škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Sağlıklı ve Stabil vites geçişleri için nasıl kullanılmalı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı okidoki

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar Fabia Style Dsg özellikle kasislerde ve 2-3/3-2 geçişlerde yani hızın fazla olmadığı sürüşlerde. Mahallelerde,şehir içinde vs. kararsız kalıyor. Mesela kasise geliyorum yavaşlıyorum hala 3.vites kasisin üzerinden geçiyorum sonra hafifçe gaza bastığım anda birden 2’ye alıyor kendini hafif bir boğuntu oluyor sanki birkaç saniye sonra 3 oluyor. Genelde ben 2 ve 3 geçişlerinde sorun yaşıyorum. Lakin buna sorun da diyemem zira diğer şanzımanlara nazaran bu haliyle bile yumuşak geçiler. Bu vitesi stabil kılmak mümkün mü? Yoksa Dsg arızam mı var? Sıkışık trafikte manuele alıp kullanıyorum,park ederken de yükü el frenine bindiriyorum. Özellikle bu kasislerde ve düşük devirlerde kullanırken nasıl daha stabil bir sürüş sağlayabilirim.


Çevrimdışı smtcglr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1750
    • Profili Görüntüle
Merhabalar, gayet stabil kullanıyorsunuz. sokak aralarında kasislere de manuel girebilirsiniz. Ben rampa yukarı çıkarken sokak aralarında öyle yapıyorum mesala


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 872
    • Profili Görüntüle
Bahsettiginiz sorunu ben de Octavia 2016 tdı dsg aracımda da yasıyorum. Yavaslamalar, dönemeçler, kasisler vs. 2-3 D drive modda tam kritik aralıkta kalıyor bence de.
Ben kısa mesafe kullanımda genelde S moduna alıyorum. Bazen uzun mesafelerde arac 1500 devir altına girince de alıyorum. 1500 devir altına düşünce yokus ve sollama vs. zamanlarında toparlaması geç oluyor. Düz, önü açık yolda sıkıntı yok ama bazı kritik noktalarda genelde 6-7 yada 5-6 aralıgında da D drive modda bir üst vitese geçince 1500 devir altına girdiği oluyor.
Ayrıca DPF temizliği için de 2000 ila 2500 devir istendiğinden dolayı S drive modunda kullanmak da iyi oluyor.
Sürekli D drive modunda kullanınca ayda bir ya da en az 2 ayda bir DPF temizliğini açıyor araç ve 1000 devirde rolanti yapıyor. Bunu açınca motoru kapatmak da iyi değil. Ama kim 15, 20 dakika aracın içinde bekliyecek...! illa motoru stop ediyorum.

S drive modunda kullanmak DPF'de kurum birikmesini de azaltıyor veya yakılıp temizlenmesini sağlıyor.
Ayrıca dediğiniz problem de olmuyor bu sayede. Aracı manuele almak yerine S drive moduna alın daha pratik olur sizin için de.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: okidoki;651192
Arkadaşlar Fabia Style Dsg özellikle kasislerde ve 2-3/3-2 geçişlerde yani hızın fazla olmadığı sürüşlerde. Mahallelerde,şehir içinde vs. kararsız kalıyor. Mesela kasise geliyorum yavaşlıyorum hala 3.vites kasisin üzerinden geçiyorum sonra hafifçe gaza bastığım anda birden 2’ye alıyor kendini hafif bir boğuntu oluyor sanki birkaç saniye sonra 3 oluyor. Genelde ben 2 ve 3 geçişlerinde sorun yaşıyorum. Lakin buna sorun da diyemem zira diğer şanzımanlara nazaran bu haliyle bile yumuşak geçiler. Bu vitesi stabil kılmak mümkün mü? Yoksa Dsg arızam mı var? Sıkışık trafikte manuele alıp kullanıyorum,park ederken de yükü el frenine bindiriyorum. Özellikle bu kasislerde ve düşük devirlerde kullanırken nasıl daha stabil bir sürüş sağlayabilirim.
Denemekte yarar var diye düşünüyorum:
http://www.skodaturkey.com/showpost.php?p=648740&postcount=52
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
1'e kolayca atmadığı için düşük hızdaki kasis, dönüş, rampalarda manuele alıp 1 ile çıkıyorum yol düzleşene kadar



Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Ben DSG'nin asfalt zeminde kararsız kaldığını düşünmüyorum. Gaz pedalına basış süremizi, pedala ne kadar ani yüklendiğimizi, bu şekilde ne kadar aralıklarla davrandığımızı kaydettiği çok belli. Özellikle DSG resetlemeden sonra fark ediyorsunuz. DSG'nin kararsız kaldığı ve henüz hangi şartlarda davranışını değiştirdiğini çözemediğim iki yer var; birisi döşeme taş yollar, diğeri de mıcırlı, stabilize zeminli asfalt kaplama olmayan yollar. Buralarda bir afallıyor. Genelde alt vitese geçip, üst vitese pedala hafif davrandıysanız hamle yapıyor.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Ben o tarz durumlarda N ye alıyorum araç yavaşladığı için, hızlanmak gerekirse D ye alıp uygun viteste hafif gaz vererek devam ediyorum.



Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: smtcglr;651222
Boşa almaktansa manuale e alsanız daha iyi hocam


Manüel'e alınca da yavaş giderken 1 geçiyor bu sefer 2 bin devrin altında 2 ye geçmiyor ya gaza basmak gerekiyor yada D ye ama N de araç daha sakin gidiyor. Manüel araçtan alışkanlık olduğu için bunu da bu şekilde kullanmak bana daha kolay geliyor.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2412
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;651232
Manüel'e alınca da yavaş giderken 1 geçiyor bu sefer 2 bin devrin altında 2 ye geçmiyor ya gaza basmak gerekiyor yada D ye ama N de araç daha sakin gidiyor. Manüel araçtan alışkanlık olduğu için bunu da bu şekilde kullanmak bana daha kolay geliyor.

Manuel 1 de devir yükseldiği halde (özellikle zorlanılan yokuşlarda) devir gerektiği kadar yükselmiş ve 1 de devam ediyorsa ikiye atıyorum.


Çevrimdışı coxcomb

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 541
    • Profili Görüntüle
tam kasisten çıkarken gazı kademeli olarak yükseltiyorum, bu sorunu büyük ölçüde çözdüm. araç devir aldığı için vites küçültmüyor, ancak bir süre yükseltmiyor da. onun için de biraz gidip ayağımı gazdan çekiyorum ve vites yükseliyor.

komplike gibi gözükebilir ancak gayet basit bir uygulama, konfora etkisi büyük.