škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

LPG ve buji seçimi?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
LPG için ayrı bir buji söz konusu imiş.Biraz araştırdım, DH forumda bir arkadaş bu konu ile bilgi derlemiş.Aktarmak istedim.Acaba bende değiştirsemmi bujileri?

Alıntı
Neredeyse herkes LPG'li aracında  benzin bujisini aynen veya  elektrot aralığını daraltarak kullanmaya devam ederken ben aynı hataya  düşmeyip, LPG için özel buji araştırayım dedim. Çünkü bu iki yakıtın  yanma karakteristikleri birbirinden çok farklı. Benzin bujisinin  aralığını 0.2mm daraltınca olumlu etki almam üzerinde LPG için özel bir  buji ile daha da verimli bir sonuç alabileceğimi düşündüm.  
 
  Ve araştırmaya başladım. Aracım ford c-max 1.6 16V benzinli. Focus ile  aynı motoru kullanıyor.  
 
 Birçok LPG'ci ve ford yetkili ve  özel servisleri orjinal buji haricinde, yani Fomoco-Motorcraft buji  haricinde buji kullanılmamasını, eşdeğer buji bosch dahi olsa  kullanılmamasını söylediler. Yalnız bana mantıklı hiçbir açıklama  sunamadılar. Fomoco, bosch'dan daha büyük bir buji üreticisi değil  sonuçta. Bosch buji ile sorun yaşayacağımı sanmıyordum.  
 
  Bosch'un elektronik kataloğuna baktım. Ve yurtdışında aracımın  fabrikasyon LPG'li üretileninde çift platinli LPG/CNG bujisi  kullanıldığını gördüm. Katalog numarasında bujiyi bulmaya çalıştım ama  epey zorlandım. Sonunda Bosch distribütöründen çift platinli, tek  tırnaklı, aracıma özel LPG/CNG bujisini temin ettim. Tanesini 4.5 euro  +KDV'ye aldım.  
 
 Gelelim bujilere;
 
 Önce aracın  üstünden çıkan 50bin km'dir LPG ile kullandığım aralığı 1.1mm'den  0.8mm'ye düşürülmüş bujiler;
 
   
 
 Görüldüğü gibi 50 bin km'lik buji olmasına ve LPG ile  kullanılmasına rağmen hiçbir aşınma, erime, kurum belirtisi göstermiyor.  Bu resim öncelikle LPG bujiyi çabuk bitirir, buji elektrodunu eritir  diyenlere gelsin. Neden 50 bin km'dir değiştirmiyorum? Çünkü sık sık  söküp kontrol etmeme rağmen hiçbir tahribat görmüyordum. Lakin sonuçta  bu bujiler benzin bujisi. Aralığını centil ile daraltınca bu sefer de  açı bozuluyor. Bana orjinal LPG için üretilmiş bujiler lazımdı.  
 
 Derken söktüğüm Fomoco, güya orjinal bujiyi incelerken bir de ne  göreyim; Fomoco yazan bujinin metal kısmında Bosch amblemi var;
 
 
 
 Herkesin muadil bosch buji olmaz, kesinlikle  orjinalini kullan dediği Fomoco da bosch'muş aslında...  
 
 Bunu  farkettiğim iyi oldu. Artık muadil buji olmaz diyenlere bu resmi  gösterebilirim.  
 
 Gelelim yeni aldığım çift platinli tek  tırnak LPG bujilerine;
 
 
 
 
 
 Görüldüğü gibi bu bujide  aralık kendiliğinden fabrikasyon olarak zaten 0.9mm olarak geliyor. Ve  öyle açıda bir bozukluk da yok. Üretim amacı zaten bu, LPG...  
 
 Ayrıca resimde de görüldüğü gibi bujinin ateşleme elektrodu da benzin  bujisi gibi kalın ve geniş değil, ince ve sivri... Bu da tek noktadan  daha iyi ateşleme demek oluyor.  
 
 
 
 
 Gelelim verilere;
 
 Bujileri değiştirmeden önce OBD'den ateşleme avansını kontrol ettim.  Rölantide avans elektrot aralığı düşürülmüş benzin bujisi ile 12-15  civarında gezerken, yeni LPG bujisi ile avans 5-8 civarına düştü.  
   
 Ayrıca düşük devirlerde araç çok daha yumuşak  hızlanıyor. 5.viteste 1000 devir civarında bile gazı kökleseniz dahi  vuruntu oluşmuyor. Vites düşmeye erindiğiniz durumlarda motor rahatsız  etmeden devirleniyor.  
 
 Performansta bariz bir fark görmek  için tek başına buji değiştirmek tabi ki yeterli değil. Ancak alt  devirlerdeki bu toparlama dahi bence yeterli.  
 
 Düzgün  ateşleme demek tabi ki daha verimli yanma demek. Bu da yakıt tasarrufu demek. Bir  oran veremem. Ama tasarruf sağlayacağı mutlak.  
 
 Bir diğer  nokta ise, elektrot aralığı düşürülmüş benzin bujisinde araç LPG'de  normal çalışmasına rağmen motor ısınana kadar benzinde çalıştığı sırada  benzini çiğ atıyordu. Çünkü kıvılcım boyu yetmiyordu. Fakat üretim  aşamasında 0.9mm'ye göre ayarlanmış ve ince sivri elektrot ile  desteklenmiş bu LPG bujisi ile araç ilk çalışmada benzinde de çiğ yakıt  atmıyor.  
 
 
 Sonuç olarak;
 
 Aracınıza uygun bir  LPG/CNG bujisi varsa muhakkak kullanın.  
 
 Uygun Bosch buji  için;
 http://ecat-online.bosch.de/toc/enter?COUNTRY=TR&LANGUAGE=TR  
 
 Burada aracınızı ve motoru seçerek ateşleme kısmından bujiyi  seçin. Varsa aracınıza özel LPG bujisi görünecektir.  
 
 İlle  de Bosch olacak diye bir kaide yok. NGK'nın da LPG bujileri var. NGK LPG  laserline diye geçiyor.  
 
 NGK uygun buji için;
 http://www.ngk.com.tr/index.php?id=1860&pd=1861&lng=tr&t=pkwzuendkerzen  
 
 
  Görüldüğü gibi NGK da olsa Bosch da olsa LPG bujisi özeldir. Benzin  bujisinin aralığını daraltarak kullanmak yerine aracınıza uygun LPG  bujisini kullanın. LPG için özel olarak platin ve iridiumdan üretilen bu  bujilerle daha uzun süre daha sorunsuz ateşleme sağlarsınız.  

Alıntı : DH forum O.B.K                                                                                                                                                                                                          adlı kullanıcı..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
bu eleman gelsn benim toledonun bujileri gözüne sokiim :D:D:D

10000 kmde 1 takım buji sarfiyatımız var şuan :D benzinde 100 bn km aynı takımla bindiğimiz bile olmuştu aynı araçta.

bu arada FOMOCO = ford motor company demek :) bu arkadaşın arabası ford mu?
« Son Düzenleme: 17 Temmuz 2010, 19:19:55 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı 06navy

  • Black Eagle
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1730
    • Profili Görüntüle
Gökhan LPG'ye geçince ben de baya araştırmıştım bu buji işini, aracıma uygun olanı da bulmuştum ama distribütörünü aradığımda siparişle getirdiklerini söylemişti, tabi ben soralı 1 seneden fazla oldu, sonradan da salladım buji işini ama gerçekten çok önemli bir husus takımına 20-30 lira fazla vereceksin belki ama daha uzun ömürlü ve verimli oluyo, alacak olursan bana da haber et :D


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 06navy;125151
Gökhan LPG'ye geçince ben de baya araştırmıştım bu buji işini, aracıma uygun olanı da bulmuştum ama distribütörünü aradığımda siparişle getirdiklerini söylemişti, tabi ben soralı 1 seneden fazla oldu, sonradan da salladım buji işini ama gerçekten çok önemli bir husus takımına 20-30 lira fazla vereceksin belki ama daha uzun ömürlü ve verimli oluyo, alacak olursan bana da haber et :D




Bulunca 7 tane alirim :D
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Belikide ibizm araba bundan arada kesinti yapıyor bunu okuduğum iyi oldu bende araştırayım inşallah bulurum bide bunu deneyelim bakalım umarım çözülür :ok:


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Hiç önemsemediğim bir konuydu ama önemli anlaşılan...


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Bizim octiye göre varmış bosch da bakalım tatil dönüşü kovalim bu işi

Kod: 0 242 240 653

Bu arada benzinli ile LPG bujisinde değerler aynı görünüyor?


Çevrimdışı 06navy

  • Black Eagle
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1730
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mertozbek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
0 242 240 653 bnm araç da bu gözüküyor :S bir yanlıslık mı war acaba :S


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Bu bujiler neden standart fabia-octi-Laguna aynı görünüyor?


Çevrimdışı mertozbek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 652
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı 06navy

  • Black Eagle
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1730
    • Profili Görüntüle
Bujilerde marka modele göre çok fark olacağını sanmıyorum, motor teknolojisi, silindir sayısı felan aynı olduktan sonra her marka modele ayrı buji olmasını gerektirecek bir durum yok. Ben bujiye buradaki sanayide baktım ama yok malesef, internetten sipariş edip yakın zamanda değiştirmeyi düşünüyorum.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Bende istanbula gidicen leventteki merkezle görüşeceğim bakalım. .
 
Bizim arabalar çalışırken benzinde çalışıyor biz benzinde kullanırken sorun yaratmayacak mı?


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;126628
Bende istanbula gidicen leventteki merkezle görüşeceğim bakalım. .
 
Bizim arabalar çalışırken benzinde çalışıyor biz benzinde kullanırken sorun yaratmayacak mı?

Bende bunu soruyorum..:)
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı mertozbek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
hele kışın o motor gerekli sıcaklığa gelene kadar 5dk fln beklemek gerekiyor nerdeyse :D