škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Triger

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı gazeteci

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 90
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar. Aracım 2015 Octavia 1.2 TSI 110 bg. Araç 97 binde. Forumda ve nette net bir bilgi bulamadım. Benim aracın trigieri zincir mi kayış mı?  Ve değişmek gerek mi? Gerekirse ne zaman yapmalıyım?
Bilen arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30125
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
TSI motorlarda zincir var. Şakırtı, ses, uzama vs yoksa daha gider, 120 binde değiştiren vardı.


Çevrimdışı hebelup

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 216
    • Profili Görüntüle
Zincirlidir. 178000 de sattığım araçta hala orijinal zincir vardı değiştirilmemişti.


Çevrimdışı gazeteci

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 90
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: gazeteci;654747
Merhaba arkadaşlar. Aracım 2015 Octavia 1.2 TSI 110 bg. Araç 97 binde. Forumda ve nette net bir bilgi bulamadım. Benim aracın trigieri zincir mi kayış mı?  Ve değişmek gerek mi? Gerekirse ne zaman yapmalıyım?
Bilen arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim.

Üstat yetkili bi kaç servise sordum hepsi ayrı bi şey söylüyor.
Biri  aracınız zincirli ve 180 bin km ya da 5 yılda bir değişim gerek dedi.

Diğer bir servis triger kayışlı 120 bin de bir değişmeli dedi.

Başka yetkili bir servise sordum oda zincirli180 bin km yıl fark etmez dedi.
Bunlar farklı illerin yetkili servisleri. Kontrolü plakadan yaptılar.
İyi tanıdığım özel bir servis ustası da kaputu açıp baktı. Bu kayış yıl olarak süresi yok ama 120 binde değişim yapılır dedi.


Çevrimdışı gazeteci

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 90
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hebelup;654759
Zincirlidir. 178000 de sattığım araçta hala orijinal zincir vardı değiştirilmemişti.


Üstat yetkili bi kaç servise sordum hepsi ayrı bi şey söylüyor.
Biri aracınız zincirli ve 180 bin km ya da 5 yılda bir değişim gerek dedi.

Diğer bir servis triger kayışlı 120 bin de bir değişmeli dedi.

Başka yetkili bir servise sordum oda zincirli180 bin km yıl fark etmez dedi.
Bunlar farklı illerin yetkili servisleri. Kontrolü plakadan yaptılar.
İyi tanıdığım özel bir servis ustası da kaputu açıp baktı. Bu kayış yıl olarak süresi yok ama 120 binde değişim yapılır dedi.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30125
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
TSI motor olup da kayışlı olan duymadım hiç


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Euro 6 motorlarda kayış, Euro 5 motorlarda zincirliymiş. Yani yeniler kayış. Parçacıların sitelerinden araç model bilgisini girince zincir değil kayış çıkıyor.


Çevrimdışı Blackadder59

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 418
    • Profili Görüntüle
2015 in haziran ayı sonrası çıkanlar kayış, öncekiler ise zincirdir.


Çevrimdışı gazeteci

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 90
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Blackadder59;654767
2015 in haziran ayı sonrası çıkanlar kayış, öncekiler ise zincirdir.

Ben Temmuz'da almıştım.
Yalnız yetkili servislerde tam bilmiyor sanırım. Hepsi sistemden baktı. Hepsi de farklı cevaplar verdi.
Doğrusu nedir halen daha bilemiyorum :))


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30125
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: Blackadder59;654767
2015 in haziran ayı sonrası çıkanlar kayış, öncekiler ise zincirdir.

2016 Golf 1.2 TSI zincir, 2018 Karoq 1.0 TSI zincir, üreticinin motor servis kitapçığında yazanlar bunlar tabi. Belki modele has bir durumdur


Çevrimdışı gazeteci

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 90
    • Profili Görüntüle
Kayış ve zincir arasındaki farkı soramadım servislere. Çelişki büyümesin diye. Bilen varsa aydınlatabilir mi?


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30125
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: gazeteci;654771
Kayış ve zincir arasındaki farkı soramadım servislere. Çelişki büyümesin diye. Bilen varsa aydınlatabilir mi?


Kayışı daha sessiz ama ömrü kısadır, km dolmasa bile yıldan ötürü değişiyor kayışlılar.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;654772
Kayışı daha sessiz ama ömrü kısadır, km dolmasa bile yıldan ötürü değişiyor kayışlılar.
Hazır konu açılmışken; Önceden dizel araçlarda 200k kadar dayanabiliyor kayışlar diye bir rivayet vardı, bu gerçek mi ? Veya hurafe mi?
Son yılarda hep 100k gibi rakamlar konuşuluyor triger kayış değişimi için.
100k rakamı pazarlama hilesi mi? Veya gerçekten 100k sonrası riskli mi oluyor.
Bir tanıdığımız 100k'da Transporter'in kayışını değiştirtti, "cillop gibi temiz" çıktı diye söylemişti bana, kılcal çatlak dahi yokmuş kayışta.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2414
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;654776
Hazır konu açılmışken; Önceden dizel araçlarda 200k kadar dayanabiliyor kayışlar diye bir rivayet vardı, bu gerçek mi ? Veya hurafe mi?
Son yılarda hep 100k gibi rakamlar konuşuluyor triger kayış değişimi için.
100k rakamı pazarlama hilesi mi? Veya gerçekten 100k sonrası riskli mi oluyor.
Bir tanıdığımız 100k'da Transporter'in kayışını değiştirtti, "cillop gibi temiz" çıktı diye söylemişti bana, kılcal çatlak dahi yokmuş kayışta.


Şahsi görüşüm korku baskısı. Beklentisiz bir yerde, seyir halinde kopması yolda rezil olmayı mı, cepten onca zarara mı yanarsın düşüncesi servis ve usta bozuntuları tarafından iyi kullanılıyor. Kopma yapılanlarda elde hangi şartlarda ve km lerde koptuğu istastiki bilgisi varsa ömür hesabı yapılabilir. Gerçi üreticiden üreticiye kaliteye göre kullanım ömrü değişebilir.


Çevrimdışı gazeteci

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 90
    • Profili Görüntüle
Triger konusunda bugün yaşadığım tecrübeden anladığım şu; bazı servislerde ya sistem üzerindeki bilgileri doğru yorumlayacak elemanlar yok. Ya da bu servislerde ciddi etik sorunlar var. Servisin biri "Araç 5 yıllık trigeri değişmeniz gerek" dedi. Bende fiyatı sordum 3000 lira dedi. Başka bir servis; "180 binde getirin değişelim" dedi. Fiyat olarakta şu an 1000 lira dedi. Başka bir serviste 1500 dedi. Sistem üzerindeki bilgiler nasıl bu kadar farklı yorumlanır doğrusu mantıklı bir açıklama getiremiyorum.