škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Eksiltme için 5/30 tam sentetik deniyorum.

kor_ay · 55 · 14994

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı BuuRa

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 111
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kor_ay;514066
Siz neden böyle bir uygulama yaptirmistiniz? Eksiltme yoktu derien, bu sözünü ettiğiniz uygulamadan sonra mi kesildi eksiltme, yoksa önlem olarak mi yapılmıştı?


Eksiltme yoktu derken hani 101 bg fabia lara göre yok, az çok illa ki oluyordu eksiltme. Ekspertiz raporunda hafif yağ kaçağı çıkmıştı birde o nedenle bakım yaptırırken ustam onuda halletti 3000 km oldu bakım yapılalı maşaallah yağ çubuğu hala full gösteriyor. Bu arada motor yağı değişimi ile birlikte motor silk katkıda kullandım ilk defa zaten 150000 km de bir kullanın yazıyordu. Onunda etkisi olmuş olabilir.


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;514038
SEAT forumda bu 1.4 100HP motorlar için VW' nin 500 küsürlü standartlarını karşılayan Motul marka yağın yağ eksiltmeyi kestiğinden bahsediyorlardı. Linkini bulabilirsem burada paylaşırım.

Arkadaşlar yağ konusu ile ilgili başlıklar açtım ulaştığım birtakım bilgileri paylaştım 101 hp lik fabialar için MOTUL markasının kullanılmasını tavsiye ettim tam sentetik yağlarını ben eksiltme olmamasına rağmen son değişimimde MOTUL X-cess 5-40 %100 tam sentetik yağ koydum. Marka tavsiyesi konusunda ısrarcı oldum Motul kullanın hatta motorsikletlerde 18.000 devir ceviriyor bu yağ diye bizim arabalar 18.000 devir cevirmiyor ne gerek var yazanlar oldu 18.000 devir çevirmediğini biliyorum ama çevirebilecek kalitede dünyanın en kaliteli yağı MOTUL dur ben 101 lik fabialarda yağın yandığını düşünmüyorum seat ta da wv de de aynı olay var güçlü motorlarda lpg de varsa yağ ısıya dayanamıyor ve buharlaşıyor  bu kadar yüksek oranda yağ yakan bir arabanın nasıl olurda egzozu duman atmaz yüksek ısıya dayanıklı yağ kullanılmalı buharlaşma oranı en düşük olan seat forumuna bakmaya gerek yok bizim forumumuzda da MOTUL ile ilgili tavsiye var, ben MOTUL ile devam edeceğim Castrol ve Mobil de iyi markalar ama MOTUL ün gerisindeler...
« Son Düzenleme: 19 Mayıs 2015, 08:27:13 Gönderen: trio »


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: trio;514231
Arkadaşlar yağ konusu ile ilgili başlıklar açtım ulaştığım birtakım bilgileri paylaştım 101 hp lik fabialar için MOTUL markasının kullanılmasını tavsiye ettim tam sentetik yağlarını ben eksiltme olmamasına rağmen son değişimimde MOTUL X-cess 5-40 %100 tam sentetik yağ koydum. Marka tavsiyesi konusunda ısrarcı oldum Motul kullanın hatta motorsikletlerde 18.000 devir ceviriyor bu yağ diye bizim arabalar 18.000 devir cevirmiyor ne gerek var yazanlar oldu 18.000 devir çevirmediğini biliyorum ama çevirebilecek kalitede dünyanın en kaliteli yağı MOTUL dur ben 101 lik fabialarda yağın yandığını düşünmüyorum seat ta da wv de de aynı olay var güçlü motorlarda lpg de varsa yağ ısıya dayanamıyor ve buharlaşıyor  bu kadar yüksek oranda yağ yakan bir arabanın nasıl olurda egzozu duman atmaz yüksek ısıya dayanıklı yağ kullanılmalı buharlaşma oranı en düşük olan seat forumuna bakmaya gerek yok bizim forumumuzda da MOTUL ile ilgili tavsiye var, ben MOTUL ile devam edeceğim Castrol ve Mobil de iyi markalar ama MOTUL ün gerisindeler...
Sayın psönmez arkadasimizla da yazistigimiz ve benim de bu yönde düşüncelerim olan bir konuya siz de deginmissiniz. Yüksek sıcaklıktan kaynaklı yağ buharlasmasi. Fabia'larin yağ tüketimi ile ilgili olarak hepimizin varsayımı (doğal olarak) piston sekmanlarindan kaynaklanan nedenlerden dolayı yanma odasında yakılarak dışarı atılması. Bildiğim kadarıyla da kimsede benimki kadar olmamakla birlikte, yağ eksiltmesi için motor açtırıp nedir ne değildir baktirmamis. Bu işin oluşturacağı gider de ortada. Buharlaşma konusuna dönersek, yağlama sistemi, soğutma sistemi gibi kapalı bir sistem. Soğutma sistemindeki sıvı da buharlasacak sıcaklığa yükselmesine karşın, bir kacak olmadığı sürece eksilmiyor. Yağlama sisteminde oluşan buharlaşma hangi yolla havaya karışıyor bunu tam olarak bilemiyorum ama, eksitlmede etkili olduğunu düşünüyorum. Ben, en son seçeneğe kadar bu eksiltme olayını yağ deneyerek çözmeyi düşünüyorum.


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kor_ay;514250
Sayın psönmez arkadasimizla da yazistigimiz ve benim de bu yönde düşüncelerim olan bir konuya siz de deginmissiniz. Yüksek sıcaklıktan kaynaklı yağ buharlasmasi. Fabia'larin yağ tüketimi ile ilgili olarak hepimizin varsayımı (doğal olarak) piston sekmanlarindan kaynaklanan nedenlerden dolayı yanma odasında yakılarak dışarı atılması. Bildiğim kadarıyla da kimsede benimki kadar olmamakla birlikte, yağ eksiltmesi için motor açtırıp nedir ne değildir baktirmamis. Bu işin oluşturacağı gider de ortada. Buharlaşma konusuna dönersek, yağlama sistemi, soğutma sistemi gibi kapalı bir sistem. Soğutma sistemindeki sıvı da buharlasacak sıcaklığa yükselmesine karşın, bir kacak olmadığı sürece eksilmiyor. Yağlama sisteminde oluşan buharlaşma hangi yolla havaya karışıyor bunu tam olarak bilemiyorum ama, eksitlmede etkili olduğunu düşünüyorum. Ben, en son seçeneğe kadar bu eksiltme olayını yağ deneyerek çözmeyi düşünüyorum.


Kulupte bir arkadaşımız yeni fabia aldığını ve yağ dolum kapağının oradan buhar çıktığını yazmıştı


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Motorunuzu kurcalatmayın moralinizide bozmayın. İçten yanmalı her motor yağ eksiltir, aksi eşyanın doğasına ters üstelik yağ yakmasıda istenen bir durumdur neden? Emisyon için tabi, ha buradaki durum komple bu nedenden değil, bu motorun karakteristiği böyle, hafifte fabrikasyon modifiyesi olduğundan dikkat etmek gerekiyor. Merak ediyorsanız farklı yağ markalarını deneyin tabi ama sonuç çok ultra değişmiyor. Bu arada kullanım şartları çok önemli, kontağı basıp 50 km hiç durmadan gidip kapatarak kullananın eksiltmesiyle 2 saat dur kalk trafiğinde kullananın eksiltmesi elbette aynı olmaz, bunu göz önünde bulundurun derim. Bu konuda zamanında çok uzun uzun yazmıştım ama özet olarak durum bu. Sıfır alıp kullandığım 2005 makyajlı kasa 101'im var, bagajımda acil durumlar için olan 1 lt'lik 20/50 ve onun dışında tamamlama yağım 1 lt 5/30 her zaman taze taze bulunur, çizgiden çeyreği kadar eksiltiğinde 1 litre eklerim. Denemediğim marka model yağ kalmadı ama artık yakıtımı aldığım markanın yağını yani Opet kullanıyorum, çünkü temini kolay her yerde her zaman bulabiliyorum benzin alırken alıyorum o sırada, abidik bir markayı temin edemezsiniz o sırada farklı yağ koymak zorunda kalırsınız bunun önüne geçtim böylece, gayette memnunum :) aracınızı yoğun kullanıyorsanız çok pahallı yağlara gerek yok, yazıktır o paraya, hoş tam sentetik en ucuz yağ bile hatırı sayılır para. Düzenli kontrol edin yağınızı, eksikse tamamlayın sonra bakın keyfinize, takmayın kafaya bi sorun yok :)


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FF;514696
Motorunuzu kurcalatmayın moralinizide bozmayın. İçten yanmalı her motor yağ eksiltir, aksi eşyanın doğasına ters üstelik yağ yakmasıda istenen bir durumdur neden? Emisyon için tabi, ha buradaki durum komple bu nedenden değil, bu motorun karakteristiği böyle, hafifte fabrikasyon modifiyesi olduğundan dikkat etmek gerekiyor. Merak ediyorsanız farklı yağ markalarını deneyin tabi ama sonuç çok ultra değişmiyor. Bu arada kullanım şartları çok önemli, kontağı basıp 50 km hiç durmadan gidip kapatarak kullananın eksiltmesiyle 2 saat dur kalk trafiğinde kullananın eksiltmesi elbette aynı olmaz, bunu göz önünde bulundurun derim. Bu konuda zamanında çok uzun uzun yazmıştım ama özet olarak durum bu. Sıfır alıp kullandığım 2005 makyajlı kasa 101'im var, bagajımda acil durumlar için olan 1 lt'lik 20/50 ve onun dışında tamamlama yağım 1 lt 5/30 her zaman taze taze bulunur, çizgiden çeyreği kadar eksiltiğinde 1 litre eklerim. Denemediğim marka model yağ kalmadı ama artık yakıtımı aldığım markanın yağını yani Opet kullanıyorum, çünkü temini kolay her yerde her zaman bulabiliyorum benzin alırken alıyorum o sırada, abidik bir markayı temin edemezsiniz o sırada farklı yağ koymak zorunda kalırsınız bunun önüne geçtim böylece, gayette memnunum :) aracınızı yoğun kullanıyorsanız çok pahallı yağlara gerek yok, yazıktır o paraya, hoş tam sentetik en ucuz yağ bile hatırı sayılır para. Düzenli kontrol edin yağınızı, eksikse tamamlayın sonra bakın keyfinize, takmayın kafaya bi sorun yok :)


5 litrelik motul x-cess 5x40 tam sentetik yağı 120 tl ye aldım araştırınca bulunuyor motulun sahteside yok distribitör kanalı ile aldım zaten.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kor_ay;513983
....son 7 bin km.de 5 litre gibi korkunç bir rakam....

Alıntı yapılan: FF;514696
Motorunuzu kurcalatmayın moralinizide bozmayın. İçten yanmalı her motor yağ eksiltir.... ....takmayın kafaya bi sorun yok :)
Üstâdım emin misin bir sorun olmadığına? 7000km' de 5 litre diyor arkadaşımız.:blm:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;514700
20/50 favoritten kalma herhalde :)

Yok değil yahu :) 3 saat boyunca aralıksız dur kalk yapıyorsan TEM trafiğinde gres yağı koysan yeğdir :)

Alıntı yapılan: trio;514746
5 litrelik motul x-cess 5x40 tam sentetik yağı 120 tl ye aldım araştırınca bulunuyor motulun sahteside yok distribitör kanalı ile aldım zaten.

Memnunsanız sorun yok :) önemli olan o.

Alıntı yapılan: Uğur Akar;514761
Üstâdım emin misin bir sorun olmadığına? 7000km' de 5 litre diyor arkadaşımız.:blm:
Uğurum sorun yok derken ben sadece genel anlamda demiştim elbette, yoksa sadece o soruna yönelik ele alırsak evet hafif sorun var gibi ama? Arkadaşımız çok sık farklı yağ koyuyorsa o eksiltmeyi hızlandırıyor, o nedenle aynı markada kalmaya vurgu yaptım. İkincisi kullanım şartları ve şekli çok etkiliyor, dur kalk çoksa, çok sık motor stop edip marş basıyorsa v.s eksiltme hızlanıyor. Bunları görmek bilmek lazım biraz. Kaçak, sızıntı v.s dışında kara kaplı kitap tarafındaysa ovalleşme olmuştur diyeceğim ama motoru açmadan ya da çok hassas, üzerinde ince durularak kompresyon testinde anlaşılır belki. Silindir yuvası yuvarlak iken piston kafasının oval şekil alması, lakin bunun içinde çok dikkatsiz ve özensiz uzun süre kullanım lazım(araba sıfır alındıktan itibaren), bunun olduğunada ihtimal vermem. Bence teknik sorun değil, o motora ve kullanım şartlarına uygun yağ bulmakta bitiyor iş, o da deneme ile bulunacak biraz aynı markada bir süre kullanarak. Çoktan seçmeli ihtimalli iş, şu demek zor açıkçası.


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FF;514696
Motorunuzu kurcalatmayın moralinizide bozmayın. İçten yanmalı her motor yağ eksiltir, aksi eşyanın doğasına ters üstelik yağ yakmasıda istenen bir durumdur neden? Emisyon için tabi, ha buradaki durum komple bu nedenden değil, bu motorun karakteristiği böyle, hafifte fabrikasyon modifiyesi olduğundan dikkat etmek gerekiyor. Merak ediyorsanız farklı yağ markalarını deneyin tabi ama sonuç çok ultra değişmiyor. Bu arada kullanım şartları çok önemli, kontağı basıp 50 km hiç durmadan gidip kapatarak kullananın eksiltmesiyle 2 saat dur kalk trafiğinde kullananın eksiltmesi elbette aynı olmaz, bunu göz önünde bulundurun derim. Bu konuda zamanında çok uzun uzun yazmıştım ama özet olarak durum bu. Sıfır alıp kullandığım 2005 makyajlı kasa 101'im var, bagajımda acil durumlar için olan 1 lt'lik 20/50 ve onun dışında tamamlama yağım 1 lt 5/30 her zaman taze taze bulunur, çizgiden çeyreği kadar eksiltiğinde 1 litre eklerim. Denemediğim marka model yağ kalmadı ama artık yakıtımı aldığım markanın yağını yani Opet kullanıyorum, çünkü temini kolay her yerde her zaman bulabiliyorum benzin alırken alıyorum o sırada, abidik bir markayı temin edemezsiniz o sırada farklı yağ koymak zorunda kalırsınız bunun önüne geçtim böylece, gayette memnunum :) aracınızı yoğun kullanıyorsanız çok pahallı yağlara gerek yok, yazıktır o paraya, hoş tam sentetik en ucuz yağ bile hatırı sayılır para. Düzenli kontrol edin yağınızı, eksikse tamamlayın sonra bakın keyfinize, takmayın kafaya bi sorun yok :)
Motoru açtırmak gibi bir dusuncem asla yok. Bugüne kadar dört farklı markanın 10/40 yari sentetik yağını kullandim. Çoğunluğunu magnatec oluşturuyor. Önceki yazılanlardan okumussunuzdur, yanma odasinda gerçekleşen eksilme dışında, buharlaşma olasılığını da dusunmeye başladım. Aracimin motoru gerektiğinden fazla isiniyor gibi geldi bana. Bu nedenle, daha ince olsa da, ısıya daha dayanıklı olan 5/30 tam sentetige geçtim. Artik yağ üreticileri de 101 bg. Bbz ler için 5/30 tam sentetigi öneriyorlar. Aracim hicbir zaman zor koşullar altında kullanılmamış olmakla birlikte, çoğu zaman da ileri sürüş teknikleriyle kullanılıyor. Böylesi bir eksiltmede kullanıcı hatası olacak bir durum da yok. Siz de söz etmissiniz zaten. Bakalım, bu yağın bir yararı olacak mi. Yorumunuz için sagolun.


Çevrimdışı psonmez

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
@kor_ay,
Özellikle açtığınız şu topiği aklıma geldikçe takip ediyorum  hala şunu anlayamadım. Aracınız 5000 km de 5 litre yağ tüketiyor.Ne yağı  kullanırsanız kullanın bunun Motor tıbbı (!) açısından anlaşılır bir  tarafı yok. İlk yapacağınız iş basit. Motor kompresyonlarını ölçtürmek.  Bu motor açmak demek değil, taş çatlasa 1 saatlik iş. Ha bir şey çıkmadı  (%1 ihtimal bile vermiyorum ama,sağdan soldan bir sızıntı yoksa) O zaman  deneyin istediğinizi. Bunu ben birazda yaşı 50 yi geçen benim gibi yavaş  yavaş sabunluk sınıfına girenlerin doktara gitmekten kaçınmasına  benzetirim. "Ya bi şey çıkarsa endişesi" Çıkarsa çıkacaktır, bu ülkede  GDO'lu beslenmeden 15 yaşında kalp krizi geçirende var ama bazen ben  bile kendime anlatamıyorum bunu.70.000 km de bir şey olmayacak demek  değil. 20-50.000 km arası özellikle bu yeni nesil motorlarda sibop yakan  mı ararsınız, piston kolu motor gövdesini delip çıkan mı ararsınız  hepsi var. Hemde sadece VW' de değil Opelde Pejo' da bütün küçük hacimli  motorlarda. Gidin şu testi yaptırın gitsin......Üstelik Ankara'dasınız.  En azından kafanızda acaba motorda mı,yağda mı şunda mı bundamı  tereddütünüz kalmaz. Çünkü kalın yağ kullanma sorunu çözmüyor, var olan  sorunun üstünü örtüp ilerde şu anda kestirilemeyen ekstra sorunlarada yol  açarsınız. Karterdeki yağ sadece pistonları yağlamakla kalmıyor tüm  hareketli parçalarıda yağlıyor. Kışın bu yağların dahada kalınlaşacağını  hatta çok soğuklarda vizkozitesinin artacağını yanı akışkanlığının  yavaşlayacağını da dikkate alın.


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: psonmez;514861
@kor_ay,
Özellikle açtığınız şu topiği aklıma geldikçe takip ediyorum  hala şunu anlayamadım. Aracınız 5000 km de 5 litre yağ tüketiyor.Ne yağı  kullanırsanız kullanın bunun Motor tıbbı (!) açısından anlaşılır bir  tarafı yok. İlk yapacağınız iş basit. Motor kompresyonlarını ölçtürmek.  Bu motor açmak demek değil, taş çatlasa 1 saatlik iş. Ha bir şey çıkmadı  (%1 ihtimal bile vermiyorum ama,sağdan soldan bir sızıntı yoksa) O zaman  deneyin istediğinizi. Bunu ben birazda yaşı 50 yi geçen benim gibi yavaş  yavaş sabunluk sınıfına girenlerin doktara gitmekten kaçınmasına  benzetirim. "Ya bi şey çıkarsa endişesi" Çıkarsa çıkacaktır, bu ülkede  GDO'lu beslenmeden 15 yaşında kalp krizi geçirende var ama bazen ben  bile kendime anlatamıyorum bunu.70.000 km de bir şey olmayacak demek  değil. 20-50.000 km arası özellikle bu yeni nesil motorlarda sibop yakan  mı ararsınız, piston kolu motor gövdesini delip çıkan mı ararsınız  hepsi var. Hemde sadece VW' de değil Opelde Pejo' da bütün küçük hacimli  motorlarda. Gidin şu testi yaptırın gitsin......Üstelik Ankara'dasınız.  En azından kafanızda acaba motorda mı,yağda mı şunda mı bundamı  tereddütünüz kalmaz. Çünkü kalın yağ kullanma sorunu çözmüyor, var olan  sorunun üstünü örtüp ilerde şu anda kestirilemeyen ekstra sorunlarada yol  açarsınız. Karterdeki yağ sadece pistonları yağlamakla kalmıyor tüm  hareketli parçalarıda yağlıyor. Kışın bu yağların dahada kalınlaşacağını  hatta çok soğuklarda vizkozitesinin artacağını yanı akışkanlığının  yavaşlayacağını da dikkate alın.
Öncelikle ilginiz için Yeniden tesekkur ederim. Aracim son 7000 km.de 5 litre yag eksiltti. Eksiltmenin basladigi zamandan bu yana artarak gelen sürecin doruk noktasi. Bugüne kadar denedigim bütün yağlar 10/40 yari sentetik olanlardi. Ve hepsi de en iyi marka sınıfında olanlardı. Daha önce yazistigimiz fazla ısınma konusu ve tam sentetik yağın ısıya dayanıklılığı ile eksiltmede azaltma sağlaması iddiası nedeniyle ilk kez tam sentetik bir yağ kullandım. Tam sentetigin farkını görmek istiyorum. Tabi varsa. Ki yine konuştuğumuz üzere, artik bütün yağ markaları urun seçme uygulamalarında bizim 101'lik bbz motorlar için 5/30 tam sentetigi öneriyor. Kompresyon ölçümünde de esneklik aralığı yuksek olduğundan, sorun olacak bir kompresyon sorunu bile algilanamayabiliyormus. Emin degilim ama bu konuda da siz aydinlatmistiniz sanırım. Bu kadar fazla eksiltme gerçekten de yağ ile çözülecek gibi değil. Ancak yarisi kadar bir azaltma bile benim için yeterli olacaktır. Bin km kadar bir yol yapınca da sizlerle durumu paylaşacağım. Hic yararı olmaması durumunda motora müdahale edilmeden gerçekleşen işlemleri ve ölçümleri yaptıracağım.
« Son Düzenleme: 23 Mayıs 2015, 11:57:54 Gönderen: kor_ay »


Çevrimdışı BuuRa

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 111
    • Profili Görüntüle
Abi yağ kaçağı var belli oring değişimi yaptır silikon ile desteklesinler sonrasında da tam sentetik 5w-30 veya 5w-40 mobil veya castrol tavsiye ederim bnm o şekilde 3000 km den fazla yapmışım yağ seviyem aynı çok şükür aracım 101 bg



Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: trio;514746
5 litrelik motul x-cess 5x40 tam sentetik yağı 120 tl ye aldım araştırınca bulunuyor motulun sahteside yok distribitör kanalı ile aldım zaten.
Link vs. gibi bir şey verebilir misiniz?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!