škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 983 · 231362

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Bugun kapiyi actim direk cakmakliktan olcum yaptim ilk 12.5 V idi sonra yarim dakika icinde kendiliginden 12.4 e dustu, daha sonra 2 ila 3 dk icinde yavas yavas 0,01 er 0,01 er 12,48 e yukseldi.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;650297
Zamanla tekrar tekrar testlerle ve ölçümler ile bakacağız duruma. Yarın 300 km daha yapacağım ve bir daha test ederim bu defa gün gün ölçüm yaparım.
Sonrasında bir de şarj aletiyle dolum yapacağım bakalım nasıl bi netice aliriz.
Yeni aküler, eski aküler kadar başarılıysa, bu akü da dayanmasi lazım. Üstelik Agm tipi aküler dayanikliligi ile meşhurlar.


Araca start vermeden, sonra kilometreyi yaptiktan 1 gun sonra dinlenmis olarak, sonrada km yapmazken dururken gun gun bak bakalim. Nasil degerler veriyor.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Pazar günü 50-50 km lik kullanımdan sonra yedek aküyü ertesi gün bağladım şarjda olduğu için ve kendi aküsü 1 günde 12,3 V düşmüştü normalde yedek akü ile 1 haftada ancak 12,4 V oluyordu, yedeği bağlayınca 12,6 V yükseldi. Bu şekilde Akü'nün ilk marş Voltajı bile arttı 8-9 V görmüyor artık. Bakalım Pazara kadar kaç V düşecek. Akü kapasitesi yüksek olduğu sürece daha sağlıklı oluyor sanki bunu elektrikli bisiklette de fark ettim, daha önce aküleri tamamen bitirip öyle şarj ediyordum ve mesafe her geçen gün azalıyordu şimdi tam bitmeden şarj edince menzil biraz daha uzadı.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2412
    • Profili Görüntüle
Belli bir voltun altına düşmesi kapasite kaybı ve kalıcı hasarla sonuçlababilir. Tamamen bitme olayı eski tip NiCd (Nikel Kadmiyum) pillerin şarjında uygulanan bir yöntemdi. Diğer yapılarda böyle bir durum söz konusu değil, hatta tam tersi söz konusu.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;650300
Araca start vermeden, sonra kilometreyi yaptiktan 1 gun sonra dinlenmis olarak, sonrada km yapmazken dururken gun gun bak bakalim. Nasil degerler veriyor.
1 hafta stop

28 haziran saat 16:00  -  12.4 volt
300 km sürüş, 6 defa mola (=6 defa yeniden marş) saat 22:00 stop

29 haziran saat 14:00 - 12.6 volt (maksidot seviye %90)
kontak açık - 12.3 volt


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2412
    • Profili Görüntüle
Bir hafta beklemede ortalama 60Ah bir akü yüzde 10 gibi bir güç kaybı yaşar (30-50mAx7x24, doğrusu uyku/bekleme durumundaki çekilen akıma bakmak lazım). Bu yüzde 10 kayıp da tam dolu bir akü için yüzde 70-80 kapasiteye düşse bile bildiklerimize göre 12,50 Volt altına düşmemesi gerekir diye düşünüyorum. Yoksa aküler üzerinde yazılan kapasitede değil mi?!:confused: Maalesef rekabetin en büyük parametresi kaliteden ödün vermek!


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Bir haftalık beklemede akü şarj durumu 12,6 V olarak sabit duruyor. Akü Bomesi ile ölçüm yaptım ve gözler arasında fark var, normal şarjlı ve deşarj arasında kalıyor, genel olarak iyi sayılır sanırım.
 
« Son Düzenleme: 30 Haziran 2019, 23:28:37 Gönderen: mşah »


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Arkadaslar piller hatta cesitleri tamsmen farkli tepki veriyor. Gecen li iyon pillerimi sarj etmek icin Nitecore i2 model charger aldim. Cok guzel bir urun ve sayfasinda 3 pil cesidi ve nasil sarj edilmeleri gerektigi konusunda bir sayfasi vardi. Buraya gidip okumanizi tavsiye ederim. Gercekten bilgilendirici. Mobil yazdigim icin site linkini atamiyorum. Pc ye geconce yollarim ama netten bulabilirsinizde


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Amper ve voltaj olcumu yaptim deteylari ve resimlerimusayit bir olauim atacam bende


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Simdi Arkadaslar akim olcumlerimi yaptim sonuc icler acisi ya ben yanlislik yapiyorum, ya da bosta gereginden fazla tuketiyor. 20-30 en kotu 50 mA olsun diye konustugumuz akim bende bekle bekle 3 dk 5 dk bekle 94 mA cikti. Daha da bekleyemedim sıkıldım. Son kelimede ı yerine i mi kullansam onu da bilemedim belim agridi yaa 2 buklum abanarak. Direnc olusturmasin diye takviye kablosuyla ilk baglamayi yaptiktan sonra takviyenin devresini kesip direk onla da baglamadim. Birde ilk yuksek akim cekiyor diye. Avoya zarar vermesi icin. Neyse en dusuk amper 94 mA. Bunu sonra arastiricam ve tartisiriz.

Ikinci kisim. Sonra soktum akuyu. Cektim fatih ormanina (balkon) yen mi, yemen mi, yen mi, yemen mi.... Benim foksur marka charger ile full olana kadar sarj ettim. Ha Bu arada sarja takmadan once avo 12.5V gosteriyordu. Sarj aleti ise 12.8V ile full gosteriyordu. Neyse sarja taktim ama %80 den sarj etmeye basladi ve 2-3 saatin icinde full doldu gosterdi. Sonra repair moduna aldim ve orada dalgali akim vererek 2 saat daha falan tuttum.
Gece 00 veya 01 gibi devreyi keserek akuyu dinlenmeye biraktim. Sabaki olcumu fotoladim asagida 12,91V .
Ise gittim aksam 19,00 da 12,85V olarak olctum. Bu sabah 06.00 da ise 12.82V olarak gosterdi. Akunun epey dinlenmesi gerek dogru olcum icin demekki. Bu aksam yine olcucem ve neredeyse 2 gun beklemis olacak.
Bu ara tum voltaj olcumlerim aku demonte olarak balkonda olcuyorum, yani daha arabaya takmadim.
Tespitler simdilik bukadar.










Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;650407
Simdi Arkadaslar akim olcumlerimi yaptim sonuc icler acisi ya ben yanlislik yapiyorum, ya da bosta gereginden fazla tuketiyor. 20-30 en kotu 50 mA olsun diye konustugumuz akim bende bekle bekle 3 dk 5 dk bekle 94 mA cikti. Daha da bekleyemedim sıkıldım. Son kelimede ı yerine i mi kullansam onu da bilemedim belim agridi yaa 2 buklum abanarak. Direnc olusturmasin diye takviye kablosuyla ilk baglamayi yaptiktan sonra takviyenin devresini kesip direk onla da baglamadim. Birde ilk yuksek akim cekiyor diye. Avoya zarar vermesi icin. Neyse en dusuk amper 94 mA. Bunu sonra arastiricam ve tartisiriz.

Ikinci kisim. Sonra soktum akuyu. Cektim fatih ormanina (balkon) yen mi, yemen mi, yen mi, yemen mi.... Benim foksur marka charger ile full olana kadar sarj ettim. Ha Bu arada sarja takmadan once avo 12.5V gosteriyordu. Sarj aleti ise 12.8V ile full gosteriyordu. Neyse sarja taktim ama %80 den sarj etmeye basladi ve 2-3 saatin icinde full doldu gosterdi. Sonra repair moduna aldim ve orada dalgali akim vererek 2 saat daha falan tuttum.
Gece 00 veya 01 gibi devreyi keserek akuyu dinlenmeye biraktim. Sabaki olcumu fotoladim asagida 12,91V .
Ise gittim aksam 19,00 da 12,85V olarak olctum. Bu sabah 06.00 da ise 12.82V olarak gosterdi. Akunun epey dinlenmesi gerek dogru olcum icin demekki. Bu aksam yine olcucem ve neredeyse 2 gun beklemis olacak.
Bu ara tum voltaj olcumlerim aku demonte olarak balkonda olcuyorum, yani daha arabaya takmadim.
Tespitler simdilik bukadar.
Ne kadar akım çekmeli konusunu tam bilememekle birlikte;
350mAh akım çeken araç kamerası, aracın aküsünü 5-6 günde tamamen bitiriyor. Bu demek oluyor ki, 10-15 mAh cinsinden bir akım görmeliyiz.


Senin araçta farklı bir donanım var mı? Ve ekstra takılan ses sistemi v.s.
Farlar otomatikte mi sürekli? Silecekler, yağmur sensörü falan.
Vag-Com ile her hangi işlem yapıldı mı aracında?
Aklıma başka bir şey gelmiyor. :confused:


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION]

Yağmurda cam kapatma açık ise o fazladan Akım çekiyor olabilir. Sizin akü çok çabuk dolmuş benim 16 saat oldu daha 13,7 V ama 80 Ah akü bağlı belki o yüzden bu kadar sürüyor. Araca bağlı akü ile boşta bekleyen arasında deşarj farkı olur.



Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;650409
Ne kadar akım çekmeli konusunu tam bilememekle birlikte;
350mAh akım çeken araç kamerası, aracın aküsünü 5-6 günde tamamen bitiriyor. Bu demek oluyor ki, 10-15 mAh cinsinden bir akım görmeliyiz.


Senin araçta farklı bir donanım var mı? Ve ekstra takılan ses sistemi v.s.
Farlar otomatikte mi sürekli? Silecekler, yağmur sensörü falan.
Vag-Com ile her hangi işlem yapıldı mı aracında?
Aklıma başka bir şey gelmiyor. :confused:


350mA cekimleri kilit açma kapama sonrası beklemede gösteriyor. Dediğim gibi 2-3 dakika sonra 90mA e kadar düştü ondan daha düşüğünü de görmedim.
10 - 15 mA bence çok iyimser bir düşünce. 30mA bile görsem iyi diyecektim kendimce ama 90 bana çok yüksek geldi... bunu soracam servise ve uykuda akım çekimi ölçümlerini yaptıracam.

Araçta hiçbisey takılı değil, otomatik hiç biseyi açmam, otomatik yanan park lambalarını bile kapadım o derece yani. herşey kapalı.
benim araç optimal modeli yağmur sensörü yok zaten.
Vag-com'a da hiç bulaşmadım şimdiye kadar.
ona bulaşmaktan korkuyorum, çünkü bi bulaşırsam kendimi biliyorum dibini delinceye kadar araştırmam lazım her haltı açıp kapamaya denemeye başlarım, o yuzden de hem arabanın hem de kendimin anasını ağlatmaktan korkuyorum, bir de çok vaktimi yer.
Anasını satayım bir akü olayına bile tam manasıyla vakıf olamadık. Vag-com'a bulaşmak....:D:D:D delirtir beni sanırım.

Şu an en iyi odaklanabileceğim ve tamamen kontrol edeceğim şey hazır sökmüşken AKÜ'nün kendisi. bağlı değilken hangi gün ne kadar deger gösteriyor. sonra Araca baglanmış halde olcumler yapıp, eğer voltaj ile akünün kapasitesi AH birbiriyle doğru orantılıysa, tüme gitmek yerine tüme varacağım.

Yanı Y saatte şu voltajdan buna düştü ve düşüm %X ise 70AH saat aküde bu yüzde Z AH'e tekabul ediyorsa Z AH / Y saat dersek = bana 1 saatte çekeceği AH çıkacak ki o da boştayken anlık çektiği Amper  olacak. o da Avoyla aynı yada benzer mi çıkacak bakalım......

mahallede bi elektrikçi var akücü ama eminim bukadar teknik düşünmüyordur. ellerindeki yukleme aletiyle bekıyor abı bu bitik aku verem sana diyor alayı. yinede ölçebilirmi bilmem. :)


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION] [MENTION=8414]mşah[/MENTION]
13.7 cok yuksek bir değer akü için. Dinlenmiş akü full dolu olsa bile 13.7 göstermez. Hemen şarjdan sonra gösterir ama o da doğru bir değer değil.
Her aküde 6 hücre var ve hepsi 2,1V dan 12.6V maxımum doluluktaki değeri. Akünün 12,6V üzeri tüm değerleri %100 dolu demektir. Sarj olmuş ve 48 saat beklemiş aküde max. göreceğin değer 12.7 ila 12.9 arası olacaktır.
13.7V olarak verdiğin değer şarj sırasında veya gemen sonra yaptığın bir ölçüm gibi geliyor bana.
Benim akü %70 in altına düşmeden çıkarıp şarj ettim ben. Şarjı yapmadan önce 12.5V idi. Akü 70AH Varta EFB+. Şarj aleti 5.01 A ile basladı şarja sonra yavaş yavaş düşürdü şarj amperini, dediğim gibi 3-4 saat de şarjı kesti. Sonra ben repair modunda tekrar yüklemesini sağladım.
Verdiğn değerler veya benim şarj aleti ve süreler doğru ve iyi olmayabilir.
Zira bena çok güven vermiyor benim alet ama 70-80 TL ye çinden alınan bukadar olur sanırım.
Yinede şarjdan sonra 30 saat bekleyip ölçtüğümde 12.82V gördüm. Bu bana iyi bir değer gibi geliyor.
Asıl amacım akü bağlı değilken atmosferde ne şekilde nekadar tepki veriyor ve kaç saatte ne gibi bir düşüm yapıyor. Bu bence bilinmeli.
Daha sonra da araca bağlı vaziyetteyken nasıl tepki ve değerler veriyor. ve aradaki fark ne... Böylece araç ne yapıyor çok daha sağlıklı yorumlanabilir.
Çok yeni ve sağlıklı bir aküde bunu yapmak belki pek gerekmeyebilir. Ama yıllanmış bir akü veya şüphe uyandıran bir akü için muhakkak gerekli; zira kutup başları açıkken bile güç kaybeden bir akü için araç ne yapıyor demek yanlış olur zaten araç olmasa da güç kaybi var. Kayıplar nerede nasıl tam manasıyla bilmek gerek bence yorum için.

Senin de dediğin gibi boşta bekliyenle baglı olan aküdeki dejarj farkı var ve o farkı birbirinden çıkarır isek aracın deşarjını buluruz; ki bu bizi araç hakkında daha ıyı bilgilendirecektir.

Benim araçta inan hiç bir şey açık değil, her şey kapalı.

Tek emin olamadığım şey şu: Aracı AVO'ya seri bağlayıp amperi ölçmem için tabi ilkin (-) kutbu çıkarmam gerekti. Sonra kutbu takviye kablosuyla bağladım. Sonra ona paralel Avo'yu da bağladım ve en son takviyeyi kablosunu (-) kutuptan çıkardım. Haliyle sadece AVO seri bağlı kaldı. Tabi bilmiyorum aküyü bağlantisini söküp tekrar bağlayınca araçın bilgisayar donanımı biraz şasıyor sonra toparlıyor araç calısınca. Belki hala arıza tespiti yaptıgı veya okudugu o klasık arızalara karsı bisey yaptıgı varsa 3-5 dakikada toparlayıp uykuya geçemediğinden en düşük 90 mA de kalmış olabilir.

Çok dusundum, kor düğüm oldum :) hepsi düşünce iste, net mi bilemiyorum.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION]

13,7 V şarj sırasında olan değer yani demek istediğim senin akü 2-3 saate dolarken benim 16 saatte ancak 13.7 V kadar şarj edebildi. Şarjdan çıkardım 5-6 saat geçti ve şu anki bekleme voltajı 13,1 V ama yedek akü ile birlikte onu çıkarınca 12,5 hatta daha aşağı çok çabuk düşüyor. Benim görüşüm araca bağlı kaldığı durumlarda 1 hafta içinde 12,5 V altına düşmesi normal çünkü elektronik çok fazla eski araçlarda bu durumlar yaşanmıyordu, kapıyı kilitleyince kumanda sinyalini yakalamak için araç sürekli tarama yapıyor ve elektrik tüketiyor mah olsa bile. Bizim tek yapabileceğimiz aküyü ara sıra şarj etmek aşağı yukarı akü karakterini öğrendik  ana göre davranıp ömrünü uzatabiliriz, 12,5 V altına düşürmedikçe Akü daha sağlıklı olur.