škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.2 TSI & 1.6 TDI Tatlı rekabet.

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Astra nin kullandigi turbo benzinli doensize motor ile VAG grubunun kullandigi downsize turbo benzinli yani TSI arasinda cok buyuk farklar var. O yuzden 2 sine de ayni motor diyemeyiz.

Astra j serisinde kullanilan 1.4t motor maalesef perf ve tuketim olarak verimli bir motor degil. Hele ki bir de otomatik aktarma ile kombine edilmis ise. Perf verinlilik acisindan Opel de 1.6t tercih edilmeli. O da nispeten yuksek hacim ve 180hp lik gucu nedeniyle cok yakio gorunse de emsalleri arasinda aslinda makul tuketime sahiptir.

Kisaca TSi motorun su an piyasada muadili yok. Tuketim acisindan en avantajli konumdaki motor. 2. Siraya ise bmw nin ied lerini koyabiliriz. Ozellikle 3.16 ied TSi kadar olmasa da iyi tuketim verilerine imza atiyor


Çevrimdışı Physicist16

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 239
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: **SEMİH**;571216
İki aracın son hız ve 0-100 hızlanmalarını karşılaştırınız. Ayrıca iki araçta 90 hp ki buna rağmen bu karşılaştırmada 90hp tsi 1 tık daha iyi dizele göre. 110 luğun rakibide 1.6 tdi dır. 1.4 tsi ın rakibi ise rapid de dizel olarak yoktur. Hala motor hacmine göre performans kıyaslamanız bu devirde abes duruyor. Bu tarz mesajlarınıza birkaç kez denk geldiğim için yazmak istedim.
Semih Bey, 1.2 tsi 160 n.m 1.4 tdi 230 nm. Aradaki 70 nm torku nereye koyacağız. Bir cok markanin kucuk atmosferik motorlarinin 110  n.m civarında olduğunu dusunurseniz bu farkın az olmadığını göreceksinizdir.  Ben test sürüşünde ve arkadaşımın 1.2 tsi aracinda bu farki ozellikle rampada hissettim. Bundan dolayı 1.4 tsi ile karşılaştırilabilir yazdım.

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Erenbey16;571232
Semih Bey, 1.2 tsi 160 n.m 1.4 tdi 230 nm. Aradaki 70 nm torku nereye koyacağız. Bir cok markanin kucuk atmosferik motorlarinin 110  n.m civarında olduğunu dusunurseniz bu farkın az olmadığını göreceksinizdir.  Ben test sürüşünde ve arkadaşımın 1.2 tsi aracinda bu farki ozellikle rampada hissettim. Bundan dolayı 1.4 tsi ile karşılaştırilabilir yazdım.

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi




Herşey tork değil malesef. 0-100 hızlanmada 90 hp 0,4 sn 110 luk ise 1,9 sn fark atıyor. Üstelik son hızlarda ise yine en düşük olarak gözüküyor teknik verilerde. Bunda devir tork bandının da etkisi mutlaka vardır. Tabi yokuşta dizelin daha performanslı olduğu rahatlıkla öngörülebilir. Burdaki fakat pist gibi ortamda 1.4 tdi 110 luk karşısında şansı yok. Tabi bu arada benzin ve mazotun performansını da hesaba katmak gerek. 1.4 tdi çok daha tasarruflu dersiniz hiçbirşey söyleyemem ama daha performanslı dediğinizde rakip olarak 90 hp tsi ı koyarım karşısına. Ek olarak 1.4 tdi 70 kilo daha ağır bir araçtır. Buda etkili olabilir.


Çevrimdışı Physicist16

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 239
    • Profili Görüntüle
Araçların performansları hakkındaki en detaylı bilgi tork/gücün motor devrine göre değişim grafigindedir. Bu grafiği teknik bilgiler kısmında hatta kitapciginda neden vermezler anlayabilmis değilim.

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Erenbey16;571279
Araçların performansları hakkındaki en detaylı bilgi tork/gücün motor devrine göre değişim grafigindedir. Bu grafiği teknik bilgiler kısmında hatta kitapciginda neden vermezler anlayabilmis değilim.

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Şanzıman oranlarını istedim bir bayiden bir keresinde, devlet sırrı istemişim gibi davrandılar. Sonra Škoda Çek Cumhuriyeti' nden istedim, gönderdiler.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!