škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1,2 dsg euro6 motor geç gaz alma sorunu.

Sanç · 20 · 6514

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Sanç

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 68
    • Profili Görüntüle
Geç gaz alma sorunu dedim ama bir sorun mu bilemiyorum. Bir kere 4-5 saniye kadar gaza bastın ama araç tepki vermedi. Bir daha da aynı şeyi o kadar uzun süreli yapmadı. Ama genel olarak trafik çok yavaşladığında özellikle 2 viteste ani gaza basıp sola çıkmak istiyorum ve gaza baya basmama rağmen araç çok geç cevap veriyor. Trafikte bi iki sıkıntı yaşattım bu sebepten arkadan gelen arkadaşa.. Vitesi d konumundan s konumuna alıp denemek lazım aslında dsg nin genel tepkisi olabilir mi? Fikri olan paylaşırsa sevinirim..


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
D' de iken ani hızlanma için gaza epey yüklenmeniz gerek. Rölantide ve D2' de giderken manueldeki kadar basarsanız gaza maalesef tepki almanız geç oluyor. Ben bu durumda ya hunharca gazı dip yapıyorum ya da manuele alıp -ki bu durumda vitesi 1' e alıyor sistem- o şekilde ani hızlanabiliyorum.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı gurkantoksoy

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 276
    • Profili Görüntüle
Hocam dsg nin çalışma karakteri bu bizde de 2012 passat 2.0 dsg var ilk tepkiler ölü tasarruf yapıyo resmen he giderken de birden yüklenince ilk bi arabanın anlaması var "hee bu bana bas dedi" diyo ondan sonra uçuşa geçiyo. Ben 2.0 motordan bahsediyorum bide sorun yok hocam
« Son Düzenleme: 30 Ağustos 2015, 19:57:06 Gönderen: gurkantoksoy »



Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
DSG'nin karakteri bu. D modunda, düşük gaz seviyesi ile performans ve ani hızlanma elde edemez siniz. Bu durumlarda S modunda kullanmanız gerekiyor.
Çift kavramalı yarı otomakilerin hepsi böyle, Siz bir de Toyotanın M/M otomatiğiniz görseniz....


Çevrimdışı Sanç

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 68
    • Profili Görüntüle
Evet bugün biraz deneme fırsatım oldu. Tepkiler daha iyi tabi. Bugun sadece s modunda kullanacağım. Sanırım sorun olmayacaktır. Akşam yazacağım yine sonuçları..


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sanç;530638
Evet bugün biraz deneme fırsatım oldu. Tepkiler daha iyi tabi. Bugun sadece s modunda kullanacağım. Sanırım sorun olmayacaktır. Akşam yazacağım yine sonuçları..
Tepkiler iyi, motor sesi bir nebze fazla (devir daha yüksek), yakıt sarfiyatı daha yüksek....
Elinizi alıştırırsanız, gerektiği durumlarda S moduna alıp kullanın. Nasıl olsa zor bir iş değil, vites kolunu geri çekeceksiniz.


Çevrimdışı Sanç

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 68
    • Profili Görüntüle
Evet arkadaşlar dediğiniz gibi s modu olayı çözüyor. Teşekkür ederim herkese..


Çevrimdışı gurkantoksoy

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 276
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sanç;530729
Evet arkadaşlar dediğiniz gibi s modu olayı çözüyor. Teşekkür ederim herkese..
Çözmesine çözer hocam da biraz cebinizi yakar ağır ağır olsun sağlıklı olsun D iyidir iyi sürüşler :)


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
D2' de ağır ağır ilerlerken S moduna alınca ekranda yine S2 yazar yani  şanzıman 2. kademededir. Yine gaza hafif hafif yüklenerek hızlanmaya  çalışırsanız, yine aynı hantallıkla karşılaşırsınız. Bu durumda vites  kolunu manuele alırsanız direkt 1. vitese atar ve daha iyi bir (tabii ki  kısa mesefede 1. vites el verdiğince) hızlanma elde edersiniz.
Diğer durumlar için evet S modda daha canlıdır. D modunda vitesi yükselttiği devirlerde S modunda devirlenmeye devam eder.
Rampa  çıkıyorsanız, S modunu tercih ederseniz D' ye nazaran daha az vites  değiştirip daha kararlı gideceği için yakıt tüketiminiz D' ye nazaran  daha düşük bile olacaktır.
"S modunda kesinlikle fazla yakacak" demek maalesef biraz ezberden konuşmaktır.:wnk:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı gurkantoksoy

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 276
    • Profili Görüntüle
Hocam anlık tüketimi açın s modunda ne kadar çok devir verirsen araç o kadar çok yakar düşük hızlarda manuele alırsanız da hakeza daha çok yakıt tüketimi görürsünüz sizin dediğiniz yüksek hızlarda işe yarar yüksek hızda ayağınızı S de bile olsa sabit tutun yada CC açın araç yakmaz. Ezber değil passat 2.0 kullanıcısıyım bilginize :)


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: gurkantoksoy;530738
Hocam anlık tüketimi açın s modunda ne kadar çok devir verirsen araç o kadar çok yakar düşük hızlarda manuele alırsanız da hakeza daha çok yakıt tüketimi görürsünüz sizin dediğiniz yüksek hızlarda işe yarar yüksek hızda ayağınızı S de bile olsa sabit tutun yada CC açın araç yakmaz. Ezber değil passat 2.0 kullanıcısıyım bilginize :)
S modunda düz yolda gidiyorsanız, tabii ki D' den fazla tüketim yazacaktır. Ben rampa çıkışından bahsettim.:wnk: İşyerine gidişte bu tarz bir rampa vardı; araç D' de vites değiştirmeye çalışmaktan ve devri anormal düşük kaldığından hızlanmada büyük sıkıntı yaşıyor ve o kısma başlarken tüketim 4,9lt/100km iken rampa sonunda eğer D' de inat edersem 5,7lt/100km çok rahat görüyor. Aynı rampaya başlarken S' ye aldığımda yine ortalama tüketim 4,9lt/100km idi ve rampa bittiğinde 5,1lt/100km ortalama tüketim yazdı. S modunda her daim fazla yakacak diye bir kural yok. Yerine göre S' de de az tüketilebiliyor.

Komik bir şey daha söyleyeyim. D veya S veya manuel fark etmez CC açık iken rampa iniliyorsa anlık tüketim 0,3 ilâ 0,9lt arası gidip geliyor. CC' yi kapatırsan 0,0lt/100km yazıyor.CC az yaktırır denir hep ama bu durumda yaktırmıyor işte.:wnk:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı gurkantoksoy

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 276
    • Profili Görüntüle
CC olayı öyle tabi rampa aşağı da hızı dengede tutmak için gazı kontrol ediyo o yüzden bi tüketim var ama benim şuan Fabia da diğer araçlar da da öyledir yokuş aşağı bırak olduğu viteste gazı da bırak dediğin gibi tüketim 0 ama boşta bırak 0,5lt falan böyle garip durumlar var :D
« Son Düzenleme: 01 Eylül 2015, 00:57:05 Gönderen: gurkantoksoy »


Çevrimdışı 0ngelman

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Merhaba konu biraz eski ama benzer bir sorunum var. Octavia A7 DSG dizel aracımda sabah ilk çalıştırma larda 2 sn araç gaz yemiyordu. Sadece ilk çalıştırmada.  Hem geri videste hem ileri viteste. Bugün farkettim ki aracı kullanırken geri ve ileri yaptığım zaman park ederken araç 2 sn civarı gaz yemiyor. Kafama takıldı böyle değildi. Ne olmuş olabilir? Teşekkürler


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Stop/start sırasında da gaza geç mi tepki veriyor? Normalde, stoptan çıkıp start aldığında marş alır almaz yürüyor. Mekatronik değiştikten sonra yetkili servis yazılım güncelledi mi bilgim yok ama pedal bende baya iyi tepki veriyor ya da ben tepkilerine çok alıştım, bilemedim. Sizin sorun yazılımsal olabilir.