škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

TEST SÜRÜŞÜ : Skoda Rapid 1.6 TDI Elegance

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı emrecan01

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 52
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar, bugün rapid test sürüşü yapma imkanım oldu araçla ilgili tecrübelerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.
 
 Öncelikle araç ile ilgili donanım ve teknik özellikleri burada yazıp mesajı şişirmek istemiyorum.  
 
 Aracın tasarımı : Kısaca çok hoş, ve yakışıklı diyebiliriz. Abisi octi yi andırıyor ama kibar hali.
 
 Far yapısı, geniş ızgara aracı heybetli gösteriyor. Yandan bakınca   orantısız duran bir şey göremedim açıkçası. Ayrıca arka camda bulunan   silecek aracı klasik sedan gibi değilde hafif lift back tarzı   gösteriyor.
 
   
 
   
 





 
 
 İç tasarım : araç içi klasik vw izleri taşıyor. Küçük jetta diyebiliriz. ama rapid malzeme olarak daha kaliteli hissettiriyor.
 
   
 
 Direksiyon olmamış yanlız
 
   
 
 Bagaj kocaman ve yükleme ağzı da öyle  
 
 
   
 
 
 
 
 Sürüş hislerimize gelelim ne de olsa tasarım göreceli ve zevk işi.
 
 Şimdiye kadar kullandığım en iyi B sınıfı araç. Rapid boyutlarından   dolayı kavram karmaşası yaşıyor ama ben ona b sınıfı diyorum ve öyle   görüyorum.
 
 Motor ve şanzımanı yine bilinen ve klasikleşen 105 bg lik dizel motor ve 5 ileri şanzıman.
 
 Bu motoru ilk defa bu kadar atak gördüm. Rapide cuk oturmuş. Şanzıman   geçişleri kolay, debriyaj pamuk. Direksiyon havaş hızda ve yüksek hızda   tam olması gerektiği gibi. Rapidi kullanmak hem keyifli hem kolay. Yol   tutuş yeterli ama arka kısmı virajlarda yoldan kopmaya müsait. Ama esp   var akıl mantık dışı sürüş yapmadığınız sürece sıkıntı olmaz.
 
 Yol konforu: Yavaş hızda konforlu yüksek hızda değil. Sert süspansiyon   ve düşük yanaklı lastikler özellikle arka koltuktakileri rahatsız   ediyor.
 
 (Test sürüşü esnasında 3 kişiydik. Danışman, ben, ve  tanımadığım  müşteri. Önce diğer müşteri kullandı ben arka koltukta  oturdum)
 
 Ayrıca bagajdan gelen tıkırtılar rahatsız etti beni. Arka diz mesafesi çok başarılı bu arada.
 
 Yol ve rüzgar sesini benim leondan az alıyor. Bu konuda beğendim aracı.   140 km/s ten sonra rüzgar sesi artıyor bu da normal zaten.
 
 Tüketim: resimlerdeki değerler sizi bilmem ama bana düşük geldi. Ben test araçlarını sakin kullanmam oradan biliyorum.
 
 
   
 
   
 
   
 
 Fiyat : İşte zurnanın zurt dediği yer. Dizel manuel elegance 49.000 TL   Bence bu fiyat % 10 pahalı. Ama Dizel otm bu fiyat olsaydı ben almayı   düşünebilirdim. 1.4 Tsi dsg 49.000 TL bu fiyat 44.000 TL olmalıydı max.
 
 
 Test Aracı resimleri :
 
   
 
   
 
   
 
   
 
 
 Sonuç olarak fiyat hariç başarılı bir çalışma olmuş. 17 " jantlar ile çok daha şık duruyor haberiniz olsun.
 
 + ları :
 
 Ferah iç mekan,
 Geniş bagaj,
 Düşük tüketim,
 İyi çekiş (0-100 10,4sn )
 Yeterli donanım
 Arka silecek
 
 - leri
 
 - Çok yüksek fiyat
 - Eksik kombinasyonlar
 - Eski nesil motorlar
 
 
 NOT : Octavia fiyatlarının jetta dan pahalı olması bekleniyormuş bu arada.
 
 NOT : ALINTIDIR.
« Son Düzenleme: 04 Mart 2013, 22:34:08 Gönderen: emrecan01 »


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Fiyat hariç sınıfının en iyisi gibi duruyor. ..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle
teşekkrüler.fiyat gerçekten fazla linea ve renoları sallamalıydı...
octinin fiyat ı jettayı geçerse skoda topuklarına sıkmış olur...


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fmaka;424188
teşekkrüler.fiyat gerçekten fazla linea ve renoları sallamalıydı...
octinin fiyat ı jettayı geçerse skoda topuklarına sıkmış olur...


Bu olay TR de olur skodaya hep ön yargı olduğundan yüce anca avucunu yalar ama yurt dışında iyi işler başaracağını düşünüyorum :)


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
ben de inceledim. bagaj kapağının tek parça olması güzel fiyat hakikaten pahalı ve 6 vites olmalıydı.


Çevrimdışı skoda2

  • Skoda Pilotu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1040
    • Profili Görüntüle
    • http://www.otomobilucargider.com/
Alıntı yapılan: YEKE;424197
ben de inceledim. bagaj kapağının tek parça olması güzel fiyat hakikaten pahalı ve 6 vites olmalıydı.

6. Vites e gerek yok çünkü skodanın 5.vites inin oranı uzun Buda 6. Vites e gerek bırakmıyor


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar bu vites aralıkları vw ile aynı olmuyor mu aynı platform kullanılıyor ama yazılımları farklı mı?
örneğin golf ile octi aynı model yılında birinde 5 diğerinde 6 vites,bunları ben çözemiyorum mühendislerimi farklı yoksa skoda üvey evlat olduğu için mi?
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Bunların ayarlanmasında bir çok etken rol alıyor aracın aerodinamiği, pazarı, müşteri profili, ağırlığı, maaliyeti hesaplanıyor. en uygun olan tercih ediliyor.


Çevrimdışı babbak

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 85
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fenomen;424326
arkadaşlar bu vites aralıkları vw ile aynı olmuyor mu aynı platform kullanılıyor ama yazılımları farklı mı?
örneğin golf ile octi aynı model yılında birinde 5 diğerinde 6 vites,bunları ben çözemiyorum mühendislerimi farklı yoksa skoda üvey evlat olduğu için mi?


platform teknolojisi octavia 3 ve golf 7 de ve audinin yeni üretim araçlarında kullanılmaya başlandı yani platform yeni bişey.

yanlışsam ustalar düzeltsin lütfen



Çevrimdışı dynia

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 715
    • Profili Görüntüle
araç güzel lakin dediğniz gibi öncelikle sınıfını bi oturtsalar iyi olur. B ye göre fiyat yüksek ama kalite farklı buna rağmen 50.000 çok yüksek bi rakam. Octi yada süperb e yöneltir insanı bu rakamlar. Skoda gerçekten bi B segment yaratmalı ve sümbül linea gibi araçları yollardan silmeli artık.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: fenomen;424326
arkadaşlar bu vites aralıkları vw ile aynı olmuyor mu aynı platform kullanılıyor ama yazılımları farklı mı?
örneğin golf ile octi aynı model yılında birinde 5 diğerinde 6 vites,bunları ben çözemiyorum mühendislerimi farklı yoksa skoda üvey evlat olduğu için mi?
Platform ile vites sayısının pek alakası yok bence. Bu seçimde; toplam maliyete etkisi, katma değeri, toplam ağırlık, motor gücü, gücün hangi devirde alındığı, toplam taşıma kapasitesi, ...vb. değerler gözüönünde tutuluyordur.


Çevrimdışı eemfatih

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Öncelikle herkese merhaba skodaturkey'e yeni katıldım, geçtiğimiz pazar kayseride skoda bayisine uğradım rapid'leri inceleme fırsatım oldu ama test sürüşü yapamadık, elegance modeli çok hoşuma gitti, gerek dış tasarım gerekse iç mekan ve bagaj hoşuma gitti, çok açık renk bej döşeme güzel durmasına rağmen çabuk kirlenir die canımı sktı biraz, düşük donanımlarda ise gri renk döşeme hiç koşuma gitmedi ama genel anlamda güzel bi araç olmuş. 17lik jantların 40 yanak olması çok dikkatimi çekti, görünüş olarak süper duruyor ama aracı çok sert yapar ve çukurda kötü yolda janttan atma ihtimali çok yüksek ayrıca 215.40.17 lastik fiyatlarına hiç bakmayın bile, tabi en önemli durum 1.6 TDI'da DSG olmaması rapid alma düşüncemi tamamen bitirdi, yeni octavia'yı beklicem artık