škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Skoda Yeti Vs Dacia Duster

tufan · 91 · 87241

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

fabialife

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: tufan;99848
Dacia ve Yetiyi karşılaştırmışlar arazide Duster gerçekten daha üstün vur dağa taşa.

Yaklaşma ve uzaklaşma açıları Bmw X5 ten bile iyi

hep söylüyoruz zaten her türlü lüx SUV arazide lada ve willys jeep kadar iş yapmaz.
bunlar konu mankenidir, zengin kodamanlar tarafından prestij ve kendini tatmin etmek için alınır ve asfaltta binilir.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Bencede yeni nissan makyajlısı çok güzel..Görünüş bakımından yetiden bile daha güzel..Ama içi maalesef güzel değil.Tipik japon karakteristiği..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Arazi kullanımında Yeti'nin Duster karşısında lafını etmek bile zor. Sedanlarda/SW'lerde bile yere yatırıp tekmelediğimiz Haldex "arazi aracı" Yeti'de mi parlayacak ? Yeterince "yeterli" olabilir. Ama Duster'ın altyapısı çok daha güçlü. Soruyu şu şekilde sormak istiyorum: "Nissan mı, VW mi ?"
 
Genel anlamda da yorum yapmak gerekirse (arazi harici) ortada 10 bin lira gibi bir fark varken gayet de Duster tercih edilebilir. Tasarımından diğer niteliklerine kadar gayet başarılı bir araç.:ok:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı tufan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
Harika bir video iyice zorlamışlar banamısın demiyor Duster .sanırım yeni Niva bu olsa gerek

http://www.dailymotion.com/video/xch62u_dacia-duster-off-road-video_auto


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
yahu bundan çok daha beterlerini şantiyelerde bizim connectle yapıyorum ben :)

1 yaparsınız 2 yaparsınız 3. de dökülür bu araba benden demesi


Çevrimdışı muratcantona

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 87
    • Profili Görüntüle
başarılı bı arac kalıte beklemeden ucuza alınabılcek guzel bı suv tamponlar boyatıldımı şık durcak bı araç özellıkle 4x4 alındıgı zaman nıssanın 4x4 sıstemı var en ıyılerden bırı buda:D


Çevrimdışı tufan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
geçende gördüm kalın lastik güzel bir jant çok iyi gider


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Ben videoları izledim ve beğendim..Bu araba dağa taşa vurup kullananlar için birebir.Alınabilir bence..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı C@GL@R

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 251
    • Profili Görüntüle
tabikide dacia skoda tasarımı vw den tekrar geri aldı heralde saçma saçma araçlar çıkarıyor.

ARIZA TESPİT CİHAZI TEMİN EDİLİR.....


Çevrimdışı selchuk

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 645
    • Profili Görüntüle
bencede güzel araç fiyatına göre.sürekli 4x4 değil en azından haldex yok.düğme yardımıyla 4x2 ve 4x4 ayarlanabiliyor
2010 SKODA SUPERB 2.0 TDI 170 HP CR DSG ELEGANCE SİYAH
2011 SKODA YETI EXPERIENCE 140 HP DSG GUMUS


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
duster bence de fazla satılacak renault desteğinden dolayı

ama ben fabiadan önce duster a niyetlenmiştim 29 bin tl lik versiyonda camlar bile manuel

o yüzden eli yüzü düzgün olan 34 bin tl lik modelde de tek hava yastığı ve klima var ayrıca iç mekanı kaliteli değil ve çok sade

yeti kalite olarak 2 gömlek üstündür bence duster dan

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White



Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Aynı günde 2 tane Yeti gördüm Üsküdar'da  :)


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Duster gördüm geçenlerde.Güzel duruyordu canlı canlı :)

yolda yeti görmek nasip olmadı hiç :D
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
dağa bayıra toros niyetine gider ayrı mesele :)

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White



Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
2 gün önce aracı test ettim. Çok kapsamlı bir test olmadı; ama kritik gördüğüm bazı noktaları bizzat incelemiş oldum.
 
Öncelikle, araca pozitif yaklaşımım kat be kat arttı. Olumlu önyargımda ne kadar haklı olduğumu gördüm. Tam da gereksiz yerlerden kısılarak (tıpkı diğer Dacia modellerinde de görülebileceği gibi) elde edilen mükemmel maliyet etkinliğe sahip bir araç. O fiyata alacağınız o hizmet karşılığında gözlerimiz açıkta kalan metal parçalara falan takılmasın bir zahmet.:ok:
 
Araç 4x2 1.5 DCI 85hp versiyonu idi. 4x4 modeller Haziran-Temmuz döneminde satışa sunulacakmış. Yani 110 hp'lik 1.5 DCI şu an için ulaşılır durumda değil. 110 hp'lik 1.6 benzinli ise hem gelecek 4x4'de hem satışta olan 4x2'de kullanılıyor.
 
İlk olarak Dacia'yı, tanıtım için seçtikleri, reklamlarda ve dergilerde boy gösteren "kahverengi renkli araç" tercihinden ötürü eleştirmek isterim. Kahverengi haliyle gayet "tartışılır" bir estetik sunan araç beyaz renk seçeneği ile mükemmel uyum sağlamış. Araç üst donanımın sağladığı alaşım jantların da etkisiyle gerçekten harika bir görünüme sahip. Alacak olsam beyaz rengi tercih ederdim sanırım.:ok:
 
Dış boyutlarıyla çok kompakt; sadece 431cm'lik bir uzunluğa sahip. (bizim Cordi'den 3 cm uzun) Genişlik de gayet makul. Dar alanlarda gayet başarılı bir kıvraklığı var. Görüş açıları da bana göre başarılı. İlk defa bindiğim aracı kimseyi ezmeden, dürtmeden kalabalık bir alanda manevra yaptırabildim.
 
İç hacim gayet başarılı. Yalnız araç kompakt SUV olduğu için arka koltukta 3 kişi yanyana oturduğunda bir Vectra C'deki yayla hissi alınamıyor. 180 cm'lik genişliğe gayet uygun bir durum. Zaten gene de C sınıfı sedanlara denk bir genişlik söz konusu. Baş mesafesi hem öndee hem arkada tertemiz... Diz mesafesi sorunsuz. Bagaj hacmi yeterli. Yalnız aracın yerden de çok yüksek olmasının da etkisiyle bagaj eşiği bayağı yüksek. SW araçlar gibi diz kapağında bir eşik yok malesef.
 
 
İç mekanda malzeme kalitesi bence dert edilecek cinsten değil. Hatta deri kaplı direksiyon falan bayağı iyi gitmiş.:D Zaten benim gözüme batan kısımlar daha çok fazla göz önünde olmayan yerler. Arkada oturunca ön tukların rayları, vites konsolunun arka bitimi falan biraz ortalıkta; eğreti duruyor. Ama dediğim gibi bana göre dert değil. İşlevsel bir sorun yok. Cordoba'dan sonra şok yaratan bir ön panel yok.:D Yalnız el freni kolu bir acayip geldi. Düğmesi falan önceden kullandığım araçlara göre bayağı küçük geldi elime.
 
Sürüş pozisyonu benim için sorunsuzdu. Yalnız koltuk sırtlık ayarı sağda; onu beğenmedim.:hanz: Önceden de belirttiğim üzere görüş açılarında da sorun olmadığından gayet güzel bir sürüş pozisyonu var.
 
 
 
 
Motor önceden de çok hayranlık duyduğum, 3750 devirde 85hp güç, 1750 devirde 200 nm tork üreten mükemmel Renault makinesi 1.5 DCI... Aynı motor başta Symbol olmak üzere pek çok Renault grubu araçta kullanılıyor. 1180 kg ağırlığa sahip 4x2 Dacia'da gayet yeterli, hatta bana göre tercih edilmesi gereken motor.
 
Aracı yüksek hızlı yollara çıkarma imkanım olmadığından düşük hızlarda denenebilecek şeyleri denedim. Öncelikle motor bizim demode 1.4 TDI gibi değil. Sesi gayet makul. Titreşim yok. Alt devirlerde gayet huzurlu sürüşler sağlıyor. Kasislerde falan özellikle 1. vitese inmeden geçiş yaptım. 2'de rüya gibi geçiyor; 3'de bile denedim, gayet güzel geçiyor.:hanz: (fazla yavaşladığım için otomatik beslemeye -kendiliğinden gaz veriyor yani- geçip biraz hızlanıyor, ama olsun:hanz:)
 
Debriyaj ve vites de gayet yumuşak ve keyifli. Motorun alt devirlerindeki "sen yorulma abi, ben taşırım"cı tavırdan dolayı şehir içinde dur kalk trafikte falan çok rahat bir araç olacaktır. Zaten debriyajı falan da bitmez bunun; ilk kez kullandığım araçta özel performans talebinde bulunduğum (hızlı kalkmam gereken) 2-3 an haricinde motora fazladan doğru düzgün gaz bile vermedim kalkarken. Kalkarken titreme falan yok çünkü. Ha; araç boş, sadece 2 yetişkiniz araçta. Ama gene de az ağırlık değil. 1.4 TDI burda her şekilde dayağı yer. 1.5 DCI 85'hp'nin yüklü iken yokuş yukarı kalkışlarda herkül gibi iş göremeyeceği ihtimali bu galibiyete engel değil. Çünkü Duster'ın 1. vitesi de çok çok kısa değildi. Bizim 1144 kg'lık Cordoba'dan daha çok sıkıntı yaşayacağı bir an olacağını pek düşünmüyorum. Motor harbi harbi bizimkinden başarılı görünüyor. Şanzımanı da azıcık kısaltınca aradaki kg farkı devre dışı kalmış sanırım.
 
 
Gelelim "performans"a... Devir bandının sonuna kadar test etme imkanım olmadı malesef. O yüzden merak ettiğim 4000-5000 devir arası performans hakkında fikrim yok. Ama 1000-2500 arasında yaptığım bilinçli yüklenmeler bana çok şey anlattı. Araç rölanti ile 2000 devir aralığında gayet rahat hareket ediyor dediğim gibi. İnsanı hep düşük devirlerde kullanmaya teşvik eden bir huzur hakim... 1000 devirde iken ilk 3 viteste ayrı ayrı yaptığım çeşitli yüklenmelerde 2000 devir civarında belirgin hızlanma gördüm. Yani güç artışı çoğu turbo dizelde olduğu gibi 2000 devir civarında oluyor. Ama bu bizim 1.4 TDI'larda olduğu gibi belirgin, patlama şeklinde değil. Çünkü tork bandı daha homojen ve araç daha ağır. Kısacası araç bu motor seçeneği ile performans değil, konfor sunuyor. 2000 devir üstünde yardıracak bir motor da pek lazım değil. Zaten şimdi değineceğim kısım nedeniyle pek de yüksek performans arzulamamak lazım.:D
 
 
Gelelim sürüş dinamiklerine...:D Şimdi; araç 4x4 versiyonda 21 cm, 4x2 versiyonda 20.5 cm yerden yüksekliğe sahip. Tavan yüksekliği 164 küsür cm. Lastikler 215 65 ölçüye sahip... Süspansiyon konfor odaklı. Bütün bu yazdıklarımın bileşkesi olarak da gayet JÖLE kıvamında bir araçtan bahsediyoruz.:oly: Aynı gün kullandığım 3.20 Coupe ve normalde kullandığım Cordoba'nın da etkisi mutlaka vardır tabii. Bu araçlarda sonra Duster açıkçası gayet farklı hissettiriyor. Sıkışık trafikte aniden frene bastığınızda otobüs gibi öne yığılma falan oluyor.:++: Sıradışı bir yol tutuş sorunu yaşatmaz. Ama gene de ülkemizde Caddy'leri, Transporter'ları güçlendirip 200 km/s üstü hızlara çıkan cesur yürekleri uyarmak gerek; bu işlere çok uygun değil.:ok: Süspansiyok çok konforlu, amacına da uygun. Bunu bilerek kullanmak lazım.
 
Direksiyon düşük süratlerde gayet sorunsuzdu. Yalnız, kadın sürücülerin şikayet edeceği bir sertliğe sahip. Sertlik tam olarak aynı gün kullandığım E36 kasa 3.20 Coupe'dekine denk. Yani açıkçası bu tip bir araçta olmaması gerektiği kadar sert. Şahsen beğendim; ama hedef kitleyi biraz düşündürebilir.
 
Şanzıman gayet başarılı. Vites geçişleri rahat ve keyifli. Geri vitesin yeri farklı tabii.:) (6. vitesin olması gereken yerde)
 
 
Sonuç olarak araç ile gerçekleştirdiğim kısa ama dolu test sürüşü araç hakkındaki olumlu fikrimi daha da geliştirdi. Gelecekte alınacak aile aracı adayları arasında üst sırada.:ok: Dacia'nın zaten destekçisiydim, artık daha bir rahat şekilde destekleyebilirim.:)
« Son Düzenleme: 18 Mayıs 2010, 22:10:04 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]