škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Dsg koruma önerisi

drscz · 123 · 69020

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kartal6579;457378
Arkadaşlar daha acik sorayim
Sabah kalktik geldik arabayi calistirdik motoru isitacaz vites p demi  olacak n de mi D demi
Yada aksam evegeldik arabayi park etttik durduk motor calisir vaziyette turbonun zarar gormesini istemiyoruz 1 - 2 dakikaka bekleyip stop edecez durduk D de el freni cekili bu 1 - 2 dakikalik beklemeeyi D demi P demi N de mi yapacaz ?
Günaydın; Sabah kalktın, arabayı çalıştır ve hareket edene kadar P'de motoru ısıt.
Akşam eve geldin, durdun N'ye aldın ve sonra el frenini çektin. Sonra da P'ye alıyosun, duruma göre 10sn-3dk çalıştırıyorsun, sonra stop ediyorsun, vites P'de kalıyor.
3-15 dak-Uzun süreli beklemelerde P'ye almalı, 10sn-3 dak-kısa süreli beklemelerde N olabilir, bazı kullanıcılara göre kısa beklemelerde D'de kalabilir.


Çevrimdışı drshowtime

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 20
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar ne yaparsak yapalım dsg'de olan sorun kronik ve şu an kaçınılmaz sadece ne zaman ortaya çıkacağı belirsiz, bunu satıcılarda üreticilerde kabul ediyor zaten. Bize düşen oluşan sorunun garanti kapsamından çözülmesini sağlamak için mücadele edebilmek onun dışında standart şekilde otomatik vitesi kullanalım, faydası belli olmayan ritüellerle keyfimizi kaçırmayalım.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: drshowtime;457464
Arkadaşlar ne yaparsak yapalım dsg'de olan sorun kronik ve şu an kaçınılmaz sadece ne zaman ortaya çıkacağı belirsiz, bunu satıcılarda üreticilerde kabul ediyor zaten. Bize düşen oluşan sorunun garanti kapsamından çözülmesini sağlamak için mücadele edebilmek onun dışında standart şekilde otomatik vitesi kullanalım, faydası belli olmayan ritüellerle keyfimizi kaçırmayalım.
Hangi sorun kronik?
Kaçınılmaz kelimesi ile ne demek istediniz? Her DSG'li arabanın şanzımanı bir gün bozulacak, doğru mu?


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar bu şanzıman koruma işi bana kafayı yedirtecek bugün yüce otoda idim paçalık ve gözlük kabı takılması için o arada bişi sordum ve tak sil baştan oluverdim yine ısrarla sordum ve renk otodan farklı sonuç aldım ancak şu var ki cevaplar yine kaçamak ve net soruma net olmayan cvb durumunda olayı anlatayım
 araç kabulde şanzımanla ilgili bir şeyler soracağım dedim ve ali usta yı bekledik geldi kırmızı ışıkta yada kısa süreli beklemede hangi vites konumunda bekleme gerekiyor dedim soru bu şimdi de cevab
 -hımm N de bekleye bilirsiniz biz zaten sıkışık trafikte ısınma olmaması için şanzımanda manuel konumda yada S konumunda devam edilmesini öneriyoruz dedi ama S de fazla yakıt tüketir dedi.
 - iyide ustacım ben bunu sormadım dedim kısa süreli beklerken kırmızı yandı durduk 1 dk beklicez orda nasıl bekleme yapacağız ... dedim
 -N de bekleyin dedi D Driver konumu dur (ben bilmiyordum öğrendim :) tavsiye etmiyoruz hatta sıkışık trafiktede de D konumunu önermiyoruz dedi
 nedersiniz nasıl çok faydalı olmuş değilmi. zaten bu aralar servise giderseniz kafayı yersiniz yazlım sistemi değişmişler eski kayıtları göremiyorlar DOD da bana asılıp duruyo garanti yapalım diye kitapçık istedim mail attılar orada eski kaydı yoksa garanti geçersiz oluyor yazıyor bende yüce ye sormuştum tel ile dediler kaydınız yok aracınız hiç servise girmemiş diye bende DOD istemedim ama kız illa yapalım diyo hanfendi niye bu 600 tl yi vereyim faydası olmıcaksa dedim size özel diyo yaaa töbe çektim git kızım işina ben torun sahibi adamım bana bulaşma dedim:) neyse bu gün bi açtırdım yüce de eski sitemden şak diye çıktı benim aracımn tüm kayıtları araç hiç servis dışına gitmemiş işte böyle bi düzen bu düzen
 neyse bugün paçalıklar takıldı yüce de, pazar günü NAVİX cihazım, pazartesi SGL de kolçak takılmıştı yarın da kısmetse gözlük kabım takılacak yine yüce de
2020 Karoq 1.6 TDI


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Usta (!) sıkışık trafiğe girmeyin demek istemiş. Hele ki ışıklarda hiç bekleme yardır gitsin demek istemiş.:D


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
ben sürekli N ye atıyorum, durmaya yakın 3 ten 2 ye alana kadar atıyorum  N ye hiç olmazsa boşu boşuna vitesleri geçirmesin ve baskıyı yıpratmasın nasıl olsa durunca boşta bekleyecek. Rampa aşağı olsun yada kırmızı ışığa yaklaşırken olsun hep N ye atıyorum eğer durmam gerekmiyorsa D ye alıp hıza uygun bir vitese geçiyor ve devam ediyorum.


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ugur A.;457622
Usta (!) sıkışık trafiğe girmeyin demek istemiş. Hele ki ışıklarda hiç bekleme yardır gitsin demek istemiş.:D

 ahh işte bende böle anladım zatisi :D:D:D
 
 adam diyoküne bide üstüne eger pedala basılı tutarsanız kavrama yanar rengi değişir e ozaman kullanım kitabınada inanmıcaz çünkü (evelce vermiştim yerini ) kitab tersini sölüyo:gaz:
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı drshowtime

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 20
    • Profili Görüntüle
Demek istediğim şu anda ki DSG sorunlu bir sistem. DSG'nin ve kavramanın bozulmaması için ne yapılması gerektiği meçhul, yukarıdaki mesajlarda ustaların söyledikleri tutarsız bilgilerde bunu destekliyor. Önemli olan burada DSG ve kavramada çıkan sorunlarda kullanıcı olarak bizlerin sorumluluğu olmaması ama Türkiye'de farklı alternatiflerin olmaması-tüketici haklarının yetersiz olması nedeniyle sanki bunların bozulması bizim sorumluluğumuzda şeklinde bir algı oluşmuş.


Çevrimdışı kartal6579

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: muallim45;457634
ahh işte bende böle anladım zatisi :D:D:D
 
 adam diyoküne bide üstüne eger pedala basılı tutarsanız kavrama yanar rengi değişir e ozaman kullanım kitabınada inanmıcaz çünkü (evelce vermiştim yerini ) kitab tersini sölüyo:gaz:


Hangi pedala gaza mı frene mi


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
VW nin sitesinden alınt : Serbest sürüş modu, aracın kinetik enerjisinin daha iyi değerlendirilmesine yardımcı olur.

Bunun için yüksüz bir sürüş durumunda (ayak gaz pedalından çekilmiş) motor ile şanzıman otomatik olarak ayrılır ve motor rölanti devrinde tutulur. Araç bu sayede uzun bir mesafeyi, sahip olduğu kinetik enerji ile boş olarak aşabilir ve bu mesafeyi kat ederken fazladan yakıt tüketimine ihtiyaç duymaz.

Serbest sürüş sırasındaki tüketim avantajı, aracın kinetik enerjisinin sadece lastiklerin ve havanın sürtünmesinin aşılması için kullanılmasında ve artık motorun yüksek devir sayılarındaki çekişi için kullanılmamasında yatmaktadır. Sürücü frene basarak bir yavaşlama talebinde bulunduğunda ise, motorun gaz kesme özelliğinin (cut-off) değerlendirilmesi için motor ile şanzıman yeniden bağlanır ve yakıt enjeksiyonu tamamen kesilir. Bu esnada motor frenleme etkisi aracın boşta süzülme mesafesini de kısaltır. Bu etkiyi arttırmak için alternatif olarak direksiyon üzerinde bulunan vites küçültme tuşu da kullanılabilir.

Sağlanan tasarruf yakl. 0,5 litre/100 km ve üzerinde olabilmektedir. Bu fonksiyonun verimliliği öngörülü bir sürüş tarzına bağlıdır. Sürücü, kısa bir alışma süresinden sonra aracının daha uzun bir mesafede kayarak durmasına alışır ve örneğin şehir girişlerinde, sezgisel olarak ayağını gazdan daha erken çekerek sistemin tasarruf potansiyelinden tam olarak yararlanır.
Paylaş


Çevrimdışı metkaya

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 43
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar herkese merhaba. park konusunda dsg de farkettiğim kadaroyla şöyle bir olay cereyan ediyor. eğerki el freni aracı tutacak kadar yeterli dozda çekilmediyse aracı elfreni değil şanzıman tutuyor p modundayken zaten anında motorun sesi değişiyor. aracı çalıştırıp kalkmak istediğinizde de araç resmen yük altında kalmışçasına çalışıyor bariz şekilde ve vitesi n veya d ye alır almaz önce arabada vites değiştirirken bir sıçrama oluyor sora anınada motorun sesi değişiyor..

yani yok önce n ye alın sonra p yapın filan bunlar hikaye. tek dikkat etmeniz gereken önce elfrenini yeterince çekip sonra p 'ye almak.

aracı ister düzde olsun ister yokuşta kesinlikle el freni sabit tutmalı, diğer türlü şanzıman tutuyor ve buda motorda anormal bir titreşim anormal bir ses gibi korkutucu sonuçlar çıkması


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: metkaya;461831
arkadaşlar herkese merhaba. park konusunda dsg de farkettiğim kadaroyla şöyle bir olay cereyan ediyor. eğerki el freni aracı tutacak kadar yeterli dozda çekilmediyse aracı elfreni değil şanzıman tutuyor p modundayken zaten anında motorun sesi değişiyor. aracı çalıştırıp kalkmak istediğinizde de araç resmen yük altında kalmışçasına çalışıyor bariz şekilde ve vitesi n veya d ye alır almaz önce arabada vites değiştirirken bir sıçrama oluyor sora anınada motorun sesi değişiyor..

yani yok önce n ye alın sonra p yapın filan bunlar hikaye. tek dikkat etmeniz gereken önce elfrenini yeterince çekip sonra p 'ye almak.

aracı ister düzde olsun ister yokuşta kesinlikle el freni sabit tutmalı, diğer türlü şanzıman tutuyor ve buda motorda anormal bir titreşim anormal bir ses gibi korkutucu sonuçlar çıkması

Yazdiklarinizi dişli-baskı-balata etkileşimini açıklayarak yazarmisiniz lutfen.
 cümlenin ilk satırlarinda "once n sonra p hikaye" diye yaziyorsunuz, sonra da once el freni sonra p yaziyorsunuz, biraz çelişki var. Konuyu baştan sona okursanız, son savunulan tezin, once n sonra el freni sonra da p oldugunu görürsünuz.


Çevrimdışı metkaya

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 43
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;461849
Yazdiklarinizi dişli-baskı-balata etkileşimini açıklayarak yazarmisiniz lutfen.
 cümlenin ilk satırlarinda "once n sonra p hikaye" diye yaziyorsunuz, sonra da once el freni sonra p yaziyorsunuz, biraz çelişki var. Konuyu baştan sona okursanız, son savunulan tezin, once n sonra el freni sonra da p oldugunu görürsünuz.


peki d de durum elfrenini çekip, sonra p ye alınca (aracı elfreni tuttuktan sonra) aradaki n ye alma ihtiyacı nedendir? öğrenmek için soruyorum


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: metkaya;461870
peki d de durum elfrenini çekip, sonra p ye alınca (aracı elfreni tuttuktan sonra) aradaki n ye alma ihtiyacı nedendir? öğrenmek için soruyorum
Konuyu baştan sona kadar okumanı rica ederim. :ok:
Ayrıca DSG hakkındaki konularda, teknik olarak desteklenen çok yorum var. Kolay gelsin


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
Aynen bu DSG işi tam da kolay gelsinlik oldu yahu hala işin içinden çıkamıyoz ben negüzel kitaba ve ustalara uyum saglamıştım iyice karışık kuruşuk olduk billa
2020 Karoq 1.6 TDI