škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.4 TDI'ın ciğerine inelim

Ziyaretçi · 139 · 63461

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
1.4 TDI makinesini rölanti kudretine gelin :)

Hiç bir şekilde gaza dokunma yok, eğim ciddiye alınacak dereceli, araç hiç devrini oynatmadan sadece eğim arttıkça karışım oranıyla oynayarak o kadar mesut tırmanıyor ki, bir an altımda küçük bir V8 var sandım :hanz:

Ben varım yaklaşık 80 kg, 10 litre suyum var bagajda, 15 kg malzemem ve yaklaşık 35 litre mazotum var. Toplamda 1300 kg den kesinlikle fazlayız. Mini mini 3 pistoncuklu dizel devirsiz yürüyor hayvansı uzun 1. vitesinde :)

Yalnız bu başlığa bunu koymamın sebebi araçta hissettiğim değişim. 4 yıldır kullanıyorum ve hiç böyle olmamıştı. Geçen gün Boluya gidip geldim, yahu gazı koyduğum düzlükte şırak 190 yapıştırıyor, lastik olsa kapayıp gidecektim ama viraj dönemiyorum tekersizlikten, düzlük ya öle eğim falan değil 190 +-5 km net kitliyor.

Bir başka yaşadığım ilk ise 5. viteste 4750 çevirdi şakam yok. 200 küsür hıza net oturdu iniş aşağı, kadran 200 çubuğunun bariz dahada aşağısındaydı ne rampalardan aşağı burun verip anırtırdım 197 civarı kesilirdi çoğu kez.

Hatta ayda yılda bir babam dedi ben sürüyüm istersen tabi dedim ne demek dün dedi adam lan bu böle değildi diye. O bile fark etti. Ciddi tırmalıyor cihaz.

Peki ne değişti, 3000 km de bir hava filtresi değişiyorum, önceden 7.500 de bi değişirdim, 10.000-15.000 davasına bakmaksızın zaten 7.500 km de bir değişirdim ama Mobil 1 ESP ile değişiyorum (filtreyide tabi) yağını ve bu süreç 4 ayı geçmiyor, yani makine çalışıyor eskisi gibi az binmiyorum. Yağ mı fark etti acep diyorum.

Yakıt her zaman ki gibi Shell...


http://www.dailymotion.com/video/xd5bjh_tdi-goes-uphill-without-throttle_auto


Çıktığımız yol bu, tam ortadaki çukurluk civarları başladım.



Çevrimdışı roomster.

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 301
    • Profili Görüntüle
Bunu bizim araba yeni olmasına rağmen bende farkettim geçen siteye gaz vermeden hafif eğimden giriş yaptım.Rölantide araba kendini götürdü.Roomster 1305 kg aynı motor
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı roomster.

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 301
    • Profili Görüntüle
Ve şunu söyleyeyim dizelde kick down yapmak benzinliye göre daha bi hoş geliyor.
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: roomster.;99640
Ve şunu söyleyeyim dizelde kick down yapmak benzinliye göre daha bi hoş geliyor.

Otomatik mi ki sizin ki?


Çevrimdışı roomster.

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 301
    • Profili Görüntüle
Hayır 1.4 tdi ların otomatiği yok
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı roomster.

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 301
    • Profili Görüntüle
Açtığınız konu çok ilgimi çekti yalnız.Yaklaşık 6 senedir 1.4 Tdi skoda kullanıyoruz ....Siz anlayın artık..:D:D:Dİlgiliyim yani.
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Traktöre kurban :D
 
Bizim benzinliler olsa küt dedenek kalırdı orda hiç gelemez alt devirlere 1.viteste :D
 
Bu arada bende 1-2 sene önce bir şey farkettim rampa yukarı 1 vites dipleyince araç kesiciye girmemişti girmemeside iyi oldu bizim için makastan kurtulduk bu nasıl bir durum merak ediyorum?


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: roomster.;99644
Hayır 1.4 tdi ların otomatiği yok


Otomatik olmayan araçta kick-down sanki pek olmaz :) Otomatik vites araçta gaz yere konduğunda derhal vites düşürme olayıdır, abartıp 2 vites aşağı bile çekebilir.

Buyurunuz, başrol oyuncusu, yönetmen ve kameraman benim :)

http://www.dailymotion.com/video/xbbj2a_frontera-3-2-v6-80-to-140-km-h-roll_auto





Alıntı yapılan: kadir_;99646
Traktöre kurban :D
 
Bizim benzinliler olsa küt dedenek kalırdı orda hiç gelemez alt devirlere 1.viteste :D
 
Bu arada bende 1-2 sene önce bir şey farkettim rampa yukarı 1 vites dipleyince araç kesiciye girmemişti girmemeside iyi oldu bizim için makastan kurtulduk bu nasıl bir durum merak ediyorum?


ECU'sel bir durum.

1. viteste bende 5000 falan çevirtebiliyorum çaktırma arada dokunuyor ama yüksek viteslerde tahrik çok daha fazla oluyor gerek rüzgar direnci gerek daha uzun oranlı şanzıman ile bu sebebten o kadarına izin vermiyor kanımca.


Çevrimdışı roomster.

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 301
    • Profili Görüntüle
Bugün yol biraz nemli hafif ıslak gibiydi.ESP açık dip gaz kalktım.Sizin değerler kısa sürede ulaştım.Bu tdi motorun kudretini 6 senedir çözemedim.Eş dost akraba dizel araba gitmez diyo.Biz 4.viteste 150 yapıyoz .milletin kafa hala aynı..Bence Benzinlide basacağına dizelde bas.Benzinli de nedense bana bi zorlanma ağırlık hissi geliyo ama dizel hala çözemediğim bi rahatlık sağlıyo...
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı roomster.

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 301
    • Profili Görüntüle
Peki sen normalde senin araba kalkışı nasıl yapıyosun yarım debriyajda arabayı toparlayıp mı yoksa birden bi kaldırıyosun ayağını?
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: roomster.;99649
Bugün yol biraz nemli hafif ıslak gibiydi.ESP açık dip gaz kalktım.Sizin değerler kısa sürede ulaştım.Bu tdi motorun kudretini 6 senedir çözemedim.Eş dost akraba dizel araba gitmez diyo.Biz 4.viteste 150 yapıyoz .milletin kafa hala aynı..Bence Benzinlide basacağına dizelde bas.Benzinli de nedense bana bi zorlanma ağırlık hissi geliyo ama dizel hala çözemediğim bi rahatlık sağlıyo...

Torktan oluyor o. Aslında benzinli ile dizel başka dünyalar.

1.4 TDI Fabiaya kategorisinde rakip gördüğüm araç 101 liktir.

Buyrun karşılaştırın, TDI olan bana ait, 101 olan Serdar Abiye ;)

Benim davşan :)

http://www.dailymotion.com/video/x8mghx_fabia-1-4-tdi-0-190-kph_auto

Serdar Abinin 101 (hızı falan pek yüksek, seside güzel)

http://www.dailymotion.com/video/xad4vb_skoda-fabia-choice_auto



Ben performans kullanımlarda benzinli diyorum ama yük, tırmanma gibi yani yukarda koyduğum videodaki gibi düşük devir yüksek tahrik kapasitesinde dizel çakar ama hızdır, sportifliktir, benzin yani yanışı farklı, birde devir var onlarda yani pek benzer şeyler değiller. Benzinli yerine göre dizel yerine göre güzel.
« Son Düzenleme: 02 Mayıs 2010, 00:38:56 Gönderen: hakanerdogan »


Çevrimdışı roomster.

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 301
    • Profili Görüntüle
Hoş görün doğru düzgün benzinli araba sürmedim.1.6 Sport roomsterı 4 ay kullanabildik onda da hepsi bende değildi.Sonra yine dizel.....ve böyle sürüyooo....ama ilerde benzinli almayı düşünürüm.
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: roomster.;99657
Hoş görün doğru düzgün benzinli araba sürmedim.1.6 Sport roomsterı 4 ay kullanabildik onda da hepsi bende değildi.Sonra yine dizel.....ve böyle sürüyooo....ama ilerde benzinli almayı düşünürüm.

Turbolu bir araç kullansan benzinli görüşün eminim ki değişicektir dizel ekonomi amaçlı daha çok pek haşin kullanımı sevmez böğürür duru benzinlinin devirlenirken sesi yeter bi kere ama o kadarda yakar :D


Çevrimdışı lazianke

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 52
    • Profili Görüntüle
selametli tdi ile okulun önündeki bayağı eğimli bir yokuşu rolantide çok rahat çıkardım. hakanın yazdıklarına katılıyorum.
hava filtresi olayına gelince daha önce de savunmuştum, 5000 km de bir değişim iyidir diye. bana bu fikri trabzonda tdi oktavialı bir taksici önermişti.
:ok: İRİ STERİ KOBORE; MİTİ STERİ VABORE!