škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

FORMAN Sorunlarımdan Kurtuldum

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı desperado

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 26
    • Profili Görüntüle
Merhaba Arkadaşlar!

Daha önce buji ve buji kablosu tavsiyeleriniz ve ön taraftan gelen sesler diye konular açmıştım. Gösterdiğiniz ilgiye çok teşekkür ederim.

Konuyu açmamdaki amacım forman'e yaptığım bakımlar ile karşılaştığım sorunlardan nasıl kurtulduğumdan bu sorunlarla karşılaşabilecek arkadaşları bilgilendirmek.

Öncelikle Bilinmesini istediğim şey bulunduğum yer küçük bir yer ve skoda ustasını geçtim parçasını bile bulmak mümkün değil.

Buji ve Buji Kabloları : Buji kablolarını değiştirmedim bujileri değiştirdim ve gaz ayarı yaptırdım aracımın çekişi ve çalışması farketti.

Motor Kısmından Gelen Ses : Buradan gelen seslerin motor üst takozunun yırtılmasından kaynaklandığını tespit ettik. Motor takozunu değiştirdik. 2-3 gün sonra yine aynı sesler geldi. acaba nerden diye motor kısmının her tarafına ustayla birlikte el attık. Lakin sorun yine motor üst takozundan kaynaklanıyormuş. Arkadaşlar ilk taktığımız takoz çin malı bir takozdu ve forumdaki diğer arkadaşların tavsiyeleriyle memlekete gittiğimde GOMAKOV marka takoz alıp değiştirdim. Hiç bir sıkıntı kalmadı.

Conta Sorunu: Aracımın hararet yapması sonucu contayı değiştirmiştim. fakat radyatör üst hortumunun şişkinliği hala devam ediyordu. Ayrıca 50-60 km yol yapıp 5-10 dk mola verip arabayı tekrar çalıştırdığımda sanki helikopter çalışıyormuş gibi ses geliyordu. Memlekete gittiğimde ustaya gösterdim. conta yanmış dedi. yeni değiştirdim ihtimal vermiyorum dememe rağmen usta ısrarcı oldu ve açıklama yaptı. arkadaşlar silindir kapağı taşlanırken inceliyor ve saplamalar uzun geldiği için silindir kapağı yerine tam oturmuyormuş. bunun için silindir kapağı taşlaması yapılırken saplamalarında boyunun kısalması gerekiyormuş. buna özellikle dikkat edin yoksa benim gibi aynı sene içerisinde 2 kez conta masrafı yaparsınız. Bu sorun hallolduktan sonra  (tabi gaz ayarıda yapıldı) inanın arabamı tanıyamadım. Uzun yolda zaptedemedim diyebilirim.


Tavsiye : Aracın çekişini ve yakıtını kontrol altında tutabilmek için en az 3 ayda bir lütfen gaz ayarınızı iyi bir ustaya yaptırın.

Herkese kazasız belasız ve masrafsız sürüşler diliyorum...


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Geçmiş olsun ve güle güle kullanın aracınızı.
Alıntı yapılan: desperado;303131
...silindir kapağı taşlanırken inceliyor ve saplamalar uzun geldiği için silindir kapağı yerine tam oturmuyormuş. bunun için silindir kapağı taşlaması yapılırken saplamalarında boyunun kısalması gerekiyormuş...
Silindir kapağının belli bir toleransı vardır ve bu tolerans aşıldığında saplamaları da kısaltsanız, sıkıştırma oranı çok fazla artar. Kötü yakıt kullanmamaya özen göstermelisiniz. Favorit Türkiye' ye ilk geldiğinde 136L serisiyle geldi ve 9,7:1' lik bir sıkıştırma oranı vardı. O dönem benzin kalitesi kötü olduğu için bir çoğu garantiden olmak üzere silindir kapağı değiştirdi. Naçizane tavsiyem aracınızı yüksek devirlerde (4500-5000d/d civarları) sabitlememeniz şeklinde olacaktır. Tekrar güle güle kullanın.