škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fabia III - Problem

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı OSentuerk

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 37
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: biHEmta;521938
çok geçmiş olsun Allah beterinden korusun. büyük kaza atlatmışsınız. bence mahkemeye verin ne demek ya nerdeyse bir ailenin canına maloluyordu Allah muhafaza.

Hocam açıkçası eğer ilgi gösterilmese idi ciddi bir şekilde düşünmekteydim ancak talebimi benden daha fazla ciddiye alıp konuyu ele aldılar ve sürekli bana bilgi verdiler.

Teşekkür ediyorum dilekleriniz için.


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: OSentuerk;522110
Herkese merhaba,

Öncelikle teşekkür ederim. Aracımı teslim aldım bugün Maltepe servis'den. Tespit edilen problem yazılım ile ilgili oldu. Güncelleme yapıldı ve 40 km civarında bir deneme sürüşüne alınarak tekrar kontrol edildi. Skoda Türkiye yetkilileri ciddi bir alaka gösterdiler, ki her türlü olanağı da sundular(Yunus bey)

Cuma günü 2. bir görüşmemiz daha olacak kontroller amacı ile. Bu kontrollerin sonucunu da paylaşacağım.

Kızgınlığım ilgi ve alaka sayesinde dindi ancak hoş bir deneyim olmadığını belirtmek isterim. Kronik bir problem olmadığı bilgisini de alınca rahatladım ama yine de temkinli olmakta fayda var.

iyi günler dilerim.


Geçmiş olsun.

Umarım bir daha tekrarlanmaz. Kronik bir problem olup olmadığı ilerleyen dönemlerde belli olur. Onlar tabiki değil diyecekler.

Bu Fabia III ler cıktı çıkalı bir fren muhabbeti dönüyor ortada ama hayırlısı olsun bakalım .

Kim alsa arabayı fren diyordu forumda. En son sizin başınıza gelen olay umarım tesadüftür.

Herkese kazasız sürüşler dilerim..


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: OSentuerk;522110
Herkese merhaba,
Öncelikle teşekkür ederim. Aracımı teslim aldım bugün Maltepe servis'den. Tespit edilen problem yazılım ile ilgili oldu. Güncelleme yapıldı ve 40 km civarında bir deneme sürüşüne alınarak tekrar kontrol edildi. Skoda Türkiye yetkilileri ciddi bir alaka gösterdiler, ki her türlü olanağı da sundular(Yunus bey)
Cuma günü 2. bir görüşmemiz daha olacak kontroller amacı ile. Bu kontrollerin sonucunu da paylaşacağım.
Kızgınlığım ilgi ve alaka sayesinde dindi ancak hoş bir deneyim olmadığını belirtmek isterim. Kronik bir problem olmadığı bilgisini de alınca rahatladım ama yine de temkinli olmakta fayda var.
iyi günler dilerim.
Bununla geçmiş olsun İnşaallah.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Mimar

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;522113
DSG' ye gelebilecek azamî tork zaten belli.;) Nihayetinde motorun ürettiği azamî tork belli, her viteste iletilecek tork belli. Üstelik de 2. viteste yüklenildiğinde kavramada sürtünme (!) oluyorsa DSG' de sıkıntı var demektir zira kavramalar birbirlerini tam kavramalılar ki kaçırmadan ilerleyebilsin araç.;)
Ayrıca frene bastığınızda mekatronik stop etmemesi için tabii ki debriyaja basıp ayıracak motorla şanzımanı.
Amacım münakaşa çıkartmak değil, lütfen öyle anlamayın ancak çok havada kalıyor söyledikleriniz.

Yanlış anlama yok. Herkes kendi bildiğinden vazgeçmiyor da ondan. ;)
Havada kalmadığını düşünüyorum. DSG alışarak kavrama yapıyor. Slip yaptığı noktalar var. Oralarda sürtünme olacaktır zaten. Yük esnasında slip duration uzuyor dolayısı ile sürtünme artıyor. Neyse neyse :D
Ben abime güveniyorum adam 7 yıldır bu konu üzerinde çalışıyor. Debriyaj yazılımı geliştiriyor. Bilgiyi kendime saklamam gerekiyormuş demek ki.:ok:


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mimar;522121
Yanlış anlama yok. Herkes kendi bildiğinden vazgeçmiyor da ondan. ;)
Havada kalmadığını düşünüyorum. DSG alışarak kavrama yapıyor. Slip yaptığı noktalar var. Oralarda sürtünme olacaktır zaten. Yük esnasında slip duration uzuyor dolayısı ile sürtünme artıyor. Neyse neyse :D
Ben abime güveniyorum adam 7 yıldır bu konu üzerinde çalışıyor. Debriyaj yazılımı geliştiriyor. Bilgiyi kendime saklamam gerekiyormuş demek ki.:ok:
Herkesin kendi bildiği diye bir şey yok. Akıl var mantık var. DSG ısındı diye frenler boşa çıkartılmaz.;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Mimar

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;522130
Herkesin kendi bildiği diye bir şey yok. Akıl var mantık var. DSG ısındı diye frenler boşa çıkartılmaz.;)

Okuyalım öğrenelim.

Bunlar servis eğitim kitapları sonunda quiz de var.
Fren sistemi
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_346.pdf
DSG sistemi
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_308.pdf

Fren sisteminden G476 sistem unitesine dikkat edin
Aynı pedaldan işlev gördüğünden etkileniyor.


Çevrimdışı suleyman90

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 239
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: OSentuerk;522110
Herkese merhaba,

Öncelikle teşekkür ederim. Aracımı teslim aldım bugün Maltepe servis'den. Tespit edilen problem yazılım ile ilgili oldu. Güncelleme yapıldı ve 40 km civarında bir deneme sürüşüne alınarak tekrar kontrol edildi. Skoda Türkiye yetkilileri ciddi bir alaka gösterdiler, ki her türlü olanağı da sundular(Yunus bey)

Cuma günü 2. bir görüşmemiz daha olacak kontroller amacı ile. Bu kontrollerin sonucunu da paylaşacağım.

Kızgınlığım ilgi ve alaka sayesinde dindi ancak hoş bir deneyim olmadığını belirtmek isterim. Kronik bir problem olmadığı bilgisini de alınca rahatladım ama yine de temkinli olmakta fayda var.

iyi günler dilerim.


Geçmiş olsun tekrardan yine sonuçları haberdar edin bize.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mimar;522141
Okuyalım öğrenelim.

Bunlar servis eğitim kitapları sonunda quiz de var.
Fren sistemi
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_346.pdf
DSG sistemi
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_308.pdf

Fren sisteminden G476 sistem unitesine dikkat edin
Aynı pedaldan işlev gördüğünden etkileniyor.
Allah yardımcınız olsun.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Mimar

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;522169
Allah yardımcınız olsun.


Sagolun cahillik ile ugrasmak zor iş. Çok fanatik oluyorlar


Çevrimdışı amraam

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
Otomobil ve hafif-orta ticari araç frenleri vakum takviyeli fren sistemiyle donatılmıştır. Yani vakum pompası veya emme manifoldundaki vakumdan yararlanılarak sürücünün fren pedalına uygulaması gereken kuvvet azaltılır.

Fren pedalı sertleşiyorsa direk benim aklıma bu vakum sistem geldi. Bence aklınızda bulunsun vakum sistemini kontrol ettirin. Böyle bir durum motor stop ettiğinde de olabilir ama sizinkinde böyle bir durum yok sanırım.

Fren ve hatta araçtaki bir sürü eleman DSG ile entegre bu konuda hemfikirim. Araç kendi kendine fren yaptı desek ona bile kabulum ancak bir otomotiv mühendisi olarak DSG ve fren pedalının sertleşmesi ! ilişkisini ben de çözemedim ama araştıracağım.


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mimar;522177
Sagolun cahillik ile ugrasmak zor iş. Çok fanatik oluyorlar


Bu DSG yıllardır var. Yine bu DSG yıllardır sorunlu çalışan bir şanzıman.

Mekatronik arızası , baskı değişimi , sesli çalışma vs. Bir sürü arıza yaşadık , duyduk .

Şunu kabul etmek lazım , çift kavramalı şanzımanlar bir türlü tam anlamıyla sorunsuz olmadı . Zamanla gelişecek mutlaka , bu sorunlar aşılacak.

Sizin söylediğiniz şey bir mezuniyet gerektirmeksizin gerçekten anlamsız. Yıllardır bir sürü forumda olsun çevremizde kullananlar olsun dünya kadar DSG şikayeti okuduk,duyduk. Ben sizin söylediğiniz gibi bir şey hiç duymadım.

Buradaki diğer insanlarda duymamış sanırım ki temkinli yaklaşıp anlam veremediler bu söylediğinize.

Şimdi biz hepimiz cahiliz , siz değilsiniz öylemi ? Ayrıca insanlar hayatlarını tehlikeye sokan bir sorun için neden fanatik olsunlar. Bu forumda herkes gerektiğinde kendi aracını fazlasıyla eleştirir.

 Ayrıca verdiğiniz örneklerde de söylediğiniz gibi fren tutmaz gibi bir uyarı yok. Böyle bir uyarı olamaz zaten beyefendi. O zaman insanlar kaza yaparlar :) DSG nin ısınma probleminden bahsediliyor. Önceki mesajınızda sizde söylediniz bunu.

Belki yanlış anladığınız bir nokta var , belki yanlış anlattığınız , belki bizim anlamadığımız mesele bu .


Çevrimdışı mart

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 124
    • Profili Görüntüle
Araba yürümez vites geçmez anlarımda. Fren tutmama olayı nedir ya harbiden?

Hadi tamam fren sertleşsin tam performanslı tutmasin onuda anlarım da bir ama DSG ısınınca fren tutmama nedir yani..

Sonuç olarak nihayetinde arabada en onemli aksamı frendir. Yani bu fren herhangibir parcanın ısınmasından dolayı tutmayacaksa ncap dan 5 yıldız alsa ne olur 0-100 ü 3 sn olsa ne olur.

Yani gercekten boyle bir durum varsa ciddiyim satarım bu arabayı


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mimar;522177
Sagolun cahillik ile ugrasmak zor iş. Çok fanatik oluyorlar
Haklısınız. Manuel vitesle otomatik vitesi ayırdedemeyenlere bile rastladım ben mesela.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Konuyu baştan sona okudum yıllardır da kendimce arabaları takip ederim forumlara şikayet sitelerine bakarım otomatik araba alacaksan japon alacaksın 2x2=4 gerçi son zamanlarda toyota da biraz cıvıttı genel olarak kaliteyi düşürdü ama ( Amerikaya giden versiyonlarında olmuyordur tabi bu sorunlar camry de falan  ) mitsu subaru mazda suzuki nissan honda otomatik alacaksan bu markalara bakacaksın benim kişisel fikrimdir fabia dan sonraki aracım kesinlikle ya mitsubishi lancer yada honda accord olacak inşaallah 2.4 honda accord ile izmire gittim böyle bir araba hayatımda görmedim araba çalışıyor klima çalışıyor benzincide durdum 2 dk dinlenmek için çalışan arabada birdaha kontağa bastım çalışmıyor diye.
« Son Düzenleme: 07 Temmuz 2015, 12:26:34 Gönderen: trio »


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: trio;522257
Konuyu baştan sona okudum yıllardır da kendimce arabaları takip ederim forumlara şikayet sitelerine bakarım otomatik araba alacaksan japon alacaksın 2x2=4 gerçi son zamanlarda toyota da biraz cıvıttı genel olarak kaliteyi düşürdü ama ( Amerikaya giden versiyonlarında olmuyordur tabi bu sorunlar camry de falan  ) mitsu subaru mazda suzuki nissan honda otomatik alacaksan bu markalara bakacaksın benim kişisel fikrimdir fabia dan sonraki aracım kesinlikle ya mitsubishi lancer yada honda accord olacak inşaallah 2.4 honda accord ile izmire gittim böyle bir araba hayatımda görmedim araba çalışıyor klima çalışıyor benzincide durdum 2 dk dinlenmek için çalışan arabada birdaha kontağa bastım çalışmıyor diye.
Bahsettiğin markalar ya tork konvertörlü ya da CVT şanzıman kullanıyorlar ve bu şanzımaları artık ezbere üretebiliyorlar ve hata veya arıza yapma durumunu sıfıra yakın hale getirdiler. Toyota gibi otomatikleştirilmiş manuele geçenlerin hepsinde problem var. Otomatikleştirilmiş manueller maalesef debriyajla çok fazla haşır neşirler. Tork konvertörlünün o kaydırarak çalışma prensibine de bir çare bulsalar kimse DSG' ymiş, MM/T' ymiş, ...vs. yüzüne bile bakmayacak.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!