škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Skoda Yeti Vs Dacia Duster

tufan · 91 · 87385

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Duster arazide Yeti'yi yer ..Kaldıki kaç defa arazide olacaksın, diğer tüm kriterlerde YETİ duster'ı yer..

Ama şahsen köy yerinde, sürekli macera arayan, ama arada şehrede inen, vurdum dağa taşa çok acımayacağım bişey olsun dersen, 1.Lada niva, azıcıkta sürüşü rahat olsun dersen Dacia duster..Zaten piyasadaki ihtiyacı iyi tespit etmiş renault grup.Böylesine geniş, ucuz ve 4x4 kaç tane araç var? Suzuki jimny bile 26.000 TL 'den ucuz değil.
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı tufan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
dün baya bi incelem fırsatım oldu yetiyi .yeti sanki yüksek bir roomster gibi arazi ile alakası yok bence sadece şehir suv gibi kullanılacak bir otomobil.

duster is niva kullanıcılarına hitap eden bir araç

temelde boyutları benzesede amaçları farklı bence.


Çevrimdışı demir_01

  • O şimdi asker
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2082
    • Profili Görüntüle
başlangıç fiyatı birinin 30 milyar öbürüsü 40 milyar.hangisi daha kalite tabiki yeti..e ben bu arabayı stabilizede  kullanacam dağa taşa çıkmıcam diyorsam azcıkda kalite istiyorsam tabiki yeti.kaldı ki dusteri alan adamda dağa taşa çıkmıcaktır.hakan gibi benim gibi köyde bağda bahçede işe yarar diye düşünerek alınabilir.ama ikiside zorlu arazide tırt.ha yok benim içimde off road merakı var 5-10 sene kullanırım,özel ekipmanla aracı off road aracına çevirirm diyorsan tabiki duster.yoksa her halikürda yeti ezer..


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Duster gayet başarılı, temiz bir iş. Fiyat performans oranı gerçekten çok dikkat çekici. Başlığımızdaki yorumların çoğu duygusal içerikli. O kadar sayfa yazılmış; yaklaşma açısı, karın açısı, uzaklaşma açısı vb.'nin lafını yeni ediyoruz.
 
 
Ha, Yeti'nin yerden yüksekliği bile daha 18 cm iken Dacia LOGAN'IN yerden yüksekliğinin 19 cm olduğunu hatırlatmak isterim. Yani bırakın Duster'ı, Logan'ın bile Yeti'den daha başarılı arazi perfomansı sergilemesi olası.:++:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı 06navy

  • Black Eagle
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1730
    • Profili Görüntüle
Yeti gerçekten son zamanlarda iyice hoşuma gitmeye başladı, 1.2 TSI motoru kendini kanıtlarsa 1-2 seneye kadar düşünebilirim belki. Hem ikinci eli de çok olur o zamana.


Çevrimdışı Salih28

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 403
    • Profili Görüntüle


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;104536
2 gün önce aracı test ettim. Çok kapsamlı bir test olmadı; ama kritik gördüğüm bazı noktaları bizzat incelemiş oldum.
 
Öncelikle, araca pozitif yaklaşımım kat be kat arttı. Olumlu önyargımda ne kadar haklı olduğumu gördüm. Tam da gereksiz yerlerden kısılarak (tıpkı diğer Dacia modellerinde de görülebileceği gibi) elde edilen mükemmel maliyet etkinliğe sahip bir araç. O fiyata alacağınız o hizmet karşılığında gözlerimiz açıkta kalan metal parçalara falan takılmasın bir zahmet.:ok:
 
Araç 4x2 1.5 DCI 85hp versiyonu idi. 4x4 modeller Haziran-Temmuz döneminde satışa sunulacakmış. Yani 110 hp'lik 1.5 DCI şu an için ulaşılır durumda değil. 110 hp'lik 1.6 benzinli ise hem gelecek 4x4'de hem satışta olan 4x2'de kullanılıyor.
 
İlk olarak Dacia'yı, tanıtım için seçtikleri, reklamlarda ve dergilerde boy gösteren "kahverengi renkli araç" tercihinden ötürü eleştirmek isterim. Kahverengi haliyle gayet "tartışılır" bir estetik sunan araç beyaz renk seçeneği ile mükemmel uyum sağlamış. Araç üst donanımın sağladığı alaşım jantların da etkisiyle gerçekten harika bir görünüme sahip. Alacak olsam beyaz rengi tercih ederdim sanırım.:ok:
 
Dış boyutlarıyla çok kompakt; sadece 431cm'lik bir uzunluğa sahip. (bizim Cordi'den 3 cm uzun) Genişlik de gayet makul. Dar alanlarda gayet başarılı bir kıvraklığı var. Görüş açıları da bana göre başarılı. İlk defa bindiğim aracı kimseyi ezmeden, dürtmeden kalabalık bir alanda manevra yaptırabildim.
 
İç hacim gayet başarılı. Yalnız araç kompakt SUV olduğu için arka koltukta 3 kişi yanyana oturduğunda bir Vectra C'deki yayla hissi alınamıyor. 180 cm'lik genişliğe gayet uygun bir durum. Zaten gene de C sınıfı sedanlara denk bir genişlik söz konusu. Baş mesafesi hem öndee hem arkada tertemiz... Diz mesafesi sorunsuz. Bagaj hacmi yeterli. Yalnız aracın yerden de çok yüksek olmasının da etkisiyle bagaj eşiği bayağı yüksek. SW araçlar gibi diz kapağında bir eşik yok malesef.
 
 
İç mekanda malzeme kalitesi bence dert edilecek cinsten değil. Hatta deri kaplı direksiyon falan bayağı iyi gitmiş.:D Zaten benim gözüme batan kısımlar daha çok fazla göz önünde olmayan yerler. Arkada oturunca ön tukların rayları, vites konsolunun arka bitimi falan biraz ortalıkta; eğreti duruyor. Ama dediğim gibi bana göre dert değil. İşlevsel bir sorun yok. Cordoba'dan sonra şok yaratan bir ön panel yok.:D Yalnız el freni kolu bir acayip geldi. Düğmesi falan önceden kullandığım araçlara göre bayağı küçük geldi elime.
 
Sürüş pozisyonu benim için sorunsuzdu. Yalnız koltuk sırtlık ayarı sağda; onu beğenmedim.:hanz: Önceden de belirttiğim üzere görüş açılarında da sorun olmadığından gayet güzel bir sürüş pozisyonu var.
 
 
 
 
Motor önceden de çok hayranlık duyduğum, 3750 devirde 85hp güç, 1750 devirde 200 nm tork üreten mükemmel Renault makinesi 1.5 DCI... Aynı motor başta Symbol olmak üzere pek çok Renault grubu araçta kullanılıyor. 1180 kg ağırlığa sahip 4x2 Dacia'da gayet yeterli, hatta bana göre tercih edilmesi gereken motor.
 
Aracı yüksek hızlı yollara çıkarma imkanım olmadığından düşük hızlarda denenebilecek şeyleri denedim. Öncelikle motor bizim demode 1.4 TDI gibi değil. Sesi gayet makul. Titreşim yok. Alt devirlerde gayet huzurlu sürüşler sağlıyor. Kasislerde falan özellikle 1. vitese inmeden geçiş yaptım. 2'de rüya gibi geçiyor; 3'de bile denedim, gayet güzel geçiyor.:hanz: (fazla yavaşladığım için otomatik beslemeye -kendiliğinden gaz veriyor yani- geçip biraz hızlanıyor, ama olsun:hanz:)
 
Debriyaj ve vites de gayet yumuşak ve keyifli. Motorun alt devirlerindeki "sen yorulma abi, ben taşırım"cı tavırdan dolayı şehir içinde dur kalk trafikte falan çok rahat bir araç olacaktır. Zaten debriyajı falan da bitmez bunun; ilk kez kullandığım araçta özel performans talebinde bulunduğum (hızlı kalkmam gereken) 2-3 an haricinde motora fazladan doğru düzgün gaz bile vermedim kalkarken. Kalkarken titreme falan yok çünkü. Ha; araç boş, sadece 2 yetişkiniz araçta. Ama gene de az ağırlık değil. 1.4 TDI burda her şekilde dayağı yer. 1.5 DCI 85'hp'nin yüklü iken yokuş yukarı kalkışlarda herkül gibi iş göremeyeceği ihtimali bu galibiyete engel değil. Çünkü Duster'ın 1. vitesi de çok çok kısa değildi. Bizim 1144 kg'lık Cordoba'dan daha çok sıkıntı yaşayacağı bir an olacağını pek düşünmüyorum. Motor harbi harbi bizimkinden başarılı görünüyor. Şanzımanı da azıcık kısaltınca aradaki kg farkı devre dışı kalmış sanırım.
 
 
Gelelim "performans"a... Devir bandının sonuna kadar test etme imkanım olmadı malesef. O yüzden merak ettiğim 4000-5000 devir arası performans hakkında fikrim yok. Ama 1000-2500 arasında yaptığım bilinçli yüklenmeler bana çok şey anlattı. Araç rölanti ile 2000 devir aralığında gayet rahat hareket ediyor dediğim gibi. İnsanı hep düşük devirlerde kullanmaya teşvik eden bir huzur hakim... 1000 devirde iken ilk 3 viteste ayrı ayrı yaptığım çeşitli yüklenmelerde 2000 devir civarında belirgin hızlanma gördüm. Yani güç artışı çoğu turbo dizelde olduğu gibi 2000 devir civarında oluyor. Ama bu bizim 1.4 TDI'larda olduğu gibi belirgin, patlama şeklinde değil. Çünkü tork bandı daha homojen ve araç daha ağır. Kısacası araç bu motor seçeneği ile performans değil, konfor sunuyor. 2000 devir üstünde yardıracak bir motor da pek lazım değil. Zaten şimdi değineceğim kısım nedeniyle pek de yüksek performans arzulamamak lazım.:D
 
 
Gelelim sürüş dinamiklerine...:D Şimdi; araç 4x4 versiyonda 21 cm, 4x2 versiyonda 20.5 cm yerden yüksekliğe sahip. Tavan yüksekliği 164 küsür cm. Lastikler 215 65 ölçüye sahip... Süspansiyon konfor odaklı. Bütün bu yazdıklarımın bileşkesi olarak da gayet JÖLE kıvamında bir araçtan bahsediyoruz.:oly: Aynı gün kullandığım 3.20 Coupe ve normalde kullandığım Cordoba'nın da etkisi mutlaka vardır tabii. Bu araçlarda sonra Duster açıkçası gayet farklı hissettiriyor. Sıkışık trafikte aniden frene bastığınızda otobüs gibi öne yığılma falan oluyor.:++: Sıradışı bir yol tutuş sorunu yaşatmaz. Ama gene de ülkemizde Caddy'leri, Transporter'ları güçlendirip 200 km/s üstü hızlara çıkan cesur yürekleri uyarmak gerek; bu işlere çok uygun değil.:ok: Süspansiyok çok konforlu, amacına da uygun. Bunu bilerek kullanmak lazım.
 
Direksiyon düşük süratlerde gayet sorunsuzdu. Yalnız, kadın sürücülerin şikayet edeceği bir sertliğe sahip. Sertlik tam olarak aynı gün kullandığım E36 kasa 3.20 Coupe'dekine denk. Yani açıkçası bu tip bir araçta olmaması gerektiği kadar sert. Şahsen beğendim; ama hedef kitleyi biraz düşündürebilir.
 
Şanzıman gayet başarılı. Vites geçişleri rahat ve keyifli. Geri vitesin yeri farklı tabii.:) (6. vitesin olması gereken yerde)
 
 
Sonuç olarak araç ile gerçekleştirdiğim kısa ama dolu test sürüşü araç hakkındaki olumlu fikrimi daha da geliştirdi. Gelecekte alınacak aile aracı adayları arasında üst sırada.:ok: Dacia'nın zaten destekçisiydim, artık daha bir rahat şekilde destekleyebilirim.:)

 
 
 
 
Koyu kısım ile ilgili bir düzeltme yapmam lazım,
 
Bu motorun maksimum torkunu 1750 ve 1900 devirde üreten iki ayrı versiyonu var sanırım. Birkaç ayrı kaynakta gördüm ki, Duster'da 1900'de üreteni kullanılıyor. Bu bilgi 2. koyu kısımda yazan durumu daha iyi açıklıyor. Zaten daha önceden maks torkunu 1750'de üreten bir aracın 2000 devirde ciddi bir açılma yaşaması beni rahatsız etmişti. Şimdi anlam kazandı.:ok:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı gunerkan

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 107
    • Profili Görüntüle
Bu iki araçtan da arazi performansı beklenmemelidir. Şehir içi yol bozukluğu halinde veya bir piknik alanına aracın dibini vurmadan girmek gibi gereksinimlerde  faydalı olabilirler. Eğer avcılık,balıkçılık  ve benzeri hobileriniz var ise yada kırsal bir bölgede yaşıyorsanız  bir lada  niva alır, canavar gibi kullanırsınız.

Arazi performansı beklenemeyecek bu iki araç başkaca hiçbir kategoride kıyaslanamaz. Renault yada onun çakması bir "otomobil benzeri ürün" asla ve asla VW-Audi gurubundan bir araç ile mukayese edilemez. (Aksini iddia edenler lütfen mevzubahis her iki aracıda test edip beyanda bulunsunlar, ben her ikisinide denemiş ve birine sahip olaraktan görüş bildiriyorum)

Ucuz ve kalitesiz mal almak parayı sokağa atmaktır. Otomobil sözkonusu olduğunda parası bir yana can güvenliğini hiçe saymaktır. Bütçe kısıtlıda olsa kaliteden ödün vermemek gerektiğine inanırım. Herkese iyi forumlar


Çevrimdışı yaltunay

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Tabii ki Yeti. Renault grubunun araçlarını hiç beğenmiyorum. Sonuçta Skodanın arkasında da VolksWagen var.
« Son Düzenleme: 11 Kasım 2014, 13:59:33 Gönderen: yaltunay »


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
Duster gözümde on numara bir şantiye arabasıdir.Oradan oraya vur kır Parçala,atla zıpla ama Yeti de tam bir şehir arabasıdir.
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı emre0884

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 832
    • Profili Görüntüle
Dacia logan, duster, sandero; Renault symbol bunlar yeni nesil klimalı torostur! Alınır dağa taşa bayıra vurulur. Kırılsada çizilsede koymaz. O yüzden kullanım amacına göre Yeti vs. Duster ona göre seçilir.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Duster ile Yetiyi karşılaştırmak bence yanlış. Görüntü benzer olabilir ama Duster tam anlamıyla 4x4 tipini alırsanız arazi şantiye aracıdır.Tepe tepe kullanın tamam bir Land Rover değil ama çok yakınım Uludağ'da madencidir. En son Ford KUGA SUV alması ile satması bir oldu.Gitti yerine 2 adet Duster 110 BG'lik 4x4 aldı hayatından memnun. Tek sıkıntısı bagajın darlığından. Şimdi öne bir elektrikli çekme halatı ilavesi peşinde, devamlı telefonda anamı ağlatıyor. Bir arkadaşımız arazi performansı beklenmemeli demiş ki yanlış. Tüm dizaynı bu amaca uygun düşünülmüş. Yakınım bu aracı 320 metrelik dere yatağına inip çıkmak için kullanıyor. Çoğu yerde meyil açısı 30o nin üstünde, Tabi bu duruma uygun lastikte kullanmak şart. Michelin klasiklerle filan olacak iş değil.BF GOODRICH bulduk taktık Asfaltta epey sesli ama bu araç arazide kullanılıyor. Yeti' de bildiğim kadarıyla TR' de satılanlarda 4x4 özelliği yok. Hepsi bir tarafa 1.2 TSI ile 1.4 de buna dahildir, bir arazi aracında asla düşünülmemesi gereken motorlar. Hatta buna 1.6 lık benzinli Dacia motoruda dahil. Kısacası Yeti gösterişi albenisi güzel ama bir arazi aracı değil. Ha VW den illa düşünlüyorsa Amarok 2.0 BiTDI Highline 180 PS/400 Nm Mekanik Arka Diferansiyel Kilidi dahil ~ 93.000 TL' yi gözden çıkarın.  Duster ise ucuz tepe tepe kullanacağınız bir arazi aracı. Birde Duster'ın garip bir karizması var.
« Son Düzenleme: 11 Kasım 2014, 14:29:13 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı emre0884

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 832
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;484590
Duster ile Yetiyi karşılaştırmak bence yanlış. Görüntü benzer olabilir ama Duster tam anlamıyla 4x4 tipini alırsanız arazi şantiye aracıdır.Tepe tepe kullanın tamam bir Land Rover değil ama çok yakınım Uludağ'da madencidir. En son Ford KUGA SUV alması ile satması bir oldu.Gitti yerine 2 adet Duster 110 BG'lik 4x4 aldı hayatından memnun. Tek sıkıntısı bagajın darlığından. Şimdi öne bir elektrikli çekme halatı ilavesi peşinde, devamlı telefonda anamı ağlatıyor. Bir arkadaşımız arazi performansı beklenmemeli demiş ki yanlış. Tüm dizaynı bu amaca uygun düşünülmüş. Yakınım bu aracı 320 metrelik dere yatağına inip çıkmak için kullanıyor. Çoğu yerde meyil açısı 30o nin üstünde, Tabi bu duruma uygun lastikte kullanmak şart. Michelin klasiklerle filan olacak iş değil.BF GOODRICH bulduk taktık Asfaltta epey sesli ama bu araç arazide kullanılıyor. Yeti' de bildiğim kadarıyla TR' de satılanlarda 4x4 özelliği yok. Hepsi bir tarafa 1.2 TSI ile 1.4 de buna dahildir, bir arazi aracında asla düşünülmemesi gereken motorlar. Hatta buna 1.6 lık benzinli Dacia motoruda dahil. Kısacası Yeti gösterişi albenisi güzel ama bir arazi aracı değil. Ha VW den illa düşünlüyorsa Amarok 2.0 BiTDI Highline 180 PS/400 Nm Mekanik Arka Diferansiyel Kilidi dahil ~ 93.000 TL' yi gözden çıkarın.  Duster ise ucuz tepe tepe kullanacağınız bir arazi aracı. Birde Duster'ın garip bir karizması var.

Duster ın ön tamponu bile arazide yüksek yerlere rahat tırmanabilmesi için tasarlanmış.