škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fabia 3 aldım bin pişmanım

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2412
    • Profili Görüntüle
Soğuk motoru ilk çalıştırmada jigle devrede olur ve devir 1200-1300 lere çıkar. Dolaysıyla bu durumda hem çiğ yakıt kokusu gelmesi hem de normal rölantiye düşmeden hareket etmenizde arabanın ileri ya da geri atılması normaldır. Çalışmayan motorda frene basınca genelde sert olur. Benim arabada gerekmediği için (vites ya boşta ya da parkta olması yeterli) öyle bir durumla karşılaşmadım. Ama çalışmazken bastığımda da ilk başta rahatsız edici bir sertlik olmuyor. Muhtemelen siz ayağınız frende stop ettirme alışkanlığınız var. O durumda westinghouse ve fren hidrolik sistemi gerekli basıncı kaybettiğinden sertleşme doğaldır. Her arabada sürücü ile uyum, birbirine alışma zaman ister.;)


Çevrimdışı ddddgkhn

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;650703
Soğuk motoru ilk çalıştırmada jigle devrede olur ve devir 1200-1300 lere çıkar. Dolaysıyla bu durumda hem çiğ yakıt kokusu gelmesi hem de normal rölantiye düşmeden hareket etmenizde arabanın ileri ya da geri atılması normaldır. Çalışmayan motorda frene basınca genelde sert olur. Benim arabada gerekmediği için (vites ya boşta ya da parkta olması yeterli) öyle bir durumla karşılaşmadım. Ama çalışmazken bastığımda da ilk başta rahatsız edici bir sertlik olmuyor. Muhtemelen siz ayağınız frende stop ettirme alışkanlığınız var. O durumda westinghouse ve fren hidrolik sistemi gerekli basıncı kaybettiğinden sertleşme doğaldır. Her arabada sürücü ile uyum, birbirine alışma zaman ister.;)


serviste mi çalışıyorsunuz? :) çünkü aynı ordaki ustaların söylediğini söylemişsiniz.
Öncelikle ilk aracım değil onu söyleyeyim :) Arabadan araba kullanmaktan az çok kendi çapımda anlarım.Araç yaz kış sıcak soğuk farketmiyor.Tamamen farazi konuşmuşunuz çünkü aracı nasıl kullandığımı sormamışsınız bile ;) Kendi ön görünüzle yazmışsınız. Aracı sabah ilk harekettede en son stop etmeden öncede 1,5 dakika beklerim. Öyle hareket/ stop ederim. Aynı araçta kardeşimde de var. Aynı gün aldık. İkiside sıfır km. Bu söylediklerimin hiç biri onun aracında yoktu ama.

Orayı okumamışsınız sanırım. Elimde bilir kişi raporları var. Araç problemli. ;) Mevcutta bahsettiğim sorunların servisteki bilgisiz saçma sapan ustaların yok demiş olması bilir kişi raporuyla olduğu belgelenmişti. Uğraşmadım.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2412
    • Profili Görüntüle
Kendi arabamızın ustası olmaya çalışıyoruz naçizane. Derler ya en iyi doktor insanın (hastanın) kendisidir diye. Yine de iki araçtan biri yapıyor biri yapmıyorsa bir sorun vardır tabi ki. Bilirkişi raporunda sadece hata, kusur olarak mı ifade edilmiş yoksa somut bir şey tespit edilmiş mi? Biz buradan teşhis yapabilsek doktora gitmenin de anlamı olmaz. Aç telefonu söyle şikayetini al ilacını durumu olur yani. Sadece muhtemel olasılıkları dillendirebiliyoruz. Yine de sorunun muhakkak bir tespiti, teşhisi ve çözümü vardır diye düşünüyorum. Sakinlikle ve sabırla süreci takip etmek lazım. Affınıza sığınarak, bilgisayarcıların bir çözümü var ya hani, "bir inip binelim mi?" diye, kardeşinizle arabaları değiştirip denemişsinizdir sanırım?


Çevrimdışı ddddgkhn

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
:) bizim "abi bi kapatıp açalım" durumumuz meşhurdur.
Ama bu sadece  kardeşimle değil kuzenimin aracında da yoktu. Zaten bu süreçteki ilerleme sebebimiz bu şekilde başladı.
Raporda cam krikosunda yıpranma tespit edilmiş mesala. Arada boşa düşme sebebi.
Araçtaki çiğ yakıt kokusu enjektör ve yakıt beyni gibi birşey yazıyordu tam emin değilim."raporu bulabilirsem evde burada paylaşırım."
Bluetooth olayı test edilmiş araç yazılım güncellemesi yapılması gerekiyordu yazılmış. Bununla gitmiştim mesala bunu çözmüşlerdi yazılım yükleyip. Ama ilk gittiğim raporda multumedia sisteminde yada bluetoothla konuşmada biz problem göremedik yazıp göndermişlerdi.
Fren için ise yalan olmasın şimdi tam hatırlamıyorum ibareyi. Fren sisteminde o havayı mı hidroliğimi yani frenin şişmesini engelleyen bir sistem varmış araçlarımızda. BU genelde tüm araçlarda mevcutmuş. Tahliyesi düzgün çalışmadığında bu tarz bir problem oluyormuş. Bu parçanın değiştirildiğinde sorunun giderildiğini gözlemlemiş bilir kişi. Tabi bu işlemi yapan dışarıda bir fren ustası. Gibi Gibi.

Yani sonuç olarak skodanın her modeline bindim. Fabia nın da bir önceki serilerine de bindim. Vrs i nede bindim. Ama aldığım araçta belki fabrikasyon belki sonradan bilemiyorum problemler vardı. Serviste bunu çözmek için hiç birşey yapmadı. Söylemek istediğim bu.

Ayrıca ibiza cupram vardı 2013 te. İbiza 1.2 tsi m da oldu. İkisinde de araba rolantide ışıklarda duruyorsunuz mesala fren birden boşa düşüyordu ayağınızın altından. Bunu eryaya götürdüğümde bir parça değiştirmişlerdi düzelmişti. Ama erya da hiç test filan yapmamışlardı. Biliyoruz parçayı diyip hemen değiştirmişlerdi. Durum bu şekilde :)


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2412
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı okidoki

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Klima gürültüsünün 2 videosunu çektim aynı bu şekilde ses. Bu arada bu sorun için ayrı bir başlık açmam gerekiyorsa uyarın lütfen.
https://youtu.be/NjhcCXtyyXo
https://youtu.be/oXRqf3fV_Fs


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: okidoki;650810
Klima gürültüsünün 2 videosunu çektim aynı bu şekilde ses. Bu arada bu sorun için ayrı bir başlık açmam gerekiyorsa uyarın lütfen.
https://youtu.be/NjhcCXtyyXo
https://youtu.be/oXRqf3fV_Fs


Ayrı bir başlık açmanız forum formatı açısından daha iyi olur. Sorunuza gelince, klima kompresör kasnağının bilyası bozulmuş gibi duruyor. Rulmanlar bozulunca hep benzer sesler çıkartıyor.