisaliyormus, allah askina yapmayin araci nitrojen havuzundami kullaniyoruz. Aracin ici, sagi, solu, onu arkasi atmosfer havasiyla dolu lastigin icindeki 100gr nitrojen fren mesafesini kisaltacak. Bana kalirsa lastige helyum basalim arac hafiflesin, zeplin gibi gezelim.
Bu olay seramik kaplama gibi yaptiranda pisman yaptirmayanda. Cunku ortada  para var ama vadedilen kadar fayda gozle gorulemiyor.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;608046
... milyonluk araclarda bile yok.


 Kac tane milyonluk arac kullandiniz? Kac tane milyonluk arac lastigi degistirdiniz ya da degisimini gordunuz?

Kisacasi hayatinizda kac tane milyonluk arac gordunuz?




Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2414
    • Profili Görüntüle
Nitrojen basınca her eksilmede ki, öneri en fazla iki haftada bir kontrolu gerekiyor, yine eksilen kısmı beklenen etkiyi görebilmek için nitrojenle tamamlamak gerekiyor.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ;608089
Kac tane milyonluk arac kullandiniz? Kac tane milyonluk arac lastigi degistirdiniz ya da degisimini gordunuz?

Kisacasi hayatinizda kac tane milyonluk arac gordunuz?




Demogojiye gerek yok, siz milyonluk araçla geziyorsunuz galiba. Araçların teknik bilgileri benim hobimdir anladınız mı? Seyretmediğim otomobil belgeseli, okumadığım otomobil dergisi, takip etmediğim forum yok gibidir.
Drag yarışlarınada gidiyorum 500hp üzerindeki araçlar bile kompresorle normal hava basıyor ve saniyenin binde biri farkla birbirlerini geçiyorlar, azot bu kadar fark etse çoğu sanayi esnafı olan bu adamlar azotla yarışır.
Herkes lastiğin ısınmadığından bahsetmiş, özellikle spor lastikler ısınmadan yol tutmaz. İstanbul parkta gazlayan herkes lastik ısıtma turuna çıkar mesela.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;608138
Alıntı yapılan: DDŞ;608089
Kac tane milyonluk arac kullandiniz? Kac tane milyonluk arac lastigi degistirdiniz ya da degisimini gordunuz?



Kisacasi hayatinizda kac tane milyonluk arac gordunuz?









Demogojiye gerek yok, siz milyonluk araçla geziyorsunuz galiba. Araçların teknik bilgileri benim hobimdir anladınız mı? Seyretmediğim otomobil belgeseli, okumadığım otomobil dergisi, takip etmediğim forum yok gibidir.

Drag yarışlarınada gidiyorum 500hp üzerindeki araçlar bile kompresorle normal hava basıyor ve saniyenin binde biri farkla birbirlerini geçiyorlar, azot bu kadar fark etse çoğu sanayi esnafı olan bu adamlar azotla yarışır.

Herkes lastiğin ısınmadığından bahsetmiş, özellikle spor lastikler ısınmadan yol tutmaz. İstanbul parkta gazlayan herkes lastik ısıtma turuna çıkar mesela.



Heh iste sizin o seyrettiginiz arabalar var ya ozel yapim parcalarini ben tasarlayip yapiyorum :)

Manav degiliz hani bisey bilip de konusuyorum


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ;608139
Alıntı yapılan: Forever;608138




Heh iste sizin o seyrettiginiz arabalar var ya ozel yapim parcalarini ben tasarlayip yapiyorum :)

Manav degiliz hani bisey bilip de konusuyorum


Türkiyede Bugatti fabrikası varda bizim haberimiz mi yok.
Hangi özel yapımı sen tasarlayıp lastiğine azot basıyorsun peki.


Çevrimdışı khalil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 601
  • KAMIQ
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;608138
Alıntı yapılan: DDŞ;608089
Kac tane milyonluk arac kullandiniz? Kac tane milyonluk arac lastigi degistirdiniz ya da degisimini gordunuz?

Kisacasi hayatinizda kac tane milyonluk arac gordunuz?




Demogojiye gerek yok, siz milyonluk araçla geziyorsunuz galiba. Araçların teknik bilgileri benim hobimdir anladınız mı? Seyretmediğim otomobil belgeseli, okumadığım otomobil dergisi, takip etmediğim forum yok gibidir.
Drag yarışlarınada gidiyorum 500hp üzerindeki araçlar bile kompresorle normal hava basıyor ve saniyenin binde biri farkla birbirlerini geçiyorlar, azot bu kadar fark etse çoğu sanayi esnafı olan bu adamlar azotla yarışır.
Herkes lastiğin ısınmadığından bahsetmiş, özellikle spor lastikler ısınmadan yol tutmaz. İstanbul parkta gazlayan herkes lastik ısıtma turuna çıkar mesela.


Evet. Bak bu da konuya farklı bir boyut katmış. Arkadaşın dediğine şöyle bir soru ilave etmek istiyorum: Acaba yarış arabalarında farklı lastikler mi kullanılıyor da yarış öncesi ısıtma gereği görüyorlar? Yada sıcak lastik gerçekten yolda daha mı iyi performans sergiliyor? Mesela Formula-1 de lastik değişiminde nasıl bir şişirme yöntemi uyguluyorlar? Nasıl bir hava basılıyor? Merak ettim.
Konu güzel. Tartışma da güzel. Aslında her ikl tarafa da hak veriyorum. Heriki görüşün de Artıları eksileri var.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;608142
Alıntı yapılan: DDŞ;608139
Alıntı yapılan: Forever;608138







Heh iste sizin o seyrettiginiz arabalar var ya ozel yapim parcalarini ben tasarlayip yapiyorum :)



Manav degiliz hani bisey bilip de konusuyorum





Türkiyede Bugatti fabrikası varda bizim haberimiz mi yok.

Hangi özel yapımı sen tasarlayıp lastiğine azot basıyorsun peki.



Hani o draglara gidiyosunuz ya ya da istanbul parkta pist gunlerini izliyorsunuz ya. Ozelden arac arac fotograf atabilirim isterseniz :)

Dikkat ettiyseniz "ozel yapim parcalari" demistim :)

Daha fazla uzatmayin isterseniz. Konu kirlenmesin diye susuyorum ama merak etmeyin o cok sevdiginiz izlediginiz yarislar ve nitrojen arasinda kurdugunuz iliskilerin hepsini curuturutebilirim. Isterseniz ozelden anlatabilirim hepsini. Bilgi paylastikca cogalir neticede


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: khalil;608143
Alıntı yapılan: Forever;608138



Evet. Bak bu da konuya farklı bir boyut katmış. Arkadaşın dediğine şöyle bir soru ilave etmek istiyorum: Acaba yarış arabalarında farklı lastikler mi kullanılıyor da yarış öncesi ısıtma gereği görüyorlar? Yada sıcak lastik gerçekten yolda daha mı iyi performans sergiliyor? Mesela Formula-1 de lastik değişiminde nasıl bir şişirme yöntemi uyguluyorlar? Nasıl bir hava basılıyor? Merak ettim.

Konu güzel. Tartışma da güzel. Aslında her ikl tarafa da hak veriyorum. Heriki görüşün de Artıları eksileri var.



F1 in yonetmeliginde lastik havasi hususunda ne soyleniyo bilmiyorum. Fakat bir cok ralli yarisinda ozellikle de mahallilerde nitrojen basimi yasaktir. Sebebi ise her takimin esit sartta yarismasi istenmektedir (ralli araclarinin gruplara ayrilip ust limitler konmasi gibi dusunun. Araclar birbirine bayagi yakindir.) dikkat ettiyseniz etap aralarinda co-pilotlar iner hemen lastik havalarini kontrol ederler.

Zira lastik basinclarindaki degisim hayatidir. F1 de lastigin hamuruna gore belli bir sicaklikta yol tutmasi butun otomobil sporlarinda oldugu gibi hayati onem tasir. O araclarin imkanlari ucsuz bucaksiz. Eger nitrojen kullaniliyorsa muhtemelen lastik ureticisi termodinamik hesaplari nitrojene gore yapmistir ve icinde nitrojen varken ideal sicakliga ulasacak sekilde ayarlanmistir. Ya da nitrojen yoksa havayi basarken ona gore bakiyor olabilirler. f1 lastiklerinin en onemli ozelliklerinden birisi ideal sicakliga cabuk gelmeleri. Hatta dikkat ettiyseniz lastikler battaniyelerde sicak saklaniyor ;) muhakkak surus esnasinda optimal lastik sicakligi yakalanacak sekilde ayarlaniyordur f1 de ama ;)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Aracın sadece motoru güçlendirilmiş türkiyede özel yapım drag aracı yok zaten bildiğin conti lastikle roll yapan WRX STi, Nissan 200x veya toyota supra veya istanbul parka kendi aracıyla gidip gazlayanlardan bahsediyorum.
Üstelik Türkiyede nerede özel yapım araçla drag yapılıyormuş, benim gittiğim tüm draglarda yarışanlar bildiğin sanayici tayfa. Sadece önden çekişli k20 hondalar yumuşak hamurlu drag lastiği kullanırlar.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;608147
Aracın sadece motoru güçlendirilmiş türkiyede özel yapım drag aracı yok zaten bildiğin conti lastikle roll yapan WRX STi, Nissan 200x veya toyota supra veya istanbul parka kendi aracıyla gidip gazlayanlardan bahsediyorum.
Üstelik Türkiyede nerede özel yapım araçla drag yapılıyormuş, benim gittiğim tüm draglarda yarışanlar bildiğin sanayici tayfa. Sadece önden çekişli k20 hondalar yumuşak hamurlu drag lastiği kullanırlar.



Mail adresi falan verinde atayim neler var turkiyede bir gorun :)

Sadece parca verdigim araclari aticam :)

Inat ediyorsunuz ve konuyu cok saptiriyorsunuz cunku.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: khalil;608143
Alıntı yapılan: Forever;608138


Evet. Bak bu da konuya farklı bir boyut katmış. Arkadaşın dediğine şöyle bir soru ilave etmek istiyorum: Acaba yarış arabalarında farklı lastikler mi kullanılıyor da yarış öncesi ısıtma gereği görüyorlar? Yada sıcak lastik gerçekten yolda daha mı iyi performans sergiliyor? Mesela Formula-1 de lastik değişiminde nasıl bir şişirme yöntemi uyguluyorlar? Nasıl bir hava basılıyor? Merak ettim.
Konu güzel. Tartışma da güzel. Aslında her ikl tarafa da hak veriyorum. Heriki görüşün de Artıları eksileri var.


Siz olayı alıp nerelere götürdünüz. F1 ve WRC gibi farklı lastik kullanımında lastiğe herşey basarsın o farklı bir konu. Standart cadde araçlarında kullanılan standart lastiklerde ısınmadan performans sergilemezler ama normal lastikler ısındıklarında da performansı ciddi şekilde artmaz. Performans optimize edilmiştir. Cadde kullanımı için üretilen yüksek performans lastiklerinin çoğu ısındıkça yapışır yola tecrübe ile sabittir.


Çevrimdışı khalil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 601
  • KAMIQ
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ;608146
Alıntı yapılan: khalil;608143




F1 in yonetmeliginde lastik havasi hususunda ne soyleniyo bilmiyorum. Fakat bir cok ralli yarisinda ozellikle de mahallilerde nitrojen basimi yasaktir. Sebebi ise her takimin esit sartta yarismasi istenmektedir (ralli araclarinin gruplara ayrilip ust limitler konmasi gibi dusunun. Araclar birbirine bayagi yakindir.) dikkat ettiyseniz etap aralarinda co-pilotlar iner hemen lastik havalarini kontrol ederler.

Zira lastik basinclarindaki degisim hayatidir. F1 de lastigin hamuruna gore belli bir sicaklikta yol tutmasi butun otomobil sporlarinda oldugu gibi hayati onem tasir. O araclarin imkanlari ucsuz bucaksiz. Eger nitrojen kullaniliyorsa muhtemelen lastik ureticisi termodinamik hesaplari nitrojene gore yapmistir ve icinde nitrojen varken ideal sicakliga ulasacak sekilde ayarlanmistir. Ya da nitrojen yoksa havayi basarken ona gore bakiyor olabilirler. f1 lastiklerinin en onemli ozelliklerinden birisi ideal sicakliga cabuk gelmeleri. Hatta dikkat ettiyseniz lastikler battaniyelerde sicak saklaniyor ;) muhakkak surus esnasinda optimal lastik sicakligi yakalanacak sekilde ayarlaniyordur f1 de ama ;)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Bu güzel bilgiler için teşekkür ederiz. Ha işte böyle açıklayıcı ve örnekleme şeklinde anlatımlarla birbirimizi kırmadan konu ne güzel ilerliyor:) Zaten forumdaki amaç da bu olmalı. Sonuçta herkes buradan bilmediği birşeyleri öğrenmeye çalışıyor ve bilenler de bildiklerini paylaşmanın keyfini, hazzını alıyor. Sonuçta bilgi paylaşıldıkça çoğalır... Herkese güzel paylaşımlar dilerim...


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: khalil;608150
Alıntı yapılan: DDŞ;608146



Bu güzel bilgiler için teşekkür ederiz. Ha işte böyle açıklayıcı ve örnekleme şeklinde anlatımlarla birbirimizi kırmadan konu ne güzel ilerliyor:) Zaten forumdaki amaç da bu olmalı. Sonuçta herkes buradan bilmediği birşeyleri öğrenmeye çalışıyor ve bilenler de bildiklerini paylaşmanın keyfini, hazzını alıyor. Sonuçta bilgi paylaşıldıkça çoğalır... Herkese güzel paylaşımlar dilerim...



Katiliyorum hocama ama bazi arkadaslar icin anlayana sivrisinek saz, anlamayana davul zurna az muhabbetine bagliyoruz malesef.

Bildigimiz ne varsa paylasmak boynumuzun borcu. Yeterki amac uzum yemek olsun; bizim bagci biraz iri yari sonu kotu oluyo ;)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ;608148
Mail adresi falan verinde atayim neler var turkiyede bir gorun :)

Sadece parca verdigim araclari aticam :)

Inat ediyorsunuz ve konuyu cok saptiriyorsunuz cunku.


Bende biliyorum neler var. Adam aracın sıfırından fazla para tutacak kadar yüklüyor aracı. Piyasadaki WRX ve Evo ların çoğunda 50bin dolar civarı ek parça var.
Ama bu adamlar drag yarışına girmiyor. Caddede benim aracım seninkinden yüklü diye geziyor. Ben drag için yarışan araçlarda azot kullanılmadığını söyledim bu kadar basit.

Tamam yönetmelik, kullanma kılavuzları havalarda uçuyor. Hangi aracın yada lastiğin kullanma kılavuzunda azot basılması tavsiye ediliyor. Kullandığımız lastikler atmosfer havası ile optimum performans verecek düzeyde üretilmiştir. Sanayideki lastikçi Ahmet ağadan başka kimse azot kullanılmasını önermemiştir.
« Son Düzenleme: 14 Şubat 2017, 15:38:27 Gönderen: enoktakenokta »