aracım 1,4 dizel 70 hp skoda romstar aracı yeni aldım ve araç 5 vites 3000 85 enfazla gidiyordu 4 vites 3000 devir 80 gidiyordu devir yüksek oluyordu 140 için 4500 devir olması gerekiyordu.baskı balata dendi açtık ve baskı yeni çıktı.aldığım kişiyi aradım baskı ben değiştim mazot hava filtresleri değiştim şanzıman 5 dişli kırıldı bende yeni çıkma taktım dedi ama hep 140 geçemiyordu şanzıman değişmeden öncede neyse ben çıkma şanzıman buldum taktım ve aracda 5 vites 3000 devir 130 dedi 4 vites 3000 devir 100 dedi o sorun hal oldu.ama yine 150 geçmiyor.4 vitesde 140 4500 devirde geliyor.5 vites 3000 devirden sonra devir ilerlemiyor son gaz yavaş yavaş enfazla 3300 devire geliyor ve 150 zor diyor ama diğer viteslerde 3000 deviri rahat geçiyor 4500 kadar geliyor.5 vites de 3000 geçmiyor.neden olabilir turboya baktılar çalışıyor dendi katalizör temizlendi.enjektör temizleyici depoya kodyum yine fayda vermedi neden olabilir yardım edermisiniz.
Hangi arabanın hangi çıkmış şanzımanından bahsediyorsunuz bunu biliyor musunuz önce?!
Aldıgınız adam belliki sıkıntı yaşamış ve bunu halledememiş, size halloldu demiş ve arabayı satmış ya da manupile etmiş aracı satmıs, ondan sonra sız sorundan bahsedince holloldu demiş.
1.4, 1.2, belki 1.6, 60,70,80 hp bunların hepsinin şanzımanları aynıdır. Aynı derken dış ölçü olarak ama iletim oranlarında farklılıklar söz konusudur.
Çıkma şanzıman derkende, çıkan şanzımanı pert bir aracın mükemmel sorunsuz darbe gormemiş şanzımanı olarak düşünmeyin. bütün şanzımanlar toplanır iyiside vardır kotusude vardır. içinde dişlisinde sorun olan şanzıman ustası tarafından tornada dişli yapılarak tamir edilir ve şanzıman tamirli bir şekilde çıkma olur.
Usta da buna abi iyi durumda çıkma şanzıman var 5 bine alın mı? diye sorar orjinali e orjinal 15 bin. 5 bine çıkmayı alır sonra aracı satarsın.
Bu arada dişlinerde iki diklinin n oranı aynı olduktan sonra o dişli her şekilde çalısır ama tamir yaparken yeni dişli oluşturan usta iletim oranına sadık kalabildi mi o da önemli.
Temizleyici falan olmaz, yani silindirlerinizde kötü yanma olup olmadığını egzost gazı olcumu yaptırarak anlayabilirsiniz. hatta yokusta kalkısta bile anlarsınız yüklüyse arac.
balatadan iletim problemi olmaz, balatada iletim dusumu olursa zaten çok kısa bir surede balata surtunmeden dolayı yanar.
sizin sorununuz şanzımandan çok çok büyük ihtimal ki, satan kisi size şanzıman değisti çıkma taktırdım o sorun çozuldu de demiş. belliki cozulmemıs. belki cozmekde istemedi sorunlu sanzımanı cıkmasıyla degıstırıp aracı sattı.
onemli olan satarken sıze bunları soyleyıp soylemedıgı. keza aracın problemi var dıye kesın soylemedı. belki cıkma sanzımandan bahsetmıstır ama sorunsuz demıstır. bunların hepsı manupilasyondur.
yeni yasa geregi araçta olan ve bilinen butun problemlerı ve tamiratları alıcıya soylemenız gerekiyor. soylemezseniz bu ayıplı mal satısına giriyor ikinci el satıslarında dahi. ayıplı malı da ayıbı ogrendıktan sonra suresı ıcınde geri iade edebilirsiniz, kusur oranında para iadesı, tazmınat vs hersey var.
satan buna yanasmazsa mahkeme yoluyla yuksek ıhtımal kazanabileceğiniz bir davaya donusturebilirsiniz.
gecmis olsun ve kolaylıklar dilerim.
Bu arada sizin yakıt tüketiminiz de içler acısıdır dogru muyum?
Aynı zamanda bir de diferansiyel var hareket iletim kısmında ve orada da bir dişli takımı mevcut.
Şanzımandaki sorun neymişte değişmiş. Aldıgınız adam bu aracın ilk sahibi de değil sanıyorum. Ondan önce de sorun varmış. alırken bunlardan bahsetmişmidir?
Diferansiyelde de bir problem ve değisim var mıdır onu bilmek de gerek!!!
Bu aracı exchange almadınız değil mi? kasko yaptırabiliyorsunuz?! pertten change araclar kasko yapılamaz o yuzden soruyorum, boyle bir sorun yoktur insallah ya da diferansiyele alakalı bir durum.
Az bir şekilde lastik ve jant çapları da önemlidir. ancak bukadar sorun yapmaz onlar ufak değişimler ve kilometre saatinde farklılık oluşturur orjinal ebatta lastik kullanmamak.
Sizin sorun sadece iletim hattında gibi tahmin ediyorum anlattıklarınıza uyarla.