škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.2 TSI & 1.6 TDI Tatlı rekabet.

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Physicist16

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 239
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: engin_z_engin;570882
1.6 TDI Leon sahibi kardeşimin, her koşulda benzinli motor dizel motordan çok  yakar tezini ileri sürmesi ve kasarak elde ettiği 3,6 litre/100km yakıt tüketimi ile motorundan övgülerle bahsetmesi üzerinde 1.2 TSI Euro6 motorumla yaptığım test sürüşü sonuçları aşağıdadır.

http://i.hizliresim.com/bDXNJm.jpg

Bu durumda kardeşimin 1.6 TDI motoru, 1.2 TSI motorlu Octaviam karşısında 0-100 km hızlanmasında azda olsa geride kaldığı gibi, litre bazında yakıt tüketiminde de önde olmadığını, ispatlar nitelikte olduğunu düşünüyorum.  :)
Hiç bu kadar hesap yapmadım. Iki kez sıfır benzinli araç aldım sonrasında hep dizel de kaldı aklım. Şimdi dizel aldım memnunum. Yaptığınız testte ortalama hiz 64 km/ saat ve menzil kısa. Cok ideal şartlarda kisa mesafe ölçümü. Egimin çok fazla oldugu koşullarda 2 litre/100 km yi bile tutturabilirsiniz.

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı cemoandcemo

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 164
    • Profili Görüntüle
Ben de leon mk3 dizel kullandim.  Sakin ve her aracta az yaktirabilen bir kullaniciyim.  Ama leonun uzun sureli ortalamasi sehirici agirlikli kesinlikle 6 litrenin altina dusmuyor.  Ayni araca sahip arkadasim daha agrasif kullaniyor onun ortalamasi 6.6 ve ayni aracin 1.2 tsi modeline sahip arkadasim da surekli kisa mesafe git-gel 10km de ve surekli agresif kullanimla 9 litre yakiyor.

Vw grubu icin sadece tsi motorlara ekonomik diyebiliriz ama dizel motorlari ekonomik degil kesinlikle ayrica cok sesli calisiyor. Ekonomik dizel isteyenler psa grubu araclara ugrasin daha once 1.4 hdi c3um vardi istanbul trafiginde uzun donem ortalamasi 5.0 litreydi.


Çevrimdışı Frequency

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
1,2 düz benzinliden sonra 1,4 tdi aldım, aynı kullanım tarzı ile, çok farklı bir düşüş görmedim, yani benim için çok farketmedi, ilk fırsatta yine 1,2 benzinliye döneceğim.


Çevrimdışı adnanh

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 42
    • Profili Görüntüle
Aracım 1.2 TSI. Henüz 3000 km. yol yaptım. Trafiksiz düz yolda 5.8 lt. altına indiğini daha görmedim. Gazı köklemem. Oldukça sakin kullanırım.
Trafikte benzinli aracın aşırı yaktığı kesin. Geçen gün yarım saat oldukça yoğun bir trafikte kaldım. Kalan benzin 180 km. gösteriyorken yarım saat(tarafikten çıktıktan) sonra 150'ye düştü.
Arkadaşın benzinli araç ile nasıl 3.8 yaktığını anlayamadım. Bize de bilgi verebilirse memnun oluruz.


Çevrimdışı engin_z_engin

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;571009
Engin Bey Euro5 ile 6 arasında bu kadar yakıt tüketim farkı var mı? 3.6 lt/100 km doğru mu? Bir de hesap yaparken dizeldeki 12.500 TL sıfır fiyat farkı satışta sıfırlanıyor diye düşünmemek lazım. İkinci el de olsa dizelin fiyatı daha yüksek olacaktır. Mesele ihtiyaç, maddi imkân ve beklentidir. Ben dizelin ne sesini ne de uğraşmasını sevmem. Zaten yıllık 7-8 bin km. yi de geçemem. Ha, uzun vadede 5-6 sene binmek için satın alınan araç için de toplam tahmini km. üzerinden yine kâr zarar ve beklenti hesabı yapılabilir. Bu hesap dipte sayılan petrol fiyatlarına göre hesaplanıyor, fiyatlar zıplarsa hesabı sil baştan yapmak gerekecek.

Hedef belli; sessiz, sorunsuz ve az km. için TSI (turbo ekstra sorun teşkil edebilir!); çok km yapıyor ve de sesi de sorun etmiyorsak TDI.


3.6 lt/100km yakıt tüketimini; en az ne kadar yakar amacı ile 90km/hız geçmeden yaptım. Euro5 motorda aynı şartlarda 3.8 lere düşürülebilir. 12.500TL fiyat farkının satışta sınıflandığını söylemedim. yanlış anlamışsınız 12.500TL nin kredi kullanılarak elde edilmesinde ödenecek kredi faizini hesaba kattık.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2412
    • Profili Görüntüle
Şehir dışı hangi şartlarda olursa olsun 3.8 lt/100km lere düşecek kadar iyimser değilim. Kaldı ki büyük oranda yüzde 90-95'i şehir içinde kullanım için 7 lt/100km nin altına düşmek bile imkansız!

Doğru dizel araba için %10-15 gibi sıfır farkının götürüsü hesaba katılmalı. Satarken bu rakamın hepsi olmasa da km si ve motorun durumuna göre yaklaşık yarısı satış fiyatına yansıyacaktır.


Çevrimdışı engin_z_engin

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: adnanh;571050
Aracım 1.2 TSI. Henüz 3000 km. yol yaptım. Trafiksiz düz yolda 5.8 lt. altına indiğini daha görmedim. Gazı köklemem. Oldukça sakin kullanırım.
Trafikte benzinli aracın aşırı yaktığı kesin. Geçen gün yarım saat oldukça yoğun bir trafikte kaldım. Kalan benzin 180 km. gösteriyorken yarım saat(tarafikten çıktıktan) sonra 150'ye düştü.
Arkadaşın benzinli araç ile nasıl 3.8 yaktığını anlayamadım. Bize de bilgi verebilirse memnun oluruz.

Benim araç 6.800 de izmit körfez-istanbul ataşehir arasında Tem Otoyolu trafiksiz. Grentech anlık yakıt tüketimi grafiğine uydum. yokuşlarda 80'e düştüm düz yolda 90 yokuş aşağılarda 95 km/saat hızlarda ilerledim. Grentech anlık tüketim grafiğini Max tüketimde tutmaya çalıştım anlayacağınız, grafiğin düştüğünü görünce gazı kestim. Ha birde Dilovası rampasını 70 le çıktım sonuç 3.6 litre/100km. Aynı koşullarda sizin aracınızın da yakıt tüketimi aynı değerlerde olacaktır. Benim testim ekstrem bir durum, farz edin benzininiz tükenmek üzere en yakın istasyona mesafe uzun ise bu formül ile 3.6 lara düşerek aracı benzinliğe yetiştirebilirsiniz. Onun dışında bu hızlarda seyir etmek sabır ister.
Şehir içi yakıt tüketimi konusunda da 1.2 TSI başarılı olduğunu düşünüyorum,1.6 TDI Dizel olması avantajı var tabi, ancak 1.2 ye göre büyük motor. küçük motorların dur-kalk trafikte avantajlı olduğunu göz ardı edemeyiz.

Alıntı yapılan: Erenbey16;571028
Hiç bu kadar hesap yapmadım. Iki kez sıfır benzinli araç aldım sonrasında hep dizel de kaldı aklım. Şimdi dizel aldım memnunum. Yaptığınız testte ortalama hiz 64 km/ saat ve menzil kısa. Cok ideal şartlarda kisa mesafe ölçümü. Egimin çok fazla oldugu koşullarda 2 litre/100 km yi bile tutturabilirsiniz.

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

79 km kısa mesafe değil hocam, 79 kmlik bir rampa gördünüz mü hiç. İzmit istanbul arası düz yol. 64 km/saat görstermesi 5 km şehir içi trafiği de var ondan öyle gösteriyor.


Çevrimdışı Swift

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 97
    • Profili Görüntüle
Kısa dönem testlere çok takılmamak lazım. Kanaatimce uzun dönem ortalama esastır. Aracım bugün itibarı ile 15392 km'de. Yakında bakıma götüreceğim. Yol bilgisayarı değil, fiili yakıt alımlarına göre şu ana kadarki ortalama tüketimim 5.0 litre/100km. Aracı Temmuz'da aldım, bu döneme kadar motor açıldı, şehir içi dur kalk yaptım, kış boyu kısa mesafe işe gittik geldik (dizel zor ısınır malum), şehir dışı yer yer acımadan bastım ama neredeyse hiç az yaksın diye özen göstermedim. Şehir içi ve dışı kullanım yarı yarıya diyebilirim. Sonuçtan çok memnunum. Bakımdan sonra daha da düşecektir sanıyorum.

Uzun dönem değerleri paylaşabilir miyiz bu şekilde?
« Son Düzenleme: 19 Nisan 2016, 10:40:23 Gönderen: Swift »


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Bu hesapta en az ne kdr yakarim diye dysunmek yanlis. Sonucta aracinizi hep en tutumlu sekilde kullanmayacaksiniz. Bu hesaba gore ben tdi ile 2.6lt de gordum 3.2lt de gordum. Ama bunlar reel degerler degil. Onemli olan karma kullanimda araclar ne kadar yakiyor. Bu farki ikinci el degerini de hesaba katarak siz kac yilda amorti ediyorsunuz.


Çevrimdışı Sequenc

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 91
    • Profili Görüntüle
aracım şu anda 16.000km de. uzun dönem yakıt 6.1/100km bunun %95 i şehir içi. (izmir). izmirin en yoğun trafikli yerlerinden birinde çalışıyorum (gıda çarşısı). evim yokuşta. yani aksi tüm koşullara sahibim. 1.2 manuel TSI ile şartları zorlayarak 6.1/100km yaptırabildim. genelde sakin kullanırım.
daha önce yaptığım tablo matematiktir ve çok nettir. diğer değişken olarak eklenebilecek şart olarak dizeldeki satış avantajı eklenebilir. bunu da 8000 tl bir artış olarak varsaysak bile aracın amorti süresi 16000km lik bir kullanımda 5-6 yıl olacak. sık araç alıp satan biri ve yıllık fazla km yapmıyor iseniz benzinli araç korkusunu bir tarafa bırakıp TSI motora yönelebilirsiniz.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Olay budur iste. Bizde ayni sekilde passat alirken amorti suresini 5-6 yil hesapladik ve tdi terine tsi tercih ettik. Tanamen kisiye ve sartlara ozgu bir durum


Çevrimdışı Physicist16

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 239
    • Profili Görüntüle
Bende tsi alma niyetiyle bayiye girdim.1.2 tsi 90 ps nin rakibi bence 1.4 tdi değil.  1.2 tsi 110 ps veya 1.4 tsi tdi nin rakibi olabilir. Onların fiyatida nerdeyse tdi ile aynı olunca bir anda dizel alıp çıktım. 1000 km lik testim 5.1 litre. Arkadaşımın astra 1.4 tsi 140 ps 16 bin km testinde 8,7 litre yi gozlerimle gördüm. Ayni kullanim koşullarında uzun sureli testlerde tork degerleri yakin olan tsi tdi arasinda yakit farkinin 2 literin altına dusmeyecegini düşünüyorum.

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
« Son Düzenleme: 20 Nisan 2016, 00:57:39 Gönderen: Physicist16 »


Çevrimdışı cagatayozkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 256
    • Profili Görüntüle
Eren bey merhaba

astralarda tsı motor olmaz sanırım ecotech diyorlardı
bana göre yılda 10.000 km den az yapıyorsanız benzin mantıklı üstüne çıkıyorsanız dizel mantıklıdır.


Çevrimdışı Physicist16

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 239
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: cagatayozkan;571190
Eren bey merhaba

astralarda tsı motor olmaz sanırım ecotech diyorlardı
bana göre yılda 10.000 km den az yapıyorsanız benzin mantıklı üstüne çıkıyorsanız dizel mantıklıdır.
Astrada tsi olmaz mi ya. Honda toyota dışında atmosferik motor kullanan kalmadı... tsi uzantısı yerine 1.4 T. 1.6T gibi uzantılar kullanır

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Erenbey16;571166
Bende tsi alma niyetiyle bayiye girdim.1.2 tsi 90 ps nin rakibi bence 1.4 tdi değil.  1.2 tsi 110 ps veya 1.4 tsi tdi nin rakibi olabilir.


İki aracın son hız ve 0-100 hızlanmalarını karşılaştırınız. Ayrıca iki araçta 90 hp ki buna rağmen bu karşılaştırmada 90hp tsi 1 tık daha iyi dizele göre. 110 luğun rakibide 1.6 tdi dır. 1.4 tsi ın rakibi ise rapid de dizel olarak yoktur. Hala motor hacmine göre performans kıyaslamanız bu devirde abes duruyor. Bu tarz mesajlarınıza birkaç kez denk geldiğim için yazmak istedim.