škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Tüketici hakları

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ahmedb

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 694
    • Profili Görüntüle
faydalı olabilir:



Merkezi Eskişehir'de bulunan Tüketiciyi Destekleme Derneği (TUKDES)  Genel   Başkanı Süleyman Bakal da internet üzerinden alışveriş yapan  tüketicinin firma   araştırması yapması gerektiğini söyledi.

Tüketicileri,  hakkında bilgi sahibi olmadığı firmalara kişisel   bilgilerini  vermemeleri konusunda uyaran Bakal,

''Mesafeli satışlarda mal    tüketiciye intikal ettiği an müşterinin 7 gün içinde cayma hakkı vardır.
Tüketici   cayma hakkını kullandığında mal satıcı ya da sağlayıcı  tarafından malın teslim   adresinden alınmak zorundadır.

Olumsuz  durumlarda tüketiciler, Tüketici Sorunları   Hakem Heyeti'ne başvurarak  hakkını aramalıdır'' diye konuştu.


"Her ne ki elde yok ihtiyaçta vardır..
."


Çevrimdışı hasanmustafa

  • Sniper
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 134
    • Profili Görüntüle
müsadenizle kaynak belirterek konuya ekleme yapayım

4077 Sayılı
            TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN
                     
                        Mesafeli                          Sözleşmeler
Madde 9/A- Mesafeli sözleşmeler; yazılı, görsel, telefon ve              elektronik ortamda veya diğer iletişim araçları kullanılarak ve              tüketicilerle karşı karşıya gelinmeksizin yapılan ve malın veya              hizmetin tüketiciye anında veya sonradan teslimi veya ifası              kararlaştırılan sözleşmelerdir. Mesafeli satış sözleşmesinin              akdinden önce, ayrıntıları Bakanlıkça çıkarılacak tebliğle              belirlenecek bilgilerin tüketiciye verilmesi zorunludur. Tüketici,              bu bilgileri edindiğini yazılı olarak teyit etmedikçe sözleşme              akdedilemez. Elektronik ortamda yapılan sözleşmelerde teyit işlemi,              yine elektronik ortamda yapılır. Satıcı ve sağlayıcı, tüketicinin              siparişi kendisine ulaştığı andan itibaren otuz gün içerisinde              edimini yerine getirir. Bu süre, tüketiciye daha önceden yazılı              olarak bildirilmek koşuluyla en fazla on gün uzatılabilir. Satıcı              veya sağlayıcı elektronik ortamda tüketiciye teslim edilen gayri              maddî malların veya sunulan hizmetlerin teslimatının ayıpsız olarak              yapıldığını ispatla yükümlüdür.
           
            Cayma hakkı süresince sözleşmeye konu olan mal veya hizmet              karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasının              veya borç altına sokan herhangi bir belge vermesinin              istenemeyeceğine ilişkin hükümler dışında kapıdan satışlara ilişkin              hükümler mesafeli sözleşmelere de uygulanır. Satıcı veya sağlayıcı              cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on gün              içinde almış olduğu bedeli, kıymetli evrakı ve tüketiciyi bu hukukî              işlemden dolayı borç altına sokan her türlü belgeyi iade etmek ve              yirmi gün içerisinde de malı geri almakla yükümlüdür.


cayma yani vazgeçme hakkı ile ilgili mevzuat ıda yazayım ne zaman yada nasıl
cayabilirsiniz yada hangi durumlarda cayanazsınız --

          Cayma hakkı                                       MADDE 7          −          (1) Mesafeli sözleşmelerde          tüketici,          yedi gün          içerisinde          herhangi bir gerekçe          göstermeksizin          ve cezai şart         ödemeksizin          sözleşmeden          cayma hakkına          sahiptir. Cayma hakkının          kullanıldığına          dair bildirimin bu süre          içinde          yazılı          olarak veya bir sürekli          veri taşıyıcısıyla          bildirilmesi yeterlidir.
                                        (2) Cayma hakkı          süresi,          malın          teslimine ilişkin          sözleşmelerde,          tüketicinin          malı          teslim aldığı          günden          itibaren, diğer          sözleşmelerde          ise sözleşmenin          akdedildiği          günden          itibaren işlemeye          başlar.        
                                        (3) Satıcı          veya sağlayıcının          5 inci ve 6 ncı          maddelerde belirtilen yükümlülüklerini          yerine getirmemesi hâlinde,          cayma hakkı          süresi         üç          aydır.          Bu süre,          malın          teslimine ilişkin          sözleşmelerde,          tüketicinin          malı          teslim aldığı          günden          itibaren, diğer          sözleşmelerde          ise sözleşmenin          akdedildiği          günden          itibaren işlemeye          başlar.          Ancak 5 inci ve 6 ncı          maddelerde belirtilen yükümlülüklerin,         üç          aylık          süre          içerisinde          yerine getirilmesi hâlinde,          birinci fıkrada          belirtilen yedi günlük          cayma hakkı          süresi,          söz          konusu yükümlülüklerin          yerine getirildiği          günden          itibaren işlemeye          başlar.          Cayma hakkının          kullanıldığına          dair irade beyanının          bu süre          içinde          yazılı          olarak veya bir sürekli          veri taşıyıcısıyla          bildirilmesi yeterlidir.
                                        (4) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça          tüketici,          aşağıdaki          sözleşmelerde          cayma hakkını          kullanamaz.
                                        a) Cayma hakkı          süresi          sona ermeden önce,          tüketicinin          onayı          ile hizmetin ifasına          başlanan          hizmet sözleşmeleri.
                                        b) Fiyatı          borsa veya teşkilatlanmış          diğer          piyasalarda belirlenen mallara ilişkin          sözleşmeler.
                                        c) Tüketicinin          istekleri veya açıkça          onun kişisel          ihtiyaçları          doğrultusunda          hazırlanan,          niteliği          itibariyle geri gönderilmeye          elverişli          olmayan ve çabuk          bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme          ihtimali olan malların          teslimine ilişkin          sözleşmeler.
                                       ç)          Tüketici          tarafından          ambalajının          açılmış          olması         şartıyla,          ses veya görüntü          kayıtlarına,          yazılım          programlarına          ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin          sözleşmeler.
                                        d) Gazete, dergi gibi süreli          yayınların          teslimine ilişkin          sözleşmeler.        
                                        e) Bahis ve piyangoya ilişkin          hizmetlerin ifasına          ilişkin          sözleşmeler.
                                        f) Elektronik ortamda anında          ifa edilen hizmetler ve tüketiciye          anında          teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin          sözleşmeler.
                                        (5) Tüketiciye,          borcunun tamamen veya kısmen          ifası          için,          satıcı          veya sağlayıcı          veya onunla işbirliği          içinde          olan bir üçüncü          kişi          tarafından          kredi verildiği          mesafeli sözleşmelerde,          tüketicinin          bu maddedeki hükümler          dâhilinde          cayma hakkını          kullanması          durumunda kredi sözleşmesi          de herhangi bir tazminat veya cezai          şart         ödeme          yükümlülüğü          söz          konusu olmaksızın          sona erer. Ancak bunun için          cayma bildiriminin kredi verene de yazılı          olarak iletilmesi gerekir. Tarafların          karşılıklı          iade yükümlülükleri          saklıdır