škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

tekerleğe nitrojen basımı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1571
    • Profili Görüntüle
Herşeyi düzgün olsun istiyorsanız maliyetine katlanıp "premium" dediğiniz markalara geçiyorsunuz. Yaklaşık aynı iç hacmi sunan a6 ya superbin 3 katını ödüyorsunuz. Detaylarına daha çok dikkat edilmiş bir araç alıyorsunuz.
 ya da bu da benim ihtiyacımı görüyor deyip benim gibi superb alıp mutlu oluyorsunuz.
 :)


Çevrimdışı Rache

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 244
    • Profili Görüntüle
Nitrojen sıcak havalarda işe yarıyor sadece lastiğin ısınmasını önlüyor bu sayede araç seyir halindeyken yola daha iyi tutunuyor


Çevrimdışı Mertabibibi

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 58
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: schumici;607947
bir mühendis olarak size şunu belirtmek isterim;

mühendislikte 3E kuralı vardır; emniyet-estetik-ekonomi

siz bunların hepsini göz önüne alarak tasarım-hesaplama-imalat yapmak zorundasınız. sadece emniyet kavramına ya da sadece ekonomi kavramına yönelemezsiniz. belirli limitler dahilinde bu 3E'yi bir arada bulundurmak zorundasınız.

merak etmeyin, dediğiniz gibi mühendisler çok iyi biliyorlar belirttiğiniz hususları. ancak imalat için herşeyin en verimlisini veya en iyisini ortaya koymak, "ekonomi" kavramından uzaklaşmayı gerektiriyor. günümüzde araç üreticilerinin 1 tane civatadan bile kar elde etmeye çalıştıklarını düşünürsek, araçlarda her şeyin en verimlisini ve en iyisini görmemiz ne yazık ki mümkün değil. belli limitler dahilinde kısmalar mevcut oluyor mecburen.

bu kısıtlamalarla satın aldığınız araçların üstüne para harcamak size kalmış bişey. seramik kaplama da yaptırabilirsiniz, nitrojen de bastırabilirsiniz, hava filtresini de değiştirebilirsiniz vs vs bunlar tamamen size kalmış.

kısacası olay mühendislerin sadece bu kadar bildiklerinden dolayı değil, olay tamamen maliyette


Sizin mantığınıza göre ekonomik sebeplerden o şekilde hesap yapalım ozaman şuan 1 milyon TL ye satılan Audi A8 ler s classlar 7 serileri hangisi nitrojenli?


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Alıntı yapılan: Mertabibibi;607991
Sizin mantığınıza göre ekonomik sebeplerden o şekilde hesap yapalım ozaman şuan 1 milyon TL ye satılan Audi A8 ler s classlar 7 serileri hangisi nitrojenli?


sizin olay üzüm yemek değil bağcıyı dövmeye dönüyor.

o belirttiğiniz modellerde bile kar marjını arttırmak için kırk takla açıyorlar. bedavadan hava basmak varken, niye ekstradan para verip N gazı alsın, bu gazı depolamak için ayrı tank düzeneği kursun, bu tank düzeneğini koymak için fabrikasında ayrı bir alan açsın, bu alanı açmak için daha büyük fabrikaya ihtiyacı olsun.

lastiklere nitrojen doldurmanın zararlı olduğuna dair bilimsel bir argümanınız varsa sunun, hep birlikte öğrenelim. böyle boş laf yarışları ile varabileceğiniz pek bir yer yok çünkü.


Çevrimdışı khalil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 601
  • KAMIQ
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mertabibibi;607991
Sizin mantığınıza göre ekonomik sebeplerden o şekilde hesap yapalım ozaman şuan 1 milyon TL ye satılan Audi A8 ler s classlar 7 serileri hangisi nitrojenli?


O bahsettiğiniz araçların lastikleri zaten özel olduğu için nitrojene filan gerek kalmıyor bence. Yalnış mı düşünüyorum?


Çevrimdışı Mertabibibi

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 58
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: khalil;607995
O bahsettiğiniz araçların lastikleri zaten özel olduğu için nitrojene filan gerek kalmıyor bence. Yalnış mı düşünüyorum?


Özel dediğiniz şey runflat onun dışında bi aksiyonu yok ebatlar büyük yalnızca  1 serisinde bile runflat lastik kullaniliyo


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Alıntı yapılan: khalil;607995
O bahsettiğiniz araçların lastikleri zaten özel olduğu için nitrojene filan gerek kalmıyor bence. Yalnış mı düşünüyorum?


o sınıf araçların hepsinde runflat lastik kullanılıyor mu bilmiyorum, ama runflat lastikte bile havaya ihtiyaç var. bu ister normal soluduğumuz hava olur, ister nitrojen olur, ister kolay ısınmayan ve genleşmesi stabil X bir gaz olur


Çevrimdışı Mertabibibi

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 58
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: schumici;607998
o sınıf araçların hepsinde runflat lastik kullanılıyor mu bilmiyorum, ama runflat lastikte bile havaya ihtiyaç var. bu ister normal soluduğumuz hava olur, ister nitrojen olur, ister kolay ısınmayan ve genleşmesi stabil X bir gaz olur


Neyse sonuca baglayalm bana göre gereksiz bişey size göre gerekli  konu bence kilitlensin


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Bize servis biz nitrojen bastık sizde öyle yapın tavsiye ederiz dediler aracı alırken gerisini fabrikadan nasıl geliyor felan bilmiyorum artık


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Alıntı yapılan: Mertabibibi;607999
Neyse sonuca baglayalm bana göre gereksiz bişey size göre gerekli  konu bence kilitlensin


hemen adminlere söylüyorum, [MENTION=2576]enoktakenokta[/MENTION] [MENTION=7640]Esariipek[/MENTION] konuyu kilitleyin hemen :)


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mertabibibi;607999
Neyse sonuca baglayalm bana göre gereksiz bişey size göre gerekli konu bence kilitlensin

Konu sahibi misiniz? Şahsınıza hakaret mi var? Neye istinaden sizin arzunuza göre konuyu kilitleyelim?
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Mertabibibi

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 58
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;608002
Konu sahibi misiniz? Şahsınıza hakaret mi var? Neye istinaden sizin arzunuza göre konuyu kilitleyelim?


Okuma sorununuuz oldugunu varsayiyorum zira koca cümlede bence kelimesini görmemek ağır gorme kusurları veya zihinsel sorunları işaret eder


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
Enteresan insanlar, her yerde olması doğal bunlardan, örnek fabrika mühendisi bilmiyo mu diyende olur, gereksiz kitleyin diyen de olur, nitro ya hava basamazsınız diyende olur vs vs bence bunlar araştırmayan düz mantık sınıfı gibi, ben; konuyu açan arkadaşa cevaben kendi araştırmalarım incelemelerim ve yıllardır kullanımın neticelerini yazdım ve bence gerekli dir dedim. Hiç bir firma kılı kırk yaran, insanlara malını maliyete artırarak satmak istemez. Çünkü nitrojen basmak için ayrıca makine tesislerine ilave ederek yatırım maliyeti artırmak zorunda.nitrojen makinesi nasıl çalışır zaten karışımlı olarak var olan ve bedava olan havayı diger bileşenlerinden ayıran makineden geçirir ve nitrojen olarak lastige basar. Araç yaylarını uluorta degiştiren kafa bi bakarsınız ne gerek var der keser. Nitrojen basınçla bulundugu ortamı terk ederken donar buz tutar ve hava kaçagı durur buz eriyince yine hamle eder yine donar bu lastigin inmesinde bir ciddi geçikme sağlar, bu yararlı bir seydir ilk mesajımda bunun örnegini yazdım zaten ama düz akıl bunu okumamış anlaşılan. Kaldı ki bunları google yazdıgınız da da bilimsel olan sonuçlara düz aklın ulaşması kolay. Birde şu vardı aklımda kalan" nitrojen in üzerine normal hava basılmaz deniyor" buda bilmeyen ama biliyorum diyen mantığı e ben yıllardır niye böyle yaptım yanlışmış meger diyesim var ama demiycem bakın arkadaşlar ben aracımda celık gövdeli, çakmaktan çalışan mini kompresör taşırım olmazsa olmazlarımdan dır, akü takviye, mini akülü vidalama vs vs ihtiyaçdan oldugunda hava basarım çünkü nitrojende havada olan bir gazdır ancak ilk fırsatta lastikçime düzelttiririm.
Ben her konuda bilmem ukala degilimdir sadece bildiklerimi doğru lunu teyid etmişsem yazarım fikrimi de fikir olarak yazar benim fikrimdir derim. Ukalalık edip de hayır böyle diye hadsizce ahkam kesmem haddimi bilirim.
Sonuç olarak;
İsterseniz kullanırsınız istemezseniz de kullanmazsınız SİZİN BİLECEGİNİZ dir. Sadece bilgimi soruyu soran arkadaş için paylaştım üzerine yorum yapın demedim.
Hakkınızı helal edin biraz uzun yazdım bunaltmış olabilirim .
« Son Düzenleme: 14 Şubat 2017, 18:51:10 Gönderen: muallim45 »
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
Alıntıdır.
Azot nedir, nerelerde kullanılır





Azotun tanımı

Periyodik cetvelde N simgesi ile tanımlanan bir element olan Azot’un yani*Nitrojen’in atom sayısı da 7’dir. Azot renksiz, tatsız ve kokusuz olan atıl bir gazdır. Dünya atmosferinin yaklaşık %78’ini oluşturan bir gazdır ve tüm canlıların dokularında bulunmaktadır. Ayrıca azot, amino asit, amonyak, nitrik asit ve siyanür gibi bileşikler de oluşturmaktadır.

Nerelerde kullanılır?

Azot gazı, sıvı azotun ısıtılarak buharlaşmasıyla kolaylıkla elde edilir. Azot gazı geniş bir yelpazede kullanılmaktadır. Daha çok oksidasyon olmasının istenmediği yerlerde, havanın yerine azot gazı kullanılabilir.

Örnek verilecek olursa;

Raf ömrü sınırlı olan gıdaların paketlenmesi sırasında tazeliği korumak için,

Güvenliği sağlamak için, sıvı patlayıcıların üzerini örtmekte,

Transistör, diyot ve tümleşik devreler gibi elektronik malzemelerin üretiminde,

Paslanmaz çeliğin üretiminde ve

Otomobil ve uçakların tekerleklerinin şişirilmesinde, oksidasyonu önlediği ve nemsiz olmasından dolayı azot gazı kullanılmaktadır.

Sıvı azot ve kullanım alanları

Sıvı azot, dondurucu özelliği olan bir sıvıdır. Canlılarla temas ettiğinde hızlı ve ani donmaya sebep olmaktadır. Suyun donma noktasından çok daha alttaki ısılarda kalma özelliği sayesinde, çok farklı kullanım alanları oluşmaktadır.

Gıda maddelerinin sıvıya daldırılarak dondurulması ve taşımında,

Tüp bebek uygulamalarının aşamaları olan sperm, yumurta gibi üreme hücrelerinin, canlı dokuların ve farklı biyolojik örneklerin dondurularak korunmasında,

Bilimle ilgili eğitimlerdeki görsel deneylerde,

Soğutucu olarak, hassas algılayıcılar ve düşük gürültülü amfilerde,

Dermatoloji alanında siğil veya kanser riski taşıyabilecek cilt yaralarının alınmasında,

Yine soğutucu olarak, CPU ve GPU gibi bilgisayar donanımlarında kullanılmaktadır.

Azot, özellikle uçakların lastiklerinin şişirilmesinde kullanılmaktadır. Normal havada bulunan oksijenin oluşturduğu korozyonu önlemenin etkili bir yöntemi olarak nitrojen kullanılmaktadır. Oksijenin yanma özelliği nedeniyle bu riskin ortadan kalkmasını sağlamaktadır
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2414
    • Profili Görüntüle
Azot (Nitrojen/N2) gazı bahsedildiği gibi tekerlerimize bastığımız havada atmosferimizde bolca bulunmaktadır. Geri kalan oksijen ve diğer gazlar basılan havanın karakteristiğini ne şekilde etkiler tam bilemiyorum. Nemli havanın karakteri farklı olacaktır. Nitrojen/Azot olmasa bile pompalardan kuru hava basılması daha mantıklıdır.

Geçmiş yıllarda oturduğum dairenin yalıtımı iyi olmadığı için sürekli camları çift/ısıcam olsa da oda taraftan ter yapıyordu. Araştırdığımda çift camlar hazırlanırken ortamın nemsiz olması gerekiyordu. İmalathaneler bu duruma ne kadar uyuyorlardı sorusu aklıma geldi. Nihayetinde iyice araştırmalardan sonra bu nemsiz havayı garanti etmek için camların arasına argon gazı da basılabildiğini öğrendim. Tabi ki her iki gazın yalıtım katsayıları periyodik tablo ya da wikipedi den bakılabilir ama buradaki esas amaç aradaki havanın nemsiz olmasıydı. Gerçi belli bir nemin üzerinde olunca da cam içten buğulanarak bunu belli ediyor. Sonuçta camlara herhangi bir operasyon yapmadım. O zamanlar evde kişi sayısı da fazla olunca soluma ve diğer işler için oluşan nem de ortamda aşırı hal alınca bir yerde yoğunlaşması gerekiyor, orası da en soğuk yüzey olan camlardı. Asıl çözüm iyi bir yalıtımla ortamın sıcaklığını yüksek tutmak. Şu an bu şekilde ortamın doygunluğu arttığı için camlar daha az terliyor.