škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeti Genel Soru ve Cevap

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
[MENTION=16667]Batistuta[/MENTION]

Kışın düşecek olan sıcaklıklar nedeniyle, akünün gücü de azalacağından, kontrol etmekte fayda var.

Keyfe keder olarak, camlara cila sürülebilir. Artan yağışlarda, kirlenmeyi ve silecek lastiklerinin yıpranmasını azaltır.


Çevrimdışı Batistuta

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 381
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;644136
İzmir'de kış yok ki o yüzden lastik havaları kontrolü dışında başka bir şeye gerek yok :)


Geçen sene gerçekten hiç kış olmadı, bu sene daha soğuk olacak belli :)


Çevrimdışı Batistuta

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 381
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: miyop;644149
[MENTION=16667]Batistuta[/MENTION]

Kışın düşecek olan sıcaklıklar nedeniyle, akünün gücü de azalacağından, kontrol etmekte fayda var.

Keyfe keder olarak, camlara cila sürülebilir. Artan yağışlarda, kirlenmeyi ve silecek lastiklerinin yıpranmasını azaltır.


cam iç kısımlarına buğu giderici tavsiye eder misiniz? sonax gibi bilindik markaların işe yarar mı?


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
[MENTION=16667]Batistuta[/MENTION]
Havalandırma kanallarının, ön camdaki tornado etkisi yüzünden, buğu giderici hiç kullanmadım, yorum yapamıyorum.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
İçeriye kışın taze hava girdiği sürece buğu olmuyor bende. Dahili sirkülasyon devre dışı olmalı hep...


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;644158
İçeriye kışın taze hava girdiği sürece buğu olmuyor bende. Dahili sirkülasyon devre dışı olmalı hep...

Kışın dışarıdaki kötü havayı solumamak için mecburen iç sirkülasyonu açıyorum buğu yaptığı zaman klimayı açıyorum ve buğu hemen çözüyor bu şekilde benim için daha kullanışlı.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Motor yağı kağıt testinden geçti. Maksimum 15 bin km kullanılan yağ şu an 8 bin km kullanıldı ve hâlâ sorunsuz gözüküyor.



Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;644175
Kışın dışarıdaki kötü havayı solumamak için mecburen iç sirkülasyonu açıyorum buğu yaptığı zaman klimayı açıyorum ve buğu hemen çözüyor bu şekilde benim için daha kullanışlı.


İç sirkülasyon çalışırken denemedim fakat buğu durumunda bendeki manuel klima, hava yönlendiriciyi ön cama çevirdiğimde otomatik devreye giriyor. Buğu çözülünce diğer tarafa çevirince klima kapanıyor. Önceki arabalarımda da hep manuel klima vardı. Fan ısıtmadayken buğu durumunda kısa bir süreliğine klimayı açıp buğuyu çözerdim. Şimdi otomatik olması daha pratiklik sağlamış olmuş. Buğu, içerideki aşırı nemli havanın soğuk cam yüzeyine teması ile oluşuyor. Klima havayı bir miktar kurutunca buğu kayboluyor.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;645075
Motor yağı kağıt testinden geçti. Maksimum 15 bin km kullanılan yağ şu an 8 bin km kullanıldı ve hâlâ sorunsuz gözüküyor.
...


Benim de seneyi epey geçti, 15k ya yaklaşt,ı kağıt testi temiz, bir süre daha gider. Devir tasarruf devri!.;)


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;645079
İç sirkülasyon çalışırken denemedim fakat buğu durumunda bendeki manuel klima, hava yönlendiriciyi ön cama çevirdiğimde otomatik devreye giriyor. Buğu çözülünce diğer tarafa çevirince klima kapanıyor. Önceki arabalarımda da hep manuel klima vardı. Fan ısıtmadayken buğu durumunda kısa bir süreliğine klimayı açıp buğuyu çözerdim. Şimdi otomatik olması daha pratiklik sağlamış olmuş. Buğu, içerideki aşırı nemli havanın soğuk cam yüzeyine teması ile oluşuyor. Klima havayı bir miktar kurutunca buğu kayboluyor.


Özellikle yağmurlu havada çok işe yarıyor klimayı açınca 5-10 sn de buğu tamamen kayboluyor.

Alıntı yapılan: rsimsek;645081
Benim de seneyi epey geçti, 15k ya yaklaşt,ı kağıt testi temiz, bir süre daha gider. Devir tasarruf devri!.;)


Benim yıl dolmasına rağmen km dolmadığı için daha değiştirmeyi düşünmüyorum 2-3 bin km daha kullanabilirim.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Hidrolik yağ ile ilgili bilgi vereyim. Hidrolik yağ kaçağı olmadığı sürece yağ azalmış diye ekleme yapmayın çünkü balatalar aşındığı için yağ seviyesi azalıyor ve bu sefer yeni balata takınca yağ normal seviyenin üzerine çıkar yada taşma yapar ve hidrolik seviyesinin bir görevi daha balatalar bitmeye yakın olduğu zaman eğer balatanın kendisinde uyarı kablosu yoksa el freni lambasında uyarı verir ama eviye daha önce tamamlandı ise alt seviyeye düşmediği için balata tamamen bitse bile uyarı vermez.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Servisten çıkarttığım fabrikasyon özelliklerinde,
9U0 Fren balatası aşınma göstergesi olmayan
şeklinde geçiyor. Kablosuz sistemde uyarı ışığı nasıl tetikleniyor acaba?


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;647606
Servisten çıkarttığım fabrikasyon özelliklerinde,
9U0 Fren balatası aşınma göstergesi olmayan
şeklinde geçiyor. Kablosuz sistemde uyarı ışığı nasıl tetikleniyor acaba?


Fren hidrolik haznesinde şamandıra var elektrik tesisatına bağlı, balata aşındıkça doğal olarak hidrolik seviyesi azalır ve şamandıra belli seviyeye düşünce el freni lambasını yakarak uyarı verir.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Yani aslında balatanın bittiğini değil hidrolik sıvı seviyesi düşüş uyarısı veriyor. ABS sistemi üzerinden lastik basınç kontrolü gibi. Sonuçta maliyetten kaçma hareketleri!


Çevrimdışı Batistuta

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 381
    • Profili Görüntüle
Bende fren balatarıyla ilgili deneyimlerimi yazayım. Benim ön/arka fren balataları + ön fren diskleri ve komple fren hidroloği yetkili serviste değişmişti. Yetilerde malesef uyarılı balata olmadığı için periyodik olarak balata durumunu kontrol etmek gerekiyor. Bende hiç fren hidroloği uyarısı yanmamasına rağmen ön balataların kesiti bitip dümdüz olmuş ve disklere zarar vermeye başlamıştı.