škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeni LPG taktırdıktan sonra....KONTROL LAMBASI

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Ayardan kaynaklanıyor genelde..Diğer bir hususta LPG'nin silindire püskürtüldüğü sistemin parçalarının aracın yakıt sistemine uyum göstermesi ile alakalı.Hani derler ya şu LPG sistemini kesinlikle mondeo'lara takmayın derler.Zira o araçta o sistem arıza verir.

Marka fanatikliği olarak algılamayın ama Landirenzo Skodanın sistemine uygun bir kit.Üretici bir yana diğer kullananlarda aynı şeyi söylüyor.

Çok tekniğini bilmem, daha yeniyim LPG'de. :)
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı mxdemirel

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 370
    • Profili Görüntüle
Gökhan bey teşekkür ederim
(Abim arabasına Atiker marka lpg taktırmıştı...
Landirenzo skodanın birlikte çalıştığı firma demiştiniz bir yerlerde....)


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hibo;141451
arıza lambası çoğu araçta yanıyor evet,ancak eğer düzgün bir montaj vede kaliteli bir kit varsa tamamen yanmama garantisi verilebiliyor...o şekilde binmenin çoğu araçta bi sakıncası olmayabilir belki ama benim aracımda başıma geleni söyleyim...bu yaz klimam dolayısıyla bi kaç kere servise gittim...en sonunda problemi çözdük...klimam,ışıklarda beklerken filan gayet güzel soğutuyordu ancak araç hareket etmeye başlayınca,tahmini 70-80 km hızlara gelince soğutmayı kesiyor,dış ortam havasını vermeye başlıyordu,yani klima kompresörü dervren çıkıyordu,noluyo diye yavaşlayıp kenara çekeyim dediğinde tekrar aracı buz gibi yapıyordu:)çok gıcık bi arızaydi...meğerse sebebi şuymuş...aracımda lpg takılı ve çoğu zaman arıza lambam yanıyordu...beyin fakir karışım arızası algılayıp,motoru zorlayacak tüm etkenleri devredışı bırakma talimatı veriyormuş,yani fakir karışım arızasını bi kere algılayınca,ömcelik sadece motorun çalışması olacağı için,özellikle seyir halinde motora yük binince klima kompresörü gibi güçlü bir etkeni devreden çıkarıyormuş...tabi araç rölantiye düşünce,motorun zorlanması kalkınca tekrar kompresörü deevreye alıyor ve soğutma yeniden başlıyordu...nihayetinde problemin sebebi lpg den yanan arıza lambası ve fakir karışım çıktı...çözüm olarak ise montaj yaptırdığım ustama gidip hassas bir kalibrasyon yaptırdım,çok şükür 2000 km dir lambam yanmamakla birlikte klimam oldukça soğutuyor...biraz uzun oldu ama ,arıza lambasının nelere sebep olabileceği ve aslında yabana atılmaması gerektiğini anlatmak istedim...benim araçta böyle bi sapıtmaya neden olmuştu,neyseki halledildi...saygılar:)

 
 
Bilgi için teşekkürler.:)
 
Yalnız benim mantık olarak ters bulduğum bir konu var; o da motor yükü olayı. Klima bu örnekte gördüğümüzün tam tersine bildiğim kadarıyla düşük motor hızlarında daha fazla yük yaratıyor. Hatta bu yüzden klima kullanımı şehir içinde tüketimi örneğin %25 arttırabilirken, 140 km/s ile giden bir araçta yarattığı tüketim farkı çok çok küçük kalıyor.
 
 
Bu zorlanma olayı bizim 1.4 TDI'da çok bariz hissediliyor, daha önce bahsetmiştim. Motorun sesi çok ciddi olarak değişiyor. Yüksek süratte ise dediğim gibi klimayı unutmak bile mümkün. Bu durum her araç için aynı olsa gerek.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
toledoda arıza ışığı yanmıyordu. ancak bilgisayara bağlayınca lambda sensörü arızası veriyordu. yenisini aldım değiştrdim o günden beri tekrar vermedi o hatayı. ancak ayarının iyi olması gerek yeni nesil ecu larda sürekli hata verebilir makine ama yanlşm yoksa sürekli o ışık yanık gezen görmezden gelen kişlerde var.


Çevrimdışı demir_01

  • O şimdi asker
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2082
    • Profili Görüntüle
dün corsa kullandım.arıza ışığı marşa basarken yanıyor araç çalıştığı anda yok oluyor...


Çevrimdışı hibo

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 45
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;141721
Bilgi için teşekkürler.:)
 
Yalnız benim mantık olarak ters bulduğum bir konu var; o da motor yükü olayı. Klima bu örnekte gördüğümüzün tam tersine bildiğim kadarıyla düşük motor hızlarında daha fazla yük yaratıyor. Hatta bu yüzden klima kullanımı şehir içinde tüketimi örneğin %25 arttırabilirken, 140 km/s ile giden bir araçta yarattığı tüketim farkı çok çok küçük kalıyor.
 
 
Bu zorlanma olayı bizim 1.4 TDI'da çok bariz hissediliyor, daha önce bahsetmiştim. Motorun sesi çok ciddi olarak değişiyor. Yüksek süratte ise dediğim gibi klimayı unutmak bile mümkün. Bu durum her araç için aynı olsa gerek.

evet yüksek hızlarda pek varlığı yokluğu anlaşılmıyor,ancak şehir içi,rampalarda,2. vites 25-30-40 km hızla la filan çıkılan yerlerde bariz klimaının açık olduğu anlaşılıyor...benim araç,seyir halindeyken klima devre dışı kaldığında,vitesi boşa alınca(f1 vites,yarı otomatik,kesinlikle seyir halinde bu tip şeyler yapılmamalı ama test için usta bi iki kere yapmak zorunda kaldı) araç rölantiye düşünce klima soğutmaya başlıyordu,yani aslında klima kompresörünün devre dışı kalması,aracın hareket etmesiyle motora yük binince  başlıyo bence,ancak muhtemelen peteklerdeki mevcut soğuk hava geçmeye devam ediyor,o hava bitincede ılık ve nemli hava gelmeye başlıyor ki bu arada zaten araç 60 km yi filan geçmiş oluyordu...neyseki sorunun kaynağının FAKİR KARIŞIM olduğu bulundu ve çok şükür halloldu...ancak enteresandır,civic sedan da bile arıza lambası yanınca bu gibi durum olmazken,yine civic ama hb te biraz daha narin sanırım motor,daha hassas olsa gerek....başımdan geçtiği ve lpg ile klima sistemi arasında böyle bi bağ olabileceğini paylaşmak için anlatmak istedim...uzun oldu ama kusura bakmayın:)saygılar:favo1:


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hibo;141863
ancak enteresandır,civic sedan da bile arıza lambası yanınca bu gibi durum olmazken,yine civic ama hb te biraz daha narin sanırım motor,daha hassas olsa gerek....başımdan geçtiği ve lpg ile klima sistemi arasında böyle bi bağ olabileceğini paylaşmak için anlatmak istedim...uzun oldu ama kusura bakmayın:)saygılar:favo1:

 
Sizin motorunuz Sedan'ınkinden farklı ama sanırım. 1.8 ya da 1.4 olduğundan Civic'in 1.6'sından farklı özelliklerde olabilir. Zaten özellikle o 1.8 litre bir efsane. Hem ürettiği güç hem de bazı 1.6'lardan daha düşük olan tüketimi hayret verici.:ok:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı hibo

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 45
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;142035
Sizin motorunuz Sedan'ınkinden farklı ama sanırım. 1.8 ya da 1.4 olduğundan Civic'in 1.6'sından farklı özelliklerde olabilir. Zaten özellikle o 1.8 litre bir efsane. Hem ürettiği güç hem de bazı 1.6'lardan daha düşük olan tüketimi hayret verici.:ok:

evet,aracım 1.8 civic hb,sedanlardan farklı ama farkı sadece hacmidir diye düşünüyordum,değilmiş demekki:)...hacim ve tüketim denklemi için ise dediklerinize sonuna kadar katılıyorum,tek dezavantajı vergi dilimine takılması...