škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Tucker : Bir Adam Ve Rüyası

Ziyaretçi · 10 · 6945

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Tucker:'Bir adam ve rüyası!'

Öyle bir adamdı ki, otomotiv  sanayiinin yapması gereken hamleleri yıllar öncesinden görmüş, tek  modelde onlarca yeniliğe imza atmış, ancak sonu bizim Devrim’den farksız  olmuştu.

               
“Biz çocukluğumuzdan beri başarı  hikâyeleri okuduk. Hani serbest piyasa önümüzü açacaktı? Hani güzel  fikirler alkışlanacaktı? Bunların hepsi yalanmış. Eğer bugün yaşasalar  Edison kablolarla oynadığı için tutuklanacak, Wright kardeşler ruhsatsız  uçurtma uçurmaktan yargılanacaklardı. Benim suçum geç kalmak mı?  Benjamin Franklin’in alkışladığı hareketler şimdi neden suç oluyor? İyi  ki bir bomba yaptık, meğer kendi kendimizi patlatmışız. Japonları ve  Nazileri yendiğimizi sanıyoruz, göreceksiniz yakın bir gelecekte Japon  malı radyolar dinleyecek, Alman arabaları kullanacağız. Yeni fikirlere  kulak tıkarsanız, kendiniz tıkanırsınız. Devletime inanamadıktan sonra  niye çalışayım?”

Preston Tucker, üç büyüklerin iftiraları  sonunda devleti dolandırmakla suçlanıp, mahkemeye çıktığında anlatmıştı  bunları.Öyle bir adamdı ki, otomotiv sanayiinin yapması gereken  hamleleri yıllar öncesinden görmüş, tek modelde onlarca yeniliğe imza  atmış, ancak sonu bizim Devrim’den farksız olmuştu.

               
Tucker’ın  macerası, 1903 yılında Preston Tucker’ın doğumuyla birlikte başlar.  Babasını iki yaşındayken kaybeden Preston öyle bir ufaklıktır ki,  otomobil dendiğinde yerinde duramaz, her gördüğü motorlu taşıtın  peşinden koşar. İlk kez direksiyona oturduğunda henüz 11 yaşındadır. 16  yaşına geldiğinde eski otomobilleri satın alıp tamir etmeye ve satmaya  başlar. Böyle bir iş için henüz genç olduğuna karar verince Detroit’te  Cass Technical High School öğrencisi olur. Fakat derslerin sıkıcılığına  dayanamaz, işi yerinde öğrenmek için ayak işleri yapmak üzere  Cadillac’da çalışmaya başlar.
               
Caddelerdeki polis kovalamacalarını  görünce polislerin hızlı arabalarına merak salar, annesinin  itirazlarına rağmen polis olmaya karar verir. Fakat birkaç aylık  polislik macerası henüz 19 yaşında olması nedeniyle, annesinin Lincoln  Park Polis Departmanı’na yaptığı itiraz üzerine sonlanır.
               
1923  yılında, henüz 20 yaşındayken Vera Fugo ile evlenir ve birlikte bir  benzin istasyonu işletmeye başlarlar. Sadece benzin istasyonu yetmez,  günde birkaç saat uykuyla yetinen Preston, gündüzleri istasyonu eşine  emanet ederek Ford’da işçi olarak çalışmaya devam eder. Ardından yeniden  polislik yapmaya başlar ancak polis otomobillerini daha hızlı gitmeleri  için modifiye ettiği ortaya çıkınca açığa alınır.
               
Polislik  macerası temelli bitince Mitchell W. Dulian ile birlikte Studebaker  markasının Detroit bayiliğini alır. Dulian ile işler iyi gidince  Memphis’e taşınarak lüks oto bayiliği yapmaya devam eder. Ardından  Chrysler’ın Memphis bayiliğini de alan Preston, bu kez Pierce-Arrow’dan  gelen teklifi kabul ederek, Pierce-Arrow bayisi olmak üzere Buffalo, New  York’a gider. İki yıl sonra Pierce-Arrow bayiliğini bırakarak, Dodge  bayisi olmak üzere Detroit’e geri döner.
               
Arabaları bu kadar seven  bir genç, sadece satışla uğraşacak değildir elbette. Yarışlara merak  salıp sürekli pistleri arşınlayan Preston, bir gün Indy-500 efsanesi  Harry Miller ile tanışarak yeni bir dönüm noktası yakalar. Harry Miller  ile bağlantıları sıkılaştırmanın peşinde düşünce işi gücü bırakarak  Indianapolis’e taşınır, gecesini gündüzünü pistlerde geçirmeye, Harry  Miller’dan ders almaya başlar. Bir yandan da bir bira firmasının  ulaştırma departmanında çalışarak ekmek parasını kazanır.
               
Mükemmel  motorlar geliştirip, yarış arabaları tasarlayan Harry Miller, iyi bir  mühendis olmasına rağmen pek başarılı bir işadamı sayılmaz. 1933 yılında  iflas eder, çeşitli girişimlerde bulunsa da başarılı olamaz. Harry  Miller’ın tecrübelerine güvenen Preston, 1935 yılında onu ikna eder ve  birlikte bir yarış otomobili şirketi kurarlar. İlk işleri Henry Ford  için Ford V-8 motorlarını geliştirmek olur, 1943 yılında Miller’ın  ölümüne kadar gayet başarılı işler çıkarırlar.

Harry Miller’ın  ölümü, Preston Tucker için sadece iş arkadaşını kaybetmek değil, en iyi  dostunu kaybetmek anlamına da gelir. Büyük bir boşluğa düşer, işi gücü  bırakıp inzivaya çekilir.

Preston, 1935 – 1943 arasını Miller ile  yarış otomobilleri tasarlamakla geçirir ama sadece pistlerde değil, her  yerde sürati sevmektedir. İkinci Dünya Savaşı’ndaki yavaş ve dayanıksız  askeri araçları görünce daha iyisini yapacağını düşünür, Michigan’da  bir çiftlik evi satın alarak, ailesiyle birlikte bir süreliğine oraya  taşınır.
               

Tucker imzalı ilk motorlu taşıt, Michigan’daki çiftlik  evinden çıkar: Tucker Tiger.

Tucker Tiger, üzerinde şeffaf bir  bir taret taşıyan, zırhlı ve süratli bir piyade aracıdır. Packard V-12  motorla 185 km/s hıza ulaşan bu zırhlı araç, Amerikan ordusunu bile  korkutur ve ordu aracın aşırı süratli olduğunu söyleyerek kullanmak  istemez.

Tucker Tiger, Preston Tucker’ın yiyeceği kazıkların ilk  habercisi olur. Orduya satılmayınca tedavülden kaldırılan Tiger’ın  birçok özelliği, daha sonra Jeep tarafından üretilen askeri araçlarda  kullanılır.

Üzerindeki şeffaf taret ise o kadar tutulur ki, hem  donanma, hem de hava kuvvetleri tarafından kapışılır. Fakat patent  belgeleri nasıl olduysa(!) kaybolur ve PT boat’lardan B-29 bombardıman  uçaklarına kadar birkaç sene öncesine kadar kullanılan taretten Preston  Tucker bir cent bile kazanamaz.

Tucker, 2. Dünya Savaşı’ndan da  yararlanarak, ordu ile çalışmayı kafasına koymuştur. 1940 yılında ilk  resmi şirketini Tucker Aviation Corporation adıyla kurar ve Tucker XP-57  adını verdiği savaş uçağı prototipini hava kuvvetlerine sunar. 2. Dünya  Savaşı’nda kullanılmak üzere ordu tarafından kabul gören prototip,  üretilmeye başlasa da Tucker’ın maddi sıkıntıları nedeniyle şirket zora  düşünce anlaşma iptal edilir ve Tucker XP-57 yalan olur.

1942  yılında, tekne üretip donanmaya satan Andrew Jackson Higgins ile bir  ortaklığa girişen Tucker, Higgins’in ürettiği botlar için motor  geliştirmeye başlar. Fakat Higgins’in ticari zekâsına yenik düşer ve  1942'de ismini Higgins-Tucker Aviation olarak değiştirdiği şirketini,  1943 yılında tamamen Higgins’e devrederek yeniden Michigan’a taşınır.

1943,  Tucker için en kötü yıllardan biri sayılabilir. Hem yarış otomobilleri  ürettiği ortağının ölümü, hem de kurduğu ilk şirketin elinden gitmesiyle  dımdızlak ortada kalmıştır.

Michigan’a dönünce bir süre sessiz  sakin oturur.

Boş boş otururken bir yandan Amerikan oto  sanayiinin liderlerini, bir yandan da halkın ihtiyaçlarını inceler.  General Motors, Ford ve Chrysler’den oluşan üç büyükler, halkın  istediklerini umursamadan iş yapmaktadır. Halk daha güvenli, daha hızlı,  daha konforlu otomobiller isterken üç büyükler eski teknolojileri  itelemeye devam ederler, pazara girmeye çalışan Alman ve Japon  üreticileri hükümetin desteğiyle alaşağı ederler.

Studebaker’ın  daha inovatif sayılabilecek çalışmalarını inceleyen Preston Tucker, üç  büyüklerden çok daha iyi bir otomobil yapabileceğine karar vererek  yeniden gaza gelir ve çalışmalara başlar.

Aracın tasarımını  kendisi yapar, sadece son şeklini vermek için Alex Tremulis adlı bir  tasarımcıyla 6 gün çalışır. Tucker’ın ilk tasarımı, 1946 yılında Science  Illustrated dergisinde yayınlanır. Aracın tasarımına hayran kalan  yazar, “tekerlekli torpido” ünvanını takarak yazmıştır makalesini.  Otomotiv dünyası bu yeni tasarımla çalkalanır, halk “torpido”ya bayılır.  Preston Tucker, modelin adını Tucker 48 Sedan olarak ilan etse bile  araç Tucker Torpedo olarak tanınır.

Tucker Torpedo, o güne kadar  bilinen Detroit teknolojilerinin hayal bile edemeyeceği bir otomobildir.  7 koltuklu otomobilin torpido biçimli aerodinamik yapısı o güne kadar  üretilmiş modeller arasında en iyisidir. Ön tarafta üç far bulunur,  ortadaki sabit dururken iki far direksiyonun döndüğü yöne göre hareket  ederler ve kör nokta bırakmazlar. O güne kadar yarışlarda bile  kullanılmamış olan bir şeyi, ‘emniyet kemeri’ni bulur, tüm koltuklara  emniyet kemeri takar.

Kazalarda cam kırıklarının neden  olabileceği tehlikeleri bertaraf etmek için pencerelerde cam yerine  şeffaf plastik kullanır ve bu pencereleri de kaza durumunda dışarı  fırlayacak şekilde tasarlar.

Hava yastığı o günler için pek akla  gelecek bir teknoloji olmasa da, en azından torpido gözü üzerindeki  metalleri azaltır. O dönemin modası olan nikelajları, metalleri kaldırır  ve ön konsolu yumuşak kauçuk ve süngerlerle donatır.

Arkadan  itişli araçtaki düz 6 silindirli motoru arkaya yerleştirir, çevresini  saran koruma barlarını bir roll-bar ile tavana bağlayarak olası  kazalarda motorun yolculara zarar vermesini engellemeye çalışır. Yaptığı  envai çeşit geliştirmelerle dönemin en tutumlu motorunu ortaya çıkarır.

Tucker  Torpedo, bağımsız süspansiyon, su soğutmalı motor, disk frenler ve  aracın birçok fonksiyonunun direksiyondan kumandası gibi birçok yenilik  taşımaktadır.

Tucker Torpedo’nun en önemli özelliğiyse,  tasarımıdır. Rüzgar sürtünme katsayısı 0.27 olan otomobille aynı rakamı  paylaşan tasarımları bulmak bugün bile çok zor.

Preston Tucker  tüm bu özellikleri yüklediği otomobille ortaya çıkınca, bu iş üç  büyükleri çok rahatsız eder. Büyük firmalar bu geliştirmeleri daha önce  düşünmüş olsalar bile pazara sürmek istemezler. Tüm gelişmiş özellikleri  bir kerede pazara sürerseniz sonraki versiyonda sunacak yeni özellik  kalmaz. Hem rakip olmadığı için araçlar mevcut özelliklerle de zaten  satılmaktadır, yeniliğe ne gerek var ki?

Tucker’ın otomobili  prototip olarak hazırdır ama, üretmek için ne bir tesisi ne de sermayesi  vardır. Sermaye sahipleri ve hükümet Preston Tucker’ı duymazdan gelince  sesini duyurabilmek için görece güçlü bir adam olan Harold A. Karsten’ı  yardıma çağırır. Karsten, Tucker’a yardım ederse diğerleriyle arasının  açılacağını bilir ama yine de bir toplantı ayarlar.

İki kafadarın  düzenlediği yemekli toplantıya çeşitli yatırımcılar ve sermaye  sahipleri katılır, Preston Tucker’ın anlattıklarını dinlemeye başlarlar.  Başlarda gayet iyi giden Preston, sermayedarların ilgiyle dinlediğini  görünce heyecana gelir, anlattıkça anlatır. Detroit üretimi modellerin  yaptığı kazaları, içinden çıkan cesetlerin fotoğraflarını gösterir,  Karsten kaş göz yapıp susmasını söylese de aldırmaz, konuştukça konuşur,  işi Detroit patronlarını cinayetle suçlamaya kadar vardırır.

Üç  büyüklere karşı böylesine bir düşmanlık beklemeyen yatırımcıların hepsi  bir yana kaçar, sadece Robert Bennington birlikte çalışmayı kabul eder.

Aslında  Bennington, bu toplantıya katılanlar arasında Tucker’ın en çok işine  yarayacak adamlardan biridir. Zamanında Plymouth, Ford gibi firmalarda  çalışmış, inovatif fikirleri yüzünden tutunanamamıştır. Üstelik tanıdığı  senatörler yardımıyla farklı destekler de getirebilecek kapasitededir.

Nitekim  yeteneğini konuşturur, sadece sermaye bulmakla kalmaz, tesisi de  ayarlar. Hükümet, tam 1.922 km² (475 acre) genişliğindeki Dodge  fabrikasını Tucker’a tahsis eder. Savaş döneminde uçaklara motor üreten,  savaştan sonra kapanan fabrika da böylece faaliyete geçer ve hükümet  sendikaların baskısından kurtulmuş olur.

Hükümet, Tucker’a fazla  zorluk çıkarmaz. Onların tek istediği yaklaşan seçim döneminde otomobil  işçilerinin ve sendikaların baskısından kurtulmaktır. Fabrikayı Tucker’a  tahsis ederek hem sendikaları susturmuş, hem de girişimcilere destek  verdiğini göstermiş olacaktır. Tucker’a Temmuz 1946'da fabrikayı teslim  edip, Eylül 1947'de 50 araç hazır olduğu takdirde 15 milyon dolar kredi  vereceklerini söylerler. Zaten yapamayacağını, bu sayede fabrikayı geri  alacaklarını düşünürler.

Tucker, bir yılda 50 otomobil üretmeyi  çantada keklik olarak gördüğünden oldukça sevinçlidir fakat üç büyükler  öyle düşünmezler.

Hükümeti de kafakola alan büyük sermayeler,  Tucker’ı dört koldan sıkıştırmaya başlarlar. Büyük toptancıların  neredeyse tamamı kapılarını Tucker’ın yüzüne kapatır, arabalarını  üretmek için çelik alacak yer bile bulamaz. Prototipleri hazırlamak için  hurdalıklardan araba toplar, tasarımcı Alex Tremulis ile birlikte o  hurdaları döverek şekillendirmeye çalışırlar.

O esnada büyük  sermayelerin yönettiği medya da boş durmaz ve fırsatını bulup çeşitli  fotoğraflar çekerek “tin goose (teneke kaz)” lakabıyla gazetelerde  yayınlarlar. Medya sürekli işin batacağını, Preston Tucker’ın hiç de  düzgün bir adam gibi görünmediğini pompalar durur.

Tucker,  otomobilde 150 HP motor sözü vermiştir. Ancak ürettikleri motorda  sürekli sorun çıktığından, farklı motorlar denerler. Önce Lycoming  planör motorunu denerler fakat bu motor arka tarafa sığmaz. Bu kez  helikopter motoru üreten Franklin adlı bir firmadan motor satın alır.  5.5 Lt hava soğutmalı motor, 166 HP su soğutmalı hale çevrilir ve tam  gaz 150 saat test edilerek test edilir. Motordan memnun kalan Tucker,  kaynağı garantiye almak için Franklin’i satın alır.

Tam motor  sorunu aşıldığında, bu kez şanzıman problemiyle karşılaşılır.  Kullanılması planlanan Cord şanzıman, Franklin motorla uyum sağlamaz.  Buick’in ünlü Dynaflow şanzımanını bulan tasarımcı transfer edilir ve  Tuckermatic adı verilen yeni bir şanzıman imal edilir. Ancak üretim  aşaması oldukça sancılı olan şanzımanda prototipin yetişmesi için geri  vites iptal edilir.

Her şeye rağmen çalışmaya devam eden Tucker,  ilk prototipini sunmak üzere 19 Haziran 1947 tarihinde bir lansman  düzenler. 3.000'den fazla davetli o gün fabrikayı gezer, Tucker’ın  başarısını takdir ederler. Fakat aracın tanıtım aşamasına gelindiğinde  bir süspansiyon sorunu yaşanır ve araç hareket edemez hale gelir.  Moralini bozmayan Tucker, aracı sahneye iterek getirtir ve kızıyla  birlikte ortadaki far üzerinde bir şişe şampanya patlatarak açılışı  gerçekleştirir.

Tucker Torpedo’ya söyleyecek söz bulamayan medya,  bu kez şanzımanı makaraya alır ve “teneke kaz” lakabının yanına “geri  vitesi olmayan araba” lakabını da eklerler.

Ürettiği otomobil  sayısı 37'yi bulunca, Indianapolis pistinde iki haftalık bir test  programı hazırlar. Bu testler esnasında araçlardan biri 160 km/s ile  giderken kaza yapar, burnu bile kanamayan sürücü, araçtan ufak tefek  sıyrıklarla, yürüyerek çıkar. Böylece çarpışma testi gerçekleşmiş ve  medyanın taktığı teneke kaz lakabından kurtulunmuştur.

Preston  Tucker ne kadar çabalasa da, sürekli gerçekleşen sabotajlar ve hammadde  temininde yaşadığı zorluklar, işlerin uzamasına ve sürekli zarara neden  olmaktadır. Tucker hem şirketini halka açar, hem de elindeki  varlıklarını satarak şirketini ayakta tutmaya çalışır. Acil nakit akışı  sağlamak için aksesuar üretimine başlayıp, 7.500 – 30.000 USD arasında  değişen fiyatlara 2.000 bayilik verir, o bayilere aksesuar satmaya  başlar.

Fakat medya boş durmaz. Tucker’ın halka açık şirketinin  manipülasyonla değer kazandığından, üretilmemiş otomobilin  aksesuarlarının satıldığından, dolandırıcılık yapıldığından bahsederler.  Tucker’ın şirketindeki yöneticilerden Harry Aubrey Toulmin Jr, aldığı  rüşvetler sonunda SEC’ye bir mektup yazarak, Tucker’ın yeteneksiz ve  tecrübesiz olduğunu, şirketi batıracağını anlatır. Üç büyüklere çalışan  Michigan Senatörü Homer Ferguson da Tucker’ın şirketinin incelenmesini  isteyince SEC, Tucker Car Corporation hakkında inceleme başlatır.

Bundan  sonrası ise, çok tanıdık bir hikâyedir. Üç büyüklerin baskısıyla  çalışan SEC, firmanın sadece prototip parçalarla uğraştığına, insanları  kandırdığına, otomobil üretmeye niyetli olmadığına karar verir, şirkete  el koyar. 7.500 – 30.000 USD arasında değişen fiyatlardan satılmış olan  2.000 bayilik anlaşması iptal edilir, suçlunun Tucker olduğu iddia  edilir. Üretilen otomobillerden bir tanesi Preston Tucker’a, bir tanesi  annesine verilir, kalanı haczedilir. Medya da konuyu sürekli şişirince  Tucker’ın halk ve yatırımcılar gözündeki değeri düşer, spekülasyondan,  dolandırıcılıktan çeşitli davalara maruz kalır.

Dun &  Bradstreet adlı yatırım firmasının sahibi Peter Dun, Tucker markasının  devletin elinde yok olmasına razı gelemez ve markanın tüm haklarını  satın alır. Fakat şirketin daha sonraki yönetimi, bu markayı Tucker’a  vermek istemezler.

Optimizmden asla vazgeçmeyen Tucker, aylar  süren davalar sonunda 1950 yılında aklandığında, “Henry Ford bile ilk  denemesinde başarısız olmuştu,” diyerek yeniden hayalini  gerçekleştirmenin peşine düşer. Medyanın karalama kampanyaları ve üç  büyüklerin tehditleri nedeniyle kendine bir türlü ortak bulamaz, gider  Brezilyalı bir tasarımcı olan Alexis de Sakhnoffsky ile anlaşır ve  Carioca markasıyla bir spor otomobil üretmeye karar verirler.

Fakat  Brezilya – ABD yollarında yeni hayalinin peşinde koşarken bünyesi daha  fazla dayanamaz ve 26 Aralık 19656'da, henüz 53 yaşındayken akciğer  kanseri nedeniyle hayata veda eder.

Tucker’ın avukatı daha sonra  bir vakfın avukatı olurken, SEC’yi temsil eden ve Tucker’ı suçlayan  avukat daha sonra rüşvet, komplo, yalan yemin, borsa spekülasyonu gibi  17 davadan yargılanır, 1974 yılında hapse girer. Sonradan ortaya çıkan  rüşvet gerçekleri ne Tucker’ın batırılan şirketini geri getirir, ne de  yok ettikleri girişimcilerin cesetleri üzerinde yükselen dev şirketleri  ilgilendirir.

Ölen ölmüş, giden gitmiştir.

Zaten  tasarımcısı Alex Tremulis, “Preston’ı öldüren akciğer kanseri değil,  kırılan kalbiydi,” diyerek konuyu en doğru şekilde özetliyor.


-  Tucker’ın SEC tarafından haczedilen 51 otomobilinin bir çoğu müzelerde,  bazıları da zaman zaman açık artırmalarda boy gösteriyorlar. Bir tanesi  2008 yılındaki bir açık artırmada 1.017.500 dolara satıldı.

-  Francis Ford Coppola, 1988 yılında Tucker: The Man and His Dream adında  bir film çekerek, Tucker’ın çilesini sinemaya taşıdı. Jeff Bridges’ın  mükemmel oyunculuğu ve Tucker’ın dramatik hikâyesi için izlemenizi  tavsiye ederim./Akay Peker





Alıntı : http://www.arabam.com/haber.aspx?haberID=290093&baslik=Tucker:%27Bir%20adam%20ve%20r%C3%BCyas%C4%B1!%27





Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Yalnız bunun tasarımı biraz fazla fantastik olmuş:++:


06lkn66

  • Ziyaretçi
belkide çok hızlı başladığından böyle oldu bütün özellikleri bi arada değilde tek tek uygulasa dikkat çekmeden şimdi durumu böyle olmayabilirdi


Çevrimdışı srcn09

  • Turbocharged Direct Injec
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1815
    • Profili Görüntüle
    • http://www.passatturkiye.com
Siz gidin Audi 'lere bakın araba burda :D:++:
2008 VOLKSWAGEN PASSAT 2.0 TDI CR 140HP 6-DSG COMFORTLİNE REFLEKS GÜMÜŞ
 




Çevrimdışı megamania

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 239
    • Profili Görüntüle
Malesef sonuç hiç değişmiyor, büyük balık küçük balığı her zaman alt ediyor. Adamı takdir etmek gerek, kaç sene önce bir sürü özellik geliştirmiş. ;)
70-620 Passed
70-290 Passed
70-291 Passed
70-299 Passed MCSA
70-293 Pending


Çevrimdışı mihalgazi

  • Site Güvenliği
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1556
    • Profili Görüntüle
uğuruum haşmetlüm bu tür olaylar bugünde olmuyormu. hafiften sivrilmeye kalkanın başı ezilmeye çalışılmıyormu...:D


SKODATURKEY ailesi bir AYRICALIKTIR


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Adam hayatı boyunca durmadan çalışmış ya! Nasıl bir adammış bu!
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mihalgazi;125116
uğuruum haşmetlüm bu tür olaylar bugünde olmuyormu. hafiften sivrilmeye kalkanın başı ezilmeye çalışılmıyormu...:D
Yılanın başını küçükkene ezmek gerek.
Ağaç yaşkene eğrilir.

Her yerde aynı gosmerim bea!:wnk:


Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
Dün gece cnbc-e de vardı ama sonuna yetişebildim. en iyisi bilgisayara indirip izlemek :)


Çevrimdışı Şahinbey

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 140
    • Profili Görüntüle
Bana ülkemizde ilk uçak fabrikasını kuran Nuri DEMİRAĞ'ı hatırlattı bu... Bir sürü entrika ve siyasi oyunlar oynanarak yok ettiler özbeöz kendi yapımımız uçakları...Şimdi Boeing in kıytırık bir parçasını yapıyoruz diye gurur duyuyoruz!...Böyle insanlar kaybedilmemeli,yazık.
Yeniden...