škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

FİKİRLERİNİZİ ALAYIM ve BİR PAYLAŞIM YAPAYIM

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı hakangurler

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 102
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar arabada bir takım eksiklerim vardı onları yaptırıyorum 3 gün arabam yok. Canınız yanmasın diye söylüyorum. Direksiyonda bir sertlik hissederseniz vakit kaybetmeden en yakın tamircinize gösterin. Arabada direksiyonda sertleşme vardı. Usta Direksiyon için elektronik motor gibi bir aksam var sol ön tarafta altta pompa gibi bu arıza yapmış sıfırını sordum 1700 TL ile 2000 TL arası değişiyor. Tamir görecek bende ki olursa olmazsa Çıkma alınacak. Arabamın Bakımı gelmişti arabanın 10000Km bakımı triger seti değişmi. Debriaj Balata seti değişmi. Ön rot ve arka rot başları plastikleri değişimi ve bakımı takım olarak(körükleri). Bahsettiğim Direksiyon motoru tamiri. Silecek borusu çıkmıştı su kaçırıyordu onun takım işi. Bunların Hepsine toplam 1500TL patlıyor bana sizce Nasıl?   Umarım artık bunları yaptırınca yazlık lastiklerimi alıp uzun süre masraf etmem...


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle
Geçmiş olsun. Direksiyon pompası yaptıran arkadaşlar vardı onlar öneride bulunabilir.
170 bin km de aracım , Allaha şkür hiç direksiyon arızası olmadı, olması da en büyük korkum. Sanırım makyajlı kasadan sonra bu sorunu bi nebze çözdüler


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Fabia 1 den sonra böyle bir sorun duymadım, umarım pompa dışında bir sorundur...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı hakangurler

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 102
    • Profili Görüntüle
yaptırdım arkadaşlar 150 TL direksiyon pompasına verdim. debriyaj setini değiştirdim. Arabanın Hava filtresi polen filtresi yakıt pompası değişti.( 10 bin bakımı yapıldı) Araba a dan z ye eksik olan ne varsa yapıldı. Acayip keyif almaya başladım kullanırken.  Eğer direksiyonda ufak sertlik olursa gösterin içinde kömürü ile alakalı temizlik yapıyorlar sorun çözülüyor. Geçikirse süre tamirde görmüyormuş...


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Elektrik destekli hidrolik direksiyon sisteminde direksiyon pompası arızası hemen her markada görülür . Malesef Fabia 1 lerde daha sık görülen bir problem . Zamanında bende aynı sıkıntıyı yaşamıştım .

O dönemde bana söylenen şey , bu pompanın tamirinin olduğu ancak Ankara'da çok sağlıklı tamir yapan bir yer olmadığı bunu İstanbul 'da daha iyi tamir edebildiklerini söylediler. Ben yenisini almıştım . Bu Koyo marka pompa için söylendi .

Sizde sanırım Ankara'da yaşıyorsunuz . Bu pompayı nerede tamir ettirdiniz acaba . Paylaşırsanız belki aynı sorunu yaşayanlar için faydalı olur.


Çevrimdışı hakangurler

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 102
    • Profili Görüntüle
umut bende tamiri için çok yere sordum. Başkent sanayi sitesinden selçuk oto yedek parça var tanıdıkdı. Komşusuna yaptırdı Kamil usta var orda. 2 gün arabayı bıraktım. Valla Hiç bu kadar memnun kalacağımı düşünmemiştim. Arabam sıfır ayarında oldu her anlamda. Sanki sıfır araba kullanıyor gibi hissediyorum çok memnunum şu anda.Umarım sıkıntı yaşamazsınızda yaşayan olursada tavsiye ederim.

PEKİ ŞU AN BEN ÇOK MEMNUNUM MERAK ETTİĞİM. İÇİNDE KÖMÜRLE ALAKALI BİRŞEYDEN BAHSETTİ USTA TEMİZLENMESİ LAZIM DEDİ. triger değişim süresi gibi bunu sürekli temizletsek nasıl olur acaba. Bunu soracağım gittiğimde.


Çevrimdışı BuuRa

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 111
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: BuuRa;503393
Dİreksiyon pompasında mı kömür varmış ?

@BuuRa,
Epey bir uzun aradan sonra ilk defa foruma girdiğimde bu konu ile karşılaştım.Fabia olsun diğer bazı markalarda da olduğu gibi bu elektro servo pompalar büyük bir sıkıntı.
Elbette. İyi bildiğim TRW yada KOYO marka pompalar kullanılıyorsa temel olarak üç tip  anahtar EAS sistemi vardır. Kolonda Motorlu Elektrikli Hidrolik  Direksiyon (EPS), Kremayer  Motorlu EPS ve Elektrikli Hidrolik Direksiyon (EPHS).
Sonuçta akünüz  zayıfsa; farları açın,motor çalışırken direksiyonu durduğunuz yerde  çevirin, ışıklarda az yada çok kısılma oluyor ve bu çevirme sırasında  içeriden duyduğunuz vınıltı  bazıları hafif uğultu-inleme diye tarif  eder, bu direksiyonun elektrikli hidrolik pompasının sesidir. Değişende  de bu pompanın içindeki DC motorun kömürleridir. Çeşitlerine gelince:
  Direksiyon açısı yönetimi olmayan elektrikli direksiyon pompası
 Elektrikli direksiyon pompası kullanmanın en etkin yoludur. En az üç  konnektöre sahiptir.İkisi güç beslemesi ve diğeri motorun nasıl  çalıştığına ilişkin pompa bilgileri vermek içindir. Bazen ek  olarak ilave bir konektör ile direksiyon pompasına aracın hareket ettiği   hızla ilgili bilgi aktararak, hızla ilgili direksiyon desteğine olanak  tanır. Bu pompa, sadece aracın motoru çalışıyorsa çalışır ve direksiyon  açısı sensörüne bağlantısı olmadığından dolayı, bu destek olmadan  çalışmalıdır.
    Bu direksiyon pompasındaki  herhangi bir problem genellikle kolayca çözülebilir. Akü ve alternatör  durumunu kontrol edin ve elektrikli araç bağlantılarına özellikle dikkat  edin.(Pas-kararma vs gibi kötü temaslar)
 Direksiyon açısı yönetimi tamamen programlanabilir elektrikli direksiyon pompası
 Bu sistem, elektrikli direksiyon pompasından bir direksiyon açısı sensörü olmadan geliştirilmiştir. İki büyük fark vardır.
1-Araçta direksiyon açısı sensörü varsa, bu pompa bu sensörle yönetilebilir ve araç ek direksiyon desteğinden yararlanır.
2-Bu pompa aracın CAN veriyolu sistemine tamamen entegre edilebilir ve  bu sayede aracın diğer Elektronik Kontrol Üniteleriyle (ECU) iletişim  kurabilir. Ek bir özellik olarak pompaya, direksiyon desteği gerekmemesi durumunda pompayı kapatan 'Eco Mode' eklenebilir.
    1-Direksiyon açısı sensörüne ve CAN veriyolu sistemine son derece bağımlı olmasından dolayı, arıza teşhisi karmaşık olabilir.
2-Herhangi  bir problem yaşarsanız, alternatör ve aküyü, direksiyon açısı sensörünü,  kontrol ünitelerini ve elektrik bağlantılarını kontrol edin. Ayrıca  kontrol ünitesi yazılımınızın en güncel sürüm olup,olmadığını kontrol edin.

Direksiyon açısı yönetimi kısmen programlanabilir elektrikli direksiyon pompası

Bu sistemle yukarıda açıklanan pompa arasındaki tek fark, direksiyon pompasının ECU yazılımı ve donanımındadır.
Bu  sistemde elektrikli direksiyon pompası, bazı araç üreticileri arıza  teşhis sistemini uygular. Yani direksiyon, araç  elektroniğiyle daha fazla bağlantılıdır. Büyük ihtimallede bizim araçlardaki de bu tip,Ben servise sorduğumda doyurucu bir cevap alamadım ama farklı servisler bilebilir, sorarak pompanızın TRW yada KOYO hangisi ise (elektro servo direksiyon) hangi tip olduğunu öğrenebilirsiniz.
Aslında  neden Fabialar ve bazı VW grubu,Renault,Opel vb. ufak araçlarda ibiza  polo,clio vs. kullanılır anlamak mümkün değil. Octavia,Passat vb.  lerinde olduğu gibi Normal Vantilatör Kayışından Güç Alan Mekanik Hidrolik Bir Sistem neden  kullanılmaz? Aralarında korkunç bir fiyat farkı var. Bu tipler 500 TL gibi bir fiyata yenisi ile değiştirilebilinirken TRW 2000 TL, KOYO'nun ise 4000  TL' yi geçtiği söyleniyor.İşin en kötü tarafı bendeki de KOYO imiş.
« Son Düzenleme: 20 Mart 2015, 11:33:29 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
TRW de pahallı , KOYO da pahallı . Başka marklar için 250-350 tl fiyat aralağında olan pompolar nedense Fabia 1 lerde bu fiyatlarda.

Tabi birde açı sensörü var.Benim aracımda o da arızalıydı . Hatta bu forumda tartışmıştık açı sensörümü , yoksa pompa mı diye.  Ben bir ara açı sensörünü sökmüştüm .
Bu işlemi yaptığımda aracın far ve kabin ışıklarındaki dalgalanma geçmiş , direksiyon biraz sertleşmekle beraber klasik bir hidrolik direksiyon kondisyonuna sahip olmuştu . Sürekli aynı sertlikte bir direksiyon oldu yani . Yaklaşık 3 ay bu şekilde kullandım . Sonrasında bir tanıdık vasıtası ile İstanbul'dan getirdiğim çıkma parça ile sorunu hallettik.