škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Dsg'yi sürekli "S" viteste kullanmak

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Sayitdana07

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
Merhabalar aracım 2017 octavia 1.6 tdi dsg kendim taksiciyim. Meslegimden dolayı sürekli aracımı kisa mesafelerde kullanıyorum, haliyle dur kalklar sürekli oluyor bu yüzden araci "D" konumunda degilde sürekli "S" konumunda kullanirsak herhangi bir sorun teşkil eder mi, veya herhangi bir probleme yol açar mi ?

POCOPHONE F1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
D ile S farkı sadece yazılımsal, daha yüksek devirde vites atıyor sadece, güvenle kullanırsınız


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Bence de vitese atma inisiyatifinin arabada olmasından farkı yok. Hem el alışkanlığı ile kısa mesafelerde vites değiştirmek kendi kontolünüzde olmuş olur. Uzun mesafelerde D'ye çekiverin.;)


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Defibilator icin S vites kullanmak iyi ama surekli kullanmak yakit tuketimini artirir sadece. Uretici kataitik konvertor acilip temizlik yaptiginda arac 20 dk civarinda 4 - 5 inci viteste 2000 ila 2500 devir arasi kullanilmasini istiyor. S vites kullanimi yuksek devirlerde vites artirdigi icin defibilasyon yapidiginda kullanmaniz faydali olur. Araci kullanirken daha eahat hissediyorsaniz surekli de kullanabilirsiniz. Biraz fazla yakit tuketimi artar ama oyle cok cok fazla da artiracagini sanmam.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
S1 de belli bir devirde S2 ye geçeceği kitapta yazılı olsa da ben denediğimde yerinde saydı.:confused:


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
M1 de bile uzun süre gidince kendiliğinden atıyor M2'ye  :)

İnisyatif kullanıyor DSG  :D


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;650613
M1 de bile uzun süre gidince kendiliğinden atıyor M2'ye  :)

İnisyatif kullanıyor DSG  :D


İrfan hocam dediğin gibi deviri belli süre geçmesi gerekiyor olabilir.;)


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: rsimsek;650611
S1 de belli bir devirde S2 ye geçeceği kitapta yazılı olsa da ben denediğimde yerinde saydı.:confused:


Tekrar dene abi S'de.

Normalde 1500 devirde atarken S'de 3000 devir civarı atıyor S2'ye


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;650617
Tekrar dene abi S'de.

Normalde 1500 devirde atarken S'de 3000 devir civarı atıyor S2'ye


Pardon S, M karıştı.:o 1 demek istiyordum. M1, M2.. manuel yani.:)

D ve S farkı dediğin gibi, vites devir aralıklarını artırıyor. D ekonomik, S sport daha atak, sollamada, yokuşta yeri geldiğinde, tık tık:gaz:


Çevrimdışı smsener

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 340
    • Profili Görüntüle
Bilgi mahiyetinde değil ama tecrübe olarak şunu rahatlıkla diyebilirim.

Hiç "D" kullanmadım. Aracı ilk aldığımda kullanmayı denedim ama çok düşük devirde çok yüksek vitesler oluyor, çoğu zaman araba boğuluyor. Daima "S" modda kullandım ve S&S iptal kullanırım. Çok yoğun trafik ve rampada manuele geçerim. Egzoz tıkanıklığı, DSG çok ısındı gibi problem sayılabilecek durumlar ile hiç karşılaşmadım.
bir şey ifade eder mi bilmiyorum; hep devirli kullanırım, bu aralar klimam hep açık 6.4lt/100km. Yakıtım aldığım günden beri Shell Fuelsave Dizel.

manuelde 1'den 2'ye değişimi kullanıcı yapmazsa devir kesiciye kadar gelir sonra 2'ye geçer. Benim araçta böyle ama 1'de 4000+ (kesici devreye girmeden) devirde belli bir süre gidince geçiyor mu bilmiyorum. Sanki süreden ziyade devirin zirvesinde bu iş oluyor gibi


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;650617
Tekrar dene abi S'de.

Normalde 1500 devirde atarken S'de 3000 devir civarı atıyor S2'ye
D' de iken 655rpm' de atıyor 2. vitese benim İbiş' te.
S' de ise 675rpm' de.
Bu dediklerim 1. kademeden 2. kademeye geçiş için. Yani kalkış ve 2. kademeye geçişte D ve S farkı hemen hemen yok gibi.
Diğer kademeler için evet 300rpm civarlarında yükseltiyor. Belli bir süre (ki bu süreyi hiç ölçmedim) 3000rpm giderse gene yükseltiyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Vitesler arası sabit bir değer yok, siz gaza yüklenir ivmelenirseniz veya yokuşta zorlanırsanız vites yükseltme devri de yükselecektir. Düz yolda sakin kullanımda dediğiniz doğru. Motora binen güç de bu işte bir parametre.