škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

skoda rapid kavrama-geç tepki sorunu

cemocan · 30 · 15760

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı cemocan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
merhaba arkadaşlar aracımda kavrama sorunu var kalkışlarda herzaman birkaç saniye geç kalkıyor yoldaykende yüklendıgım zaman geç tepki verip sonradan uzuyor,gecen ay servıse verdıgımde yazılım attılar bir süre düzelir gibi oldu ve şuan yine aynı sorunu yaşıyorum araç 2014 rapid spaceback 1.6 tdi sizce neden olabilir ve ayrıca ben 2017 de servıse bakıma verdıgım zaman aracıma ücretsiz yazılım attılar sonradan öğrendimki volkswagen grubu araçlarına egsoz emısyon hatasından dolayı yazılım atılmış  ve benm aracımda o tarıhten itibaren bu sorunları yaşamaya başladı sizce bu doğru olabilirmi bilgilerinizi ve tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim teşekkürler..


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Merhabalar. Aracınızın emisyon sorunu olan motora sahip olup olmadığını skoda'nın sayfasından sorgulayabilirsiniz.

https://www.skoda.com.tr/skoda-servis/dizel-bilgilendirme/aracimi-sorgula

Emisyon skandalına konu olan motorlar aslında Amerika'da bulunanlar. Avrupa'dakiler, avrupa birliği standartlarının dışında değil diye gözüküyor. Bu yüzden de pek bir değişiklik yapıldığına dair haber çıkmadı. Amerika'dakilerde de birkaç donanımsal ve yazılımsal değişiklik ücretsiz yapıldı. Aracınızda bu bağlamda bir şey olduğunu sanmam.

Bir de DSG resetlemeyi deneyin.

http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=17798


Çevrimdışı cemocan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı cemocan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
mrb volkan bey dedıgınızı denedım fakat bi sonuç alamadım bilgiler için çok teşekkür ederim...


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Devir saatinin hangi aralıklarında nasıl davranıyor aracınız yazar mısınız?


Çevrimdışı cemocan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
aslında pek anlamıyorum ama  songunlerde dıkkat cekıcek sekılde D de kullanırken onceden 1 den 2 ye veya 2 den 3e gecerken 3000 devırde vıtes degişirdi son zamanlarda ise  4000 devırı zorlayarak motoruda bagırtarak vıtes degıstırıyor, yuksek vıteslerde ise araba 50 60 km hızdayken vıtes 6 da devam ediyo  ve asıl şikayetım hem ılk kalkısda hemde yoldayken hıcbızaman hemen tepkı vermıyo sureklı 2-3 sanıye geç uzamaya baslıyo


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Yokuş çıkmadıkça veya gaza ani/agresif basmadıkça, dizel DSG o devirlere  çıkmak istemez. Çoğu zaman, düzlükte, normal hızlanmalarda, 2000'e  gelmeden vitesi yükseltir. Yakıtı düşürmek için seyir hızınızı  değiştirmezseniz olabilecek en üst vitese kadar yükseltir. 50 ile  giderken 7'ye dahi atar.

4000 devir dizel motorda, düşük hızlarda  zaten gereksiz bir seviye, maksimum torku alt devirlerde verir ve  maksimum gücü de 4000'e varmadan üretmiş olur. Mekatronik arızası  değildir umarım.


Çevrimdışı cemocan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
umarım degıldır geçen ay servıse vermıstım tekrardan servıse goturmem gerek sanırım sizce servise ne söylemem gerekır acaba tam detaylı bakmaları için


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: cemocan;651388
umarım degıldır geçen ay servıse vermıstım tekrardan servıse goturmem gerek sanırım sizce servise ne söylemem gerekır acaba tam detaylı bakmaları için


DSG sürüş karakterine göre tepki veriyor, akü - kutup başını söküp takın DSG kendini resetlesin.


Çevrimdışı cemocan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;651391
DSG sürüş karakterine göre tepki veriyor, akü - kutup başını söküp takın DSG kendini resetlesin.


teşekkürler bu akşam denerim


Çevrimdışı cemocan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar sanırım servıse gidicem sonuç alamadım yine,teşekkürler bilgileriniz için


Çevrimdışı rapidEL

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
Tam da benim sorunum. Benim aracım 1.2 Greentech TSI Sedan. Arabayı çok severek aldım ama ilk zamanlar ben beceremiyorum sanmıştım fakat sonra zamanla anladım ki benim aracımda da kavrama sorunu var. Benimki 1.2 olduğu için yapıyor diye düşündüm, şimdi sizin 1.6 TDI görünce çok şaşırdım. Arabanın her şeyinden memnunum, tasarım, yakıt, bagaj hacmi, konfor... Mükemmel bir araç ama sırf bu nedenle satıp değiştirmeyi düşünüyorum.

Derdinizi çok iyi anlıyorum. ÖZellikle sıkışık trafikte yokuşta dur kalk yaparken nefret geliyor. Az bassanız araba geriye akıyor, fazla basarsanız bir anda fırlıyor, hiç dengeli stabil değil. Bazı zamanlar araba tüplü gibi oluyor, hani eğer manuel olsa vites geçmediği için stop edcek gibi oluyor ya, veya debriyajı ayarlayamazsınız da araba öksürür ya öyle oluyor.

Hele bazen yokuş yukarı frene basmanız gereken virajlar iyice delirtiyor. GAzı doğru ayarlayamazsanız araba silkeleniyor değil mi?

Ben baya baktırdım, çözüm yok gibi. DSG nin tasarruflu ama sorunlu bir şanzıman oldğunu biliyoruz. 2015'ten sonra yeniden bir elden geçirmişler ama herhalde anca bu kadar oluyor.

jetta 1.4 TSI kullandım, araba mükemmel ötesi bir kavramaya sahip, o da DSG. arada derede kaldım ve arabayı hiç istemeye istemeye değiştireceğim.


Çevrimdışı rapidEL

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
Vallahi doğru yerdeyim, ağlayacağım şimdi .) Şimdi çıktım, resetledim, araba harika oldu, sağol varol hocam,


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
Benzer bir olayı test sürüşünde yaşamıştım az daha kaza yaptırıyordu bu olay. Araba 1 sn kadar hiç tepki vermeyip öyle bir fırlamıştı ki yapışıyordum öndekine. Zaten manuel alacağım için önemsememiştim. Yani arıza değil de karakteristiği olabilir.


Çevrimdışı salcek

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Gaza bastığınızda bekleyip zıplıyorsa emme manifoldunuzda bi yerde hava kaçağı vardır muhtemelen . Boğaz kelebeğinden sonra emme manifolduna kadar giren çıkan bütün hortum ların bağlantılarını sıkı sıkı kontrol edin