škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.9tdi süperb turbo devreden çıkıyor yardım edermisiniz

plodez · 28 · 24718

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı arcdogukan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Usta aynı sorun bendede vardı.
Turbo içi tıkandığı için devreden çıkıyormuş.Serviste yada sen bilirsin git temizlet aynı devam et :)


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
turbonun üzerindeki valften ötürü olur o. beyin yazılımındaki basınca turbo yetişemeyince otomatik oalrak basıncı keser ve arabanın performansı yerlere düşer. kontağı açıp kapadığınızda geçer.

benim arabaya yazılım yaptırdığımda yazılımdaki değere çok nadir (ayda yılda 1) yetişemiyordu turbo aynısı oluyordu açıp kapatınca kontağı düzeliyordu. bende herşey düzgün olsun dedim yazılımcım birazcık kıstı yazılımı sorunsuzum şu anda.

motor soğukken ya da hava çok sıcakken yokuş çıktığımda (motora yüklendiğimde) meydana geliyordu.

stock bir araba içinse valf yüzünden olur çok da dert edilecek birşey değil :)


Çevrimdışı mustafa yıldız

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
turbo devreden çıkıyorsa turbocuya gitmen lazım yenisi 3000 tl  ama yaptırılıyor içi karbon bağlıyor sıfır gibide yapılıyor ortalama 300-600 arası masrafı var.aynı sorun benim aractada olmuştu


Çevrimdışı sametbilge6614

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: plodez;321244
yok ötme yapmıyor ama turbo devreden cıkıyor arabada gaza basınca ağır ağır hızlanıyor.

istop edip çalıştırınca geri çalışıyor ama gaza fazla basınca ve yokuşla karşılaşınca devreden çıkıyor.




arkadaşım aynı sorunu bende yaşadım 1.9 Tdi octaviamda turbonun bişeyi yok turbonun üzerinde valf var sıkıntı onda benimkinin vidası gevşemiş turbodan ayrılmış valf ondan yapıyormuş ben turboyu revizyon için götürmüştüm 700- 800 gözden çıkarmıştım 100 tl ye işim halloldu..


Çevrimdışı lussomachine

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
skoda superb elegance
2003 model
2.5 tdi v6 dizel AYM motor 155 beygir
225.000 km
arkadaşlar araç normal bakıma girdi.
yağ ve tüm filtreler değişti.ön disk ve balatalar değişti.enjektör temizleme sıvısı uygulandı.akü varta sıfır takıldı.ancak teslim aldığımızda arac düz yolda 80 km 2000 devire geldiğinde esp yi yakıp koruma moduna giriyordu.
servis hava kütle ölçeri değiştirin dedi.değiştirdik.n75 valfini değiştirdik.egr valfini söküp temizledik.turbo söküldü,mekanik hiçbir sorun çıkmadı.temizlendi takıldı.
şuanda vagcom 5052 ye bağlandığında araç 01119 vites değişim algılama hatası veriyor.
araba hala koruma moduna düşüyor 3.vitesden 4 e ve 4.vitesden 5 e geçerken ekstra bir vınlama sesi geliyor..sorunu bir türlü aşamadık.bütün soketler çıkarıldı.soket spreyi ile temizlendi.tüm sigortalar kontrol edildi.
önerinizi bekliyorum.selamlar.


Çevrimdışı Balaban75

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lussomachine;486859
skoda superb elegance
2003 model
2.5 tdi v6 dizel AYM motor 155 beygir
225.000 km
arkadaşlar araç normal bakıma girdi.
yağ ve tüm filtreler değişti.ön disk ve balatalar değişti.enjektör temizleme sıvısı uygulandı.akü varta sıfır takıldı.ancak teslim aldığımızda arac düz yolda 80 km 2000 devire geldiğinde esp yi yakıp koruma moduna giriyordu.
servis hava kütle ölçeri değiştirin dedi.değiştirdik.n75 valfini değiştirdik.egr valfini söküp temizledik.turbo söküldü,mekanik hiçbir sorun çıkmadı.temizlendi takıldı.
şuanda vagcom 5052 ye bağlandığında araç 01119 vites değişim algılama hatası veriyor.
araba hala koruma moduna düşüyor 3.vitesden 4 e ve 4.vitesden 5 e geçerken ekstra bir vınlama sesi geliyor..sorunu bir türlü aşamadık.bütün soketler çıkarıldı.soket spreyi ile temizlendi.tüm sigortalar kontrol edildi.
önerinizi bekliyorum.selamlar.

bu işlerde en önemli unsur işinin ehli bir usta bulmak.Yoksa deneme yanılma ile dünya masraf yapılır çoğu kerede sonuç alınmaz..İyi bir usta bulacağınızı varsayarak masrafsız 3 kontrol önereceğim.
-Kızdırma bujilerinin ölçulmesi
-Map sensörü testi
-Enjektör geri dönüş testi yapılarak doğru çalıştıklarına bakılması


Çevrimdışı lussomachine

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
.-araç ilk çalıştırmayı sorunsuz yapıyor . kızdırma bujisi lambası yanıyor ve sönüyor.ondan sonra start veriyorum. ama ölçülmemiştir.
.- map sensörü hava kütle ölçerin üstündeki ise, o komple değişti. onun hemen üstünde n75 selonoid valf var oda değişti.yine bu n 75 e benzeyen egr selonoidi var oda değişti.
enjektör geri dönüş testi yapmamıştır.adamlar söylediğimize bakmıyor ki söylemediğimize baksınlar.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Bi saniye. Arac esp yi devreye sokuyor ve vites gecis algilama hatasi veriyorsa sorunu yuruyen aksamda arayin. Belkide frenlerdeki okuyuculardan birisi zarar gormus olabilir disk sokulup takilirken. Bir de sanziman kontrol edilmeli. Piyangodan sanziman bir ariza vermis olabilir. Bu durumda esp yi devreye sokuyor olabilir. Yeni konu acin isterseniz daha dikkat cekici olur ;)


Çevrimdışı Balaban75

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lussomachine;486883
.-araç ilk çalıştırmayı sorunsuz yapıyor . kızdırma bujisi lambası yanıyor ve sönüyor.ondan sonra start veriyorum. ama ölçülmemiştir.
.- map sensörü hava kütle ölçerin üstündeki ise, o komple değişti. onun hemen üstünde n75 selonoid valf var oda değişti.yine bu n 75 e benzeyen egr selonoidi var oda değişti.
enjektör geri dönüş testi yapmamıştır.adamlar söylediğimize bakmıyor ki söylemediğimize baksınlar.

Map sensörü turbo ile emme manifoldu arasındadır..Çoğu araçta kızdırmalardan bir yada birkaçı çalışmadığında uyarı vermez.Bazısı sabah çalışmada zorlanırken bazısı ( benim ford c max te olduğu gibi) hiçbir belirti vermez. Hız sensörü,krank pozisyon sensörü,egzantrik sensörü araç hareket kalinde iken saçmalamasına neden olacak sensörlerdir.Aracı arıza tespit cihazına tekrar bağlatıp kodları paylaşırsanız belki başlangıç için bir veri olur. Kodlar dtc Pxxxx şeklinde olmalı


Çevrimdışı lussomachine

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
18265/P1857/006231 hata kodlarından biri bu diğeri
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01119
bunun dışında kimatronic hatası var ama onlar önemli değil.
bu 2 hatayı hem abs-esp modülünde hemde şanzıman modülünde veriyor.



Çevrimdışı Balaban75

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lussomachine;486947
18265/P1857/006231 hata kodlarından biri bu diğeri
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01119
bunun dışında kimatronic hatası var ama onlar önemli değil.
bu 2 hatayı hem abs-esp modülünde hemde şanzıman modülünde veriyor.

Valla iş biraz sıkıntılı galiba..Motor kontrol ve şanzıman kontrol modülü diyor biraz araştırınca.Bunları doğru yorumlayacak usta var mı bilemedim :confused: