škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

DSG frene tam basılıyken vitese geçince aracın kalkmak istemesi

dawn · 21 · 6756

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı dawn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 166
    • Profili Görüntüle
Merhabalar,

Nadiren karşılaştığım ve bir türlü kayda alamadığım bir durumu paylaşmak istiyorum. Motor çalışır ve araç durur vaziyette iken ayak frene tam basılı olmasına rağmen vitesi D veya R konumuna çekince motor devri yükselip kavrama devreye giriyor aracı hareket ettirmek istiyor, N'ye alınca rölantiye dönüyor. Yani ayağı frenden çekerken aracın kalkış yapması gibi amortisörler falan kalkışa hazırıyor kendini, araç yaylanıyor. Tabi bahsettiğim durumda fren tam basılı olduğu için tekerlekler dönmüyor ve araç kendi kendini boş yere zorluyor. Bana bir arkadaşın otomatik vites hyundai'sinde aracın her duruşunda vitesi elle boşa almak zorunda olması durumunu hatırlattı.

Bu olaya bugüne kadar farklı zamanlarda üç kere denk geldim; üçü de manevra sırasında vites R'de iken başladı. İlk ikisinde panikle motoru kapatmıştım kaza riski olduğu için. Motoru tekrar açınca düzeldi. Üçüncüsünde videoya alacaktım; telefonu hazırlarken araç kendini yıpratmasın diye N'ye alıp park frenini devreye almıştım; park frenini devreden çıkarınca tekrar vitese aldım ama durum yine düzeldi. Yani tesadüf değilse park freni de durumu düzeltiyor olabilir.

Yazılımsal bir sorun gibi geldi bana veya mekanik bir sorun yazılımın zaman zaman hatalı sonuç üretmesine de neden oluyor olabilir. DSG resetleme deneyeceğim ama sonucu kısa vadede gözlemlemek pek mümkün değil, çünkü durumun bir daha ne zaman oluşacağın belirsiz. Daha önce bu durumla karşılaşan oldu mu?


Çevrimdışı ozkan29

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 49
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dawn;648712
Merhabalar,



Nadiren karşılaştığım ve bir türlü kayda alamadığım bir durumu paylaşmak istiyorum. Motor çalışır ve araç durur vaziyette iken ayak frene tam basılı olmasına rağmen vitesi D veya R konumuna çekince motor devri yükselip kavrama devreye giriyor aracı hareket ettirmek istiyor, N'ye alınca rölantiye dönüyor. Yani ayağı frenden çekerken aracın kalkış yapması gibi amortisörler falan kalkışa hazırıyor kendini, araç yaylanıyor. Tabi bahsettiğim durumda fren tam basılı olduğu için tekerlekler dönmüyor ve araç kendi kendini boş yere zorluyor. Bana bir arkadaşın otomatik vites hyundai'sinde aracın her duruşunda vitesi elle boşa almak zorunda olması durumunu hatırlattı.



Bu olaya bugüne kadar farklı zamanlarda üç kere denk geldim; üçü de manevra sırasında vites R'de iken başladı. İlk ikisinde panikle motoru kapatmıştım kaza riski olduğu için. Motoru tekrar açınca düzeldi. Üçüncüsünde videoya alacaktım; telefonu hazırlarken araç kendini yıpratmasın diye N'ye alıp park frenini devreye almıştım; park frenini devreden çıkarınca tekrar vitese aldım ama durum yine düzeldi. Yani tesadüf değilse park freni de durumu düzeltiyor olabilir.



Yazılımsal bir sorun gibi geldi bana veya mekanik bir sorun yazılımın zaman zaman hatalı sonuç üretmesine de neden oluyor olabilir. DSG resetleme deneyeceğim ama sonucu kısa vadede gözlemlemek pek mümkün değil, çünkü durumun bir daha ne zaman oluşacağın belirsiz. Daha önce bu durumla karşılaşan oldu mu?
Hocam dsg viteste araç d yada r konumunda frene basınca kalkmak ister zaten çünkü şanzuman kalkmaya hazır haldedir gayet doğal yani. Üstadlar daha doğrusunu bilir ancak bu dsg şanzımana belli bir süre sonra zarar verir. Ben ışıklarda beklerken start stop devre dışı ise n konumunda frene basılı şekilde bekliyorum. Işık 3 saniye kala d konumuna alıyorum.

SM-J730F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2414
    • Profili Görüntüle
Yanlış bilgi vermeyelim! Viteste frene basılmamışsa kalkmaya çalışır, frene basınca kavrama devreden çıkar, motor rölanti devrine gelir. Sizde frene basıldığını gönderen sensör ya da sistem hatalı sinyal gönderiyor olabilir. Ayrıca şanzıman kısmında değil de baskıda da bir sorun olabilir!


Çevrimdışı ozkan29

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 49
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;648722
Yanlış bilgi vermeyelim! Viteste frene basılmamışsa kalkmaya çalışır, frene basınca kavrama devreden çıkar, motor rölanti devrine gelir. Sizde frene basıldığını gönderen sensör ya da sistem hatalı sinyal gönderiyor olabilir. Ayrıca şanzıman kısmında değil de baskıda da bir sorun olabilir!
Hocam benim araçta da frene basınca araba kalkma isteği oluyor daha önce manuel araç kullandım 3 yıldır dsg araç kullanıyorum. Çevremdeki otomatik kullanan tüm arkadaşlar da bu yönde fikir beyan etti. Servise gidince bende durumu araştıracağım

SM-J730F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2414
    • Profili Görüntüle
Benzer sorunlar olabilir? Frene tam basmıyorsanız tüm otomatiklerde kavrama ya da tork konvertörü bir miktar devrede olabilir. Daha önce kullandığım CVT otomatiklerde de tam frene basınca motor rölantiye gelirdi. DSG'de de aynı. Hatta yokuş kalkış desteği/hillholder iyice frene basınca devreye giriyor. Hatta bu desteğin erken devreden çıkması, normal ve geç devreden çıkması gibi ayarları var. Belki bu tarafa da bakmak gerekebilir!


Çevrimdışı dawn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 166
    • Profili Görüntüle
DSG'de frende hareket etme gibi bir durum yok; vitese takınca sadece motorun sesinde ufak bir değişiklik olur, onu da çoğu insan fark etmez bile. Çevrenizdeki otomatik kullanan arkadaşlarınız ilk mesajımda bahsettiğim gibi Hyundai gibi bazı markaların kullandığı frende debriyaj ayırmayan şanzımanlara sahip araçlar kullanıyor olabilirler. DSG'de sürekli böyle bir durum varsa kesinlikle bir arıza vardır. (veya eski model DSG'lerde de böyle bir davranış varsa bilemiyorum)

Frene dibine kadar basma dışında bir seçeneğim yoktu zaten araç o durumdayken; çünkü en ufak bir gevşeklikte uçacaktı :)

Olay sırasında frene tam basılı iken konsolda fren ışığının yanıp yanmamasına dikkat etmemiştim. Bir daha denk gelirse özellikle dikkat edeceğim. Bir ihtimal disk ile balata arasındaki mesafe artmışsa belki sensörü yanıltıyor olabilir. Bir de o andaki (eğer güvenli bir alandaysam) fren pedalının sertliğini de gözlemlemeye çalışacağım.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dawn;648735
DSG'de frende hareket etme gibi bir durum yok; vitese takınca sadece motorun sesinde ufak bir değişiklik olur, onu da çoğu insan fark etmez bile. Çevrenizdeki otomatik kullanan arkadaşlarınız ilk mesajımda bahsettiğim gibi Hyundai gibi bazı markaların kullandığı frende debriyaj ayırmayan şanzımanlara sahip araçlar kullanıyor olabilirler. DSG'de sürekli böyle bir durum varsa kesinlikle bir arıza vardır. (veya eski model DSG'lerde de böyle bir davranış varsa bilemiyorum)

Frene dibine kadar basma dışında bir seçeneğim yoktu zaten araç o durumdayken; çünkü en ufak bir gevşeklikte uçacaktı :)

Olay sırasında frene tam basılı iken konsolda fren ışığının yanıp yanmamasına dikkat etmemiştim. Bir daha denk gelirse özellikle dikkat edeceğim. Bir ihtimal disk ile balata arasındaki mesafe artmışsa belki sensörü yanıltıyor olabilir. Bir de o andaki (eğer güvenli bir alandaysam) fren pedalının sertliğini de gözlemlemeye çalışacağım.

Sizin büyük bir ihtimal fren ile alakalı, daha önce müdahale edildi mi veya frenler ile ilgili bir işlem yapıldı mı. Fren sisteminde hava varsa siz frene bassanız dahi basınç düşeceği için şanzıman sensörü freni bırakmış gibi algılıyor. Dsg tam otomatik şanzımanlar gibi değil onlar D konumunda olduğu sürece frene basılsa dahi hareket edecek konumda dır ama dsg frene basılı iken boşta dır.
« Son Düzenleme: 11 Nisan 2019, 16:50:17 Gönderen: mşah »


Çevrimdışı izmirli öğretmen

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 825
    • Profili Görüntüle
Bende de DSG var hiç böyle sıkıntı yok . Frene bastığım zaman araç boşta gibi çalışır . Biraz freni bırakınca kalkışa hazırdır .Sizin bence fren sistemi
ile ilgili sıkıntı var


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Ben AutoHold kullanıyorum hep o tuttuğu için çokta gözlemleyemedim açıkçası böyle bir durum.

ASUS_X00QD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Leca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 513
    • Profili Görüntüle
Doğal bir durum. Şanzıman ömrü için tavsiyem trafikte veya ışıklarda  durunca aracı N ye almanız veya start stop u aktif kullanmanız yararınıza olacaktır.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı dawn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 166
    • Profili Görüntüle
Neresi doğal anlamadım. 3 yıl 67 bin km kullandığım araç ömrünü mü tamamladı yani? Şanzıman ömrü için ne tavsiye ederseniz edin ralliye falan katılmıyorsak bir dünya para ödediğimiz şu aracın (istisnalar hariç) ciddi bir sorun olmadan en az 100 bin km gitmesi lazım. Kaldı ki yürüyen aksam kullanımına çok dikkat eden biri olmama rağmen kavrama, volan, triger vs. bir sürü parça değişti; bunları şanssızlık olarak değerlendiriyorum.

Ek bilgiler:

İlk fren balataları 60 bin km'de benim isteğim üzerine değiştirildi yoksa servis bir 15 bin km daha gider demişti. Konuya etkisi olur mu bilmiyorum ama yeni balataların disk ile alarındaki boşlukların ideal olup olmadığına baktırabilirim belki. Fren sisteminde başka bir işlem yapılmadı ama 60 bin bakımında fren sisteminin komple kontrol edilmesini istemiştim, ne kadar detaya indiler bilmiyorum. Ani frenler sorunsuz, abs gerektiğinde devreye giriyor ve motoru kapatınca ayağımla fren havasını kontrol ettiğimde anormal bir his yaşamadım. Sadece geri viteste yokuş çıkarken bazen hill holder tutmuyor ama normal bir durum mu bilmiyorum. Yokuş dediysem tırmanma olarak düşünmeyin, yokuşta manevra durumunu kastediyorum :)

Bu arada fren için lamba yanıp sönmesi auto-hold devrede iken oluyormuş, aklımda yanlış kalmış. Dolayısıyla gözlem konusunda bir katkısı olmayacak. Auto-hold devrede iken böyle bir sorunla karşılaşılır mı emin değilim ama tahminimce bu durum oluştuğunda auto-hold da aynı yerden bilgi alıyorsa freni devralmayacaktır.

Auto-hold deyince bir detay belirtmek istiyorum; auto-hold ve start-stop aktif iken yavaşlayarak durduğumda motor stop ettikten sonra ayağımı frenden çektiğimde çoğu zaman motor start ediyor. Ayağı frenden çekmezsem veya auto-hold freni devraldıktan sonra start-stop'u aktifleştirirsem (diğer etkenler tetiklemediği sürece) stop hali devam ediyor. Auto-hold frenleri tuttuğu halde motorun start etmesini ben ilgili lojik devrenin veya yazılım algoritmasının eksikliği olduğunu tahmin ediyorum. Motor çalıştıktan 3-4 saniye sonra "niye çalıştım ben" der gibi tekrar stop ediyor çünkü. Frenle ilgili sensör vs konusu açılınca bir ilgisi olma ihtimalini düşüneceğim ama genel davranış bu şekilde ise alakası yoktur tabi. Bir de bu davranışı 3 yıldır gözlemliyorum ama konu başlığındaki sorunla ilk defa geçen ay karşılaştım.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;648741
...dsg frene basılı iken boşta dır.
Vites D konumundaysa ve frene iyice basıldıysa -ki bu durumda motor devri rölantidedir- vitesi 1' e takmış debriyaja basmış şekilde bekler. N konumuna almazsanız boş viteste beklemez.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2414
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;648782
Vites D konumundaysa ve frene iyice basıldıysa -ki bu durumda motor devri rölantidedir- vitesi 1' e takmış debriyaja basmış şekilde bekler. N konumuna almazsanız boş viteste beklemez.


Recep abinin tarif etmiş olduğu durumu kastetmiştim.

Alıntı yapılan: rsimsek;648784
Boştan maksat, kavramanın devrede olmaması kast edildi sanırım.


Çevrimdışı dawn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 166
    • Profili Görüntüle
Aracı bugün servise bıraktım. Fren merkezinde sorun tespit etmişler. Fren merkezini sökecekler; arızalı parça yurtiçi menşeili ise bir kaç güne işi bitermiş fakat yurtdışı menşeili ise tedarik 15-20 gün süreceği için araç serviste yatacakmış. Kötü bir deneyim.

Bu arada şu konudaki sorun da aynı nedenler olabilir:
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=40912